Homeconnect (VOIP vraagje)

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 41 keer

Beste,

Ik ben van plan om van mijn netconnect over te stappen naar Homeconnect. Voor ik dit doe wil ik eerst en vooral zeker zijn van wat het product zal bieden en hoe alles juist werkt.

Onze telefonie zit op dit moment nog bij Telenet maar dit valt dus wel over te zetten naar ik kan lezen.

Mijn vraag is nu: hoe is de kwaliteit van het bellen via dommel (VOIP)? Is dit de kwaliteit van Betamax klonen (hier lees ik af en toe wat klachten over)? Dit wil dus zeggen als ons internet uitvalt (bliksem, defect,...) dat we niet meer kunnen telefoneren of getelefoneerd worden? Wat als je een noodnummer (100, 101) hoeft te bellen?

Groeten
Argon
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

geen stroom = geen telefonie

***hoe sluit je een analoge telefoon aan op de modem (een met 6 stekkers)

noodnummer eh gsm
Perkele
Plus Member
Plus Member

Telenet gebruikt sinds een paar jaar ook VoIP en plaatst geen backup batterijen meer, dus bij hen zal je zonder stroom ook niet kunnen bellen.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Perkele schreef:Telenet gebruikt sinds een paar jaar ook VoIP en plaatst geen backup batterijen meer, dus bij hen zal je zonder stroom ook niet kunnen bellen.
Wel als je een alarm hebt :)
Perkele
Plus Member
Plus Member

ditCh schreef:Wel als je een alarm hebt :)
Waar meldt de OP ergens dat hij een alarm heeft?
Argon
Elite Poster
Elite Poster

Bedankt voor de antwoorden.

Alleen zou ik nu iemand nog willen horen over de kwaliteit van de telefoongesprekken. Iemand ervaring?
FullHD
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Die zijn even goed als voorheen bij Belgacom.
sn00zerman
Member
Member
Bedankt: 2 keer

Als ikzelf naar ons nummer van thuis bel (met GSM of eender welk vast toestel van bij vrienden of vanop het werk), zit er altijd een echo op de lijn, ongeacht of er thuis gedownload wordt of niet ...

van thuis uit is alles wel perfect, geen echo, en alles goed verstaanbaar.

groeten,
Kris
Argon
Elite Poster
Elite Poster

sn00zerman schreef:Als ikzelf naar ons nummer van thuis bel (met GSM of eender welk vast toestel van bij vrienden of vanop het werk), zit er altijd een echo op de lijn, ongeacht of er thuis gedownload wordt of niet ...

van thuis uit is alles wel perfect, geen echo, en alles goed verstaanbaar.

groeten,
Kris
hmm, dat vind ik toch een beetje verontrustend. Ik woon namelijk nog thuis en een eis van thuis uit is dat het telefonie gebeuren toch goed gaat...
BBB
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Argon schreef: hmm, dat vind ik toch een beetje verontrustend. Ik woon namelijk nog thuis en een eis van thuis uit is dat het telefonie gebeuren toch goed gaat...
Dan zou ik toch nog wachten, want ik kan ook nog altijd niet gebeld worden door telenetklanten
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Hier ook echo wanneer andere mensen bellen, en niet iedereen kan bellen. Homeconnect is toch al bijna 2 weken actief hier, bijna een maand zelfs en mensen met Proximus die bellen uit Frankrijk krijgen te horen dat m'n nummer niet bestaat.

Wanneer ik zelf bel lukt dit wel...

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
pina
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

is dat een bug of worden die zaken verholpen? Ik wil homeconnect zodat ik een nummer heb thuis en mijn ouders vanuit het buitenland mij kunnen bellen. Maar als dat zelfs niet lukt...
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”