ombudsdienst

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

Ik heb een case moeten openen bij de Ombudsdienst.
Begin april waren er problemen met de Sync bij Dommel.
Na diverse tests met alternatieve adslmodems, splitters & telecom kabel bleek probleem niet bij mij te liggen.
Belgacom laten komen;
belgacom vond geen probleem en heeft adsl profiel van 4mbit naar 3.3mbit omgezet; probleem "opgelost"... nochtans metingen van Dommel meldden dat ik dicht genoeg bij centrale zit voor >4mbit profielen.

Dommel rekent me TOCH de interventie aan alhoewel het probleem niet bij mij ligt.

Dommel gebruikt hun eigen tickettingsysteem niet en alleen de 070 lijn is mogelijk...waar ze de gebruiker zo lang mogelijk aan de lijn houden (hun computers crashen daar constant blijkbaar).

Dommel geeft zelf aan dat de ombudsdienst de enige methode is om het recht te laten zegenvieren. :-(
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Probleem is wel dat je enkele maanden kan wacht op een oplossing.
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

dietervanb schreef:Probleem is wel dat je enkele maanden kan wacht op een oplossing.
Als er wel een oplossing komt!
Alles hangt van de goedwol af van Dommel in dit geval. De ombudsman kan enkel dommel op de feiten wijzen. Als dommel dan al niet zou reageren dan liggen ze er al uit bij de ombudsman. Die hebben namelijk niets van bevoegdheden. Om de drie maand kunnen die een brief sturen en dat is het. Tenzij er ernstige zaken zijn en kunnen ze derde inschakelen. Maar uit mijn ervaring is de ombudsman niks waard.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

Sniffie schreef:
dietervanb schreef:Probleem is wel dat je enkele maanden kan wacht op een oplossing.
Als er wel een oplossing komt!
Alles hangt van de goedwol af van Dommel in dit geval. De ombudsman kan enkel dommel op de feiten wijzen. Als dommel dan al niet zou reageren dan liggen ze er al uit bij de ombudsman. Die hebben namelijk niets van bevoegdheden. Om de drie maand kunnen die een brief sturen en dat is het. Tenzij er ernstige zaken zijn en kunnen ze derde inschakelen. Maar uit mijn ervaring is de ombudsman niks waard.
De ombudsman geeft 1 maand max de tijd opdat Dommel reageert...
Dommel heeft al 1x gereageerd afgelopen maand aan de ombudsdienst...

beste is je dommiciliatie tijdelijk te blokkeren als je storingen ondervindt met adsl... om dit soort problemen tegen te gaan...
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

skynetbbs als U je dommiciliatie tijdelijk gaat blokeren dan zit je binnen de paar dagen al zonder internet en dan haal je U nog meer ellende op je nek. Geen betaling van je abbo is geen Internet. :wink:
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

ketter schreef:skynetbbs als U je dommiciliatie tijdelijk gaat blokeren dan zit je binnen de paar dagen al zonder internet en dan haal je U nog meer ellende op je nek. Geen betaling van je abbo is geen Internet. :wink:
Kan best maar dan neem ik internet bij een andere isp...
ik kan op genoeg locaties gaan surfen om online een ander abbo te nemen...EDPnet lijkt interessant?

M'n overbuur is uit pure miserie overgestapt op telenet... want tele2 & belgacom staken de schuld op elkaar... bij Telenet is dat moeilijker het geval zo'n discussie
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

:student: : "domiciliëring"

:wink:
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
droopy
Pro Member
Pro Member

ik heb ook een geschil met dommel lopen bij de ombudsdienst. Dommel had 1 maand om te reageren op mijn klacht. We zijn twee maanden verder en nog altijd heeft dommel niet geantwoord aan de ombudsdienst telecom. Toen ik informeerde vertelde men dat Dommel de enige provider is die niet reageerd op de ombudsdienst. Van arrogantie gesproken. Als ze geen reactie geven dan kan de ombudsdienst een aanbeveling uitspreken. Die is eerst niet bindend maar als de isp dan niet reageerd binnen de 2 maanden dan wordt deze wel bindend.

Met andere woorden Dommel lacht gewoon met hun klanten. Geld innen maar geen service geven. Het enige wat helpt is uw klachten uitgebreid hier op userbase neerschrijven. Toen ik dit deed kreeg ik een uur later telefoon met de bedreiging dat ik alles moest verwijderen of ze een kortgeding gingen starten voor laster en eerroof. 'k Heb hen geantwoord dat ze dit dan maar moeten doen dat er geen leugens in de post staan. 'k Heb niets meer gehoord en ze reageren niet meer.

Dus ze lezen wel degelijk mee.

-> aan de dommelmedewerkers ipv op dit forum te zitten kan je beter je tickets die al maanden open staan eens deftig verwerken.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

droopy schreef:ik heb ook een geschil met dommel lopen bij de ombudsdienst. Dommel had 1 maand om te reageren op mijn klacht. We zijn twee maanden verder en nog altijd heeft dommel niet geantwoord aan de ombudsdienst telecom. Toen ik informeerde vertelde men dat Dommel de enige provider is die niet reageerd op de ombudsdienst. Van arrogantie gesproken. Als ze geen reactie geven dan kan de ombudsdienst een aanbeveling uitspreken. Die is eerst niet bindend maar als de isp dan niet reageerd binnen de 2 maanden dan wordt deze wel bindend.
in mijn geval hebben ze al 1x gereageerd aan de ombudsdienst maar wel met een ander verhaal dan dat ze mij telefonisch tot 2x toe hadden meegedeeld. Chance dat ik niet met m'n eigen gsm moet bellen...
Met andere woorden Dommel lacht gewoon met hun klanten. Geld innen maar geen service geven. Het enige wat helpt is uw klachten uitgebreid hier op userbase neerschrijven. Toen ik dit deed kreeg ik een uur later telefoon met de bedreiging dat ik alles moest verwijderen of ze een kortgeding gingen starten voor laster en eerroof. 'k Heb hen geantwoord dat ze dit dan maar moeten doen dat er geen leugens in de post staan. 'k Heb niets meer gehoord en ze reageren niet meer.
Dus ze lezen wel degelijk mee.
Aan hun ticket systeem schort er idd iets... zelfs als de "teller" loopt weigeren ze de tickets die je aanhaalt te updaten met wat er telefonisch is gemeld geweest... wat onprofessioneel is.
droopy
Pro Member
Pro Member

ik werd beloftes gedaan door de ene. Ik mocht er zeker voor zijn hij zou er garant voor staan. En tegen dat de termijn verlopen was zat het dossier bij iemand anders die niet kon instaan voor de beloftes van iemand anders. En die andere kon ik niet meer bereiken want het dossier zat niet meer bij hem...

Dus zoals ik al zei post hier al je grieven want ze teren op mond aan mond reclame en ik raad iedereen nu af om bij dommel te gaan. Als ze geen service kunnen geven zorg ik ook voor negatieve reclame.
yurifedov
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 3 keer

skynetbbs schreef:beste is je dommiciliatie tijdelijk te blokkeren als je storingen ondervindt met adsl... om dit soort problemen tegen te gaan...
Had je eerst geen proformafaktuur gehad van Dommel?
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

yurifedov schreef:
skynetbbs schreef:beste is je dommiciliatie tijdelijk te blokkeren als je storingen ondervindt met adsl... om dit soort problemen tegen te gaan...
Had je eerst geen proformafaktuur gehad van Dommel?
die worden aangeboden aan de bank...
ik krijg alleen naderhand een email dat de proforma betaald is en de internet dienst zodus verlengd.

ik zou evenwel maandelijks op dommel.be kunnen aanloggen en zien wat er betaald is en wat aangereikt is aan de bank...

maar ik krijg dus niet op voorhand de facturen te zien die betaald moeten worden...

dus voor die 1 euro korting kun je beter ze wel laten aanreiken... ze gaan dan tot minstens 3x toe reminders sturen...
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Het is spijtig dat dommel de laatste tijd deze problemen krijgt. Misschien moeten ze maar eens een klanten stop doen en eerst hun problemen oplossen.
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Het probleem moet technisch gezien wel aan de belgacom infrastructuur liggen. Voor je weet wat het probleem net is hoef je ook niemand aan te vallen.

Ik weet waarover ik spreek ivm deze gevallen, dit is dus niet omdat ik bij dommel heb gewerkt dat ik dit nu zeg. Ik krijg niks meer toegestopt van dommel, dus wees daar maar niet bang voor. Als ik een dergelijk probleem lees bij EDPnet of dxADSL dan zeg ik identiek het zelfde.

De reden dat ze je die interventie aanrekenen is simpel weg gewoon omdat Belgacom deze kost rekent. Je hebt dan ook een factuur van Belgacom gekregen en niet van dommel. Normaal gesproken (lees normaal altijd) hebben ze jou ook verteld dat er mogelijk kosten bij een dergelijke interventie kwamen kijken.

Trouwens, dat hun computers constant crashen is ook niet waar. Een realtime lijn meting (wat ze bij jou doen) kan meer dan 5 minuten in beslag nemen. Wat je wel kan doen is bellen, vragen of ze een lijn test doen en na 5-10 minuten even terugbellen, aan jou de keuze.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
liger
Elite Poster
Elite Poster

droopy schreef: Toen ik dit deed kreeg ik een uur later telefoon met de bedreiging dat ik alles moest verwijderen of ze een kortgeding gingen starten voor laster en eerroof. 'k Heb hen geantwoord dat ze dit dan maar moeten doen dat er geen leugens in de post staan. 'k Heb niets meer gehoord en ze reageren niet meer.
O_O omg
gr4vity
Erelid
Erelid
Contacteer:

droopy schreef:Toen ik dit deed kreeg ik een uur later telefoon met de bedreiging dat ik alles moest verwijderen of ze een kortgeding gingen starten voor laster en eerroof. 'k Heb hen geantwoord dat ze dit dan maar moeten doen dat er geen leugens in de post staan. 'k Heb niets meer gehoord en ze reageren niet meer.
*sneezes* Oh sorry dude, I'm allergic to bullsh*t.

Als je de dingen wilt maximaliseren en zo laten lijken alsof je de man bent, leer eerst even een fatsoenlijk verhaal verzinnen ;)

Ik bedoel dit niet slecht, maar gelieve je aan de waarheid te houden. Er staat al genoeg onzin op internet.
droopy
Pro Member
Pro Member

L-army schreef:*sneezes* Oh sorry dude, I'm allergic to bullsh*t.

Als je de dingen wilt maximaliseren en zo laten lijken alsof je de man bent, leer eerst even een fatsoenlijk verhaal verzinnen ;)

Ik bedoel dit niet slecht, maar gelieve je aan de waarheid te houden. Er staat al genoeg onzin op internet.
Ik heb hier niets verzonnen en niets opgeblazen. Ik kan je naam en toenaam geven. Het is niet omdat het niet in jou denkwijze past dat het niet waar is. Ik heb alles bijgehouden tot op de minuut en hieronder heel de uitleg. Dan kunnen ze nog eens bellen:

Vrijdag 16 mei 2008

Nog altijd geen internet, geen antwoord op de faktuur, geen antwoord op de klacht dus ik bel nog eens.

Dommel met Kris
Ik: ik heb enkele ticketnummers voor u… hoever staat het met de verhuis
D: ik kijk het even na…. Wij gaan dit voor u opvolgen en u zo vlug mogelijk op de hoogte houden.
I: Dat belooft u al een maand. Hoever staat het met mijn klacht. Ik wens de persoon te spreken die de klacht behandelt en zijn naam.
D: Een ogenblikje… U zal nog vandaag antwoord krijgen op uw klacht.
I: Dat hebben ze me al veel beloofd maar nog nooit gedaan. En als ik die ontvang na 16u kan ik toch niets meer controleren want ik heb geen internet.
D: Een ogenblikje
Dommel Sven: Meneer u mag er zeker van zijn dat u vandaag een mail als antwoord zal ontvangen. Ik sta er persoonlijk garant voor.
I: Dan had ik die graag voor 14u.
D: Dat kan ik niet beloven maar wel proberen want we moeten het nog onderzoeken.

Met andere woorden er is terug nog niets voor gedaan.

15u telefoon van de heer Davy Bielen.

Db: Hallo meneer met schedom nv heeft u even tijd voor me?
Ik: Ok
Db: heeft u een momentje…
Ik wacht enkele minuten
Db: Hallo meneer kan ik u later terug bellen?
Ik: Ja maar is het niet wat eigenaardig dat u me belt en dan zegt dat u me zal terug bellen.
Db: Ja maar er is iets tussen gekomen. Ik wacht nog op meer informatie en ik zal u dan meer informatie kunnen geven.
Ik: u belt me dus terwijl u nog niet kan antwoorden om dan te zeggen dat u later zal bellen, heel eigenaardig. En wanneer mag ik uw telefoon verwachten?
Db: dat kan ik u niet zeggen.

Tot zover het heel eigenaardig telefoontje van dommel waar ik dus terug geen info weet of krijg.

Zelf terug gebeld en gevraagd naar Davy Bielen. Koen neemt op en Davy is in gesprek, nee ik kan hem niet spreken. Hoever alles staat? De techische dienst is ermee bezig.

Ik post het volgende op de site www.userbase.be:

--------------------
Ik wacht al 1 maand op een verhuis. 1 Maand telefonisch en via mail doorgegeven en het enige wat ze kunnen is demonstreren hoeveel fouten ze kunnen maken.

- ik heb zelf na een week gebeld en dan pas gingen ze het doorgeven
- dan was het wachten op de betaling van de faktuur, is via domiciliëring maar wacht eens na enkele telefoons van mij naar hen en naar mijn bank viel het hen binnen dat er al enkele weken problemen waren met de domiciliëring maar het ging de week erna opgelost worden. Nog altijd geen internet.
-maandag van de rekening pas een week later hadden ze de bevestinging van de betaling.
- ondertussen wel al de nieuwe faktuur met het foute adres. Hun reactie je moet het maar zelf met een balpen veranderen.
- vandaag bellen ze me om me uitleg te geven bij mijn klacht:

15u telefoon van de heer Davy Bielen.

Db: Hallo meneer met schedom nv heeft u even tijd voor me?
Ik: Ok
Db: heeft u een momentje…
Ik wacht enkele minuten
Db: Hallo meneer kan ik u later terug bellen?
Ik: Ja maar is het niet wat eigenaardig dat u me belt en dan zegt dat u me zal terug bellen.
Db: Ja maar er is iets tussen gekomen. Ik wacht nog op meer informatie en ik zal u dan meer informatie kunnen geven.
Ik: u belt me dus terwijl u nog niet kan antwoorden om dan te zeggen dat u later zal bellen, heel eigenaardig. En wanneer mag ik uw telefoon verwachten?
Db: dat kan ik u niet zeggen
----------------

Om 16u45 dezelfde dag krijg ik terug een telefoon van Davy met eerst de vraag of ik de post wil verwijderen. Het zou een leugen zijn en als ik de post niet wil verwijderen dag gaat dommel via een kortgeding me aanklagen voor laster een eerroof.

Dus je bullshit mag je voor jezelf houden. Ik vertel hier geen leugens dus een excuse van jouw kant is wel aan de orde. Ik zou niet weten waardoor in mijn geval ik de man ben. Ik ben gewoon bij mijn standpunt gebleven omdat ik recht in mijn schoenen stond. Het is niet aan jou als moderator om gebruikers te verwijten en vals te beschuldigen en zo posts kapot te maken.
gr4vity
Erelid
Erelid
Contacteer:

Zoek mij die welbepaalde post eens op, dan kan ik objectief antwoorden.
droopy
Pro Member
Pro Member

http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... highlight=

dit was de post waarop ik de telefoon heb gekregen. Ik wacht nog altijd op een verontschuldiging. Want ik word niet graag een leugenaar genoemd als ik hier enkel de feiten neerschrijf.
margaaas
Plus Member
Plus Member

droopy schreef:
L-army schreef:*sneezes* Oh sorry dude, I'm allergic to bullsh*t.

Ik heb hier niets verzonnen en niets opgeblazen. Ik kan je naam en toenaam geven. Het is niet omdat het niet in jou denkwijze past dat het niet waar is. Ik heb alles bijgehouden tot op de minuut en hieronder heel de uitleg. Dan kunnen ze nog eens bellen:

Om 16u45 dezelfde dag krijg ik terug een telefoon van Davy met eerst de vraag of ik de post wil verwijderen. Het zou een leugen zijn en als ik de post niet wil verwijderen dag gaat dommel via een kortgeding me aanklagen voor laster een eerroof.
Dus je bullshit mag je voor jezelf houden. Ik vertel hier geen leugens dus een excuse van jouw kant is wel aan de orde. Ik zou niet weten waardoor in mijn geval ik de man ben. Ik ben gewoon bij mijn standpunt gebleven omdat ik recht in mijn schoenen stond. Het is niet aan jou als moderator om gebruikers te verwijten en vals te beschuldigen en zo posts kapot te maken.
Als ik bel naar Domme-L en vraag mij terug te bellen,dan zeggen ze dat ze niet kunnen bellen.
Daarom verwondert het me dat ze u wel kunnen bellen.
Waarschijnlijk is dat de reden dat L-army U beschuldigt ,verhaaltjes te verzinnen.
U was in ieder geval gewaarschuwd dat je hier met uw klachten niet ver zou komen.
Ik geloof u wel,maar u hebt liever dat ik hier niet antwoord.

Voor DommeL heb ik mijn plannen al klaar en zij zullen daar niet mee lachen.
U hoeft niet te antwoorden,maar voor hoeveel eurokens heb je al gebeld? IK voor 37,5 euro.
En hoeveel dagen ben je al kwijt die betaald zijn ? Ik 32 dagen.

En op uw vraag verwijder ik alles boven + de lijn

Met innige deelneming van ceurrrix
Wie goed doet,goed ontmoet.
Die "De Ombudsman" thread was precies nodig.
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Droopy,

Ben jij ook een margaas of ceurrix kloon ? :|
Graag on topic blijven, please.

Aan skynetbbs,

Dommel zal idd die interventiekost aangerekend hebben, omdat ze die aan Belgacom hebben moeten betalen. Of heb jij die betaald aan hen ?

In het begin dat ik Dommel had, had ik ook storing op mijn lijn. Ik surfte maar aan 1 Mbps, ipv 4 Mbps. Heb toen naar de Dommel helpdesk gebeld, die een lijnmeting deed en zei dat alles er normaal uitzag (behalve wat storing op de lijn). Ik kon een dienst van Belgacom laten komen (om dit na te laten kijken) maar dan moest ik daar zelf wel voor betalen.

Wat later heb ik het probleem gevonden, ik had een splitter vergeten aansluiten op één van de telefoontoestellen, waardoor er verlies op mijn lijn optradt. Eens ik deze splitter had geplaatst, kon ik zonder problemen aan 4 Mbps surfen! Probleem opgelost dus. Zonder Belgacom te moeten laten afkomen...

Dat is soms wel wat het probleem met ADSL (in het algemeen) en ook bij telenet misschien ?

Hoe moet je die dingen juist instellen, nakijken, etc. Op dat vlak is dit forum interessant. Er zitten veel mensen hier met een goede technische kennis, die je dan wat kunnen helpen. Bespaart je alvast de telefoons naar de helpdesk of Belgacom interventiekosten.

Kun je het probleem zelf niet oplossen/nakijken, dan moet je wel iemand laten afkomen, waarvoor je moet betalen (lijkt me ergens logisch)
droopy
Pro Member
Pro Member

Gent32m schreef:Droopy,

Graag on topic blijven, please.
Ik was in gesprek met skynetbbs en als een "moderator" het nodig vind om me onnodig en onterecht te beschuldigen dan denk ik dat ik wel mag reageren. Of mag je enkel iets posten als je alles slikt wat een moderator maar wil schrijven en ze je mogen afbreken? Wat is dan het nut van een discussieforum.
gr4vity
Erelid
Erelid
Contacteer:

L-army schreef:Ik bedoel dit niet slecht, maar gelieve je aan de waarheid te houden. Er staat al genoeg onzin op internet.
Je hebt dit niet gelezen droopy?

Je verhaal is gewoon totaal niet geloofwaardig daarom reageerde ik dus zo.
Genghis
Pro Member
Pro Member

L-army schreef:
droopy schreef:Toen ik dit deed kreeg ik een uur later telefoon met de bedreiging dat ik alles moest verwijderen of ze een kortgeding gingen starten voor laster en eerroof. 'k Heb hen geantwoord dat ze dit dan maar moeten doen dat er geen leugens in de post staan. 'k Heb niets meer gehoord en ze reageren niet meer.

L-army, je moet eerlijk zijn: u reactie in kwestie slaat ook op niets he... Zonder boe of bah beschuldig je de topicstarter van leugens, terwijl die hier gewoon zijn verhaal komt doen...

Kan je even staven waarom jij beweert dat dit allemaal bullshit is L-army?
gr4vity
Erelid
Erelid
Contacteer:

Droopy is niet de TS trouwens ;)

Het is gewoon totaal onrealistisch dat dommel daarvoor zou bellen. Ik ken de mensen van dommel en ik weet dat dit serieuze mensen zijn die zich niet zullen bezig houden met deze dingen, anders waren al veel mensen in leuven naar de rechtbank mogen gaan... Er zal wel ergens iets van waar zijn, maar zeker niet zoals Droopy het verteld.
Al eens nagedacht hoe het zou kunnen dat ze ineens weten wie Droopy is? Het is namelijk niet zo dat dommel iedereen zijn gebeurtenissen op userbase opvolgt. En tijdens de werkuren is daar zeeeker geen tijd bij dommel om even op userbase te surfen.
Genghis
Pro Member
Pro Member

L-army schreef:Droopy is niet de TS trouwens ;)
Al eens nagedacht hoe het zou kunnen dat ze ineens weten wie Droopy is? Het is namelijk niet zo dat dommel iedereen zijn gebeurtenissen op userbase opvolgt. En tijdens de werkuren is daar zeeeker geen tijd bij dommel om even op userbase te surfen.
Als ik mij niet vergis zit daar bij dommel 2 man en ne paardekop... Moeilijk zal het voor hun niet zijn om gebeurtenissen met klanten te linken aan die mensen hun verhaal hier, right?

Ik wou er maar gewoon op wijzen dat iemand leugenaar noemen een beetje belachelijk is als je het verhaal zelf niet kan checken... Het is niet omdat een verhaal ongeloofwaardig is, dat het daarom per definitie gelogen is he...
gr4vity
Erelid
Erelid
Contacteer:

Bij dommel zijn ze ondertussen wel met meer dan 5 hoor...

Trouwens, ik noemde hem geen leugenaar. Ik trok enkel zijn verhaal in twijfel en gaf daarbij mijn mening.

Je snapt toch ook dat het totaal onrealistisch is dat ze een uur na dat hij dit gepost hebt al terug bellen? Bij dommel is het anders druk genoeg hoor :)
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

L-army schreef: De reden dat ze je die interventie aanrekenen is simpel weg gewoon omdat Belgacom deze kost rekent. Je hebt dan ook een factuur van Belgacom gekregen en niet van dommel. Normaal gesproken (lees normaal altijd) hebben ze jou ook verteld dat er mogelijk kosten bij een dergelijke interventie kwamen kijken.

Trouwens, dat hun computers constant crashen is ook niet waar. Een realtime lijn meting (wat ze bij jou doen) kan meer dan 5 minuten in beslag nemen. Wat je wel kan doen is bellen, vragen of ze een lijn test doen en na 5-10 minuten even terugbellen, aan jou de keuze.
ik heb geen factuur van belgacom gekregen.
Ze hebben me idd gewaarschuwd dat als het probleem bij mij ligt, ze dit idd gingen aanrekenen...vandaar dat ik speciaal een nieuwe adsl modem, splitter kocht en verving incl meegeleverde telefoondraadje (rj11)... ook omdat sommigen op dit forum beweerden dat het aan m'n modem zou kunnen liggen dat de sync weg kan vallen.
De belgacom man is langsgeweest... merkte op dat hij ook sync problemen zag; en als oplossing heeft hij het adsl profiel in de belgacom centrale van 4mbit naar 3.3mbit gedowngrade -> geen verandering bij mij thuis maar in de centrale...

enkele weken later zie ik dat Dommel 2 domiciles heeft aangesproken; eentje voor de interventie en eentje voor de maandelijkse abbo...

kortom ik heb 70 euro betaald voor een downgrade van 4mbit naar 3.2mbit profiel.... een boostupgrade is imho goedkoper :-)
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

Gent32m schreef: Dommel zal idd die interventiekost aangerekend hebben, omdat ze die aan Belgacom hebben moeten betalen. Of heb jij die betaald aan hen ?
ik heb belgacom niets betaald... dommel heeft me geld aangerekend
In het begin dat ik Dommel had, had ik ook storing op mijn lijn. Ik surfte maar aan 1 Mbps, ipv 4 Mbps. Heb toen naar de Dommel helpdesk gebeld, die een lijnmeting deed en zei dat alles er normaal uitzag (behalve wat storing op de lijn). Ik kon een dienst van Belgacom laten komen (om dit na te laten kijken) maar dan moest ik daar zelf wel voor betalen.
het enige dat Belgacom deed was 4mbps naar 3.3 mbps downgraden;
2 weken later werd er zelfs een absurdere profiel eraan gehangen; maar dat werd binnen de 24h rechtgezet na een ontbeantwoorde email aan Dommel helpdesk
en telefonisch zeggen ze dat ik zelfs 6mbps ofzo aankan als ze het uitmeten (afstand naar telefooncentrale)...
Belgacom heeft geen fysieke aanpassingen in de centrale gedaan...hebben geen kabels of aansluitingen vervangen of gelast
Wat later heb ik het probleem gevonden, ik had een splitter vergeten aansluiten op één van de telefoontoestellen, waardoor er verlies op mijn lijn optradt. Eens ik deze splitter had geplaatst, kon ik zonder problemen aan 4 Mbps surfen! Probleem opgelost dus. Zonder Belgacom te moeten laten afkomen...
Dit is hier een nieuwbouw-woning... kabel komt binnen; komt aan telefoonaansluitpunt van belgacom; steekt een belgacom adsl splitter op die dan naar een adsl modem gaat...
M'n DECT basis station is aangesloten op een Sipura 3000 VOIP aansluiting... dus die belt over internet (vandaar dat een goede internet verbinding wel handig is)
Hoe moet je die dingen juist instellen, nakijken, etc. Op dat vlak is dit forum interessant. Er zitten veel mensen hier met een goede technische kennis, die je dan wat kunnen helpen. Bespaart je alvast de telefoons naar de helpdesk of Belgacom interventiekosten.
Kun je het probleem zelf niet oplossen/nakijken, dan moet je wel iemand laten afkomen, waarvoor je moet betalen (lijkt me ergens logisch)
Zoals opgemerkt
1) had ik reeds geinformeerd of er nog mensen waren met storingen bij Dommel. -> ben nog naar iemand met Dommel geweest (heb ze zelf Dommel aangepraat jaar geleden) paar huizen ver die week en die had geen issues bijvoorbeeld
2) ik heb m'n modem & splitter vervangen... alsook de telefoonkabel -> geen verbetering

Wel heeft m'n overbuur ook problemen gehad met tele2... die hebben het op belgacom gestoken; belgacom op tele2.... klant is dan maar veranderd naar Telenet... problem solved en er nog gratis een Wifi-N installatie bij gekregen en 1 maand gratis betaaltelevisie
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

L-army schreef:Het probleem moet technisch gezien wel aan de belgacom infrastructuur liggen. Voor je weet wat het probleem net is hoef je ook niemand aan te vallen.
Ik weet waarover ik spreek ivm deze gevallen, dit is dus niet omdat ik bij dommel heb gewerkt dat ik dit nu zeg. Ik krijg niks meer toegestopt van dommel, dus wees daar maar niet bang voor. Als ik een dergelijk probleem lees bij EDPnet of dxADSL dan zeg ik identiek het zelfde.
Ik geloof dit best maar wat wil je dan dat we doen?
Allemaal bij telenet of bij Belgacom Skynet blijven omdat het bij Dommel/Edp/DxADSL gesabotteerd wordt door Belgacom?

Dommel heeft dezelfde vermoedens maar weigert ze in gebreke te stellen.
Ik ben geen klant bij Belgacom, het is Dommel die de last mile bij Belgacom gebruikt... ik mag zelfs mijn "voice" lijn niet opzeggen omdat m'n abbo hangt aan een telefoonnr... en niet aan bijv het huisnummer

Bij tele2/mobistar/... kan je ondertussen zonder het worden van een Belgacom discovery klant...of zonder het doorrekenen van een "raw copper"...
liger
Elite Poster
Elite Poster

L-army schreef:
Trouwens, ik noemde hem geen leugenaar. Ik trok enkel zijn verhaal in twijfel en gaf daarbij mijn mening.

Je snapt toch ook dat het totaal onrealistisch is dat ze een uur na dat hij dit gepost hebt al terug bellen? Bij dommel is het anders druk genoeg hoor :)

Als je de dingen wilt maximaliseren en zo laten lijken alsof je de man bent, leer eerst even een fatsoenlijk verhaal verzinnen Wink

zeggen dat iemand een leugen vertelt = zeggen dat hij leugenaar is (toch volgens mij)

Ik kan zijn verhaal WEL geloven aangezien er hier al iemand anders was aan wie zelfde werd verteld (ceurrix-toestanden). Ik zeg ni dat het onnodig was, maar zo een dreigement KAN plaatsgevonden hebben
margaaas
Plus Member
Plus Member

L-army schreef:Bij dommel zijn ze ondertussen wel met meer dan 5 hoor...

L-army schreef: Persoonlijk geloof ik niets meer van heel het verhaal. Maar dat is mijn persoonlijke mening en niet die van mij als mod.
.
U bent een mooi voorbeeld van een ongelovige Thomas en da's ne heilige :roll:
droopy
Pro Member
Pro Member

L-army blijkbaar ben je niet man genoeg om je ongelijk toe te geven. Alles is gebeurd zoals ik neergeschreven heb. Gelukkig zijn er nog andere gebruikers die niet zomaar beschuldigen waarvoor dank.

Logica: als ik een uur ervoor met iemand bel en erna hier heel het telefoongesprek met zijn naam post dan lijkt het me heel logisch dat ze weten wie ik ben. 1+1 is nog altijd 2.

Ik heb nooit gezegd dat ze daarvoor gebeld hebben. De persoon in kwestie belde me terug omdat mijn verhuis al een maand niet inorde was. Zoals je in mijn post kon lezen (lees hem eens aandachtig) had hij al gebeld om me uit te leggen wat er verkeerd liep (heel wat) en wat ze gingen doen. Hij had me dan beloofd om later terug te bellen en dat verwarde gesprek heb ik gepost. Toen hij een uur later terug belde begon hij met de bedreiging en vervolgde met de uitleg over de verhuis. Dus voor je nog eens iemand beschuldigd lees dan eerst de post, denk even na en lees hem nog eens. Ik schrijf het nog eens duidelijk voor je uit:

9u ik bel ze beloven om me in de middag terug te contacteren als het kan voor 14u

14u30 ik krijg telefoon van davy bielen of ik even tijd heb en vraagt dan of hij terug kan bellen.

15u ik bel naar aanleiding van het verwarrende telefoongesprek

15u30 ik maak de post met een transcript van het gesprek

16u30 Davy Bielen belt me terug met de bedreiging en de uitleg die hij beloofd had.

Het is niet omdat iets voor jou niet logisch lijkt dat het een leugen is want zo heb je me toch genoemd. Je schrijft zelf overal dat je niets meer te maken hebt met Dommel maar als er kritiek komt noem je me een leugenaar, dat kan niet, zo zijn ze niet,... Als je er echt weg bent dan kan je hier niet meer over oordelen. Zeggen in een antwoord op een post dat je het ongeloofwaardig vindt is heel wat anders dan zeggen dat het bullshit is. Kijk naar de posts van de andere gebruikers blijkbaar ben ik niet de enige die het zo interpreteer.

Hier zeg je dat ze userbase niet lezen en in andere posts zeg je dat ze weldegelijk userbase volgen...

Ik wacht nog altijd op excuses.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 12 keer

@droopy niet verkeerd bedoelt, maar uit uw posts leide ik af dat ze u gebeld hebben om u schrik aan te jagen...
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

droopy,

Sorry maar ik vind je verhaal ook wat ongeloofwaardig.
En snap L-army daarin wel.

Overigens niemand hier kan bewijzen dat jij gelijk hebt (de waarheid spreekt) noch dat je liegt (de waarheid niet spreekt of overdrijft).

Dergelijke discussies zijn dan ook vrij contra-productief (vind ik)
En brengen niet veel zoden aan de dijk.

1. Ik zou een aparte thread openen (met daarin jouw issues)
2. Op die manier toon je tenminste wat respect voor de topicstarter skynetbbs. Wiens topic je nu bijna helemaal overgenomen hebt met jouw relaas.
3. Let er in je topic alvast op dat je niet overdrijft. Tracht in een paar duidelijke zinnen samen te vatten wat nu precies je klacht is. Zodat de forummers je kunnen bijstaan met hun advies. En niet teveel geirriteerd geraken door oeverloos gezaag/geklaag.
Laatst gewijzigd door Gent32m 26 jun 2008, 10:37, in totaal 1 gewijzigd.
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

skynetbbs schreef:Ik geloof dit best maar wat wil je dan dat we doen?
Allemaal bij telenet of bij Belgacom Skynet blijven omdat het bij Dommel/Edp/DxADSL gesabotteerd wordt door Belgacom?
Je zegt dat je overbuur ook problemen heeft gehad met ADSL. Dus vermoedelijk is er iets niet in orde in jouw straat ? Klopt.

Belgacom is verantwoordelijk voor de ADSL infrastructuur. Dommel is daarin enkel aanbieder (zeker met zijn netconnect abbo).

Als Belgacom dit niet kan oplossen. Tja, wat moet je dan doen ? Bij telenet gaan ? Een actie-vereniging op poten zetten met je buren ? Tevreden zijn met de 3.3 mbit (ipv de 6 die je misschien kan krijgen)

Dit lost alvast je probleem niet op van je betaling. Dommel heeft je geld aangerekend. Maar als zij dit geld aan Belgacom doorgestort hebben. Dien je eigenlijk bij Belgacom een klacht in te dienen.

Als vrees ik wel dat je niet veel kans op slagen hebt. Jij hebt een interventie laten uitvoeren en die interventie moet betaald worden. Een beetje zoals een wasmachine laten repareren.

Daarnaast zijn de Mbit snelheden altijd theoretisch en nooit gewaarborgd. Er staat bv wel 4, 12 of 24 mbps bij een abbo. Maar dit is het theoretisch maximum haalbare. Volgens je afstand van de centrale, ruis op je lijn, kwaliteit van de bekabeling/aansluiting, etc kun je in de prakijk veel lager syncen. En ofwel doen ze daar dan iets aan ofwel niet.

Keiharde garanties daarop kun je echter (vrees ik) niet krijgen.
Daarvoor zou je eens in je contract moeten kijken...
droopy
Pro Member
Pro Member

@icekiller2k6 Davy van Dommel belde me in de eerste plaats op omdat ik een antwoord wou waarom ze na een maand mijn verhuis nog niet geregeld hadden. (misverstanden bij dommel, hun domiciliëring die niet werkte (niet mijn dommiciliëring)...) en in dat gesprek heeft hij letterlijk en meermaals gezegd "ik wil dat u eerst uw post van userbase verwijdert want anders gaan wij een kortgedings starten voor laster en eerroof, u mag mijn naam niet in uw post vermelden".

@Gent32m iedereen heeft het recht om te denken wat hij wil maar dat wil niet zeggen dat L-army direct me moet beschuldigen dat ik leugens zit te verkopen. Zeggen dat je het niet gelooft is wat anders dan zeggen dat ik lieg.

Mijn originele antwoord was ook een aanvulling op de post namelijk de ombudsdienst. Maar dankzei de opmerking van L-army is de post veranderd. Ik hoef geen afzonderlijke post maar een excuse van L-army. Ik dacht de rol van een moderator was om in te grijpen op persoonlijke aanvallen wel als ze me een leugenaar noemen vat ik dat persoonlijk op.
Prototype
Starter Plus
Starter Plus

Het is niet slim om een negatief feitje over Domme l op een domme l fanforum te posten he. 8)
margaaas
Plus Member
Plus Member

L-army schreef:Droopy is niet de TS trouwens ;)

Het is gewoon totaal onrealistisch dat dommel daarvoor zou bellen. Ik ken de mensen van dommel en ik weet dat dit serieuze mensen zijn die zich niet zullen bezig houden met deze dingen, anders waren al veel mensen in leuven naar de rechtbank mogen gaan... Er zal wel ergens iets van waar zijn, maar zeker niet zoals Droopy het verteld.
Waar haalt U het toch uit dat de mensen op de rechtbank van Leuven moeten zijn ?
Het is duidelijk dat u leugens vertelt en niet droopy of ceurrrix en nog andere.
Dommel schreef: 15.2. Elke betwisting met betrekking tot deze overeenkomsten of
kaderovereenkomst die niet op minnelijke wijze kan worden beslecht, zal
tot de uitsluitende bevoegdheid behoren van de Belgische rechtbanken,
en meer bepaald van de rechtbanken te Hasselt.
Gent32m schreef:Droopy,

Als ik u was liet ik me eens nakijken door een goede psychiater want u hebt blijkbaar last van waanideeen en ceurrrixfobie
Laatst gewijzigd door margaaas 26 jun 2008, 12:25, in totaal 1 gewijzigd.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

margaaas schreef: U was in ieder geval gewaarschuwd dat je hier met uw klachten niet ver zou komen.
Ik geloof u wel,maar u hebt liever dat ik hier niet antwoord.
Tjah hoe zou dat nu komen he.
Door de ervaringen met een zeker individu de laatste maanden zijn de reacties op dergelijke posts/klachten nogal gekleurd tegenwoordig, bewust of onbewust. Al is gehoord van "the little boy who cried wolf"?
Natuurlijk is dit des te jammer wanneer er dan eens iemand met een terechte klacht langskomt hier.

On topic: Zoals reeds gezegd is Skynetbbs, die kost heeft BGC Dommel aangerekend, op basis van jouw klacht bij hen, dus zal je er helaas voor moeten opdraaien. Anderzijds, zoals Dommel zelf al aangaf kan je misschien een deel of de hele som alsnog recupereren door bij de ombudsdienst te gaan. In feitte ga je dan klacht indienen tegen BGC, via Dommel.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”