Beste,
Ik ben van plan om van mijn netconnect over te stappen naar Homeconnect. Voor ik dit doe wil ik eerst en vooral zeker zijn van wat het product zal bieden en hoe alles juist werkt.
Onze telefonie zit op dit moment nog bij Telenet maar dit valt dus wel over te zetten naar ik kan lezen.
Mijn vraag is nu: hoe is de kwaliteit van het bellen via dommel (VOIP)? Is dit de kwaliteit van Betamax klonen (hier lees ik af en toe wat klachten over)? Dit wil dus zeggen als ons internet uitvalt (bliksem, defect,...) dat we niet meer kunnen telefoneren of getelefoneerd worden? Wat als je een noodnummer (100, 101) hoeft te bellen?
Groeten
Argon
Homeconnect (VOIP vraagje)
-
- Elite Poster
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Wel als je een alarm hebtPerkele schreef:Telenet gebruikt sinds een paar jaar ook VoIP en plaatst geen backup batterijen meer, dus bij hen zal je zonder stroom ook niet kunnen bellen.

-
- Member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 02 jul 2008, 22:21
- Bedankt: 2 keer
Als ikzelf naar ons nummer van thuis bel (met GSM of eender welk vast toestel van bij vrienden of vanop het werk), zit er altijd een echo op de lijn, ongeacht of er thuis gedownload wordt of niet ...
van thuis uit is alles wel perfect, geen echo, en alles goed verstaanbaar.
groeten,
Kris
van thuis uit is alles wel perfect, geen echo, en alles goed verstaanbaar.
groeten,
Kris
-
- Elite Poster
- Berichten: 1199
- Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 41 keer
hmm, dat vind ik toch een beetje verontrustend. Ik woon namelijk nog thuis en een eis van thuis uit is dat het telefonie gebeuren toch goed gaat...sn00zerman schreef:Als ikzelf naar ons nummer van thuis bel (met GSM of eender welk vast toestel van bij vrienden of vanop het werk), zit er altijd een echo op de lijn, ongeacht of er thuis gedownload wordt of niet ...
van thuis uit is alles wel perfect, geen echo, en alles goed verstaanbaar.
groeten,
Kris
Dan zou ik toch nog wachten, want ik kan ook nog altijd niet gebeld worden door telenetklantenArgon schreef: hmm, dat vind ik toch een beetje verontrustend. Ik woon namelijk nog thuis en een eis van thuis uit is dat het telefonie gebeuren toch goed gaat...
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Hier ook echo wanneer andere mensen bellen, en niet iedereen kan bellen. Homeconnect is toch al bijna 2 weken actief hier, bijna een maand zelfs en mensen met Proximus die bellen uit Frankrijk krijgen te horen dat m'n nummer niet bestaat.
Wanneer ik zelf bel lukt dit wel...
Wanneer ik zelf bel lukt dit wel...
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)