voltage adsl signaal op koperpaar
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
een normale actieve telefoonlijn heeft ongeveer 50v lijnspanning. Maar wat als er alleen een adsl abbo is en geen telefoonverbinding, zoals homeconnect, is dit dan ook 50v of is dit niet zomaar meetbaar?
-
- Plus Member
mooie uitleg, maar ik begrijp het niet helemaal, school is lang geleden:-)misterjo schreef:http://focus.ti.com/lit/an/slyt117/slyt117.pdf
ik vermoed dat het signaal meereist met een dc voltage, en dat van belgacom is 50v omdat dat nodig is voor telefonie, dus zou ik het 50v signaal moeten kunnen meten zelfs al is er geen telefoon abbo?
Ik heb er niets op tegen dat er documenten geplaatst worden die moeten doorgaan voor 'antwoord'. Maar dit is een document die de invloed van de werking van de voeding van een adsl modem bespreekt op de performatie van de datarate...misterjo schreef:http://focus.ti.com/lit/an/slyt117/slyt117.pdf
Ik heb wat moeten zitten zoeken maar volgens verhaal zou de spanning van het nuttige ADSL signaal een RMS waarde hebben van 3.3Volt en kan er gerekend worden op piekspanningen tot 18Volt. Maar aangezien dit afhankelijk is van oa de impedantie van de telefoonlijn is het denk ik moeilijk om aan te nemen dat deze waardes gelden voor uw geval. Maar als eerste richtlijn denk ik wel dat het nuttig kan zijn.
Ik vermoed dat ze de lijn wel degelijk afsluiten.glenner05 schreef: mooie uitleg, maar ik begrijp het niet helemaal, school is lang geleden:-)
ik vermoed dat het signaal meereist met een dc voltage, en dat van belgacom is 50v omdat dat nodig is voor telefonie, dus zou ik het 50v signaal moeten kunnen meten zelfs al is er geen telefoon abbo?
-
- Plus Member
Dat weet ik zo niet... Je kan perfect 50v lijnspanning meten op een lijn waarmee je toch niet kan bellen, je hoort geen kiestoon dan, maar je hoort toch de ruis als je er een telefoon aanhangt... Dus ik vermoed dat het toch 50v blijft waarop het adsl signaal meereist... Misschien dat iemand met enkel een adsl abbo eens kan meten?Caey schreef:Ik vermoed dat ze de lijn wel degelijk afsluiten.glenner05 schreef: mooie uitleg, maar ik begrijp het niet helemaal, school is lang geleden:-)
-
- Plus Member
Als je nog een kiestoon hoort staat de lijn op beperkte dienst, dan hoor je vanaf je wil bellen 'deze oproep is niet toegelaten' maar meestal kan je nog gebeld worden dan. Maar je kan ook nog je 50v lijnspanning hebben zonder kiestoon, dat weet ik zeker.Vieten schreef:normaal hoor je dan een kiestoon op de lijn, al kan je er niet mee bellen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 12 keer
ik heb een vraag.. Hoe zit het met de 100 en 101? ik dacht dat daar redelijk veel commotie rond was ivm voip..
kun je met rawcopper nog altijd de 100 bellen?
kun je met rawcopper nog altijd de 100 bellen?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 6 keer
- Contacteer:
50v zonder kiestoon kan, maar dan is de lijn niet meer in dienst.glenner05 schreef:Als je nog een kiestoon hoort staat de lijn op beperkte dienst, dan hoor je vanaf je wil bellen 'deze oproep is niet toegelaten' maar meestal kan je nog gebeld worden dan. Maar je kan ook nog je 50v lijnspanning hebben zonder kiestoon, dat weet ik zeker.Vieten schreef:normaal hoor je dan een kiestoon op de lijn, al kan je er niet mee bellen.
-
- Plus Member
heb mijn eigen vraag beantwoord... Het is gewoon 50 v, bij mij zelfs 65v om precies te zijn. Belgacom heeft het vandaag keurig geactiveerd zoals beloofd door dommel