Snelheid Cityconnect Plus

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Banzai
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jun 2008, 21:23

Ik ben sinds vandaag aangesloten op Cityconnect Plus. Ik heb dus een mooi nieuw routerke gekocht (Belkin N1 Vision mode/router) omdat mijn oude geen ADSL 2+ ondersteuning heeft. Ik heb alles mooi geinstalleerd volgens de richtlijnen. Ik kan dus vanaf nu supersnel surfen... dacht ik.
Ik heb een aantal speedtester sites bezocht en in plaats van de 24 Mbps download haal ik maar 10 Mbps. Ok, ik weet dat 24 Mbps maximumwaarden zijn maar 10 Mbps is minder dan de helft. :???:
Heeft er iemand hetzelfde probleem en/of weet iemand waarom?
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Hoe ver zit je van de centrale?

24 Mbps is de theoretische snelheid, in de praktijk haalt niemand die
> weerstand koperdraad
> afstand
> ...

Ik denk dat bij Cityconnect bijna niemand meer dan 15 Mbps haalt.
(Gezien veel speedtests)
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

zonder volgende gegevens zullen velen je spijtig genoeg geen antwoord kunnen geven

afstand tot centrale
lijnwaarden en syncwaarden
The eternal and true pessimist :D
gerree
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 28 maa 2008, 21:15
Locatie: Scherpenheuvel
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

en nog niet tevreden met een 10 mbps snelheid (nu het land er eindelijk er voorop gaat) gaan ze klagen dat we ze de 24 niet halen zoals diegene die boven mij zeiden ligt het aan ja lijnwaarden + afstand enz...

en zoals driesve al zei 24 mbps is theoretisch
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

DSL heeft altijd +- 15% overhead, dus zelfs in ideale omstandigheden haal je er 20.

Aangezien jij er maar 10 haalt zal betekenen dat je dusdanig ver van de centrale woont dat je niet hoger kan.
Kijk daarvoor in je router na op hoeveel je synct.
bc547
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 jan 2008, 15:38
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 4 keer

TomG schreef:DSL heeft altijd +- 15% overhead, dus zelfs in ideale omstandigheden haal je er 20.


Je modem zal in ideale omstandigheden syncen op 24Mbit. In praktijk haal je dan effectief een 2.5MByte/sec.

TomG schreef:Aangezien jij er maar 10 haalt zal betekenen dat je dusdanig ver van de centrale woont dat je niet hoger kan. Kijk daarvoor in je router na op hoeveel je synct.


Er zijn veel factoren die de lijnkwaliteit negatief beinvloeden en die zeker niet altijd te maken hebben met afstand van de centrale. Aan sommige factoren kan je zelf iets doen met als resultaat (significante) hogere sync waarden. Om deze factoren te kunnen onderscheiden heb je echter niet genoeg aan 2 of 3 getalletjes. De belangrijkste informatie is dan de SNR en QLN grafieken.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”