Waar ben jij op 16 juli?
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
België, niet omdat ik overtuigd Belgisist ben, ook niet omdat ik overtuigd Vlaming ben, gewoon omdat ik weet dat geen van beide kanten de ballen heeft om een splitsing op te dringen ^^
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
Ergens in een ver land want da komt toch nooit slim en reactie gade der toch veels te weinig op krijgen
We zijn vlamingen voor iets eh en geen walen
We zijn vlamingen voor iets eh en geen walen
The eternal and true pessimist 

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
In Vlaanderen hoop ik, maar het zal waarschijnlijk weer niks worden...
- brooklyn
- Elite Poster
splitsen die handel, leve Vlaanderen.

PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Haha, lolcloink schreef:Allicht in België, maar als het te gortig wordt, dan trouw ik snel met die van ons en trek ik naar Brazilië (zij is nl. Braziliaanse).

dan ben ik ook weg hoor, als het kan naar Aruba, voor een jaartje ofzo

België ploft uit elkaar, want nieuwe verkiezingen kunnen niet uitgeschreven worden alvorens BHV wettelijk gesplitst is.
Deze regering MOET het oplossen, onderhandelen zoals de walen denken, is er niet bij want er is allang een gerechtelijke uitspraak.
De afgelopen verkiezing was nog goedgekeurd door de rechter op voorwaarde dat BHV nu wettelijk in orde komt, nieuwe verkiezingen zijn niet mogelijk.
De walen krijgen nu precies wat ze willen, einde België en einde geldstroom...hun eisen kunnen domweg niet.
En nog altijd willen de Walen Brussel uitbreiden, ergo nog meer verfransen, geen Vlaming die dat toelaat.
De Walen beschouwen Brussel al als Waals en willen hele stukken Vlaanderen hebben....zij die ons geld nodig hebben, je moet maar durven.
De "regering" valt, dan wat? Nieuwe kiezen mag niet...Koning gaat regeren?
Deze regering MOET het oplossen, onderhandelen zoals de walen denken, is er niet bij want er is allang een gerechtelijke uitspraak.
De afgelopen verkiezing was nog goedgekeurd door de rechter op voorwaarde dat BHV nu wettelijk in orde komt, nieuwe verkiezingen zijn niet mogelijk.
De walen krijgen nu precies wat ze willen, einde België en einde geldstroom...hun eisen kunnen domweg niet.
En nog altijd willen de Walen Brussel uitbreiden, ergo nog meer verfransen, geen Vlaming die dat toelaat.
De Walen beschouwen Brussel al als Waals en willen hele stukken Vlaanderen hebben....zij die ons geld nodig hebben, je moet maar durven.
De "regering" valt, dan wat? Nieuwe kiezen mag niet...Koning gaat regeren?

- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
Zou het echt zo d-day achtig zijn. Ik vrees iets van "een goed bestuurd land is belangrijker dan een exacte datum blablabla"...
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
België, omdat de 'Vlaamsche Beweging' toch wel heel kleingeestig aan't worden is.
Als ze de ballen niet hebben om in Wallonië grote kuis te gaan houden en deftig te gaan investeren, maar in de plaats daarvan een Berlijnse muur willen optrekken aan de taalgrens, dan getuigt dat niet echt van staatsmanschap dus waarom zou ik zulke lafaards dan aan het hoofd willen zien van een Vlaamse Staat?
Als ze de ballen niet hebben om in Wallonië grote kuis te gaan houden en deftig te gaan investeren, maar in de plaats daarvan een Berlijnse muur willen optrekken aan de taalgrens, dan getuigt dat niet echt van staatsmanschap dus waarom zou ik zulke lafaards dan aan het hoofd willen zien van een Vlaamse Staat?
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
België: Vlaanderen zou het zonder Brussel moeten doen en nou ja... Er is wel geen kat die nu nog gelooft dat er een deftige staatshervorming kan komen tegen 15 juli, dus hoe het daarna verder moet is natuurlijk de vraag. Misschien kan het Kartel eindelijk splitsen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op
te klikken

-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 30 keer
'De Verenigde Staten Der Lage Landen'
wij samen met 'olland ofwa? NEVER!
Dan gaat er pas een oorlog losbreken
wij samen met 'olland ofwa? NEVER!
Dan gaat er pas een oorlog losbreken

Europa!! al dat gedoe over België is toch al lang voorbij, nog enkele jaren geduld en een hele hoop politieke moed en dan bestaan al die nationaliteiten niet meer. Dan wordt er niet meer over BHV gesproken dan zijn we allemaal Europeaan en dat zullen ze dan in de VS geweten hebben .....

GOOGLE is your friend, he finds (almost) everything for you......
- Robbe
- El Robre
- Twitter: infocaris
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
Waar ben jij op 16 juli? Ruimte > Melkweg > ons stelsel > Aarde > Europa > België > Vlaanderen > Vlaams-Brabant > Ternat > Straat > Huisnummer
Begrijp niet al te goed waarom er blijft gepoogd worden om een federale regering te vormen, terwijl de gewesten onderling veel beter samen werken. Een confederale staat lijkt dan ook de logische keuze, maar levert wel wat minder "postjes" op. En voor de fans ... B-H-V uitgelegd door Knack ...
Begrijp niet al te goed waarom er blijft gepoogd worden om een federale regering te vormen, terwijl de gewesten onderling veel beter samen werken. Een confederale staat lijkt dan ook de logische keuze, maar levert wel wat minder "postjes" op. En voor de fans ... B-H-V uitgelegd door Knack ...
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Ik hoop Vlaanderen maar het zal wel België zijn. Het is mij op 11 juli opgevallen dat er een serieus pak leeuwenvlaggen uitgehangen waren, normaal zijn dat er enkele per dorp en nu verschillende per straat 

- Mahimahi
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Mijn voorkeur: Vlaanderen onafhankelijk.
Als het niet anders kan: Belgie confederale staat.
Wat het waarschijnlijk gaat worden: Een knoeiboel zoals wij gewoon zijn.
Als het niet anders kan: Belgie confederale staat.
Wat het waarschijnlijk gaat worden: Een knoeiboel zoals wij gewoon zijn.

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Middernacht tot 07u00 : Dendermonde - provincie Oost-Vlaanderen - Vlaams gewest
07u00 - 08u00 : onderweg
08u00 - 16u00 : Braine-l'Alleud - provincie Waals-Brabant - Waals gewest
16u00 - 16u30 : onderweg
16u30 - 16u45 : Brussels Hoofdstedelijk gewest
16u45 - 18u00 : onderweg
18u00 - ... : 't Stad
- provincie Antwerpen - Vlaams gewest
Verdomme, mijn leven is voorspelbaar
maar ik blijf wel in België
Wat mij trouwens opvalt bij Leterme de laatste paar interviews : dat hij zijn stokpaardjes, nl. "voor de mensen" en "goed bestuur", achterwege laat... Zou hij eindelijk doorhebben dat de mensen nog niet véél gezien hebben van zijn goed bestuur ?
07u00 - 08u00 : onderweg
08u00 - 16u00 : Braine-l'Alleud - provincie Waals-Brabant - Waals gewest
16u00 - 16u30 : onderweg
16u30 - 16u45 : Brussels Hoofdstedelijk gewest
16u45 - 18u00 : onderweg
18u00 - ... : 't Stad

Verdomme, mijn leven is voorspelbaar

Wat mij trouwens opvalt bij Leterme de laatste paar interviews : dat hij zijn stokpaardjes, nl. "voor de mensen" en "goed bestuur", achterwege laat... Zou hij eindelijk doorhebben dat de mensen nog niet véél gezien hebben van zijn goed bestuur ?

If you can't beat them, confuse them.
Sluit ik me bij aan. Al dat nationalistisch (zij het Be of Vl) borstklopperij gaat er bij mij niet in. Waar ge geboren wordt is puur toeval, om daar dan uw identiteit uit te halen.Robbe schreef:Waar ben jij op 16 juli? Ruimte > Melkweg > ons stelsel > Aarde > Europa > België > Vlaanderen > Vlaams-Brabant > Ternat > Straat > Huisnummer
Voor een deel wel natuurlijk, Zelf ben ik wel blij voor wat een Belgische Vlaming (of Vlaamse Belg) zijn mij voor mogelijkheden en inzichten geboden heeft. Maar voor dat ben ik een Europeaan en voor dat een Westerling, daar voor een Mens, een levend wezen, een piepklein deeltje van ons Universum.
Waar het hier voor het grootste deel over gaat is gewoon onzin imo, er zijn veel belangrijker zaken. Zoals is goed nadenken welke zaken best door de gewesten worden geregeld, welke door de federale Overheid, en welke in soort middenweg. Er zijn enkele zaken die de Federale overheid best weer zelf kan regelen. Oh en schaf die Provincies is af mannen. Persoonlijk denk ik dat de meest efficiënte staatsstructuur de volgende is:
Gemeente -> Regio (Vlaanderen in ons geval) -> Supra-regionaal (Belgie? BeNeLux?) -> EU.
En wat zitten we hier over BHV te zeveren terwijl Europa in een moeilijker parket zit. Het resultaat van nationale regeringen en politici die jaren lang alle goede besluiten, resultaten, etc van de EU hun verdienste noemen en alles wat er maar verkeerd gaat op de EU steken. Ik word er ziek van, de mensen moesten is weten wat de EU allemaal al voor regels en maatregelen getroffen heeft ten voordele van "de gewone mens" maar die de ene of andere premier of voorzitter ten eigen bate zich toegeëigend heeft. Om nog maar te zwijgen over dat populistisch gezwam dat de Euro alles duurder heeft gemaakt, terwijl de Euro en de ECB de inflatie juist enorm onder controle hebben gebracht.
- Goztow
- userbase crew
Tja, en in Brussel hing het nog geen jaar geleden vol van belgische vlaggen terwijl je die anders nooit zag. Dat zegt natuurlijk niksverb schreef:Ik hoop Vlaanderen maar het zal wel België zijn. Het is mij op 11 juli opgevallen dat er een serieus pak leeuwenvlaggen uitgehangen waren, normaal zijn dat er enkele per dorp en nu verschillende per straat

te klikken

- Dfrog
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
Ik zit in het noorden van België.
Lang leve België, lang leve Vlaanderen. Als ik met een waal op de camping zit in Frankrijk, dan is die voor mij evengoed een landgenoot.
Ik ben nooit op de barricades gaan staan (bouwjaar 1979) en zal dit waarschijnlijk nooit doen. Voor mij is de taal iets van de mensen, als ze gesproken wordt door (de meerderheid van een) dorp, dan is het zo. Ik vind het jammer dat we telkens zoveel tijd verliezen aan die taal-twisten.
Als het dan toch zo slecht in wallonië gaat, dan moeten we daar als land doorheen en dat accepteren en er iets aan doen. Waar eindigt dit? Antwerpen is de slechtste stad van Vlaanderen? Weg ermee?
Lang leve België, lang leve Vlaanderen. Als ik met een waal op de camping zit in Frankrijk, dan is die voor mij evengoed een landgenoot.
Ik ben nooit op de barricades gaan staan (bouwjaar 1979) en zal dit waarschijnlijk nooit doen. Voor mij is de taal iets van de mensen, als ze gesproken wordt door (de meerderheid van een) dorp, dan is het zo. Ik vind het jammer dat we telkens zoveel tijd verliezen aan die taal-twisten.
Als het dan toch zo slecht in wallonië gaat, dan moeten we daar als land doorheen en dat accepteren en er iets aan doen. Waar eindigt dit? Antwerpen is de slechtste stad van Vlaanderen? Weg ermee?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
*sarcasm mode WIDE OPEN*
Terug naar Nederland !
Voordelen legio.
* we hebben terug een voetbalploeg die naam waardig
* we hebben terug een regering die naam waardig
* een koningshuis dat tenminste onze taal spreekt, en waar een Argentijnse prinses na 2 jaar beter Nederlands praat als de "Belgische troon" na een heel leven lang in België te ZITTEN.
* terug een deel van een rijk culturele en historische erfgoed waar op dit moment niemand in de wereld nog veel van afweet.
* aansluiting bij een volk dat nog met rede TROTS is op zijn afkomst.
Ah wacht, de Nederlanders WILLEN ons zelfs niet meer. Klein detail, maar wel begrijpelijk.
Terug naar Nederland !

Voordelen legio.
* een koningshuis dat tenminste onze taal spreekt, en waar een Argentijnse prinses na 2 jaar beter Nederlands praat als de "Belgische troon" na een heel leven lang in België te ZITTEN.
* terug een deel van een rijk culturele en historische erfgoed waar op dit moment niemand in de wereld nog veel van afweet.
Ah wacht, de Nederlanders WILLEN ons zelfs niet meer. Klein detail, maar wel begrijpelijk.

- deej
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
/rantkaween schreef:*sarcasm mode WIDE OPEN*
Terug naar Nederland !
Voordelen legio.
Oh ja ik kijk al met veel plezier uit naar de luidruchtige boeren van boven de moerdijk, het f*** up belastingssysteem waardoor je met een veel te klein autootje moet rijden, de veel te hoge grond- en huisprijzen, de kroketten uit de muur, de pis die voor bier moet doorgaan en de karnemelk tijdens de lunch...
Ik denk dat we 16 juli gewoon in België gaan zitten. Als ze BHV nog niet gesplitst krijgen, hoe gaan ze dan België splitsen

Laten we hopen dat het gewoon blijft. Iedereen roept maar van splitsen splitsen, maar wat te doen met brussel? En we zijn al zo klein, waarom dan nog eens splitsen waardoor we bijna niets meer waard zijn. Sebiet krijgen we een burgeroorlog.
BHV splitsen, pollekes geven, samen verderbouwen.
Ik weiger trouwens om bij nederland te gaan. Nooit van mijn f*** leven. Al genoeg ambras gehad om ze niet te mogen
.
BHV splitsen, pollekes geven, samen verderbouwen.
Ik weiger trouwens om bij nederland te gaan. Nooit van mijn f*** leven. Al genoeg ambras gehad om ze niet te mogen

- Robbe
- El Robre
- Twitter: infocaris
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
... tussen politiekers dan ...SantaSCSI schreef:Sebiet krijgen we een burgeroorlog..
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 36 keer
Ik denk niet dat Vlaanderen dan al onafhankelijk zal zijn. Maar op middellange termijn kan het bijna niet anders.
Alle grote federale problemen zijn bijna van communautaire aard. Laten we als goede buren uit elkaar gaan.
Dadelijk met Nederland samengaan hoeft voor mij ook weer niet, al kunnen de relaties met dat land wel beter aangehaald worden.
Steven
Alle grote federale problemen zijn bijna van communautaire aard. Laten we als goede buren uit elkaar gaan.
Dadelijk met Nederland samengaan hoeft voor mij ook weer niet, al kunnen de relaties met dat land wel beter aangehaald worden.
Steven
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
het voorbije jaar heeft aangetoond dat belgië onbestuurbaar geworden in zijn huidige vorm. de vlamingen hebben eindelijk het lef om niet meer toe te geven aan de waalse eisen, zelfs als de Koning er zich komt mee moeien. in de huidige context kan het niet anders of vlaanderen zal zich afsplitsen. vrees wel dat we nog een jaar of 5 geduld zullen moeten hebbenSantaSCSI schreef: En we zijn al zo klein, waarom dan nog eens splitsen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- Goztow
- userbase crew
Je kan ook stellen dat het land eigenlijk onbestuurbaar is geworden door de Vlaamse houding (en dan vooral de propagande zonder nadenken bij de laatste verkiezingen). Het is maar vanuit welke hoek je het bekijkt.xenne schreef:het voorbije jaar heeft aangetoond dat belgië onbestuurbaar geworden in zijn huidige vorm. de vlamingen hebben eindelijk het lef om niet meer toe te geven aan de waalse eisen, zelfs als de Koning er zich komt mee moeien. in de huidige context kan het niet anders of vlaanderen zal zich afsplitsen. vrees wel dat we nog een jaar of 5 geduld zullen moeten hebbenSantaSCSI schreef: En we zijn al zo klein, waarom dan nog eens splitsen
te klikken

- Dfrog
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
Terwijl ik hier (N51 19.406 E4 51.558) zit, hoop ik in de toekomst op volgende zaken:
$ een gezonde baby
$ een omgeving (natuur/sociaal/economisch) waarin zowel mijn gezin als ikzelf me ten volle kan ontplooien en amuseren
$ veel bucks van mijn werkgever waar ik graag voor werk
$ weinig belastingen betaling zodat ik veel bucks kan uitgeven
Heeft Vlaanderen het gewoon niet te goed, en houden we ons daardoor niet met minder belangrijke zaken bezig?
En voor de rest zal het mij een worst wezen hoe N51 19.406 E4 51.558 officieel heet.
ps. mijn verlof begint op 30 juli (côte du jardain vrees ik
)
$ een gezonde baby
$ een omgeving (natuur/sociaal/economisch) waarin zowel mijn gezin als ikzelf me ten volle kan ontplooien en amuseren
$ veel bucks van mijn werkgever waar ik graag voor werk
$ weinig belastingen betaling zodat ik veel bucks kan uitgeven
Heeft Vlaanderen het gewoon niet te goed, en houden we ons daardoor niet met minder belangrijke zaken bezig?
En voor de rest zal het mij een worst wezen hoe N51 19.406 E4 51.558 officieel heet.
ps. mijn verlof begint op 30 juli (côte du jardain vrees ik