van Telenet expressnet -> Dommel Homeconnect

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
b012145214
Plus Member
Plus Member

1) Ik zou graag overschakelen van Telenet Expressnet -> Dommel Homeconnect, heb mijn Telenet abbo al langer als een jaar dus dat kan ik makkelijk afzeggen, maar voor de telefonie, heb Belgacom, en is (naar mijn weten) even geleden nog maar vernieuwd (jaar extra), maar aangezien bij Homeconnect de telefonie inbegrepen zit, hoe zou ik dit dan best doen?

ik dacht aan:
internet naar netconnect, met zo'n gigaset box die je voor Homeconnect kan kopen, en nog even van telefonie bij belgacom blijven en als mijn belgacom contract afloopt, overschakelen naar Homeconnect, zou dit mogelijk zijn?

2) kan ik Homeconnect nog gewoon combineren met telenet TV (niet digitaal)?
Zambo
Elite Poster
Elite Poster

b012145214 schreef: 2) kan ik Homeconnect nog gewoon combineren met telenet TV (niet digitaal)?
ja zonder problemen, analoge tv komt via de kabel en Homeconnect is ADSL en komt via het koperpaar - telefoonstekker van Belgacom. zijn twee van elkaar los staande technologien
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

b012145214 schreef:1) Ik zou graag overschakelen van Telenet Expressnet -> Dommel Homeconnect, heb mijn Telenet abbo al langer als een jaar dus dat kan ik makkelijk afzeggen, maar voor de telefonie, heb Belgacom, en is (naar mijn weten) even geleden nog maar vernieuwd (jaar extra), maar aangezien bij Homeconnect de telefonie inbegrepen zit, hoe zou ik dit dan best doen?
Check even na bij Belgacom welk contract/abonnement je nu hebt en tot wanneer het loopt.
b012145214 schreef:internet naar netconnect, met zo'n gigaset box die je voor Homeconnect kan kopen, en nog even van telefonie bij belgacom blijven en als mijn belgacom contract afloopt, overschakelen naar Homeconnect, zou dit mogelijk zijn?
Je zit voor ieder abonnement die je neemt bij Dommel een jaar vast. Dus zomaar overschakelen van Netconnect naar Homeconnect kan niet. Ik heb het zelf gevraagd bij Dommel omdat ik in deze situatie zat. Je neemt dus best van de eerste keer Homeconnect. Je kan dan kiezen in de software cd die je krijgt bij de gigaset box om je nummer niet over te dragen bij Dommel maar je telefonie bij Belgacom te behouden. Later kan je dan nog altijd je nummer en telefonie via Homeconnect laten gaan. Al heb ik met dat laatste geen ervaring want er zijn nog weinig mensen op Homeconnect 'actief' overgeschakeld.
b012145214 schreef:2) kan ik Homeconnect nog gewoon combineren met telenet TV (niet digitaal)?
Natuurlijk.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
b012145214
Plus Member
Plus Member

Bedankt voor de info Zambo & Ken :-)

Van Nederland staat er een lijst online waar de ADSL-centrales zijn, van België vindt ik dat niet. Heb Dommel al gemaild maar dat moet ik nog even afwachten.
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

Ken schreef:
b012145214 schreef:internet naar netconnect, met zo'n gigaset box die je voor Homeconnect kan kopen, en nog even van telefonie bij belgacom blijven en als mijn belgacom contract afloopt, overschakelen naar Homeconnect, zou dit mogelijk zijn?
Je zit voor ieder abonnement die je neemt bij Dommel een jaar vast. Dus zomaar overschakelen van Netconnect naar Homeconnect kan niet. Ik heb het zelf gevraagd bij Dommel omdat ik in deze situatie zat. Je neemt dus best van de eerste keer Homeconnect. Je kan dan kiezen in de software cd die je krijgt bij de gigaset box om je nummer niet over te dragen bij Dommel maar je telefonie bij Belgacom te behouden. Later kan je dan nog altijd je nummer en telefonie via Homeconnect laten gaan. Al heb ik met dat laatste geen ervaring want er zijn nog weinig mensen op Homeconnect 'actief' overgeschakeld.
Ik mocht toch zonder problemen overschakelen tss NetConnect en CityConnect binnen het eerste jaar. Moest wel activering opnieuw betalen, maar voor de rest was dat geen probleem voor Dommel.
NetConnect naar HomeConnect is trouwens ook een upgrade, dus ik zie geen probleem.
unexpected
Member
Member
Contacteer:

spijtig van die activatie vindek...
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

unexpected schreef:spijtig van die activatie vindek...
is redelijk logisch... Ze moeten dit ook betalen aan belgacom (voor de kabeltjes te versteken)
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

ChelloExtremer schreef:Ik mocht toch zonder problemen overschakelen tss NetConnect en CityConnect binnen het eerste jaar. Moest wel activering opnieuw betalen, maar voor de rest was dat geen probleem voor Dommel.
NetConnect naar HomeConnect is trouwens ook een upgrade, dus ik zie geen probleem.
Cityconnect ok, dat is hun eigen netwerk. Maar ik zit nog niet in een Cityconnect/Homeconnect regio om 24mbit op hun eigen netwerk te halen éh. Bij mij mocht het dus niet...

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”