Netconnect -> Homeconnect (ivm Discovery opslag)

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
unexpected
Member
Member
Contacteer:

Beste,

Mijn vraag is de volgende (ik heb door de verschillende onderwerpen gegaan, maar niks gevonden dat op mijn vraag antwoord...):

- Ik heb in maart 08 een netconnect + discovery lijn afgesloten

wegens de recente prijsstijging van Belgacom, zou ik die discoverylijn willen opzeggen (wat mogelijk is wegens artikel 5 in het contract, ook al ben ik nog geen jaar klant) zonder kosten en overschakelen naar een homeconnect.

Nu is de vraag: hoe pak ik dat aan ? Discovery alvast opzeggen? Maar hoe ga ik dan overdragen naar Dommel ? Of gaat belgacom daar dan een raw copper via dommel van maken, waardoor ik nog meer moet betalen aan dommel dan aan belgacom (11€)?

Ik zou dus mijn discovery + netconnect willen omzetten naar een homeconnect, maar met behoud van het telefoonnr van de discoverylijn (voor het gemak, want ik gebruik dat nr niet of zo).

Kan iemand mij de best practise aanreiken daarvoor? Alvast bedankt voor al de moeite!
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Gewoon Homeconnect bestellen, aangeven dat je je nummer wilt behouden en alles wordt voor je geregeld door Dommel. Alleen moet je eens checken of ze al aanvaarden dat je van Homeconnect naar Netconnect gaat.
DimaX
Pro Member
Pro Member

deej schreef:Gewoon Homeconnect bestellen, aangeven dat je je nummer wilt behouden en alles wordt voor je geregeld door Dommel. Alleen moet je eens checken of ze al aanvaarden dat je van Homeconnect naar Netconnect gaat.
Foutje:

Van netconnect naar homeconnect. Iemand hier op het forum zei dat het mag, ik ben ook nog geen jaar klant. Maar ik heb al mijn gigaset besteld.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

je mag overschakelen .. maar bel gewoon ff naar dommel voor de zekerheid :)
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

icekiller2k6 schreef:je mag overschakelen .. maar bel gewoon ff naar dommel voor de zekerheid :)
Ik ben alleszins overgeschakeld van Netconnect Plus naar Homeconnect. Ik was dan ook aan het einde van m'n eerste jaar.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
broli
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 3 keer

Idd
In geval van prijsverhoging mag de klant zijn contract opzeggen zonder
boete uiterlijk de laatste dag van de maand die volgt op de ontvangst van de eerste factuur
na de inwerkingtreding van deze prijsverhoging. De opzegging dient te gebeuren met een
aangetekende brief of door een persoonlijke melding in een Belgacom verkooppunt. In het
laatste geval wordt aan de klant een ontvangstbewijs overhandigd.
Als ik het goed begrijp kan je tenlaatse opzeggen op de laatse dag van de maand van het factuur met verhoogde prijs. Wat is dan ten vroegste?
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 6 keer

de laatste dag van de maand die volgt op de ontvangst van de eerste factuur
:?
unexpected
Member
Member
Contacteer:

Aha dat wist ik niet... time is running out dus? Als ze die prijs verhogen vanaf augustus, dan heb je dus tot eind augustus de tijd of begrijp ik dat verkeerd?
chridarl
Member
Member

broli schreef:Idd

Als ik het goed begrijp kan je tenlaatse opzeggen op de laatse dag van de maand van het factuur met verhoogde prijs. Wat is dan ten vroegste?
Onmiddellijk na ontvangst van die factuur!
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ik heb vandaag m'n brief ontvangen van belgacom met de melding tariefverhoging discoverylijn vanaf augustus. denk er ook aan over te stappen naar homeconnect. probleem: weer investeren in hardware. heb eind 2007 nog maar een fritzbox gekocht. ik heb toen ook mijn classic line omgezet naar discovery, dus normaal hang ik daar nog paar maanden aan vast (denk ik?), maar ik kan wel weg door mij te beroepen op artikel 5. vraag mij nu af als ik homeconnect zou nemen, dan zal dommel de opzeg van belgacom voor z'n rekening nemen, maar dan vrees ik nog een paar maanden te moeten betalen voor discovery omdat dommel geen melding zal maken van artikel 5 in z'n opzeg. redelijk ingewikkeld allemaal, misschien laat ik alles wel zoals het is. :|
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
broli
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 3 keer

xenne schreef:ik heb vandaag m'n brief ontvangen van belgacom met de melding tariefverhoging discoverylijn vanaf augustus. denk er ook aan over te stappen naar homeconnect. probleem: weer investeren in hardware. heb eind 2007 nog maar een fritzbox gekocht. ik heb toen ook mijn classic line omgezet naar discovery, dus normaal hang ik daar nog paar maanden aan vast (denk ik?), maar ik kan wel weg door mij te beroepen op artikel 5. vraag mij nu af als ik homeconnect zou nemen, dan zal dommel de opzeg van belgacom voor z'n rekening nemen, maar dan vrees ik nog een paar maanden te moeten betalen voor discovery omdat dommel geen melding zal maken van artikel 5 in z'n opzeg. redelijk ingewikkeld allemaal, misschien laat ik alles wel zoals het is. :|
Gewoon gaan opzeggen in een bgc verkooppunt. Geen aangetekende brief voor nodig niet wachten op dommel de slak en kosteloos.
xenne
Elite Poster
Elite Poster

broli schreef:Gewoon gaan opzeggen in een bgc verkooppunt. Geen aangetekende brief voor nodig niet wachten op dommel de slak en kosteloos.
probleem: als ik discoverylijn opzeg zal raw copper aangerekend worden, daar kan ik nog mee leven. maar ik kan ook niet meer gebeld worden, da's een probleem. 't voordeel van die homeconnect is blijkbaar dat als je die box in huis hebt die meteen kan activeren? is dat correct? dan zou ik evt. zelf belgacom kunnen opzeggen en meteen daarna die box installeren ..... en hopen dat alles goed gaat, risky
unexpected
Member
Member
Contacteer:

DUS om ff te recapituleren:

doe ik:

A) Discovery lijn opzeggen en automatisch op raw copper gezet worden en dan een homeconnect box aankopen, maar dus eventjes raw copper betalen

B) gewoon een homeconnect box kopen asap en dat activeren met nummerbehoud en dan zegt dommel mijn discovery automatisch op?

in geval van B) gaat Belgacom dan automatisch ervan uit dat ik uit mijn contract stap wegens die verhoging, of gaan ze mij toch nog kosten aansmeren?

en gaat dommel homeconnect snel genoeg die discovery opzeggen zodat ik toch niet vastzit aan belgacom (dus na augustus?)

bedankt
Sido
Starter
Starter

xenne schreef:ik heb vandaag m'n brief ontvangen van belgacom met de melding tariefverhoging discoverylijn vanaf augustus. denk er ook aan over te stappen naar homeconnect. probleem: weer investeren in hardware.
Zelfde hier en langs de ene kant zou ik Belgacom direct met zijn klikke en klakke zoals wij dat hier zegge willen buitengooien. Aan de andere kant en puur financieel bekeken ... met die nieuwe hardware erbij ... echt goedkoper wordt het niet ...
xenne
Elite Poster
Elite Poster

Sido schreef:Zelfde hier en langs de ene kant zou ik Belgacom direct met zijn klikke en klakke zoals wij dat hier zegge willen buitengooien. Aan de andere kant en puur financieel bekeken ... met die nieuwe hardware erbij ... echt goedkoper wordt het niet ...
misschien wel waar... zeker als we dan nog weten dat speedconnect er aankomt). uiteindelijk gezien de afstand tot de centrale voor mij nog het interessante produkt, en dat zou dan weer nieuwe hardware betekenen..... denk dat ik nog wat ga afwachten
ThaMan
Plus Member
Plus Member

Ik ga dit ook doen... net telefoontje gepleegd naar Belgacom en ik kan opzeggen wanneer ik wil in een BGC verkoop punt.
Ik heb nu ook netconnect en moet dus (neem ik aan) gewoon die hardware bestellen bij Loveno ofzo en activeren ?
Ik zal voor alle zekerheid ook nog naar dommel bellen voor meer info ! Maar heb net al 10min aan de lijn gehangen zonder resultaat.
Insom
Pro Member
Pro Member

Vooraleer je de portering van je nummer door Dommel laat gebeuren zou ik eerst en vooral Belgacom een case laten opmaken dat je niet akkoord gaat met de prijsstijging en je daarom beroept op artikel 5.

Zeg dat je lijn zal overgenomen worden.

Wanneer er op later tijdstip een probleem zou voorkomen (automatische nummeroverdracht ZONDER enig benul van artikel 5) kan je je daar nog steeds op beroepen en de verbrekingsvergoeding laten annuleren.

Better safe than sorry... Toch?
ThaMan
Plus Member
Plus Member

Ik ben al lid bij BGC van 2005, en ik had een contract van onbepaalde duur en kan dus opzeggen wanneer ik wil ! Nu heb ik bij dommel iemand te pakken gekregen en ze vermelde deze procedure.

- Siemens Gigaset bestellen
- Installatie cd installeren (de modem nog niet dacht ik, niet zeker...)
- op gegeven moment vraagt de soft of je al internet hebt (van dommel of andere) dus als je netconnect hebt, duid je dommel aan !
- En dan is het wachten op confirmatie mail van dommel zodoende je kan starten met homeconnect

Ivm belgacom, dat zou dommel ook allemaal regelen ivm opzeg en nummer behoud.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 12 keer

ThaMan schreef:Ik ben al lid bij BGC van 2005, en ik had een contract van onbepaalde duur en kan dus opzeggen wanneer ik wil ! Nu heb ik bij dommel iemand te pakken gekregen en ze vermelde deze procedure.

- Siemens Gigaset bestellen
- Installatie cd installeren (de modem nog niet dacht ik, niet zeker...)
- op gegeven moment vraagt de soft of je al internet hebt (van dommel of andere) dus als je netconnect hebt, duid je dommel aan !
- En dan is het wachten op confirmatie mail van dommel zodoende je kan starten met homeconnect

Ivm belgacom, dat zou dommel ook allemaal regelen ivm opzeg en nummer behoud.
modem moet je pas installeren als uw lijn 'actief' is.

't is trouwens een BRIEF wat je krijgt.

er is wel 1 probleem. Tussen dat dommel opzeg doet en dat dommel uw lijn activeert kan wel paar dagen tussen zitten.

(dus kan zijn dat je paar dagen geen internet hebt).
xenne
Elite Poster
Elite Poster

icekiller2k6 schreef:er is wel 1 probleem. Tussen dat dommel opzeg doet en dat dommel uw lijn activeert kan wel paar dagen tussen zitten.

(dus kan zijn dat je paar dagen geen internet hebt).
schakelt ge dan niet automatisch over op raw copper?
unexpected
Member
Member
Contacteer:

de procedure voor Homeconnect te nemen snap ik wel, het enige waar ik "schrik" voor heb is dat ik mijn Discovery vroegtijdig wil beindigen door beroep te doen op artikel 5 ivm de prijsstijging en dat ik dus niet weet hoe ik DAT best aanpak... opzeggen en op raw copper gaan, niks doen en gewoon naar homeconnect gaan, ... ?
xenne
Elite Poster
Elite Poster

als je dommel de opzeg laat doen zou je wel eens een opzegvergoeding aan uw been kunnen hebben, want dommel zal wel geen melding maken van artikel 5 in hun opzeg. maw gevaarlijk, denk ik. maar een betere methode weet ik niet, als je zelf discoverylijn opzegt ben je wellicht het nummer kwijt. misschien dommel de opzeg laten doen en zelf contact nemen met belgacom om 't geval uit te leggen
unexpected
Member
Member
Contacteer:

nr kan me gestolen worden, gebruik dat niet om te bellen...
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”