how do you like my parking skills?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 763 keer
Te Koop forum

Ewel, ik ging ook eens iets eten in centrum Leuven. Parkeer m'n zwarte BMW 118D gewoon gelijk normaal, en kom daarna terug en zie dit:

(yeh, wazige fotos, lens iPhone is euh ... vettig :p )

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

(alle foto's hier: http://gallery.weyland.be/v/various/parking/ )

Net op dat moment komen er mensen aan die het hebben zien gebeuren, en blijkt dus een jong piepkuiken te zijn dat zonder schroom haar auto zo parkeert, nog eens gaat kijken van "ah ja, dien heb ik geraakt", en dan haar weg voortzet, zonder een briefje achter te laten ofzo...

Ik bel dan maar de flikken, die komen dan even later aan. Adhv de nummerplaat bellen ze de eigenaar van die rode corsa, en die komt even later doodleuk aanstappen ... "ja, ik was hier om 19h50, en mijn fitness begon om 20h00, ik was wat gehaast"...

DUH!

Mij gaat het niet om die paar krassen, da's toch verzekering, maar wat voor manieren zijn dat? Ik zou geen blijf weten met mezelf als ik zo tegen een andere auto parkeer!
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

Mmh dat is klotig, ik probeer altijd parkeerplaatsen te vermijden waar mensen naast mij kunnen staan.
Steven7
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 37 keer

Die grijze auto op de foto was dan toch ook dicht geparkeerd. Dan was het toch niet de schuld van die met haar rode auto alleen.
Hoe heb je die foto's kunnen nemen? Naar ik kan volgen had ze toch al vluchtmisdrijf gepleegd?

Zelf ben ik een half jaartje geleden op een parking met veel gras tegen nog geen 5 per uur tegen een ander aangeschoven. Was al oude auto. Ikzelf had niks aan de mijne (miniscule schram op de hoek van mijn bumper).
De ander had een lichte deuk in de voordeur.
Ik heb dan contact kunnen opnemen met degene van wie de wagen was en voor 100 euro was het goed voor hem.

Ik vrees dat het voor mevrouw die tegen de uwe gereden is wel wat duurder zal uitkomen.
selder
Moderator
Moderator
Te Koop forum

Waar zie jij een grijze auto eigelijk?
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Ik had eerst naar de foto's gekeken en had de kras niet gezien. Ik dacht bij mezelf: damn, das mooi gereden :D
Maar nu ik de krassen zie is de pret er overduidelijk af. 'k Zou der niet kunnen mee lachen. En als het werkelijk zo is dat ze naar de fitness moest... Dan hoop ik dat ze haar een fikse boete geven. Dat zijn echt geen manieren... Voor die mensen mogen ze opnieuw lijfstraffen invoeren se :)
Afbeelding
misterjo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 24 keer

man man man toch...
Ik heb zo ook eens langst menne koffer in menne auto moeten kruipen :p
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Als ik het goed begrijp is het gewoon vluchtmisdrijf?

Hopelijk komt haar verzekering niet tussen en reken jij ALLE kosten (verlies van tijd, derving van voertuig, vervangwagen, enz...) door.
Samen met een eventuele boete voor vluchtmisdrijf zal dat een niet onaardige som betekenen.
Kan ze 's avonds misschien gaan afwassen i.p.v. te fitnessen :evil:

Meer info op TOURING
selder
Moderator
Moderator
Te Koop forum

Astralon schreef:Als ik het goed begrijp is het gewoon vluchtmisdrijf?
Daar komt het eigelijk op neer denk ik, ze was gewoon weggegaan zonder een briefje achter te laten.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

Zelfs als je een briefje achterlaat blijft het vluchtmisdrijf.
Er was geen enkele hoogdringendheid (bvb. gewonden) dus is er geen enkele reden om de plaats van het ongeluk te verlaten.
Ze was niet gekwetst en moest dus geen hulp gaan zoeken.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

is het een vluchtsmisdrijf als ze haar auto achterlaat?
ik bedoel ze heeft toch niet echt gevlucht(=weggaan zodat je de dader niet kent)
nogChoco
Premium Member
Premium Member

Als de verzekeringen moeilijk doen en zeggen dat je zelf niet in je parkeervak stond (je banden staan een stuk op de witte lijn), zou het nog een kluif kunnen worden :?
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

liger schreef:is het een vluchtsmisdrijf als ze haar auto achterlaat?
ik bedoel ze heeft toch niet echt gevlucht(=weggaan zodat je de dader niet kent)
Na een ongeval ben je verplicht bij je voertuig te blijven!
Mocht ze naar de fitness zaak geweest zijn en daar de politie gebeld hebben om aangifte te doen dan was alles in orde. Maar een aanrijding veroorzaken en dan gewoon gaan fitnessen alsof er niets gebeurd is, dat is arrogant en hopelijk wordt dat zeer zwaar aangepakt!
nogChoco schreef:Als de verzekeringen moeilijk doen en zeggen dat je zelf niet in je parkeervak stond (je banden staan een stuk op de witte lijn), zou het nog een kluif kunnen worden :?
De wet is hierover heel duidelijk: je mag NOOIT tegen een stilstaand voortuig rijden.
selder
Moderator
Moderator
Te Koop forum

nogChoco schreef:Als de verzekeringen moeilijk doen en zeggen dat je zelf niet in je parkeervak stond (je banden staan een stuk op de witte lijn), zou het nog een kluif kunnen worden :?
Totaal niet. Zoals Astralon zegt, en zoals de politie gisteren ook zei "als je een stilstaand voertuig raakt, ben je altijd in fout".

Ik ben wel aangenaam verrast door de politie gisterenavond, zéér behulpzaam, echt niets op aan te merken.

Behalve dan dat ze géén PV hebben opgesteld, wel een verslag van de feiten met een volgnummer, waar de verzekering over mag informeren in geval van dispuut. Maar dat wil wel zeggen (denk ik) dat de jongedame géén boete krijgt... Ik weet niet of ik daar wel tevreden mee ben ...

Die schade kan me niet schelen (wel natuurlijk als het m'n eigen auto was) maar haar gedrag steekt me totaal tegen ... Stel u eens voor dat mijn vriendin - die 8,5 maanden zwanger is - helemaal alleen was, hoe had die dan in de auto moeten geraken? (ik ben er nu langs de passagierskant ingeklommen)
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

Ik ben zelf geen advocaat maar ik weet wel zeker dat ik als ik er één inschakel dat deze madam voor de rechter mag verschijnen.

Voor dit soort mensen heb ik maar één regel: Let me entertain you :P
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 152 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

selder schreef:Totaal niet. Zoals Astralon zegt, en zoals de politie gisteren ook zei "als je een stilstaand voertuig raakt, ben je altijd in fout".
Beetje erg OT, maar ik vermoed dat dit enkel geldt voor geparkeerde voertuigen?

Ik ben afgelopen zomer aangereden door een truck die het niet kon verkroppen dat ik (omwille van een ongeval vlak voor me!) van rijstrook wisselde in de file, vlak voor zijn neus. De politie is toen ook terplaatse gekomen en heeft genoteerd dat ik stil stond en dat de vrachtwagenchauffeur dus tegen mijn stilstaande (het was file) auto (flank) is gereden. Heb toch netjes alles mogen betalen omdat ik bezig was met een maneuvre. :roll:

PS: fraaie skillz indeed. En dag mag je vooral niet luidop denken: "'t is toch weer een vrouw...".
ooh. shiny.
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

selder schreef:Ik ben wel aangenaam verrast door de politie gisterenavond, zéér behulpzaam, echt niets op aan te merken.
Ik merk dat de laatste jaren wel meer. Of de politiehervorming er voor iets tussen zit weet ik niet maar er is duidelijk een focus op "klantvriendelijkheid" gekomen.

Wat niet wegneemt dat er altijd wel rotte appels tussenzitten.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Astralon schreef:
Mocht ze naar de fitness zaak geweest zijn en daar de politie gebeld hebben om aangifte te doen dan was alles in orde. Maar een aanrijding veroorzaken en dan gewoon gaan fitnessen alsof er niets gebeurd is, dat is arrogant en hopelijk wordt dat zeer zwaar aangepakt!
Als het dan om 8u smorgens gebeurd moet je dan heel de dag wachten tot de eigenaar er is? Of moet je dan een briefje laten ofzo?
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Provider
Te Koop forum

liger schreef:
Astralon schreef:
Als het dan om 8u smorgens gebeurd moet je dan heel de dag wachten tot de eigenaar er is? Of moet je dan een briefje laten ofzo?
Flikken bellen zodat ze het kunnen komen vaststellen.
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

bij deze de wettekst:

52.2. Elke persoon betrokken in een ongeval dat uitsluitend stoffelijke schade heeft veroorzaakt, moet :

1° indien hij meer dan vijftien jaar oud is, zijn identiteitskaart of het als zodanig geldend bewijs vertonen aan andere in het ongeval betrokken personen die er hem om vragen;

2° ter plaatse blijven ten einde gezamenlijk de nodige vaststellingen te doen, of, zo er tussen de partijen geen akkoord is, een bevoegd persoon toe te laten die vaststellingen te doen. Indien geen bevoegd persoon binnen een redelijke tijd kan bereikt worden mogen de betrokken personen zodra mogelijk aangifte doen van het ongeval, hetzij op het dichtstbijgelegen politie- of rijkswachtbureau, hetzij op dat van hun woon- of verblijfplaats.

Zo een partij die schade geleden heeft evenwel niet aanwezig is, moeten de bij het ongeval betrokken personen zoveel mogelijk ter plaatse hun naam en adres opgeven, en in elk geval moeten zij deze inlichtingen zo haast mogelijk rechtstreeks of door tussenkomst van politie of rijkswacht mededelen.
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 13 keer

cloink schreef:PS: fraaie skillz indeed. En dag mag je vooral niet luidop denken: "'t is toch weer een vrouw...".
Oplossing in de maak ? Geef vrouwen eigen parkeerplaats.

Met meteen al mijn verontschuldigingen aan onze vrouwelijke forum-leden voor mijn soms bedenkelijke humor.
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

in duitsland bestaat dat al, en het onderschrift liegt er niet om:

Afbeelding
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”