Speedtouch 536v6: hoe verander ik de firmware

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Narcose
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 okt 2007, 13:41

Hallo,

Ik ben eigenlijk een dommel klant maar heb een tijdje geleden een speedtouch 536v6 van iemand gekregen die zelf Belgacom had. Blijkbaar staat hier een eigen firmware van belgacom ofzoiets op want ik heb al geprobeerd van de modem te resetten en toch wilt hij de default Administrator account niet aanvaarden. Kijk ik dan via de webinterface dan zie ik dat er 1 gebruiker admin met BGC_user privilleges :(

Vervolgens heb ik geprobeerd te firmware te flashen met firmware van speedtouch.nl maar deze vraagt altijd om het acc/passwoord en wil deze de admin account niet aanvaarden.

Mijn vraag; weet iemand anders een oplossing voor de firmware te flashen of heeft iemand hetzelfde probleem al meegemaakt?!

Al vast merci voor jullie tijd
Timothy
Siglo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 579
Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
Locatie: /var/www
Bedankt: 1 keer

daarvoor moet die 536 in kernel (bootp) mode, dan kan je via tftp nieuwe firmware sturen vanaf een 10.0.0.0/8 ip address.

Iets in deze aard: http://forums.whirlpool.net.au/forum-re ... 28630.html
Narcose
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 okt 2007, 13:41

Siglo schreef:daarvoor moet die 536 in kernel (bootp) mode, dan kan je via tftp nieuwe firmware sturen vanaf een 10.0.0.0/8 ip address.

Iets in deze aard: http://forums.whirlpool.net.au/forum-re ... 28630.html

Werkt perfect !!

Big Thanks,
Timothy
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

is die Speedtouch 536 ADSL2+ ready?
ik heb er nog eentje in mmijn kast liggen.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Qbe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 100
Lid geworden op: 15 nov 2007, 20:10

brooklyn schreef:is die Speedtouch 536 ADSL2+ ready?
ik heb er nog eentje in mmijn kast liggen.


Ik heb gelezen da deze adsl2 aankunnen
Narcose
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 okt 2007, 13:41

Dat was eigenlijk nog een andere vraag die ik had gehoopt opgelost te krijgen ^^. Maar het vreemde is dat op de doos een sticker over "ADSL2+ gateway" is geplakt met "ADSL gateway". Misschien zit het verschil in de (i) die er bij sommige sites bij op staan.

Op het forum waarop hierboven is naar verwezen is staat echter letterlijk
http://forums.whirlpool.net.au/forum-re ... 64578.html
dus zou die van mij nu adsl2+ moeten aankunnen, alleen dommel adsl2+ is hier nog niet aanwezig dus kan het niet testen
Siglo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 579
Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
Locatie: /var/www
Bedankt: 1 keer

Dat komt omdat Belgacom veronderstelt dat hun klanten achterlijke randdebielen zijn die alleen maar Telenet of adsl kennen: adsl2+ en vdsl heten bij hen ook gewoon adsl. Lekker verwarrend voor mensen die wel een poging willen doen om te begrijpen wat voor product ze kopen.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”