kan html tekst & opmaakt doorgemailt worden 'als tekst'

Plaats reactie
memyselfandi
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 23 nov 2005, 10:51

hallo iedereen...

Ik heb in word een tekst opgemaakt met lay-out en kleuren,... nu zal ik die tekst graag doormailen maar als ik die knip en plak in een mozilla gaat de opmaak natuurlijk verloren..

nu vroeg ik me af of het mogelijk is om de opmaak en tekst en een email te linken als html ofzo zodat alles toch netjes getoond word als de mail in de inbox terecht komt?

weten jullie of dit lukt? en wil iemand me uitleggen hoe ik dit moet doen? als het antwoord positief is :-)

bedankt
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Kun je niet vanuit Word rechtstreeks kiezen om het boeltje te versturen via email? Ik herinner mij althans zoiets. Ik kan hier niet snel eens kijken. 'k Heb al meer dan een jaar geen windows meer in huis :)
Afbeelding
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Berichten: 511
Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
Locatie: wervik
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Dan heb je Word nodig om te openen, dacht ik.
Dacht dat je dan gewoon het Word-document als bijlage verstuurde maar ben dat niet zeker.

Je kan je word document opslaan als html en dan de html-code kopiëren (op voorwaarde dat je in je mail programma met html code kan werken)
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Elke deftige mail-client kan een multipart mime bericht opstellen. Zo worden er 2 berichten in één verstuurd, nl. een mét opmaak (html) en een zónder opmaak (txt). Vervolgens kan elke deftige mail-client zelf beslissen dewelke hij laat zien aan de ontvanger. ;)
ooh. shiny.
memyselfandi
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 23 nov 2005, 10:51

ja ik kan word document opslaan als html

maar als ik het dan open in thunderbird gaan sommige dingen verloren (zoals opsomming 'vinkjes' worden letterverwijzingen ipv de pictogrammen)

@ cloink wil je aub even uitleggen hoe ik dat kan beslissen welk ontwerp de ontvanger te zien krijgt?

bedankt alvast voor jullie informatie weet weer iets bij :-D
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

memyselfandi schreef:@ cloink wil je aub even uitleggen hoe ik dat kan beslissen welk ontwerp de ontvanger te zien krijgt?

Als je een bericht verstuurd in multipart, dan is het de ontvanger die kiest in welk formaat hij deze te zien krijgt, niet de verzender... ;)
ooh. shiny.
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

maak er een pdf van en stuur het door als attachment.
Please help, looking for a way to get rich and fast
Gebruikersavatar
Kemblin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 18 okt 2003, 16:47
Locatie: Schoten (Antwerpen)
Bedankt: 2 keer

zip het
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

memyselfandi schreef:ja ik kan word document opslaan als html


Word en HTML is nu éénmaal niet de beste combinatie (moet je trouwens maar eens bekijken wat "gedrocht" eruit komt van HTML).

Best gebruik je dus gewoon de mogelijkheden van je mail client maar voorspellen hoe het er aan de andere kant uitkomt (iedere combinatie van OS/mail client daar geeft soms een ander effect) is altijd een beetje moeilijk.

Als het echt een brochure of wat dan ook is maak je er dus best een PDF van een attach je die gewoon.
Plaats reactie

Terug naar “Development”