Vraagje over fritzbox

Plaats reactie
Fraggle
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 02 mei 2004, 18:59

Ik ben geïnteresseerd om zo'n ding aan te schaffen, maar ik weet niet goed wat de verschillen tussen de verschillende versies zijn.

Tussen de 5124 en 7140: enige verschil het draadloze gedeelte?
Tussen de 7140 en 7170: enige verschil aansluitbaarheid van ISDN-apparaten?

Ik moet gewoon één analoge telefoon kunnen aansluiten en bellen via voipbuster. Draadloos is niet nodig.

Kom ik er dan met de 5124 of zie ik iets over het hoofd?
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Nope, de 5124 is jouw ding dan...

EDIT: neem Justvoip ipv Voipbuster. Zelfde voorwaarden, enkel de helft goedkoper naar GSM. (http://backsla.sh/betamax)
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Ik heb nu een Fritzbox 7170 en ik kan het aan iedereen aanraden
dr.trimble
Pro Member
Pro Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

Jack Daniels schreef:Ik heb nu een Fritzbox 7170 en ik kan het aan iedereen aanraden


Dat kan ik bevestigen, echt een prachtrouter.
Ik heb er trouwens eentje te koop staan ;-) wegens overschakeling naar homeconnect.
Fraggle
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 02 mei 2004, 18:59

Maglor schreef:Nope, de 5124 is jouw ding dan...

EDIT: neem Justvoip ipv Voipbuster. Zelfde voorwaarden, enkel de helft goedkoper naar GSM. (http://backsla.sh/betamax)

Interessante tabel.
Het zal dan idd Justvoip worden. Merci.

dr.trimble schreef:Dat kan ik bevestigen, echt een prachtrouter.
Ik heb er trouwens eentje te koop staan wegens overschakeling naar homeconnect.

Hoeveel vraagt ge er nog voor?

EDIT: Ik zie dat ge me al een pb gestuurd hebt :wink:
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Fraggle schreef:Interessante tabel.
Het zal dan idd Justvoip worden. Merci.

Ff een algemene opmerking : pas wel op met zo'n algemene tabellen, sommige Voipbuster klonen rekenen namelijk een kost aan voor gesprekken via SIP, anderen weer niet... en dat is niet altijd even duidelijk.
If you can't beat them, confuse them.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

CueBoy schreef:Ff een algemene opmerking : pas wel op met zo'n algemene tabellen, sommige Voipbuster klonen rekenen namelijk een kost aan voor gesprekken via SIP, anderen weer niet... en dat is niet altijd even duidelijk.

Wat bedoel je met "een kost aanrekenen voor gesprekken via SIP" ? Het zijn toch allemaal gesprekken via SIP, als we over voipbuster en consoorten spreken?

Of bedoel je een vaste kost per gesprek? Kan je dan eens een voipbuster clone vermelden die dit hanteert?
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Ik denk dat hij het heeft over die phone-to-phone gesprekken die je via de website van de betreffende clone kan opzetten. Daar wordt idd met een connection fee (5 ct) gewerkt.

Laat het duidelijk zijn, indien je met een Fritzbox belt, heb je deze kost niet.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Edward Valckx schreef:Wat bedoel je met "een kost aanrekenen voor gesprekken via SIP" ? Het zijn toch allemaal gesprekken via SIP, als we over voipbuster en consoorten spreken?

Ik bedoel het volgende : op het VoipBuster forum heb ik reeds berichten gelezen van users die melden dat gesprekken via de (VoipBuster kloon) software gratis zijn, en hetzelfde gesprek via een SIP device ineens wel aangerekend wordt (of duurder wordt).

Edward Valckx schreef:Of bedoel je een vaste kost per gesprek?

Geen idee.

Edward Valckx schreef: Kan je dan eens een voipbuster clone vermelden die dit hanteert?

Volgense deze thread (enkel te bekijken als je een login hebt) : LowRateVoip.
Een citaat uit die thread - door een moderator van dat forum :
kim-bjoern schreef:Mine was an additional remark - that Lowratevoip charges extra for SIP calls to **superdeals destinations. This has surprised many already



Maglor schreef:Ik denk dat hij het heeft over die phone-to-phone gesprekken die je via de website van de betreffende clone kan opzetten. Daar wordt idd met een connection fee (5 ct) gewerkt.

Laat het duidelijk zijn, indien je met een Fritzbox belt, heb je deze kost niet.

Nope, zoals je hierboven ziet, heb ik het niet over phone-to-phone gesprekken opgezet via de website of via de software van VoipBuster (of van een kloon) :wink:
If you can't beat them, confuse them.
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Een vraagje,

ik wil de 7170 kopen, maar op een paar webshops zie ik staan 7170 v2 maar op de meeste staat dit er niet bij.
Is er nog niet lang een nieuwe versie uit en bestaat de mogelijkheid dat ik nog een "oud" type koop, of is dat nieuwe type al lang het normale wat je koopt?

CueBoy schreef:Ik bedoel het volgende : op het VoipBuster forum heb ik reeds berichten gelezen van users die melden dat gesprekken via de (VoipBuster kloon) software gratis zijn, en hetzelfde gesprek via een SIP device ineens wel aangerekend wordt (of duurder wordt).


Ik bel al een aantal jaar via een SIP adapter met een Betamax cloon (voipstunt in mijn geval) en hier zijn de gesprekken naar vaste lijnen gewoon gratis (de 120 free days, nadien 1cent per minuut). Dus van extra kosten zie ik niks
dr.trimble
Pro Member
Pro Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

Fraggle schreef:
dr.trimble schreef:Dat kan ik bevestigen, echt een prachtrouter.
Ik heb er trouwens eentje te koop staan wegens overschakeling naar homeconnect.

Hoeveel vraagt ge er nog voor?



mag weg voor 80 euro
Turbocom
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 jul 2008, 13:23
Locatie: Aarschot

[quote="Braindamage"]Een vraagje,

ik wil de 7170 kopen, maar op een paar webshops zie ik staan 7170 v2 maar op de meeste staat dit er niet bij.
Is er nog niet lang een nieuwe versie uit en bestaat de mogelijkheid dat ik nog een "oud" type koop, of is dat nieuwe type al lang het normale wat je koopt?


De Fritz!Box 7140 en de 7170 zijn de laatste types.
Life time firmware updates en zo hebt u steeds de laatste versie.
5 jaar waarborg
www.turbocom.be
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Turbocom schreef:De Fritz!Box 7140 en de 7170 zijn de laatste types.
Life time firmware updates en zo hebt u steeds de laatste versie.
5 jaar waarborg
www.turbocom.be


Lijkt me reclame voor uw eigen winkel, mag volgens mij niet echt!
Website werkt trouwens niet met die link
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

Braindamage schreef:ik wil de 7170 kopen, maar op een paar webshops zie ik staan 7170 v2 maar op de meeste staat dit er niet bij.
Is er nog niet lang een nieuwe versie uit en bestaat de mogelijkheid dat ik nog een "oud" type koop, of is dat nieuwe type al lang het normale wat je koopt?

Ik heb er al een aantal gekocht op eBay, en het enige verschil dat ik gemerkt heb tussen v1 en v2 zijn de connectors die wat verschillen (*). Voor de rest draaien ze dezelfde firmware en werkt alles identiek. Zou overigens wel willen weten of er nog andere verschillen zijn...

(*) bvb de analoge telefoons: bij v1 is dat één RJ12 voor de 3 telefoons tesamen; bij v2 is er een aparte RJ11 voor tel1 en voor tel2. Eigenlijk maakt dat niet uit, want AVM levert altijd de nodige omzetters naar TAE (de standaard Duitse telefoonplug) erbij.
openaf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 02 jul 2008, 14:26
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 1 keer

Braindamage schreef:
Turbocom schreef:De Fritz!Box 7140 en de 7170 zijn de laatste types.
Life time firmware updates en zo hebt u steeds de laatste versie.
5 jaar waarborg
www.turbocom.be


Lijkt me reclame voor uw eigen winkel, mag volgens mij niet echt!
Website werkt trouwens niet met die link


Ik heb mijne hier goedkoper gekocht:
http://www.mnm-computers.nl/product_inf ... ts_id=8484
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”