Ik heb een Belkin N wireless router gekocht.
Hij gaat dienst doen op een studentenkot maar ik wil hem voorlopig thuis installeren.
De webinterface vind je op 192.168.2.1 maar als ik hem als accesspoint wil configureren en ik stel een ander IP adres in dan vind ik de router niet meer terug.
Niet op 192.168.2.1 en niet op het IP adres dat ik instelde. Ook niet als ik scan op alle mogelijke ranges met Look@LAN.
Ook als ik gewoon zijn IP adres wil veranderen vind ik hem niet meer terug.
Iemand een tip?
Belkin N wireless router installeren
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 108 keer
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Misschien domme vraag... maar je hebt je PC dan toch een static adres gegeven in hetzelfde subnet ?seagull schreef:Niet op 192.168.2.1 en niet op het IP adres dat ik instelde.
- seagull
- Elite Poster
Mijn PC krijgt zijn IP adres van een Windows Server 2k3. Ik wou de Belkin in hetzelfde subnet krijgen.r2504 schreef:Misschien domme vraag... maar je hebt je PC dan toch een static adres gegeven in hetzelfde subnet ?seagull schreef:Niet op 192.168.2.1 en niet op het IP adres dat ik instelde.
Maar om de router te configureren verbreek ik de verbinding met de server en dan is die zijn IP kwijt zeker?
Of blijft hij hetzelfde IP adres behouden als ik de netwerkkabel uit de PC haal en in de Belkin stop?
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Je Belkin gewoon op DHCP plaatsen. Je kan op de DHCP server van je W2K3 een static lease aanmaken op basis van het MAC adres van je Belkin, zo weet je ook welk IP-adres hij krijgt.seagull schreef:Mijn PC krijgt zijn IP adres van een Windows Server 2k3. Ik wou de Belkin in hetzelfde subnet krijgen.
Je router hangt dus niet aan je server... anders hoef je je kabel er niet uit te halen ? Als je het echter heel snel doet kan het zijn dat je je adres blijft behouden... maar anders geef je toch gewoon een static adres in op je PC.seagull schreef:Maar om de router te configureren verbreek ik de verbinding met de server en dan is die zijn IP kwijt zeker? Of blijft hij hetzelfde IP adres behouden als ik de netwerkkabel uit de PC haal en in de Belkin stop?
- seagull
- Elite Poster
@r2504
Thanks. Het werkt nu allemaal.
Thanks. Het werkt nu allemaal.