Water-fuel car unveiled in Japan
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Jun. 13 - Japanese company Genepax presents its eco-friendly car that runs on nothing but water.
The car has an energy generator that extracts hydrogen from water that is poured into the car's tank. The generator then releases electrons that produce electric power to run the car. Genepax, the company that invented the technology, aims to collaborate with Japanese manufacturers to mass produce it.
SOUNDBITE: Kiyoshi Hirasawa, CEO, Genepax.
Michelle Carlile-Alkhouri reports.
Bron & Video: http://in.reuters.com/news/video?videoI ... Channel=74
The car has an energy generator that extracts hydrogen from water that is poured into the car's tank. The generator then releases electrons that produce electric power to run the car. Genepax, the company that invented the technology, aims to collaborate with Japanese manufacturers to mass produce it.
SOUNDBITE: Kiyoshi Hirasawa, CEO, Genepax.
Michelle Carlile-Alkhouri reports.
Bron & Video: http://in.reuters.com/news/video?videoI ... Channel=74
- Mahimahi
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Water + Catalisator.
Dus de fuel cell verslijt, in ieder geval hoedje af voor die mannen.
edit: Hier in Belgie schijnen ze zelfs al een speciale werkgroep opgericht hebben om na te zien hoeveel taksen ze op water moeten gaan heffen.
Dus die opslag van 30% was nog maar een begin.![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
http://techon.nikkeibp.co.jp/english/NE ... 13/153276/
edit: Hier in Belgie schijnen ze zelfs al een speciale werkgroep opgericht hebben om na te zien hoeveel taksen ze op water moeten gaan heffen.
Dus die opslag van 30% was nog maar een begin.
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Wavey :wave:](./images/smilies/icon_wavey.gif)
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
aja ? ik hoor ze thans al afkomen ... wegens waterschaartste is het verboden om water af te tappen uit riviere, kanalen en stromen, en zal er een taks van 50€ /maand per M³ aan regenwaterreservoirs worden aangerekend.Goztow schreef:Mja, het kan rijden op rivierwater...Dus euh, vergeet die taksen maar!
-
- Erelid
1) je zal zien dat de prijs van water zal stijgen, of dat men er additieven aan toevoegd zodat men kan traceren dat je leidingwater in je tank hebt, en fleswater is veel te duur om in auto te schuddendeej schreef:Dan drink ik wel veel water en plas ik in mijn tank.
Of properder: regenwater opvangen.
2) zie vorige post, je zal wettelijk verplicht worden om regenwatertanks aan te geve en er belasting op te betalen.
Al bij al, ze zullen wel manieren genoeg vinden om het verlies aan accijnzen en taxen van fossiele brandstoffen te dekken ...
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
ah meneer heeft zoveel vierkante meter grond, dus riool taks (afvoerwater) dat is trouwens nu al ! Die taks kan gewoon omhoog gaan ![Razz :p](./images/smilies/icon_razz.gif)
ik vind het schandalig dat de regering op alles een taks wil heffen !
'k heb het videoke bekeken, 1L 80km/h gedurende 1 uur lang, .. is toch wel knap dat is beter dan benzine/diesel, .. zouden ze ook kracht centrales op deze manier kunnen maken ?
En nu is de vraag wat is die katalysator .. olie ?![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Razz :p](./images/smilies/icon_razz.gif)
ik vind het schandalig dat de regering op alles een taks wil heffen !
'k heb het videoke bekeken, 1L 80km/h gedurende 1 uur lang, .. is toch wel knap dat is beter dan benzine/diesel, .. zouden ze ook kracht centrales op deze manier kunnen maken ?
En nu is de vraag wat is die katalysator .. olie ?
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
-
- Erelid
marktwerking ... Wat denk je dat gaat gebeuren op het moment dat kraanwater verboden is in auto's, en regenwater keihard belast is ? in eerste instantie gaan mensen flessenwater gebruiken, met prijsstijgingen als gevolg ...Goztow schreef:Flessenwater te duur? 1 liter voor 80 km...
en het is nu niet dat de situatie aangaande water er veel rooskleuriger uitziet op termijn dan die van fossiele brandstoffen he ... zelfs spanje en italie kampen al met zware watertekorten enzo tijdens de zomer, zelfs frankrijk en belgie hebbe daar plaatselijke last van ...
het ideale zou zijn als dat ding op "grijs water" kan werken ... (wasmachine, vaatwas, douche, badwater ), en dat netjes opgebruikt ...
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 16 keer
HAha.. Da zal wel zijn dat ik ook ooit zou betalen voor water als brandstof..Mahimahi schreef:Water + Catalisator.
Dus die opslag van 30% was nog maar een begin.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Nu het is normaal dat ze ergens een streep moeten trekken om de wegen berijdbaar te houden , maar als dit nu eens doen met een soort wegenvinette, dat kost naar gelang gebruik. Natuurlijk moet men alternatieven wel goedkoop en beschikbaarhouden voor de mensen die er het geld niet voor hebben of een alternatief willen.
- Pi R²
- Elite Poster
- Contacteer:
Stel volgend verhaaltje:
we hebben een nieuwe auto uitgevonden die rijdt op CO2. Ge haalt CO2 uit de lucht, pompt dat in uwen auto, die katalyseert er C uit, die worden vervolgens verbrand en uwen uitstoot is weer CO2...
zou iemand dat geloven?
vervang nu CO2 door H2O en C door H2.
De drijvende werking is dat niet zozeer het water dat uw brandstof is, maar de chemie uit uwe katalysator, of begrijp ik het verkeerd? Maar ne katalysator heeft als eigenschap dat die nie deelneemt aan u reactie. Waar komt u energie dan uit? Het kenmerk van een brandstof is dat er energie in ligt opgeslagen die er in u machiene weer uitkomt.
we hebben een nieuwe auto uitgevonden die rijdt op CO2. Ge haalt CO2 uit de lucht, pompt dat in uwen auto, die katalyseert er C uit, die worden vervolgens verbrand en uwen uitstoot is weer CO2...
zou iemand dat geloven?
De drijvende werking is dat niet zozeer het water dat uw brandstof is, maar de chemie uit uwe katalysator, of begrijp ik het verkeerd? Maar ne katalysator heeft als eigenschap dat die nie deelneemt aan u reactie. Waar komt u energie dan uit? Het kenmerk van een brandstof is dat er energie in ligt opgeslagen die er in u machiene weer uitkomt.
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
- Mahimahi
- Elite Poster
Ik sprak van een katalisator maar dit was niet echt het juiste woord denk ik.Pi R² schreef:Stel volgend verhaaltje:
zou iemand dat geloven?
Als je het artikel nog eens naleest is er sprake van een membraan en nog iets dat de electronen vrijmaakt en dat na een bepaalde tijd uitgeput raakt.
De werkgroep over die watertaks was een grapje hé mannen
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Het probleem is dat om waterstof uit water te ontrekken je elektrolyse nodig hebt die op zich dus zelfs meer energie nodig heeft dan je waterstof opbrengt. Als je dit probleem oplost heb je dus een perpetuum mobile gemaakt.
Een auto op "water" lost dus alléén het vervuilingsaspect op indien je de benodigde energie voor de elektrolyse kan leveren op basis van groene stroom.
Misschien dit eens lezen... http://nl.wikipedia.org/wiki/Water_fuel_cell
Een auto op "water" lost dus alléén het vervuilingsaspect op indien je de benodigde energie voor de elektrolyse kan leveren op basis van groene stroom.
Misschien dit eens lezen... http://nl.wikipedia.org/wiki/Water_fuel_cell
- Mahimahi
- Elite Poster
Dit is een ander principe R2504, hier wordt er géén elektriciteit gebruikt voor de ontbinding van water,.
Iets anders, wat wordt niet gezegd, maakt dat de waterstof doorheen het membraan uit de verbinding treedt.
Edit: En als dit werkelijk het resultaat moest gaan geven dat die mensen claimen zou je er niet van moeten verschieten dat er doden gaan vallen.
Iets anders, wat wordt niet gezegd, maakt dat de waterstof doorheen het membraan uit de verbinding treedt.
Edit: En als dit werkelijk het resultaat moest gaan geven dat die mensen claimen zou je er niet van moeten verschieten dat er doden gaan vallen.
- Jan_B
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 13 keer
Is er hier eigenlijk nog iemand die gelooft dat dit geen grap en/of poging tot oplichting (van mogelijke investeerders) is ?
Ik bedoel maar, dit is de zoveelste claim op rij ivm het uitvinden van een perpetuum mobile ...
Terzijde: waar ik dan wel weer geloof aan hecht is: "Honda makes first hydrogen cars" (http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/7456141.stm)
Ik bedoel maar, dit is de zoveelste claim op rij ivm het uitvinden van een perpetuum mobile ...
Terzijde: waar ik dan wel weer geloof aan hecht is: "Honda makes first hydrogen cars" (http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/7456141.stm)
- Mahimahi
- Elite Poster
Ik bekijk het kritisch maar ik blijf openstaan voor alle nieuwe ideeën hoe gek ze ook mogen klinken of hoe haaks ze ook mogen staan op gevestigde waarden.Jan_B schreef:Is er hier eigenlijk nog iemand die gelooft dat dit geen grap en/of poging tot oplichting (van mogelijke investeerders) is ?
Mijn geld insteken ga ik zeker niet doen, dat laat ik over aan diegenen die er teveel hebben en het risico van het verlies kunnen lopen.
Maar zolang het tegendeel niet bewezen is geef ik ze het voordeel van de twijfel.
In de middeleeuwen hield men ook bij hoog en bij laag staande dat de aarde plat was tot Colombus het tegendeel bewees.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
Ja, maar de Egyptenaren hadden al ontdekt dat de aarde rond was.Mahimahi schreef:In de middeleeuwen hield men ook bij hoog en bij laag staande dat de aarde plat was tot Colombus het tegendeel bewees.
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- Mahimahi
- Elite Poster
Sommige van Einstein's theorieën worden heden ten dage ook reeds betwist.lithion schreef:Ja, maar de Egyptenaren hadden al ontdekt dat de aarde rond was.Mahimahi schreef:In de middeleeuwen hield men ook bij hoog en bij laag staande dat de aarde plat was tot Colombus het tegendeel bewees.. Als je energie uit het niets kan halen, dan breek je wel de wet van Einstein: E=mc². Uw rendement kan toch nooit hoger liggen dan 100% bij een motor?
Als een gedeelte van de E ergens anders vandaan komt (in dit geval het "en nog iets anders") Kan E=mc² perfect van toepassing blijven.
Maar nog eens, ik blijf kritisch.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
- Mahimahi
- Elite Poster
Wat ik bedoeldemisterjo schreef:Je kan altijd een onbekende energie aanspreken...(zonder het mss te weten) 't Is niet dat we alle vormen van energie al kennen..
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
Telepathische energie? Ik wil elektriciteit en door gedachten krijg je da?misterjo schreef:Je kan altijd een onbekende energie aanspreken...(zonder het mss te weten) 't Is niet dat we alle vormen van energie al kennen..
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- Jan_B
- Premium Member
Los van E=mc² (aangezien ik op het filmpje geen kernreactor gezien heb), zou zo'n motor alleszins de eerste wet van de thermodynamica overtreden (de wet van behoud van energie).lithion schreef:Ja, maar de Egyptenaren hadden al ontdekt dat de aarde rond was.Mahimahi schreef:In de middeleeuwen hield men ook bij hoog en bij laag staande dat de aarde plat was tot Colombus het tegendeel bewees.. Als je energie uit het niets kan halen, dan breek je wel de wet van Einstein: E=mc². Uw rendement kan toch nooit hoger liggen dan 100% bij een motor?
Fijn (alhoewel ik denk dat ze verfijnd worden eerder dan betwist), maar dus eigenlijk niet relevant.Mahimahi schreef:Sommige van Einstein's theorieën worden heden ten dage ook reeds betwist.
Onderstel even dat onze Genepax uitvinders echt een manier zouden hebben gevonden om de wet van behoud van energie te omzeilen, denk je dan echt dat ze zich zouden bezighouden met zo'n "onnozel" autotje te laten rondrijden ?
- Jan_B
- Premium Member
Of meer waarschijnlijk onder:AnD schreef:Misschien binnekort meer info: http://www.genepax.co.jp/en/index.html
http://en.wikipedia.org/wiki/History_of ... ines#2000s
Onze Genepax "uitvinders" zijn hier blijkbaar ook hun mosterd komen halen:
Met als voorspelbaar gevolg:"In 2002, the GWE (Genesis World Energy) group claimed to have 400 people who developed some device that appears to separate water into H2 and O2 using less energy than conventionally thought possible."
"No independent confirmation was ever made of their claims, and in 2006, company founder Patrick Kelly was sentenced to five years in prison for stealing funds from investors."
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
Nope. De Grieken. Sorry, maar dat klein stukje geschiedenis is een stokpaardje van mij omdat het aansluit op mijn zwak voor astronomie. Met risico op foute spelling van de namen en enkele "ruwweg datums" mag je gerust aannemen/opzoeken dat :lithion schreef: Ja, maar de Egyptenaren hadden al ontdekt dat de aarde rond was.. ^
1) het idee van een ronde aarde rond 600 VC door Pythagoras was geopperd. Ik kan me REUZE vergissen, maar ook de Indische beschaving zat met datzelfde wereldbeeld. Probleem aan Pythagoras is echter dat hij ergens het midden hield tussen een geleerde en een mysticus, en feitelijk de aarde als "rond" ervaarde "omdat dit de natuurlijk vorm zou zijn". Je praat hier over een wiskundige die ervan overtuigd was dat de beweging van de hemellichamen door middel van de "perfecte objecten" te verklaren zou zijn, een dwaalsppor dat pakweg Keppler bijna 2000 jaar later ook probeerde te bewandelen tot hij de boel de vuilbak in kieperde en tadaaaa ..... bevrijdt van de pseudo-wetenschappelijke nonsens 3 van de meest fundamentele wetten wist te formuleren en te onderbouwen door observatief verkregen bewijs. (Met dank aan Tycho Braghe, hoewel niet van harte)
2) rond 400 VC was ook Plato ervan overtuigd dat de aarde rond hoorde te zijn. Maar wederom geen tastbaar bewijs : belangrijk omdat Plato dit ook als dusdanig doorgaf aan zijn leerlingen, waardoor een breder draagvlak voor het idee ontstond. Ook hier, Plato's niet geheel onbesproken waarde als wetenschapper.
3) Eratosthenes (rond 200 VC) is de eerste die op basis van observatorisch verkregen meetresultaten niet enkel er zeker van is dat de aarde niet anders als rond _kan_ zijn, maar ook weet te berekenen dat de omtrek van de aarde ruwweg 40.000 km in omtrek hoorde te wezen. Deze oude knar zat er verdomme heel dichtbij, en haalde deze wetenschap uit het bestuderen van _schaduwlengtes_ van 2 dezelfde situaties op grote afstand van elkaar en een basiskennis van driehoeksmeetkunde.
Toffe peren, die oude Grieken ! (de "nieuwe" Grieken ook trouwens, hoewel het voetbal dit keer op geen bal trok.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
On-topic : ik moet toegeven dat ik zoiets had van "wat zit er _precies_ in die box ?". Want een paar jaartjes geleden heb ik volgens mij net dezelfde claim gezien van enkele Engelse/Schotse landbouwers die met een soortgelijk "wonderding" de markt gingen verroveren en alle energieproblemen onmiddelijk zouden oplossen. Het feit dat ik me nu zelfs niet eens meer hun namen kan herinneren wil -buiten het feit dat ik een oude zak ben wiens geheugen fragmentarischer is als een oude fat32 partitie- waarschijnlijk vooral zeggen dat dit toen een hoax bleek te zijn.
Het water zal wel gewoon met een metaal reageren waardoor het splitst in waterstof en zuurstof. Op tweakers hebben al verschillende zulke uitvindingen gestaan. Het probleem is alleen een metaallegering vinden die lang genoeg meegaat en niet direct weg reageert.
- Pi R²
- Elite Poster
- Contacteer:
Ja, en hoe maakt ge een metaallegering?hellsnake schreef:Het water zal wel gewoon met een metaal reageren waardoor het splitst in waterstof en zuurstof. Op tweakers hebben al verschillende zulke uitvindingen gestaan. Het probleem is alleen een metaallegering vinden die lang genoeg meegaat en niet direct weg reageert.
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
... de wet van behoud van energie zal altijd wel ergens een stokje voor steken, en de wet van verlies van energie ook.
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
En zelfs al kan je ze maken... het is dan meteen een onderdeel van je brandstof en zal je dus zeker niet "gratis" krijgen.Pi R² schreef:Ja, en hoe maakt ge een metaallegering?![]()