Digicorder 99€, hun installatie verplicht ???

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
toerist
Pro Member
Pro Member
Berichten: 402
Lid geworden op: 25 mei 2005, 21:12
Locatie: Belgie
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Hallo,

ik zie dat een digirecorder tegenwoordig in solden staat voor 99€.
Ik zou vb 2 digicorders kopen, kan ik die laten activeren en aansluiten zonder dat telenet hun 3-4 dozencomplex komt installeren?

Ik neem aan dat die UTP verbinding etc is voor de interactieve diensten, die ik totaal NIET wens.
Is het mogelijk om gewoon met je digirecorder te kijken met de gewone kabel? (natuurlijk na de registratie van de smartcard i guess? )

reden van men vraag is dat ik de slechte analoge beelden beu ben, maar ik me zeker niet wil meespelen met hun huurspelletjes (6€/maand, da's 72€ duurder op je abonnementsprijs, nee dank U ).
Dus wegens inbreken van telenet op vlaamse kabel paar jaar geleden......

Ik verleg niet naar Tv Vlaanderen alsook niet naar Belgacom
( wil dat men ouders mooi beeld hebben, maar niet veranderen)
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

Ik heb ook een digibox, (helaas geen digirecorder) toen de technieker kwam zei ik dat ik hun modem en de rest van hun brol niet hoefde, gewoon blijven volhouden dan plaatsen ze die niet.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Ze zullen inderdaad aandringen om een technieker langs te sturen maar blijven weigeren en gewoon de smartcard laten activeren.
Ik heb hier twee digicorders staan en voor de eerste heb ik een technieker laten komen omdat ik toch wel zeker wou zijn dat de lijnkwaliteit goed was en achteraf bekeken maar goed dat die is langs geweest want er waren nogal wat problemen.
Bij de aankoop van de tweede digicorder (een paar maand geleden) wouden ze eerst ook een technieker langssturen en dat heb ik geweigerd. Uiteindelijk zelfs gratis een switch en een paar UTP kabels gekregen.

Ik heb wel gemerkt dat veel afhangt van de "goodwill" van de winkel waar je die digicorder koopt.
Recent 2 maand Telenet aangevraagd om te testen en ik heb zelfs geen papier moeten ondertekenen :P
witchqueen
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:22

Wat wordt er eigenlijk verstaan onder 'interactieve diensten' ?
Ik heb ook het idee die digicorder te kopen voor 99 euro, maar heb geen zin om weer congé te moeten pakken voor een telenet technieker die dan pas om 19h aankomt.
Ik wil dat ding enkel om eens een film te huren, en eventueel om eens iets op te nemen. Als ik niet thuis ben bvb en 2 dingen wil zien.
1 programma opnemen analoog op de goeie ouwe video en 1 ander programma dan op de digicorder. Gaat dat ?
Dingen als Iwatch en net gemist wil ik niet, dat vind ik geldklopperij.
Evenals dat 'druk op de rode knop'-gedoe.
Ik heb hier wel nog wat bazar aan de muur hangen van toen ik nog telenet internet had, misschien kunnen we daar zelf iets mee aanvangen voor de installatie van die digicorder ?
Gezien de slechte ervaringen met telenet internet, ben ik er niet echt gerust in, maar veel andere opties zijn er ook niet hé.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

witchqueen schreef:Wat wordt er eigenlijk verstaan onder 'interactieve diensten' ?
Ik heb ook het idee die digicorder te kopen voor 99 euro, maar heb geen zin om weer congé te moeten pakken voor een telenet technieker die dan pas om 19h aankomt.
Ik wil dat ding enkel om eens een film te huren, en eventueel om eens iets op te nemen. Als ik niet thuis ben bvb en 2 dingen wil zien.
1 programma opnemen analoog op de goeie ouwe video en 1 ander programma dan op de digicorder. Gaat dat ?
Dingen als Iwatch en net gemist wil ik niet, dat vind ik geldklopperij.
Evenals dat 'druk op de rode knop'-gedoe.
Ik heb hier wel nog wat bazar aan de muur hangen van toen ik nog telenet internet had, misschien kunnen we daar zelf iets mee aanvangen voor de installatie van die digicorder ?
Gezien de slechte ervaringen met telenet internet, ben ik er niet echt gerust in, maar veel andere opties zijn er ook niet hé.

'interactieve diensten' = zie site van bvb. fabrikanten digibox BGC

De consument nog meer laten betalen voor allerlei bijkomende fcts die uw bedrijf $$$ kunnen opbrengen. (staat er ongeveer letterlijk zo in).

Canvas en tv1 promoten dat gedoe ook.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Ik weet niet of de link nog geldig is maar ik zou Telenet of een verdeler contacteren want zoals ik hierboven reeds schreef kan het waarschijnlijk nog wel.
http://telenet.be/395/0/1/nl/thuis/televisie/praktische-info/installatie.html
Laatst gewijzigd door Astralon 16 jul 2008, 23:06, in totaal 2 gewijzigd.
toerist
Pro Member
Pro Member
Berichten: 402
Lid geworden op: 25 mei 2005, 21:12
Locatie: Belgie
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Ik heb in 't weekend dus de digicorder gekocht.
In de winkel laten activeren,en na installatie de melding dat men smartcard niet geactiveerd was.
Dan gebeld naar nummer van telenet en die activatie was 5 minuten later gebeurd.
Dan ook aan telefoon gevraagd als die installatie nodig was.
Die zei zelf van niet, dus opnemen en flexview werkt perfect.
Dus installatie laat ik nu nog NIET doen.
zie wil in eigenschappen van men decoder dat men signaalkwaliteit niet te denderend is, dus misschien in toekomst...

De installatie blijft gratis, ook als je maar achter een jaar vraagt voor installatie.
Conclusie? digicorder kopen voor 99€, opnemen en tv gids werkt perfect.
En ipv 6€/maand huur,in 16 maanden is het gratis......
BasicQ
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 20 jun 2003, 17:46
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Je hebt zonder "bakskes"-installatie wel geen automatische software-updates voor je toestel...
Gebruikersavatar
Wicky
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 19 jun 2007, 11:02
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 8 keer

BasicQ schreef:Je hebt zonder "bakskes"-installatie wel geen automatische software-updates voor je toestel...


Ben je daar wel zeker van ? Indi is niet interactief (er is dus geen kabelmodem) en daar zijn er zeer regelmatig updates. En aangezien de Telenet HD hardware van dezelfde fabrikant komt, zie ik niet in waarom het bij Telenet anders zou zijn.

-Eric-
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

BasicQ schreef:Je hebt zonder "bakskes"-installatie wel geen automatische software-updates voor je toestel...


Toch wel.
Ik kijk al een jaar zonder "bakskes installatie" en krijg alle updates netjes binnen.

Laat je niets wijsmaken, zonder bakskes werkt alles van DTV uitgezonderd :
Je kan niets via den TV bestellen (geen rode knop) persoonlijk vind ik dit een voordeel.
EPG data van slechts 2 dagen vooruit ipv 14 dagen (dit heeft telenet speciaal zo gedaan om je toch te overtuigen een bakske te laten hangen)
Insom
Pro Member
Pro Member
Berichten: 241
Lid geworden op: 03 aug 2007, 13:04

Hmm, interessant topic voor m'n ouders.
Die willen graag Digitale tv maar zonder verdere rompslomp en zeker geen spullen op aanvraag of rode knop.

Als ik het goed begrijp dien ik dus zo'n bakje aan te kopen voor € 99, interne smartcard laten activeren in de winkel en dan vermoedelijk de kabel inpluggen en via scart naar tv overzetten?

Is dat alles wat er dient te gebeuren of is het een heel installatiewerk?

Merci op voorhand voor wat klaarheid. :-)
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Hm, eerst nog een winkel vinden waar je nog een digicorder kan kopen.
Vervolgens hopen dat je aan een self starter kit (incl. modem) kan komen (normaal gratis) en die installeren tussen binnenkomend signaal en de digicorder.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

zonder "interactiviteit" kon ik ook geen kanaalplaatsen aanpassen en bemerkte ik haperingen aan de opgenomen uitzendingen , zeker als ik tijdens opnemen aan het zappen was
The eternal and true pessimist :D
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Moet je geen 50 euro activatiekosten betalen als je zo een digibox koopt in de winkel ?
Ik heb het in ieder geval 2 keer voorgehad , de eerste keer een digicorder aangeschaft , een dikke maand later een hd digicorder aangeschaft , 2 keer een activatiekost aan mijn been .
Ik zou graag hun internetformule eens willen proberen , daar is nu ook een actie , 2 maanden gratis proberen, niet tevreden geld terug actie , maar natuurlijk de 50 euro activatiekosten blijven .
Dat vind ik wel zeer spijtig . :cry:
toerist
Pro Member
Pro Member
Berichten: 402
Lid geworden op: 25 mei 2005, 21:12
Locatie: Belgie
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Ja je moet een activatiekost van 50€ betalen.
Wat ik nu wel weet (te laat dus) als je vb 2 boxen koopt, hoef je maar eenmalig de activatiekost te betalen als je ze samen laat activeren...

Kanaalplaatsen kan je WEL verplaatsen zonder interactiviteit hoor.
Hier gedaan (ja want VTM staat op kanaal 1 , amai...)
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

toerist schreef:Ja je moet een activatiekost van 50€ betalen.
Wat ik nu wel weet (te laat dus) als je vb 2 boxen koopt, hoef je maar eenmalig de activatiekost te betalen als je ze samen laat activeren...

Ik heb bij mijn aankoop van een tweede digicorder geen activatiekost betaald!
BasicQ
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 20 jun 2003, 17:46
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

duizend schreef:
BasicQ schreef:Je hebt zonder "bakskes"-installatie wel geen automatische software-updates voor je toestel...


Toch wel.
Ik kijk al een jaar zonder "bakskes installatie" en krijg alle updates netjes binnen.

Laat je niets wijsmaken, zonder bakskes werkt alles van DTV uitgezonderd :
Je kan niets via den TV bestellen (geen rode knop) persoonlijk vind ik dit een voordeel.
EPG data van slechts 2 dagen vooruit ipv 14 dagen (dit heeft telenet speciaal zo gedaan om je toch te overtuigen een bakske te laten hangen)


Blijkbaar maken ze de mensen heel wat wijs in de winkel dan. Ze vertelden mij daar ook nog dat zonder bakskes ze niks komen oplossen als er een probleem is (geen ondersteuning ofzo). Wat ik nu ga doen is netjes bakskes laten installeren met losse kabels en dan als dien technieker weg is alles afkoppelen...
witchqueen
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:22

Niks bestellen : betekent dat dan ook geen films (is het enige wat ik wel zou willen bestellen af en toe) ?
Concreet voor die aansluiting : Ik heb aan de muur een contactdoos (of hoe noemt dat, een prise voor de kabel dus). Voor die internetaansluiting die ik ooit had werd daar een bakje onder gehangen (verdeeldoos denk ik). Van achter de contactdoos komen 2 coaxkabels uit de muur, en gaan in die doos. Een ervan komt er terug uit en gaat naar de modem (motorola). En dan zijn er ineens nog 2 (???) die eruit komen en er gewoon weer ingaan (2 lussen onder da bakje dus).
Bakje heeft wel een stroomstekker die ik, ondanks dat het internet afgesloten is, nog altijd in de prise moet steken. Anders heb ik slecht beeld op de tv ('sneeuw').
Nu is de situatie : coax (nog altijd rechtstreeks uit de muur, niet via die verdeeldoos) naar video en van de video dan een coax en scart naar de tv.
Ik neem aan dat die digicorder inclusief coax en scart kabel is, èn dat er een installatiehandleiding bij zit ??
Ik ga uit van 2 opties :
1/ coax naar digicorder, coax en scart naar video en van de video nog eens coax en scart naar de tv (alles naeen, eventueel eerst de video)
ofwel
2/ coax naar digicorder en vandaar coax en scart naar tv èn coax naar video en nog eens coax en scart naar tv (naast elkaar dus)
Ik heb nu nog een 'gewone' tv, met maar één coax en één scart uitgang.
Optie 2 zou dus al een probleem zijn.
Ben wel van plan een lcd aan te schaffen, vandaar ook de interesse voor digitaal tv. Naar het schijnt komt dat toch niet tot zijn recht op een gewone tv ?
Ik heb een coax verdeelstekker, maar die is bedoeld om een kabel naar de kamer van mijn zoon aan te sluiten (zie ander topic van mij)
Bij optie 2 heb ik dan 3 coax aansluitingen nodig. 2 verdeelstekkers op elkaar, zou dat lukken ?
En als ik interactiviteit wil, gewoon een netwerkkabel van de modem naar de digicorder aansluiten ??
En dan bellen naar telenet om de boel te activeren en 50 euro betalen en we zijn ervan af ? Zo simpel kan het toch niet wezen :-) ?
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

BasicQ schreef: Wat ik nu ga doen is netjes bakskes laten installeren met losse kabels en dan als dien technieker weg is alles afkoppelen...


Heb ik indertijd ook gedaan (alles op de grond laten zetten en niks vastvijzen) omdat de installatie gratis was en omdat ze bleven aandringen en uiteindelijk de installatie om 19u 's avonds zouden doen omdat ik absoluut geen dag verlof hiervoor wou nemen.
Ondertussen liggen de bakskes in de kast op zolder ...
Kriep
Plus Member
Plus Member
Berichten: 199
Lid geworden op: 13 apr 2007, 19:22

Vraag mezelf af van waar die panische angst van interactiviteit komt...
Ooit al eens overvallen door iemand die interactiviteit had of zo? Of een gemene klasgenoot die u verweten heeft van "vuilen interactieven!"?

Alle gekheid op een stokje: snap het echt niet...
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
bolleke64
Pro Member
Pro Member
Berichten: 281
Lid geworden op: 29 mei 2008, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 13 keer

Kriep schreef:Vraag mezelf af van waar die panische angst van interactiviteit komt...
Ooit al eens overvallen door iemand die interactiviteit had of zo? Of een gemene klasgenoot die u verweten heeft van "vuilen interactieven!"?

Alle gekheid op een stokje: snap het echt niet...


met interactiveteit kan telenet ook zien welke mprogramma's je kijkt,
dus is het een vorm van schending van de privecy
Voor al uw vragen op RF en PA gebied. Intergratie van Multimedia toepassingen in binnen en buitenland.
toerist
Pro Member
Pro Member
Berichten: 402
Lid geworden op: 25 mei 2005, 21:12
Locatie: Belgie
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

tegen de uitzuigpolitiek van telenet.
Als je nu ziet dat je 4,6,8€ huur moet betalen voor je decoder, das 48,72,96€ duurder per jaar voor de goedkopere digitale tv.
(bovenop je abonnementsgeld).
En je verplicht bent hun brol-hardware te kopen/gebruiken...
Telenet is hier niet gewenst, maar ze kopen de kabel en plots abonnementsprijs omhoog ...etc
EN als je ziet dat analoog signaal vroeger perfect was, en sinds digitale tv er elke maand meer en meer posten slecht signaal hebben,ze doen ons verplichten om digitaal te gaan...
Dus daarom dat ik geen cent meer wil spenderen in allerhande spelletjes, en andere betalende diensten van hun interactieve diensten.
Alsook moeten ze niet weten naar welke programma's ik kijk :-D
Allé da's toch mijn bescheiden mening...
Kriep
Plus Member
Plus Member
Berichten: 199
Lid geworden op: 13 apr 2007, 19:22

toerist schreef:Alsook moeten ze niet weten naar welke programma's ik kijk :-D


Dus als ik je hele uitleg goed versta, is bovenstaande dus je enige bezwaar?
Dan heb ik meteen een andere leuke vraag: Waarom mogen ze dat niet weten?
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
toerist
Pro Member
Pro Member
Berichten: 402
Lid geworden op: 25 mei 2005, 21:12
Locatie: Belgie
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Kriep schreef:Dus als ik je hele uitleg goed versta, is bovenstaande dus je enige bezwaar?
Dan heb ik meteen een andere leuke vraag: Waarom mogen ze dat niet weten?

Nee wil hen geen cent meer geven.... en wil mijn kwaliteit van vroeger terug.
Daarom digitaal gegaan, voor de rest moet ik niets weten van hen.en hoe minder ze weten van mij de beter.
ze hebben het me nu al weer gefikst om de facturatiegegevens door elkaar te halen.
alsook vandaag een brief gekregen dat ik 14 dagen alles gratis kan bekijken, en resultaat is een deel zenders gratis(franse dan nog) maar prime en al niet...
Heb er vroeger ook al problemen mee gehad met hun administratieve dienst.ze zijn gewoon onbekwaam en wil zeker niet dat ze weer verkeerd factureren aan zo'n interactieve toestanden :lol:
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Kriep schreef:
toerist schreef:Alsook moeten ze niet weten naar welke programma's ik kijk :-D


Dus als ik je hele uitleg goed versta, is bovenstaande dus je enige bezwaar?
Dan heb ik meteen een andere leuke vraag: Waarom mogen ze dat niet weten?


1. Omdat ze er geld mee verdienen door die info door te verkopen en mij geen korting geven.
2. Omdat ze er geen zaken mee hebben naar wat wij kijken
3. Omdat al die extra bakskes electriciteit verbruiken en ik interactiviteit NOOIT gebruik (ik zie totaal niet in wat de toegevoegde waarde is)
4. Omdat ik weiger 50 euro activatie te betalen voor iets wat ik niet gebruik
5. Sinds wanneer is de klant geen koning meer en mag hij zelf niet beslissen wat hij koopt en wat niet.
BasicQ
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 20 jun 2003, 17:46
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Kriep schreef:Vraag mezelf af van waar die panische angst van interactiviteit komt...
Ooit al eens overvallen door iemand die interactiviteit had of zo? Of een gemene klasgenoot die u verweten heeft van "vuilen interactieven!"?

Alle gekheid op een stokje: snap het echt niet...


Wegens de verminderde analoge kwaliteit en het steeds verminderende aantal zenders ben je meer en meer verplicht toch digitaal te gaan. (bv: sinds een paar maanden staan de volumes van alle zenders bijna verschillend hier, moet je dus bij elke zap het volume bijstellen...).

Op zich niets tegen de interactiviteit op zich. Maar geen zin in nog eens extra bakskes die in feite weinig extra nut hebben en enkel plaats innemen en stroom verbruiken. Een decoder extra is al genoeg. Bovendien betekent die interactiviteit wel bijna altijd extra betalen...
BasicQ
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 20 jun 2003, 17:46
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Blijkbaar meer mensen met dezelfde gedachten dus.. (en ik te traag)

duizend schreef:

4. Omdat ik weiger 50 euro activatie te betalen voor iets wat ik niet gebruik



Moet ge die 50 eur niet altijd betalen? ook zonder interactiviteit? om die decoder te actieveren? -> als ge da niet moet betalen dan ga ik toch meer zagen omdat niet te komen installeren ;-)



duizend schreef:5. Sinds wanneer is de klant geen koning meer en mag hij zelf niet beslissen wat hij koopt en wat niet.


Welkom in België ;-)
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

BasicQ schreef:
Moet ge die 50 eur niet altijd betalen? ook zonder interactiviteit? om die decoder te actieveren? -> als ge da niet moet betalen dan ga ik toch meer zagen omdat niet te komen installeren ;-)



Hangt er blijkbaar een beetje vanaf. Sommigen wel anderen niet.
Toen ik hem kocht was er een promotie met gratis activatie denk ik.
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Ik dacht dat flexvieuw niet werkte zonder dieje interactief te maken?
En als ge uwe digicorder koopt, moete dan ook nog huur betalen daarvoor? Da vind ik wel straf zenne.
En als ge dieje interactiviteit nie nodig hebt voor dieje flexvieuw dan trek ik die bakskes hier ook uit zenne.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

* Flexview werkt perfect zonder uplink (interactieve gedeelte).
Is niets anders dan pauzeren/vooruit/acheruit door gebruik te maken van de ingebouwde harde schijf

* Als je een digicorder gekocht hebt betaal je nog voor je jaarlijks abonnement maar betaal je niet 4/6/8 EUR/maand huur

* Als de uplink niet werkt kan je geen Films bestellen (Films a la carte)

* Als de uplink niet werkt is de programmagids beperkt tot 2 dagen
Catullus
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 29 sep 2006, 09:36

Wat heb je nu eigenlijk nodig in zo'n digicorder installatie ?
Vrienden van ons hadden van 't weekend geen internet meer, maar wel digitale televisie.
Ik heb dus hun netwerk even gaan controleren en mijn mond viel open.

Van de telenetmodem gaat de verbinding naar een switch, van de switch 2 kabels, één naar een elektriciteit/netwerk gedoe (geen ethernet in de buurt van de tv) en de andere gaat dan naar een router.
Van die router gaat er dan een kabel naar de wireless access point alsook naar hun 'patch' kast waar de aansluiting van hun pc op staat.

Moet dit allemaal ?
Kan je die TV-aansluiting niet gewoon achter die router zetten? met fixed ip of zo... ?
Afbeelding
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Er zijn verschillende reden waarom je de TV-aansluiting niet achter die router kunt plaatsen maar de belangrijkste is dat je digicorder in een VLAN hangt en zodra je de digicorder aansluit op de router heb je geen VLAN meer.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Astralon schreef:* Flexview werkt perfect zonder uplink (interactieve gedeelte).
Is niets anders dan pauzeren/vooruit/acheruit door gebruik te maken van de ingebouwde harde schijf


Het "eenvoudig" kunnen opnemen werd vroeger ook verkocht als onderdeel van Flexview, en om meer dan twee dagen EPG binnen te krijgen heb je een netwerkaansluiting nodig... je zou dus kunnen vertellen dat Flexview eigenlijk niet goed werkt zonder netwerkaansluiting.
toerist
Pro Member
Pro Member
Berichten: 402
Lid geworden op: 25 mei 2005, 21:12
Locatie: Belgie
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

r2504 schreef:Het "eenvoudig" kunnen opnemen werd vroeger ook verkocht als onderdeel van Flexview, en om meer dan twee dagen EPG binnen te krijgen heb je een netwerkaansluiting nodig... je zou dus kunnen vertellen dat Flexview eigenlijk niet goed werkt zonder netwerkaansluiting.


Flexview werkt wel goed hoor.
als je vb instelt om een serie iedere week op te nemen, doet hij dat ook.
die 2dagen EPG doet er niets toe...
Is alleen dat je niet verder kan kijken dan 2 dagen, maar hij houdt er wel rekening mee.
(PS 'k bespaar er ook nog es 44€ mee aan energiekosten voor al die extra bakken die ik niet heb :-D )
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

toerist schreef:Is alleen dat je niet verder kan kijken dan 2 dagen, maar hij houdt er wel rekening mee.


En dus ook niets kan programmeren meer dan twee dagen op voorhand.

toerist schreef:(PS 'k bespaar er ook nog es 44€ mee aan energiekosten voor al die extra bakken die ik niet heb :-D )


Het grootste deel van die kosten zit hem in de NIU en de Digicorder zelf, en die heb je dus ook. Op de modem bespaar je dus inderdaad iets.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”