Welke GPS te kopen?

RaPMaN
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 22 apr 2005, 22:49
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om mijn allereerste GPS toestel aan te kopen, en aangezien ik daar niet echt veel van afweet, zou ik graag wat raad krijgen van de kenners op het GPS gebied

Ik zoek dus een toestel dat eenvoudig in gebruik is, correcte planning van de route, file-ontwijking, flitscamera's, zo volledig mogelijk qua kaarten en navigatie,...
Hij moet vooral dienen voor gebruik in West-Europa (BENELUX, Spanje, Italië, Duitsland,...)

Waar moet ge zoal op letten bij een GPS en welke merken zijn zowat de beste?

Mijn oog was al op de TomTom 730 gevallen, maar uit sommige reviews blijkt dat daar toch wel een aantal minpunten aan dat toestel zijn...

thx!
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Mijn ouders hebben onlangs in de Makro de al iets 'oudere' Tomtom One XL (v1) gekocht met TMC ontvanger voor 199€.
Nadien is deze up te daten met de laatste softwareversie en kaarten (heel west-europa). Handig is ook de TMC ontvanger om mogelijke files en werken te ontwijken.
Voor 199 euro toch een mooie bundel. Flitscamera's zijn ook eenvoudig toe te voegen (wel mee oppassen als je door Zwitserland gaat, waar dit verboden is).

De laatste trend bij GPS toestellen is ook 3D gebouwen (herkenningspunten) en terrein (reliëf in de kaarten) te integreren. Maar daar betaal je iets meer voor.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Garmin !

( ik ben een zeer zeer zeer tevreden Garmin Nuvi 660 gebruiker )
RaPMaN
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 22 apr 2005, 22:49
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

Hoe zit het met het updaten van de Garmins? Is dat ook de eerste keer gratis?

Kan je gemakkelijk een garmin customizen (flitspalen, ...)?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

RaPMaN schreef:Hoe zit het met het updaten van de Garmins? Is dat ook de eerste keer gratis?

Kan je gemakkelijk een garmin customizen (flitspalen, ...)?


Flitspalen staan er standaard in ( een erg goede database waar je een gratis abonnement voor 3 maande op krijgt om die aan te passen -> heel europa ).

Je kan er ook zelf flitspalen bij steken via de POI loader, erg gebruiksvriendelijk.
Gebruikersavatar
mala
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 22 apr 2007, 17:44

Ik had vroeger een Garmin maar heb mij nu een Navigon 2110 max aangekocht via hun website. Is de beste GPS die ik tot nu tot gehad heb, Realty view en Lane assistant zijn zeer zeker de moeite waard. En voor 19.99 euro (eigenlijk 99 maar je krijgt korting) kan je elke 3 maand gedurende 2 jaar je kaarten updaten. De GPS wordt hier semi professioneel gebruikt.
http://www.navigon.be
Afbeelding

GOOGLE is your friend, he finds (almost) everything for you......
RaPMaN
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 22 apr 2005, 22:49
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

Over die Navigon 2110 MAX heb ik al zeer positieve reviews gelezen.
Dat ziet er mij voor zijn prijs een zeer degelijk apparaatje uit.

Wat zijn zoal de + en - punten aan die Navigon?
Hoe zit dat met flitslocaties, ondersteund hij dat ook? en zit dat bij in die updates?
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ik zoek een update voor op mijn PDA , maar die maken ze tegenwoordig niet meer. TomTom voor pda is nog steeds versie 6
hgeert
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 feb 2008, 15:08
Locatie: w vlaanderen
Contacteer:

ljd schreef:Ik zoek een update voor op mijn PDA , maar die maken ze tegenwoordig niet meer. TomTom voor pda is nog steeds versie 6


Sygic werkt nu ook op pda's.

http://www.sygic.com/
Pluskat
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 sep 2007, 20:14

Ik ben ondertussen toe aan mijn derde GPS toestel van tom tom.
Niet omdat ze zo vlug stuk gaan ( heb nog nooit een defect gehad),alleen maar omdat ik moeilijk aan de verleiding van nieuwe toestellen kan weerstaan.Mijn huidige is een 720T en ben er uiterst tevreden van.
Snelle GPS fix en zeer snelle herberekening van de route,zeer duidelijke geproken navigatie. Ook op zeer regelmatige basis gratis update's van firmware en mapshare ( kaartaanpassing).
Een beetje minder tevreden ben ik over accuduur:ongeveer 2,5 uur
(terwijl dit bij mijn vorige TT bijna 5 uur was)
Toebehoren voor een tom tom zijn wel aan de prijzige kant.
Tom Tom is zeker niet de goedkoopste producent van navigatie systemen,maar vind het wel één van de betere.

Greetz.
Gebruikersavatar
mala
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 22 apr 2007, 17:44

RaPMaN schreef:Wat zijn zoal de + en - punten aan die Navigon?
Hoe zit dat met flitslocaties, ondersteund hij dat ook? en zit dat bij in die updates?


Ik vind dat de stem iets luider kan (maar daar hebben de meeste gps'en een probleem mee). GPS fix is ook zeer snel en ik krijg regelmatig de opmerking "ha, uw GPS weet de juiste weg, de meeste GPS'en vinden onze straat niet"
Er staan "gevaarlijke punten" geprogrammeerd in de gps (dit zijn vaste flitslocaties) en deze worden mee upgedate elke 3 maand + je kan dan nog Navigon Flitspalen aankopen voor €29.95 en die kan je elke maand dan updaten voor 1 jaar. Ik heb hier geen ervaring mee want ik (probeer) mij aan de limieten te houden.
Afbeelding

GOOGLE is your friend, he finds (almost) everything for you......
Gebruikersavatar
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 449
Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

ljd schreef:Ik zoek een update voor op mijn PDA , maar die maken ze tegenwoordig niet meer. TomTom voor pda is nog steeds versie 6


Neen, versie 7 is de laatste + nieuwe kaarten van 2007/2008

Grtz,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

ljd schreef:Ik zoek een update voor op mijn PDA

Idem, maar dan voor mijn WM Smartphone. Eigenlijk ben ik op zoek naar iets met "lane assist" achtig iets. Maar kan zo'n smartphone dat wel "trekken"? Iemand ervaring (hoeft heus geen TomTom te wezen).
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

X-2datop schreef:Neen, versie 7 is de laatste

De officiële website spreekt u tegen?

http://www.tomtom.com/products/category.php?ID=2&Lid=12
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
mala
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 22 apr 2007, 17:44

cloink schreef:
ljd schreef:Ik zoek een update voor op mijn PDA

Idem, maar dan voor mijn WM Smartphone. Eigenlijk ben ik op zoek naar iets met "lane assist" achtig iets. Maar kan zo'n smartphone dat wel "trekken"? Iemand ervaring (hoeft heus geen TomTom te wezen).


Kijk ook is bij navigon!
http://www.navigon.com/site/nl/nl/shop/consumer/pda;jsessionid=33F71C31902B74A70F9A2B87FFC5335F.navigon-website-1
Je kan zelfs korting krijgen als je je oude software binnenstuurd ...
https://www.navigon.com/site/nl/nl/shop/consumer/upgrades
Afbeelding

GOOGLE is your friend, he finds (almost) everything for you......
Gebruikersavatar
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 449
Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

cloink schreef:
X-2datop schreef:Neen, versie 7 is de laatste

De officiële website spreekt u tegen?

http://www.tomtom.com/products/category.php?ID=2&Lid=12


Cool, ik heb namelijk (en anderen die ik ken) toch wel versie 7 draaien. Uiteraard om te "testen".

Mvg,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

X-2datop schreef:Cool, ik heb namelijk (en anderen die ik ken) toch wel versie 7 draaien. Uiteraard om te "testen".

Ah, gij hebt het over de uit de HTC Diamond ge-extracte versie gekoppeld aan illegaal kaartmateriaal? :|
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
TL@
Pro Member
Pro Member
Berichten: 365
Lid geworden op: 12 jun 2007, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

cloink schreef:
ljd schreef:Ik zoek een update voor op mijn PDA

Idem, maar dan voor mijn WM Smartphone. Eigenlijk ben ik op zoek naar iets met "lane assist" achtig iets. Maar kan zo'n smartphone dat wel "trekken"? Iemand ervaring (hoeft heus geen TomTom te wezen).


iGO8, veel beter dan TomTom

V7 van TomTom is niet officieel te verkrijgen, dat is idd de ombouw van die HTC. Zou ik dan zeker geen beginner aanraden.

Zelf heb ik een Mio Moov, ook niet echt aan te raden (voor een beginner), standaard soft is hopeloos (van Navman). Ik heb unlocked en iGO8 erop, nu ben ik er wel tevreden van.

Voor een beginner is die TomTom best goed denk ik, heel gerbuiksvriendelijk. Persoonlijk zou ik toch die Navigon 2110max aanraden.
Rudolf
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 14 okt 2006, 16:04
Locatie: Regio 02

Ik gebruik al een paar jaar ViaMichelin en ben er heel tevereden over.
Het enige minpunt is dat de verbinding met de satelieten volgens mijn goesting iets te traag gebeurd. De adressen zijn wel steeds te vinden, duidelijke navigatie en gebruiksvriendelijke instelling.

Ondertussen heb ik een Tomtom One XL T Europe erbij (gewonnen). Deze vindt wel sneller de satelieten, maar tijdens 1 maand dat ik hem getest heb vindt deze niet alle straten, of ze staan ingesteld als voetweg, huisnummers ontbreken dikwijls en de afslagen worden soms nogal laat gemeld. En deze heeft de laatst beschikbare kaarten.

Dus mijn voorkeur van deze 2 gaat naar Viamichelin. Bovendien zijn deze schappelijk van prijs.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

wat draait er allemaal naast tomtom op een UIQ3? Voor garmin heb je zo'n garmin gps receiver nodig zeker?
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

mala schreef:Kijk ook is bij navigon!

Ik vrees dat Navigon al afvalt als kandidaat... Deze ochtend, tijdens mijn eerste proefritje met Navigon hetvolgende: op 4km van mijn bestemming rij ik een tunnel in. 1 seconde later verlies ik het GPS-signaal (normaal) en nog een seconde later roept mijn GPS: "U hebt de bestemming bereikt!".

Euh? Ik rij verder, uit de tunnel, het GPS-signaal wordt snel weer opgenomen, maar mijn traject is gewist (ah ja, ik had het doel bereikt?). Niet leuk, dit soort fratsen... Hopelijk doet iGO8 het wat beter (al heeft die dan weer problemen met mijn aGPS :x ).
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
TL@
Pro Member
Pro Member
Berichten: 365
Lid geworden op: 12 jun 2007, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

silencer schreef:wat draait er allemaal naast tomtom op een UIQ3? Voor garmin heb je zo'n garmin gps receiver nodig zeker?


Sygic denk ik.

Garmin heeft bij mijn weten niets voor UIQ3.

Wat voor toestel heb je? Een P1?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Rudolf schreef:Ondertussen heb ik een Tomtom One XL T Europe erbij (gewonnen). Deze vindt wel sneller de satelieten, maar tijdens 1 maand dat ik hem getest heb vindt deze niet alle straten, of ze staan ingesteld als voetweg, huisnummers ontbreken dikwijls en de afslagen worden soms nogal laat gemeld. En deze heeft de laatst beschikbare kaarten.


Gek... heb de Tom Tom One XL nu reeds een goed jaar en mits een straat die ondertussen enkelrichting/afgesloten is (en via Mapshare kan je dat meteen zelf oplossen) heb ik er geen klachten over.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

TL@ schreef:iGO8, veel beter dan TomTom

Na een tweetal proefritjes ben ik redelijk overtuigd ! Ook de proef in de tunnel doet deze wél goed... :D

Ik zie maar één minpuntje: de snelheidswaarschuwingen. Die zijn gruwelijk verkeerd (toch in mijn buurt). Regelmatig geeft hij 70 als maximumsnelheid, terwijl dat maar 50 is en omgekeerd. Enig idee hoe/of je dit kan aanpassen? Anders zet ik het natuurlijk gewoon uit...

De "lane assist" is wel wat eenvoudiger dan verhoopt (kleine icoontjes onderaan het navigatiescherm), ik had eigenlijk iets als dit verwacht. Maar OK, allicht iets voor een versie 9 dan en het is beter dan niets natuurlijk!

En een laatste vraagje: kan ik de iGO op mijn Smartphone houden zonder de 2577 (autorun) folder op mijn SD-card? Als ik deze verwijder, dan verdwijnt nl. ook iGO (of toch alle shortcuts) vanop mijn systeem. Zo kan ik natuurlijk niets anders installeren dat die 2577 map nodig heeft. Enig idee?

In elk geval: bedankt voor de tip. Ik probeer Sygic McGuider nog uit en koop dan één van deze twee.
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
mala
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 22 apr 2007, 17:44

cloink schreef:
mala schreef:Kijk ook is bij navigon!

Ik vrees dat Navigon al afvalt als kandidaat... Deze ochtend, tijdens mijn eerste proefritje met Navigon hetvolgende: op 4km van mijn bestemming rij ik een tunnel in. 1 seconde later verlies ik het GPS-signaal (normaal) en nog een seconde later roept mijn GPS: "U hebt de bestemming bereikt!".

Euh? Ik rij verder, uit de tunnel, het GPS-signaal wordt snel weer opgenomen, maar mijn traject is gewist (ah ja, ik had het doel bereikt?). Niet leuk, dit soort fratsen... Hopelijk doet iGO8 het wat beter (al heeft die dan weer problemen met mijn aGPS :x ).


Ik heb dit regelmatig voor (verlies signaal) aan de luchthaven (op de aankomst) maar mijn 2110 max herneemt gewoon zijn route van zodra de satelieten weer beschikbaar zijn.
Afbeelding

GOOGLE is your friend, he finds (almost) everything for you......
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

mala schreef:maar mijn 2110 max herneemt gewoon zijn route van zodra de satelieten weer beschikbaar zijn.

Allicht zal de software op uw Navigon-toestel anders zijn dan diegene die beschikbaar is voor "losse" Windows Mobile toestellen. Net zoals TomTom trouwens, die ook zijn eigen toestelletjes (ver) voortrekt. Helaas. :(
ooh. shiny.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

TL@ schreef:
silencer schreef:wat draait er allemaal naast tomtom op een UIQ3? Voor garmin heb je zo'n garmin gps receiver nodig zeker?


Sygic denk ik.

Garmin heeft bij mijn weten niets voor UIQ3.

Wat voor toestel heb je? Een P1?

Garmin heeft wel iets maar dan moet je ook een ontvanger bestellen.

Is sygic beter dan tomtom?

Heb een p990i met
World 1 Generic CXC162037 R9GA001 CXC162058 R5A01 CXC162036 R6E28 R6E28 01.08.2007
Gebruikersavatar
TL@
Pro Member
Pro Member
Berichten: 365
Lid geworden op: 12 jun 2007, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Sygic vind ik grafisch wat minder maar voor de rest lijkt het een TomTom kloon. Grote voordeel van Sygic is dat er nog wel up-to-date kaarten voor uitkomen en voor TomTom v6 niet meer, enkel voor v7 en v8 welke niet op UIQ gaan.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ik heb IGO8 geinstalleerd, maar dit is vrij beperkt.

Bij TomTom heb je veel meer opties. Ik zal later nog eens sygic proberen.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

ljd schreef:Ik heb IGO8 geinstalleerd, maar dit is vrij beperkt.

Huh? Mij bevalt hij prima, zelfs beter dan TomTom... Kan je zeggen wat jij er minder/beperkt aan vind? Misschien heb ik gewoon nog niet goed genoeg gekeken en ik zou het dan wel willen weten alvorens ik TomTom de deur wijs... :D
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

cloink schreef:En een laatste vraagje: kan ik de iGO op mijn Smartphone houden zonder de 2577 (autorun) folder op mijn SD-card? Als ik deze verwijder, dan verdwijnt nl. ook iGO (of toch alle shortcuts) vanop mijn systeem. Zo kan ik natuurlijk niets anders installeren dat die 2577 map nodig heeft. Enig idee?

En om even op mijn eigen vraag te antwoorden (misschien nuttig voor anderen?): de map 2577 kan weg. De snelkoppelingen die verdwijnen kan je zelf opnieuw aanleggen en wel op deze manier:

1) application.dat in de hoofd-iGO8-folder hernoemen naar bv. iGO8.exe
2) via uw PC of bv. Total Commander op de WM zelf een nieuwe snelkoppeling leggen naar deze iGO8.exe
3) deze snelkoppeling kopiëren naar \Windows\Start Menu\Programs
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

cloink schreef:
ljd schreef:Ik heb IGO8 geinstalleerd, maar dit is vrij beperkt.

Huh? Mij bevalt hij prima, zelfs beter dan TomTom... Kan je zeggen wat jij er minder/beperkt aan vind? Misschien heb ik gewoon nog niet goed genoeg gekeken en ik zou het dan wel willen weten alvorens ik TomTom de deur wijs... :D
Ik krijg 'm niet opgestart op m'n Windows Mobile 2003-iPaq h4150 :(.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

meon schreef:Ik krijg 'm niet opgestart op m'n Windows Mobile 2003-iPaq h4150 :(.

Ik heb opgemerkt dat hij vrij hardware-intensief is (enigste toepassing waarvan m'n foon het letterlijk warm krijgt :eek: ), dus allicht heb je een wat te oud machientje? Eens proberen een oudere versie te zoeken (al is dat natuurlijk verre van ideaal en ben je allicht beter af met een moderne versie van bv. Sygic McGuider).
ooh. shiny.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

cloink schreef:
ljd schreef:Ik heb IGO8 geinstalleerd, maar dit is vrij beperkt.

Huh? Mij bevalt hij prima, zelfs beter dan TomTom... Kan je zeggen wat jij er minder/beperkt aan vind? Misschien heb ik gewoon nog niet goed genoeg gekeken en ik zou het dan wel willen weten alvorens ik TomTom de deur wijs... :D


Igo activeert niet automatisch mijn bluetooth. Heel vervelend aangezien ik een bluetooth gps ontvanger heb.

Het zoeken en doorlopen op een kaart vind ik niet handig. Ik moet hem nu nog eens testen op een lange afstand rit. Ik ga het gaan met Igo doen en terug met TomTom.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

ljd schreef:Igo activeert niet automatisch mijn bluetooth. Heel vervelend aangezien ik een bluetooth gps ontvanger heb.

Ah, daar heb ik inderdaad geen ervaring mee, daar mijn GPS ingebouwd zit.

ljd schreef:Het zoeken en doorlopen op een kaart vind ik niet handig.

Hoe bedoel je zoeken en doorlopen op een kaart? Hier gaat het scrollen e.d. net veel vlotter dan bv. bij TomTom. Of bedoel je dat je effectief wil navigeren naar een punt dat je zelf aanduid op de kaart? Ik begrijp het niet helemaal... ;-)

Tot nutoe heb ik deze kleine minpuntjes gevonden:
- de maximemsnelheden zijn verre van correct, waardoor dit snufje nutteloos wordt (ik zoek nog altijd naar een manier om dit te kunnen aanpassen? moet kunnen?)
- de menustructuur is niet helemaal duidelijk en ook de acties bij het aantikken van de kaart zijn IMHO niet logisch, waardoor ik voorlopig nog wat knoei als in "en route" iets moet weten/wijzigen
- hij babbelt nogal veel, daarstraks was ik offline (in mijn openspace bureauruimte) een route aan het (voor)berekenen en plots op max volume: "GEEN GPS SIGNAAL GEVONDEN!", waardoor iedereen uiteraard mijn richting uitkeek :oops:
- gemeenten schijnt hij niet te kennen, zo wou ik ergens in Wilrijk zijn en kon ik enkel via Antwerpen de gevraagde straat vinden, niet erg handig als je de streek/buurt niet kent natuurlijk... :|

EDIT: nog minpunt gevonden...
Laatst gewijzigd door cloink op 16 jul 2008, 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

cloink schreef:- de maximemsnelheden zijn verre van correct, waardoor dit snufje nutteloos wordt (ik zoek nog altijd naar een manier om dit te kunnen aanpassen? moet kunnen?)

meh. Volgens een review zit deze data in de map zelf. Dat zal allicht niet aan te passen zijn dus. :(
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

cloink schreef:
meon schreef:Ik krijg 'm niet opgestart op m'n Windows Mobile 2003-iPaq h4150 :(.

Ik heb opgemerkt dat hij vrij hardware-intensief is (enigste toepassing waarvan m'n foon het letterlijk warm krijgt :eek: ), dus allicht heb je een wat te oud machientje? Eens proberen een oudere versie te zoeken (al is dat natuurlijk verre van ideaal en ben je allicht beter af met een moderne versie van bv. Sygic McGuider).
't is thans een 400 MHz model en dankzij ram-chips ipv flash vaak een stuk sneller dan recentere modellen met WM5. Ik weet niet meer wat de melding is, 'k zal nog eens moeten proberen :). iGO 2005 bolt zonder problemen en heel vlot.
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Die maximum snelheden zijn idd niet aan te passen. Hij heeft idd wel ma minpuntjes maar blijft toch de beste. Ik heb vroeger ook tom tom gehad en vind dit toch wel veel duidelijker. Okok een hele verandering tegenover de miomap v3.3. En dit alles draait zeer vlot op mijne mio c710. Alleen duurt het wel wat lang voor dat mijn apparaat nu afpringt, toch een dikke halve minuut nadat ik op de knop geduwd heb.
Gebruikersavatar
TL@
Pro Member
Pro Member
Berichten: 365
Lid geworden op: 12 jun 2007, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

@cloink: Als je de menustructuur niet goed vind, kan je misschien deze skin eens proberen:
http://artwork-igo8.blogspot.com/2008/0 ... 41740.html

Hiermee trekt hij heel hard op DomDom (waarom zou ik niet weten want iGO ziet er volgens mij beter uit) Ook heb je ineens deftige speedcam geluiden die je ook in het Nederlands kan zetten (na wat gepruts)

De mogelijkheden bij iGO zijn veel groter dan bij TomTom maar doordat er zoveel zijn, wordt het soms wel een beetje onoverzichtelijk.

Alle voor- en nadelen samen, steekt iGO toch met kop en schouders boven TT uit vind ik.

Bij mij draait hij trouwens op een Mio Moov 200 (400MHz)
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Ach, het is allicht een kwestie van gewenning, na jarenlang TomTom-gebruik. Ik vind de standaard skin best fraai, dus hou deze maar. ;)
ooh. shiny.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”