Pagina 1 van 1

Homeconnect (VOIP vraagje)

Geplaatst: 08 jul 2008, 23:37
door Argon
Beste,

Ik ben van plan om van mijn netconnect over te stappen naar Homeconnect. Voor ik dit doe wil ik eerst en vooral zeker zijn van wat het product zal bieden en hoe alles juist werkt.

Onze telefonie zit op dit moment nog bij Telenet maar dit valt dus wel over te zetten naar ik kan lezen.

Mijn vraag is nu: hoe is de kwaliteit van het bellen via dommel (VOIP)? Is dit de kwaliteit van Betamax klonen (hier lees ik af en toe wat klachten over)? Dit wil dus zeggen als ons internet uitvalt (bliksem, defect,...) dat we niet meer kunnen telefoneren of getelefoneerd worden? Wat als je een noodnummer (100, 101) hoeft te bellen?

Groeten
Argon

Geplaatst: 09 jul 2008, 05:42
door q-tec
geen stroom = geen telefonie

***hoe sluit je een analoge telefoon aan op de modem (een met 6 stekkers)

noodnummer eh gsm

Geplaatst: 09 jul 2008, 06:49
door Perkele
Telenet gebruikt sinds een paar jaar ook VoIP en plaatst geen backup batterijen meer, dus bij hen zal je zonder stroom ook niet kunnen bellen.

Geplaatst: 09 jul 2008, 09:35
door ubremoved_983
Perkele schreef:Telenet gebruikt sinds een paar jaar ook VoIP en plaatst geen backup batterijen meer, dus bij hen zal je zonder stroom ook niet kunnen bellen.
Wel als je een alarm hebt :)

Geplaatst: 09 jul 2008, 11:48
door Perkele
ditCh schreef:Wel als je een alarm hebt :)
Waar meldt de OP ergens dat hij een alarm heeft?

Geplaatst: 09 jul 2008, 11:50
door Argon
Bedankt voor de antwoorden.

Alleen zou ik nu iemand nog willen horen over de kwaliteit van de telefoongesprekken. Iemand ervaring?

Geplaatst: 09 jul 2008, 12:23
door FullHD
Die zijn even goed als voorheen bij Belgacom.

...

Geplaatst: 09 jul 2008, 12:38
door sn00zerman
Als ikzelf naar ons nummer van thuis bel (met GSM of eender welk vast toestel van bij vrienden of vanop het werk), zit er altijd een echo op de lijn, ongeacht of er thuis gedownload wordt of niet ...

van thuis uit is alles wel perfect, geen echo, en alles goed verstaanbaar.


groeten,
Kris

Re: ...

Geplaatst: 09 jul 2008, 13:06
door Argon
sn00zerman schreef:Als ikzelf naar ons nummer van thuis bel (met GSM of eender welk vast toestel van bij vrienden of vanop het werk), zit er altijd een echo op de lijn, ongeacht of er thuis gedownload wordt of niet ...

van thuis uit is alles wel perfect, geen echo, en alles goed verstaanbaar.


groeten,
Kris
hmm, dat vind ik toch een beetje verontrustend. Ik woon namelijk nog thuis en een eis van thuis uit is dat het telefonie gebeuren toch goed gaat...

Re: ...

Geplaatst: 09 jul 2008, 13:34
door BBB
Argon schreef: hmm, dat vind ik toch een beetje verontrustend. Ik woon namelijk nog thuis en een eis van thuis uit is dat het telefonie gebeuren toch goed gaat...
Dan zou ik toch nog wachten, want ik kan ook nog altijd niet gebeld worden door telenetklanten

Geplaatst: 09 jul 2008, 16:44
door Ken
Hier ook echo wanneer andere mensen bellen, en niet iedereen kan bellen. Homeconnect is toch al bijna 2 weken actief hier, bijna een maand zelfs en mensen met Proximus die bellen uit Frankrijk krijgen te horen dat m'n nummer niet bestaat.

Wanneer ik zelf bel lukt dit wel...

Geplaatst: 09 jul 2008, 21:22
door pina
is dat een bug of worden die zaken verholpen? Ik wil homeconnect zodat ik een nummer heb thuis en mijn ouders vanuit het buitenland mij kunnen bellen. Maar als dat zelfs niet lukt...