ADSL weg bij hevige regen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
TheGabeMan
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 apr 2006, 08:45
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hi

Ik heb steeds bij zeer hevige regen, dat mijn internet weg valt. Mijn ADSL router zie ik herhaaldelijke pogingen doen om weer verbinding te krijgen en soms doet ie het weer voor een minuut om vervolgens weer weg te vallen. Meestal werkt het pas weer een half uur tot een uur na de regenbui.

De telefoon blijft wel zonder problemen werken.

Een kennis van mij in dezelfde straat, heeft internet en telefonie bij telenet en is zelfs beide verbindingen kwijt op zo'n moment.

Iemand tips?

Gabrie
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Kan je je lijnwaarde eens posten? Die gegevens vind je normaal gesproken in je modem/router.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Waarschijnlijk ergens water-insijpeling, ofwel bij uw binnenbekabeling (uw verantwoordelijkheid) of buiten (BGC hun verantwoordelijkheid).

Dat uw kennis gelijkaardige probs heeft, dat is normaal gezien toeval, aangezien het twee verschillende netwerken/technieken zijn. Tenzij... hij geen echte kabel heeft maar het ADSL vervangproduct omdat er geen kabel op die plaats ligt.
Advies voor uw maat: bel is naar TN (ze zijn hier al 3 keer langs geweest toen er probs waren met onze digitale TV, en dat is steeds redelijk vlot gegaan . . alst goed is mag het ook is gezegd worden).
TheGabeMan
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 apr 2006, 08:45
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

L-army schreef:Kan je je lijnwaarde eens posten? Die gegevens vind je normaal gesproken in je modem/router.


> adsl status
--------------------------- ATU-R Info (annex A) ----------------------------
Running Mode : G.DMT State : SHOWTIME
DS Actual Rate : 4000000 bps US Actual Rate : 512000 bps
DS Path Mode : Fast US Path Mode : Fast
NE Current Attenuation : 50.0 dB Cur SNR Margin : 6.6 dB
ADSL Firmware Version : 3.27
-------------------------------- ATU-C Info ---------------------------------
Far Current Attenuation : 24.0 dB Far SNR Margin : 20.0 dB
DSLAM CHIPSET VENDOR : < ALCATEL NETWORK >


Ik had voorheen een 2Mb verbinding maar sinds mijn verhuizing (2 straten verderop) heb ik toch 4Mb. Werkt 95% van de tijd naar volle tevredenheid.

Gabrie
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Kabel defect bij graafwerken, is al meer gebeurd zo ook eens in Heusden Limburg enige jaren geleden, toen hersteld door Belgacom of was dat destijds nog de Rtt ?
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Contact opnemen met Belgacom en vertellen dat de kwaliteit van uw telefoonlijn niet optimaal is ;)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

L-army schreef:Contact opnemen met Belgacom en vertellen dat de kwaliteit van uw telefoonlijn niet optimaal is ;)

En terwijl een schietgebedje opzeggen, schijnt ook te helpen. Ik bedoel maar : als je pech hebt dat je lijnwaardes, op het moment dat je belt, OK zijn... dan gaat Belgacom niet moven. En ja, ik spreek uit ervaring.
If you can't beat them, confuse them.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Of als je te ver van de centrale woont, dan moven ze helemaal niet, tenzij de kabel volledig over is. En ja, ik spreek ook uit ervaring.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

CueBoy schreef:
L-army schreef:Contact opnemen met Belgacom en vertellen dat de kwaliteit van uw telefoonlijn niet optimaal is ;)

En terwijl een schietgebedje opzeggen, schijnt ook te helpen. Ik bedoel maar : als je pech hebt dat je lijnwaardes, op het moment dat je belt, OK zijn... dan gaat Belgacom niet moven. En ja, ik spreek uit ervaring.


Gemakkelijk, bellen wanneer het regent dus.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Maglor schreef:Gemakkelijk, bellen wanneer het regent dus.

Tja... is niet altijd even makkelijk, maar in principe heb je gelijk natuurlijk.
If you can't beat them, confuse them.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”