Kameraad van mij werd in april opgebeld voor een korting van 20 euro op het abonnementsgeld.
"Zo lang hier geen verplichtingen aanhangen is dit geen probleem." geeft hij aan.
Enkele dagen later krijgt hij (niet aangetekend) een brief in de bus dat zijn contract met een jaar verlengd wordt.
Gisteren kwam ik langs en raadde hem EDPnet aan. Vandaag bellen we naar de klantendienst en daar beweert men dat er niks te doen valt aan de verlenging.
Hij heeft nog geen factuur gekregen van Belgacom en zal dit eerdaags in de bus krijgen. De factuur waarop de contractverlenging vermeld staat is dus nog niet toegekomen, noch betaald.
Belgacom wil er geen contract van onbepaalde duur van maken, zelfs niet mits aanrekening van het normale abonnementsgeld.
Mijns inziens kan belgacom niks doen zolang hij zijn factuur nog niet betaald heeft. Zij heeft geen enkel schriftelijk bewijs.
Klopt dit?
Zo ja, hoe kan hij de korting "niet aanvaarden" als hij met domiciliëring betaalt? Hij kan toch moeilijk de 20 euro korting weigeren? Of moet hij ze via overschrijving bijbetalen?
Skynet - telefonische verlenging geldig?
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Domiciliëring stopzetten en Belgacom op de hoogte houden om die korting en verlenging van 1 jaar te annuleren.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
Steven7 hier hebben ze mijn V ook zo is liggen gehad.Ze wou het niet maar ze zij als er idd niks aan vast zit. ok ik kwam thuis en ze zij me dat. Ik heb direct terug gebeld naar Belgacom en heb dit toch nog kunnen annuleren hoor.Zonder problemen en zonder moeilijk te doen.Omdat blijkbaar de telefoon op mijn naam staat en ze hadden haar gebeld.
-
- Erelid
- Contacteer:
Ik verleng mijn contract ieder jaar zo, ben wel een tevreden BGCgebruiker maar daar gaat dit niet over.
Als je zo'n telefoon krijgt word je gevraagd om via een toets op je telefoon te bevestigen dat je akkoord gaat en dan kan je nog binnen de 7 dagen afzien van je nieuw contract als je die brief krijgt met de bevestiging van je contract.
Greetz
Weetgraag
Als je zo'n telefoon krijgt word je gevraagd om via een toets op je telefoon te bevestigen dat je akkoord gaat en dan kan je nog binnen de 7 dagen afzien van je nieuw contract als je die brief krijgt met de bevestiging van je contract.
Greetz
Weetgraag
"Carpe Diem"
wel opletten met callcenters en zeker met Belgacom callcenters:
Wanneer je te horen krijgt dat 'het gesprek opgenomen wordt om de service van de klanten te verbeteren' dan hang je zowiezo aan een officieel bevestigd contract vast.
Bij proximus huren ze bijvoorbeeld speciaal mensen in die het woord abonnement niet mogen gebruiken, maar dit moeten vervangen door ' formule'. Wanneer nadien het nummer van uw indentiteitskaart gevraagd wordt 'voor de adresgegevens*kuch**kuch*' dan hang je ook officieel vast aan een contract.
Eigenlijk mogen consumenten gewoon niet in gesprek gaan met dergelijke mensen. Ze worden betaald en zoals bij proximus opgeleid om mensen op te lichten door creatief gebruik te maken van wettelijke procedures die onbekend zijn bij potentiële klanten.
Wanneer je te horen krijgt dat 'het gesprek opgenomen wordt om de service van de klanten te verbeteren' dan hang je zowiezo aan een officieel bevestigd contract vast.
Bij proximus huren ze bijvoorbeeld speciaal mensen in die het woord abonnement niet mogen gebruiken, maar dit moeten vervangen door ' formule'. Wanneer nadien het nummer van uw indentiteitskaart gevraagd wordt 'voor de adresgegevens*kuch**kuch*' dan hang je ook officieel vast aan een contract.
Eigenlijk mogen consumenten gewoon niet in gesprek gaan met dergelijke mensen. Ze worden betaald en zoals bij proximus opgeleid om mensen op te lichten door creatief gebruik te maken van wettelijke procedures die onbekend zijn bij potentiële klanten.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 6 keer
Mondeling contract is ook een contract.
Heeft je vriend iets ondernomen in april toen ie die brief kreeg?
Vind het beetje vreemd dat ze zomaar een korting van 20 euro zouden geven. Heb meer het geval dat zijn contract ten einde was en dat ze belden met de aanbieding van 20 euro korting als ie een nieuw contract aanging. En dat heeft ie gedaan.
Stilzwijgende verlenging van een contract is niet meer mogelijk maar aangezien hij een brief gekregen heeft, zal daar weinig aan te doen zijn. Contract is contract.
Als het verhaal gaat zoals in mijn tweede alinea, kan hij er niets aan doen behalve zijn jaar uitdoen.
Voor alle duidelijkheid: heel mijn post is dus afhankelijk van het feit of de betrokkene een nieuw contract moest aangaan en daarom die 20 euro korting kreeg
Heeft je vriend iets ondernomen in april toen ie die brief kreeg?
Vind het beetje vreemd dat ze zomaar een korting van 20 euro zouden geven. Heb meer het geval dat zijn contract ten einde was en dat ze belden met de aanbieding van 20 euro korting als ie een nieuw contract aanging. En dat heeft ie gedaan.
Stilzwijgende verlenging van een contract is niet meer mogelijk maar aangezien hij een brief gekregen heeft, zal daar weinig aan te doen zijn. Contract is contract.
Als het verhaal gaat zoals in mijn tweede alinea, kan hij er niets aan doen behalve zijn jaar uitdoen.
Niet overdrijven é. Ik zeg niet dat alles wat ze doen allemaal even juist en correct is maar ik heb een vermoeden dat, in dit geval, belgacom niet veel verkeerd gedaan heeft.opgeleid om mensen op te lichten door creatief gebruik te maken van wettelijke procedures die onbekend zijn bij potentiële klanten
Voor alle duidelijkheid: heel mijn post is dus afhankelijk van het feit of de betrokkene een nieuw contract moest aangaan en daarom die 20 euro korting kreeg
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Correct Kenneth
Maar ze kunnen nooit bewijzen tenzij ze het opnemen wat dan ook niet meer wettelijk is wie voor dat contract ingetekend heeft per telefoon.
Als ze achteraf een brief sturen heb je nog altijd het recht om binnen de 10 dagen of zoiets om dit schriftelijk of telefonisch op te zeggen.
Maar ze kunnen nooit bewijzen tenzij ze het opnemen wat dan ook niet meer wettelijk is wie voor dat contract ingetekend heeft per telefoon.
Als ze achteraf een brief sturen heb je nog altijd het recht om binnen de 10 dagen of zoiets om dit schriftelijk of telefonisch op te zeggen.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)