belgacom tv met andere router

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
dr.trimble
Pro Member
Pro Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

Ben je verplicht, als je belgacom tv hebt, om gebruik te maken van hun philips router of kan je ook een andere router gebruiken (linksys wag200g).

thx
dr.trimble
Pro Member
Pro Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

dr.trimble schreef:Ben je verplicht, als je belgacom tv hebt, om gebruik te maken van hun philips router of kan je ook een andere router gebruiken (linksys wag200g).

thx


weet niemand een antwoord hierop?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Volgens mij kan je wel degelijk alternatieve routers gebruiken, zo lang ze maar die vlan's ondersteunen zoals de Philips.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Maar je kan gerust je eigen router achter die BGC-modem hangen.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
dr.trimble
Pro Member
Pro Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

ok, zal het eens testen met de linksys.
ik vind wel nergens de optie in de linksys om vlan's in te stellen of is daar een andere benaming voor?
Joris84
Pro Member
Pro Member
Berichten: 281
Lid geworden op: 13 mar 2006, 18:09
Bedankt: 2 keer

Zoals Maglor al zei, zet de belgacom router "bridged". Hang uw eigen router aan die van belgacom en gebruik PPPOE. Uw belgacomtv blijft op die manier aan de belgacom router hangen.
bartdm
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 nov 2011, 10:15

Modbreak:
crosspost!!! Krisken
Hallo allen,
sorry maar die fully bridged met andere router...not ok :)
PPPoE login van linksys e2000 met ddwrt op lukt goed. Dus daarop ipreservaties, WOL enz.
Nu krijg ik gisteren mijn bgcm decoder en probeer ik die aan te sluiten.
Via gewone netwerkpoort op linksys gaat het niet. Dan vlan config aangepast dat de poort waar decoder opzit rechtstreeks op WAN zit. Werkt ook niet.
Heb vanalles geprobeerd, router nr fully routed ingesteld ook, en zo decoder op tv1 poort gehangen, maar dat ging ook niet.
Volgens mij ben je echt verplicht om je bbox pppoe te laten doen als je een tv decoder koppelt en je linksys in te stellen als switch en wireless access point.
Is er iemand echter in geslaagd om router pppoe te laten doen en daar dan tv decoder te koppelen aan router?
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

De WAG200G werkt prima voor internet (via ADSL), maar ondersteund geen VLANs en zal dus ook niet werken voor Belgacom TV. Je bent overigens niet verplicht de philips te gebruiken, volgens mij kan je die inruilen voor een bbox2 (die ook VDSL2 ondersteund).
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”