Scarlet tevredenheidsenquette...

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Scarlet voelt het blijkbaar branden, na de netwerkproblemen ivm uploadspeed, downloadspeed vervolgens trage activaties van ADSL etc etc...wie wat nog allemaal... enfin ze zijn wakker geschotten en willen de mening van hun klanten horen. Ze hebben een mailing gedaan naar ALLE scarlet abo's (ook dialup: me), met een 22-tal vragen over problemen die we de laatste tijd toch al gezien hebben..

Wie weet wat komt er uit de bus....

http://www.scarlet.be/enquete/klanttevr ... eteID=1013

Ik weet niet of iedereen de vragen zal kunnen lezen.. anders eens met de ID spelen...

Het is toch een blijk dat ze beseffen dat er iets misloopt...

ps: wist zelf niet goed waar dit zetten, vandaar maar hier gezet.
I love it when a plan comes together!
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Wel, blijkbaar zitten er nog een paar bugjes in :)

Ik klik op doe de enquête en waar kom ik uit? Juist op de franse vragen. Tis te zeggen, de header van de pagina is in het nedl en de knop is ook in het nedl, maar de vraag en de antwoorden zijn in het frans. Uw profiel zal wel in het nedl staan en niks op mijn PC verwijst naar een franse taal. Dus ja :D Doe zo voort Scarlet, doe zo voort.

Cheers

PS : Je moet maar eens met de tekengrootte van IE spelen in het menu beeld. Want hier zijn de lettertjes echt klein hoor.
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Hehe, nu je het zegt Sub, ik heb het ook. Gisteren, toen ik het voor de eerste keer controleerde klopt het wel.. toen was het wel met een andere ID eindigde op 12. Maar toen kreeg ik bij de overgang van de 2e naar de 3e vraag een eigenaardige error page ivm apache en perl modules... blijkbaar ging er iets mis. Nen refresh loste het op....

Zitten idd nog een paar foutjes in...

Kunnen dat nu ook zéér negatief bekijken van: " Scarlet is zodanig goed bezig dat ze zelf een simpele enquete, waarbij gepolst wordt naar de mening van de klanten, niet meer deftig draaiend kan houden...". Maar dat gaan we niet doen.. altijd positief zijn.. op iedere site kan je al eens een foutje tegenkomen, zelfs bij ons af en toe eens een sql of parse error :). Maarja, hoe minder, hoe liever eh.

Ik vind het ergens positief dat ze dit doen...alleen hopen dat ze deftig rekening gaan houden met de resultaten. En ook, dat de mensen die de enquete invullen, het waarheidsgetrouw doen...
I love it when a plan comes together!
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ik vind het positief dat ze zoiets doen, daar niet van. Het wil toch zeggen dat ze met de problemen inzitten en dat ze dit willen vermijden in de toekomst. Maar ik vond het gewoon grappig als ik die pagina opende :) En zo een klein lettertype. Mja, inderdaad, overal kunnen er fouten gebeuren. Niemand/niets is perfect. Nu nog hopen dat de enquête met enige zorgvuldigheid ingevuld wordt (zoals je zelf al zei).

Cheers
Afbeelding
wezze
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 23 sep 2003, 17:34

ik versta die vragen niet is er geen ned versie verkijgbaar :eek: 8)
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Ai, ai, blijkbaar heeft Scarlet al gezien dat we enquette ook lezen.. ID 13 -> blocked :). geeft de fout: ongeldig ID.

Nuja, ik vind dat die vragen beter open zijn.. maar dat alleen de Scarlet abo's er effectief aan kunnen deelnemen.. hoe moeilijk is dat nu.. IP verification en tis opgelost.

als je die id verandert naar 14, kan je ze opnieuw in het NL lezen...
Laatst gewijzigd door The Oddity 17 dec 2003, 14:35, in totaal 2 gewijzigd.
I love it when a plan comes together!
Heatryn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 13 aug 2003, 17:58
Locatie: Reet
Contacteer:

Door hun zogenaamde beveiliging, dat alleen de Scarlet abbonées de enquête kunnen uitvoeren, weet je al genoeg over het ganse bedrijf. :-D

Is gewoonweg kinderachtig.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Nuja, enerzijds versta ik het wel.. ze willen een min of meer correcte enquette.. en dat proberen ze te beveiligen.. al kan dat een pak beter.
In princiepe heeft een Skynet gebruiker zich daar niet mee te moeien.. maar de vragen eens kunnen lezen.. zou toch een mooie referentie van: hey, kijk bij Scarlet zijn ze bezorgd om de klanten..

Nu, zijn ze misschien bang dat alle a2ffers en latribu die enquette ook gaan proberen invullen omwille van de problemen? I don't know..

Het geeft me een gemengde indruk...
Enerzijds het 'kinderachtige' van: ik probeer de vragen te beveiligen..anderzijds de foutjes... en tegenover dat de overwegende positieve indruk van: "toch doen ze een enquette"..

Ergens ietsje positievere indruk dan negatief.. maar idd het komt zeker niet super mooi over...
I love it when a plan comes together!
Heatryn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 13 aug 2003, 17:58
Locatie: Reet
Contacteer:

Als ik nu bevoorbeeld een klant zou zijn van Scarlet en ik zit bij m'n vriend omdat m'n computer stuk is en in de pc winkel staat. Dan kan ik volgens hun die enquête niet invullen van bij m'n vriend die Skynet heeft.

Is toch gewoon verkeerde redenering, niet? :x
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ga mij ook eens smijten :-) (met een paar voorbeelden)

* als een ticket geclosed wordt bij Skynet, word je gevraagd een tevredenheidsenquête in te vullen : deze is ook niet vrijelijk te bekijken door andere mensen
* je moet bij Skynet "Mijn abonnement" eens proberen consulteren vanop een niet-Skynet verbinding. De melding die je krijgt Opgelet: deze dienst is enkel beschikbaar via uw Skynet-verbinding. Dit gaat ook niet ! Geef mij eens één reden waarom ik mijn volumeverbruik niet zo mogen controleren vanop een niet-Skynet verbinding ? Of waarom ik geen alias zou mogen aanmaken voor mijn mailadres vanop een niet-Skynet verbinding ?

Dit maar om aan te halen dat wat Scarlet doet met het id, niet zo vreemd is. En dat ik het persoonlijk niet meer als normaal vind dat ze de vragen enkel laten zien aan Scarlet-klanten. De meerwaarde voor anderen is mijns insziens nihil.

Maar blijkbaar wordt van Skynet zo'n protectionisme wel aanvaard, en van Scarlet wat minder...

Het feit dat Scarlet hun vragen "slecht" beveiligd, tja, daar kan dan weer een andere boom over opgezet worden...
If you can't beat them, confuse them.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Heatryn schreef:Door hun zogenaamde beveiliging,


Tja, het kleinste kind weet dat je op dergelijke ID's een checksum moet zetten om het wilde gokken tegen te gaan.

Heatryn schreef:dat alleen de Scarlet abbonées de enquête kunnen uitvoeren


Als iemand zijn ID doorgeeft, tja daar kan je weinig aan doen (tenzij enigsinds beperken door te filteren op IP-adres van de provider zelf, maar daar ben ik ook geen voorstander van).

Enfin... men doet een rondvraag, en da's het belangrijkste (als men ze tenminste ernstig neemt).
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Cueboy,

Ik heb nergens beweerd dat ik akkoord bent met de ip-lockout van Skynet ivm e-care eh... ik wil ook aan mijn e-care kunnen via andere connecties (werk, school, ... ) ben ik volledig mee eens...

Nu, vind ik wel dat er een verschil is tussen de e-survey van BGC indien er een ticket geopend wordt, en de enquette van Scarlet...
Bij die e-survey.. gaat het om een probleem dat meestal enkel op jou gevolgen had... niet dat gans België er last van heeft...
Het gaat specifiek over en de interventie tussen u en BGC.

Nu, bij Scarlet is er toch wel enigzinds meer aan de hand.. en heeft het ook gevolgen voor andere isp's... de snelheidheisproblemen, scarlet die traag is met activaties van lijnen (BGC zit daar ook wel tussen).

Zo'n grootschalige enquettes.. zou ik liever open zien.. zou beter zijn voor de provider ook vind ik.. dan kan je je als eventueel toekomstige klant een beeld vormen van de ISP... hoe die communiceert met zijn klanten etc etc... dus de vragen open.. maar dus submittion van die vragen enkel voor scarlet abo's...(via ip,login, pwd lijkt me niet slecht..)
Trouwens.. Scarlet doet zo'n enquette.. denk niet dat Skynet al zo eentje gedaan heeft ....?
Maar r2504 zegt hier wel het belangrijkste..'als ze serieus nemen...'. Laat ons voor iedereen hopen van wel..
Laatst gewijzigd door The Oddity 17 dec 2003, 14:37, in totaal 1 gewijzigd.
I love it when a plan comes together!
Gast

laten we gewoon hopen dat je niet wordt afgerekend op dt-fouten
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Anonymous schreef:laten we gewoon hopen dat je niet wordt afgerekend op dt-fouten


Ja sorry dat ik eens een dt foutje geschreven heb. Ik weet het, het is een slechte gewoonte van mijn posts meestal niet na te lezen op onsamenhangende zaken of typo's etc.
Afgerekend? Nuja, ik dacht dat de inhoud het belangrijkste was..ik probeer te letten op mijn spelling.. maar ik ben ook maar mens: niet perfect dus..dusja, ik typ er ook af en toe eens naast!.

Nuja, weinig bijdrage aan de topic zelf.. dus laten we hierover niet te off-topic gaan.
I love it when a plan comes together!
Akira
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1386
Lid geworden op: 10 jan 2004, 13:30

ik had in het prille begin van adsl2fit bijna de oversprong gewaagd, maar ben echt blij dat ik het niet gedaan heb, alleen die 8mbit/s en geen limiet trokken mij aan als een stelletje mooie ... :oops:
tot ik een berichtje las dat er een user geklist was bij het downloaden van een filmpje of iets dergelijks wat verboden is maar wat iedereen wel es doet, iedere belg heeft ooit wel es kazaa geprobeerd... naja ben niet echt een voorstander van kazaa maar goed en het feit dat ze echt klote doen door je abo op te zeggen als ze een brieffie krijgen van de RIAA is rondom belachelijk!
een andere reden was dat ik las dat het netwerk nog niet gemaakt was voor de 8mbit optie!!! waarom aanbieden als het netwerk nog niet meekan, zo kan even goed skynet een abo maken met 30 Mbit adsl terwijl het netwerk toch alleen maar 3.3Mbit aankan wat voor mij trouwens genoeg is alleen die trage uploadsnelheid! grr
ok het netwerk kan die hoge snelheid nog nie aan, maar ze kunnnen toch wel zorgen voor stabiliteit van het netwerk, wat heb je aan een abbo als je connectie om de zoveeldagen plots niet marcheert??
das zo jammer moest A2F echt kunnen bieden wat het zegt dan zou ik overgeschakeld zijn, maar mij lijkt het eerder dat deze isp een stille dood zal sterven als ze zo verder gaan!

**kwam skynet maar met het nieuws dat ze de trafficlimit verhoogden of geen limiet meer!** naja als ze dat doen dan gaan de meeste andere isps (zelfs telenet) verlies lijden en verstevigt belgacom weer zijn monopolypositie! wat blijkbaar niet iedereen zo graag heeft!
het is toch rond uit belachelijk een limiet! ik zou zo graag een internetradio beginnen of een deftige site op poten zetten maar die limiet nekt me! laat staan het feit dat je geen servers mag draaien.

hmmm ik ga weer gigantisch de offtopicbocht uit :roll:
voor het moment blijf ik toch wel bij skynet, enkel hoop ik dat ze vlug wat updates doen zoals de limiet wat verhogen. of als vdsl er komt dat huidige adslers de voorrang krijgen of zelfs een korting krijgen bij het overschakelen!
de pispaal <<
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”