static dhcp en sx762

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
stekki
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Is dit mogelijk in deze router/modem?

Is het mogelijk om het wireless af te zetten en er een ander routertje achter te zetten?
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

stekki schreef:Is het mogelijk om het wireless af te zetten en er een ander routertje achter te zetten?
Ik heb de handleiding van deze modem (in pdf) al eens afgehaald. En je kan de wireless optie uitzetten. Een andere router op aansluiten, moet zeker ook kunnen. Al ben ik wel (nog) niet helemaal thuis in die materie. Dan moet de sx762 wss als bridge ofzo ingesteld worden (?)
stekki
Member
Member

Gent32m schreef:
stekki schreef:Is het mogelijk om het wireless af te zetten en er een ander routertje achter te zetten?
Ik heb de handleiding van deze modem (in pdf) al eens afgehaald. En je kan de wireless optie uitzetten. Een andere router op aansluiten, moet zeker ook kunnen. Al ben ik wel (nog) niet helemaal thuis in die materie. Dan moet de sx762 wss als bridge ofzo ingesteld worden (?)

Het is hier al misschien al aangehaald, maar indien in bridge mode, werkt de voip dan nog wel? Vermoedelijk niet.
FullHD
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Handleiding van de modem vind je hier:
http://gigaset.siemens.com/shc/0,1935,n ... A0,00.html

Hier is een rechtstreekse link naar de PDF:
http://shc-download.siemens.com/reposit ... nl_NLD.pdf
Laatst gewijzigd door FullHD 26 jun 2008, 15:08, in totaal 1 gewijzigd.
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Als je bedoelt: static dhcp op je interne netwerk dan is het antwoord ja.
stekki
Member
Member

FullHD schreef:Handleiding van de modem vind je hier:
http://gigaset.siemens.com/shc/0,1935,n ... A0,00.html

Hier is een rechtstreekse link naar de PDF:
http://shc-download.siemens.com/reposit ... nl_NLD.pdf
Thanks!! 8)
FullHD
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Static DHCP klinkt wel grappig als je weet waar DHCP voor staat... :-)
stekki
Member
Member

deej schreef:Als je bedoelt: static dhcp op je interne netwerk dan is het antwoord ja.
Dus die Siemens router ondersteunt dat? Cool. :-D
stekki
Member
Member

FullHD schreef:Static DHCP klinkt wel grappig als je weet waar DHCP voor staat... :-)
Inderdaad, maar het is verdomd handig vind ik. :wink:
deej
Elite Poster
Elite Poster

FullHD schreef:Static DHCP klinkt wel grappig als je weet waar DHCP voor staat... :-)
Op het eerste zicht wel. Het heeft echter als voordeel dat je in het DHCP pakket allerhande info kan meesturen (zoals DNS servers etc...) maar dat je toestel toch hetzelfde IP heeft.
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 26 keer

Krijgt iedereen zijn ip's uitgedeeld door de DHCP in de sx762 goed te zien ? Bij mij deelt hij de ip's perfect uit maar hij geeft aan geen dhcp clients te hebben :s
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

silentkiller schreef:Krijgt iedereen zijn ip's uitgedeeld door de DHCP in de sx762 goed te zien ? Bij mij deelt hij de ip's perfect uit maar hij geeft aan geen dhcp clients te hebben :s
Ja, hetzelfde hier.

Let wel mensen, als je de modem in bridged mode zet werkt de telefonie wel niet meer!

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Nikon
Plus Member
Plus Member

Kan je dit ding ook als gewone modem gebruiken? Ik koop er mischien zo één voor de ADSL2+ upgrade van men netconnect, maar ik ben niet van plan mijn huidige infra aan te passen, maw kan mijn WRT54g inbellen met PPPoE via dit ding zoals met mijn oude speedtouch home?
deej
Elite Poster
Elite Poster

Nikon schreef:Kan je dit ding ook als gewone modem gebruiken? Ik koop er mischien zo één voor de ADSL2+ upgrade van men netconnect, maar ik ben niet van plan mijn huidige infra aan te passen, maw kan mijn WRT54g inbellen met PPPoE via dit ding zoals met mijn oude speedtouch home?
Ja maar dan is het wel een hele dure investering en kan je beter gewoon een goedkoop ADSL2+ modempje pakken dat je in bridge zet.
Nikon
Plus Member
Plus Member

deej schreef:
Nikon schreef:Kan je dit ding ook als gewone modem gebruiken? Ik koop er mischien zo één voor de ADSL2+ upgrade van men netconnect, maar ik ben niet van plan mijn huidige infra aan te passen, maw kan mijn WRT54g inbellen met PPPoE via dit ding zoals met mijn oude speedtouch home?
Ja maar dan is het wel een hele dure investering en kan je beter gewoon een goedkoop ADSL2+ modempje pakken dat je in bridge zet.
De mogelijkheid bestaat hier dat ik ooit homeconnect neem, dus dat valt nog te bezien.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”