Dommel Homelink screenshots

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Hierbij de eerste homelink software screenshots :-)

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ken 16 aug 2008, 12:58, in totaal 1 gewijzigd.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
dendemen2004
Plus Member
Plus Member
Berichten: 167
Lid geworden op: 17 maa 2007, 11:54
Locatie: 3910 / Neerpelt
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Het is dus gelukt ???
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

dendemen2004 schreef:Het is dus gelukt ???
Ja, door laatste update van vandaag (25/06/2008) te downloaden (download homelink zelf dus...).

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
dendemen2004
Plus Member
Plus Member
Berichten: 167
Lid geworden op: 17 maa 2007, 11:54
Locatie: 3910 / Neerpelt
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ken schreef:
dendemen2004 schreef:Het is dus gelukt ???
Ja, door laatste update van vandaag (25/06/2008) te downloaden (download homelink zelf dus...).


Oke. En de telefoon werkt die ook al ?
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Alles werkt hier perfect inclusief telefoon, heb net alle instellingen getest in de homelink software, doorschakeling enzovoort werkt zoals het moet. Verder geen klachten. Enkel moet ik nog de binnenbekabeling wat veranderen en op een splitter smijten zodat de andere telefoons in heel het huis mee rinkelen, ook het alarm moet erop en ik denk wel om een UPS op de modem te gaan gebruiken moest de stroom uitvallen... Ook kan ik perfect vanaf m'n pc bellen met X-Lite of andere soft IP phones.

Mijn ma is in ieder geval content.

X-Lite instellingen:
gathering.tweakers.net schreef:Bij User Details:


* Display name: *3
* User name: *3
* Password: *3
* Domain: 192.168.2.1



Bij Domain Proxy:


* Register with domain and receive incoming calls: AAN
* Send Outbound via: PROXY: 192.168.2.1


Dialling plan: Ongewijzigd laten (default = #1\a\a.T;match=1;prestrip=2;)


Bij software die een Realm-instelling vraagt, laat je die LEEG.
Deze instellingen exact overnemen, anders werkt het niet.


Afbeelding Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ken 25 jun 2008, 22:13, in totaal 1 gewijzigd.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
dendemen2004
Plus Member
Plus Member
Berichten: 167
Lid geworden op: 17 maa 2007, 11:54
Locatie: 3910 / Neerpelt
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Knap gedaan :-) En mag ik vragen wat uw download en upload snelheid is ?
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

dendemen2004 schreef:Knap gedaan :-) En mag ik vragen wat uw download en upload snelheid is ?
Nog het 'oude' 4mbit profiel van mijn Netconnect abonnement. Tegen 01/07/2008 hoop ik dat de 12mbit er zijn. 'k Zal later nog wat dubbele oproep testen, nu even geen tijd.

Downstream-snelheid: 4640 kbps
Upstream-snelheid: 320 kbps

Code: Selecteer alles

Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: G.DMT
Maximale lijnsnelheid: 7808 kbps (downstream) / 1148 kbps (upstream)
Ruismarge: 16.8 dB (downstream) / 30 dB (upstream)
Lijndemping: 34 dB (downstream) / 18 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 19.8 dBm (downstream) / 11.9 dBm (upstream)

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

zo "maar" 4 mbit ziet mij dat er niet uit hoor :D
The eternal and true pessimist :D
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 26 keer

Hier ook maar eens geprobeerd te bellen via de pc, bijgevoegd mijn instellingen maar het wil niet werken. Ik bel naar 04xxxxxxxx of 00324xxxxxx of 324xxxxxx maar hij zegt alleen call established en dan doet ie niets :(
Bijlagen
sip.jpg
screen
(101.92 KiB) 75 keer gedownload
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

silentkiller schreef:Hier ook maar eens geprobeerd te bellen via de pc, bijgevoegd mijn instellingen maar het wil niet werken. Ik bel naar 04xxxxxxxx of 00324xxxxxx of 324xxxxxx maar hij zegt alleen call established en dan doet ie niets :(
Ik moet hier sinds vandaag precies een prefix gebruiken om te bellen via X-Lite. *010472000000
*01 = intern nummer van je uitgaande oproepen ofzo zeker?
Ik herinner me dat ik gisteren wel zonder die prefix kon bellen. Alleen weet ik niet waar ik dat zou kunnen instellen in de gigaset, alsook in X-Lite zelf zodat deze de prefix er automatisch voor zet.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 26 keer

Ken schreef:
silentkiller schreef:Hier ook maar eens geprobeerd te bellen via de pc, bijgevoegd mijn instellingen maar het wil niet werken. Ik bel naar 04xxxxxxxx of 00324xxxxxx of 324xxxxxx maar hij zegt alleen call established en dan doet ie niets :(
Ik moet hier sinds vandaag precies een prefix gebruiken om te bellen via X-Lite. *010472000000
*01 = intern nummer van je uitgaande oproepen ofzo zeker?
Ik herinner me dat ik gisteren wel zonder die prefix kon bellen. Alleen weet ik niet waar ik dat zou kunnen instellen in de gigaset, alsook in X-Lite zelf zodat deze de prefix er automatisch voor zet.

Dat werkt inderdaad. Straks een probeen uit te pluizen hoe dat zit ivm die prefix, moet volgens mij automatisch te doen zijn
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Hey,

Dit ziet er leukt uit. Thanks voor de info :-D

Met die Homeconnect kun je dus ook bellen via je pc ? Als je zo een hoofdtelefoontje met ingebouwde microfoon aanschaft. Klopt ?

Ik ben hier nog volledig leek in. Welke gratis programma's gebruiken jullie hiervoor ? Is die X-Lite goed ?

Leuk topic alvast om te volgen..
Ik krijg er al zin in :-)
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Ja je kan ook bellen via je pc met een programma zoals X-Lite, ik ken wel geen andere programma's die dit kunnen maar er bestaan er zeker nog een hele hoop :)

Je kan met een koptelefoon werken of een softphone. Een simpele micro en luidsprekers voldoen natuurlijk ook éh.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Hoe heb je het geregeld met je alarm? Wij hebben een alamrinstallatie van Belgacom. Ik weet dat we bij BGC zo'n abonnement daarop hebben, en het alarm heeft ook een telefoonlijn nodig. Hoe heb je dit opgelost?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

frado schreef:het alarm heeft ook een telefoonlijn nodig. Hoe heb je dit opgelost?


Gewoon het alarm in de telefoonaansluiting steken van je Siemens.

Een telefoonlijn is een telefoonlijn... of die nu rechtstreeks is, of uit je router komt maakt heus niets uit (behalve als je router zonder stroom valt).
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

r2504 schreef:Gewoon het alarm in de telefoonaansluiting steken van je Siemens.

Een telefoonlijn is een telefoonlijn... of die nu rechtstreeks is, of uit je router komt maakt heus niets uit (behalve als je router zonder stroom valt).

En wat als de de kabel van het alarm direct een 5-polige kabel is?
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

BBB schreef:
r2504 schreef:Gewoon het alarm in de telefoonaansluiting steken van je Siemens.

Een telefoonlijn is een telefoonlijn... of die nu rechtstreeks is, of uit je router komt maakt heus niets uit (behalve als je router zonder stroom valt).

En wat als de de kabel van het alarm direct een 5-polige kabel is?


Alarm openvijzen en andere kabel monteren? Of een doorlus 5-polige plug gebruiken en aan de andere kant een standaard rj11.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

devilkin schreef:een doorlus 5-polige plug gebruiken en aan de andere kant een standaard rj11.

is dit zelf te maken, of kun je dit ook kopen?
(ik denk wel dat ik zo'n tang heb liggen voor rj11 / rj45, maar ik weet niet welke draadjes waar moeten komen :-s)
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

klinkt allemaal nie te simpel?:D
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

frado schreef:klinkt allemaal nie te simpel?:D


Is ook simpel... gewoon de 5 polige stekker eraf knippen, en de twee draadjes die erin aangesloten waren (normaal de twee linkse pinnen dacht ik) op pin 3 en 4 aansluiten van je RJ11.
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

r2504 schreef:
frado schreef:klinkt allemaal nie te simpel?:D


Is ook simpel... gewoon de 5 polige stekker eraf knippen, en de twee draadjes die erin aangesloten waren (normaal de twee linkse pinnen dacht ik) op pin 3 en 4 aansluiten van je RJ11.


Of gewoon in de winkel een vijfpolig stopcontactje kopen met rj11 aansluiting :)
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

r2504 schreef:
frado schreef:klinkt allemaal nie te simpel?:D


Is ook simpel... gewoon de 5 polige stekker eraf knippen, en de twee draadjes die erin aangesloten waren (normaal de twee linkse pinnen dacht ik) op pin 3 en 4 aansluiten van je RJ11.

Ik heb hier een voorbeeld van een kabel (origineel) ik vermoed dat 3 en 4 gaat over de 6 mogelijke aansluitingen en dan is:
* Pin # 3 - Negatieve terminal (rood-oud kleur code/blue- nieuwe kleur code)
* Pin # 4 - Positieve terminal (oud-groene kleur code / wit met blauwe streep-nieuwe kleur code)

klopt dit? (ik heb zelf ook zo'n stukje met 6 mogelijke aansluitingen)

Vraag: Ik heb hier nog een rj11 - 5 polig voor een "oude" inbelmodem (nog ingepakt) werkt dat niet in 2 richtingen als dat contact maakt? anders kan ik dat gewoon gebruiken (het is zo'n 5-polige stekker waar je nog 1 bij kan insteken, ziet eruit zoals een adsl-splitter, en daar hangt een kabel aan met rj11 connectie)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

BBB schreef:Vraag: Ik heb hier nog een rj11 - 5 polig voor een "oude" inbelmodem (nog ingepakt) werkt dat niet in 2 richtingen als dat contact maakt? anders kan ik dat gewoon gebruiken (het is zo'n 5-polige stekker waar je nog 1 bij kan insteken, ziet eruit zoals een adsl-splitter, en daar hangt een kabel aan met rj11 connectie)


Dat werkt inderdaad in twee richtingen... maar het zal niet werken met een ADSL splitter, die filtert namelijk net het telefoonsignaal van de 5 polige aansluiting (omdat die normaal naar je telefoon gaat).

De eenvoudigste oplossing is gewoon de 5 polige stekker eraf knippen.
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

r2504 schreef:Dat werkt inderdaad in twee richtingen... maar het zal niet werken met een ADSL splitter,

Dat begrijp ik (maar het lijkt alleen maar op zo'n ADSL splitter, het is zo'n kabel die ik bij mijn laptop heb bijgekregen voor zo'n inbelmodem en dan kun je uw gewone telefoon ook nog insteken)
Ik ga gewoon die kabel gebruiken, geeft het problemen dan knip ik die stekker er wel af en zet ik er zo'n RJ11 op
(maar die kabel gebruiken is voor mij minder werk :-p)
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

r2504 schreef:
BBB schreef:Vraag: Ik heb hier nog een rj11 - 5 polig voor een "oude" inbelmodem (nog ingepakt) werkt dat niet in 2 richtingen als dat contact maakt? anders kan ik dat gewoon gebruiken (het is zo'n 5-polige stekker waar je nog 1 bij kan insteken, ziet eruit zoals een adsl-splitter, en daar hangt een kabel aan met rj11 connectie)


Dat werkt inderdaad in twee richtingen... maar het zal niet werken met een ADSL splitter, die filtert namelijk net het telefoonsignaal van de 5 polige aansluiting (omdat die normaal naar je telefoon gaat).

De eenvoudigste oplossing is gewoon de 5 polige stekker eraf knippen.


verloopstekker is wrs beter (ivm toekomstig gericht... als hij nu ooit terug wilt)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

BBB schreef:Dat begrijp ik (maar het lijkt alleen maar op zo'n ADSL splitter, het is zo'n kabel die ik bij mijn laptop heb bijgekregen voor zo'n inbelmodem en dan kun je uw gewone telefoon ook nog insteken)


Dan zal het geen probleem zijn... daar werkt het prima mee (enige nadeel is dat die pinnen dan los liggen, tenzij je het wandcontactdoosje nog gebruikt en de BGC kabel ervan los maakt).
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

r2504 schreef:enige nadeel is dat die pinnen dan los liggen, tenzij je het wandcontactdoosje nog gebruikt en de BGC kabel ervan los maakt

Dat is niet zo'n probleem (en voor 't "zicht" maakt het ook niet uit want dat is toch allemaal in de garage)

Bedankt voor de info :-)
sikk
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 31 maa 2008, 01:17
Contacteer:

x-lite werkt hier met de instellingen volgens Ken zijn post...
Maar wat ik me afvraag: Waarom die *3 in je instellingen? Zonder dat werkt het hier ook niet... :roll:

leuk dat het werkt maar toch nieuwsgierig...

EDIT: dit staat waarschijnlijk voor toestelnr *3 op je modem --> en je kan dus *3 tot *6 gebruiken (*1 en *2 zijn je analoge toestellen).
stoker
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 jul 2008, 12:28

Ik heb momenteel 2 draadloze toestellen gigaset C340 aangesloten op mijn siemens sx762.

Hoe kan je extra vaste toestellen bij aansluiten?
ThaMan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:01

Ziet er nice uit die homeconnect soft !
Laat ons hopen dat er ook een soort van backup van de instellingen kunnen gemaakt worden (bij fresh install ofzo)
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

sikk schreef:x-lite werkt hier met de instellingen volgens Ken zijn post...
Maar wat ik me afvraag: Waarom die *3 in je instellingen? Zonder dat werkt het hier ook niet... :roll:

leuk dat het werkt maar toch nieuwsgierig...

EDIT: dit staat waarschijnlijk voor toestelnr *3 op je modem --> en je kan dus *3 tot *6 gebruiken (*1 en *2 zijn je analoge toestellen).
Duh...


stoker schreef:Ik heb momenteel 2 draadloze toestellen gigaset C340 aangesloten op mijn siemens sx762.

Hoe kan je extra vaste toestellen bij aansluiten?


Met zoiets als:
APC MODULAR T-SPLITTER, RJ11 MALE TO (3) /RJ11 FEMALES. ALL LINES ACTIVE, STRAIGHT

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
sikk
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 31 maa 2008, 01:17
Contacteer:

ThaMan schreef:Ziet er nice uit die homeconnect soft !
Laat ons hopen dat er ook een soort van backup van de instellingen kunnen gemaakt worden (bij fresh install ofzo)

De instellingen van je router kan je via beheer opslaan naar een config bestand... de instellingen van de software zelf is niet echt de moeite om op te slaan omdat je bijna niks kan instellen (maar deze instellingen worden bij dommel bewaard veronderstel ik)
strife
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 31 okt 2003, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Om die *01 prefix niet voor elk telefoonnummer te moeten plaatsen moet je jouw "telefoon en modem instellingen" van windows aanpassen.

Ga hiervoor naar het configuratiescherm => Telefoon en modem instellingen => Klink op editeren of nieuw als je nog geen lokatie hebt => Je hebt daar bel regels staan. Plaats in elk vakje waar er sprake is van een buitenlijn, "*01".

Mocht deze uitleg niet volledig kloppen, dan moet u mij excuseren ik maak gebruik van een Engelstalige windows XP omgeving. Ik heb proberen te vernederlandstaligen, maar het kan dus goed zijn dat dit niet de exacte termen zijn zoals u op uw scherm ziet. Een beetje logisch nadenken zal voldoende zijn :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”