Ik zit me hier nu al een uur te enerveren over de website van Electrabel. Ik wil mijn aardgasverbruik nagaan, om zo te zien hoeveel ik zou moeten betalen bij een andere leverancier (ja, nadat ik voor onze electriciteitslevering voor Ecopower koos, schoot de aardgasprijs plots de lucht in).
Eerst raak ik niet op de website zelf. Ik was mijn wachtwoord vergeten, maar gelukkig heeft www.electrabel.be aan de rechterkant een login-box, met daarin een link "wachtwoord vergeten". Die link leidt je echter rechtstreeks naar een 404.
Als je dan uiteindelijk toch op de "wachtwoord vergeten"-pagina terecht geraakt bent, dan blijkt dat ze de idiote "geheime vraag"-techniek gebruiken om je aan je wachtwoord te helpen.
Gelukkig - na veel proberen - blijk ik toch nog mijn wachtwoord te kennen. Ik moet op bijna alle links op mijn persoonlijke pagina klikken om te vinden waar er informatie over mijn verbruik staat, en uiteindelijk verschijnt dan de grafiek in bijlage. Wijs is de man die daar uit wijs geraakt...
Ik ben daar weg. Foert.
Geld genoeg, maar een deftige website, ho maar.
-
- Pro Member
- Bijlagen
-
- consumptionGraph.png
- Mijn aardgasverbruik. Maar hoeveel ik nu net heb verbruikt, kan ik er niet uit lezen.
- (44.57 KiB) 99 keer gedownload
- Dfrog
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
ik gok op 9930 kwh.
Je kan uw historiek eveneens opvragen bij uw Netbeheerder, bij u waarschijnlijk EANDIS:
http://www.eandis.be/nl/02_huishoud/01_ ... oriek.aspx#
Twee weken later krijg je uw historiek (meterstanden) thuis gestuurd. Het verschil van uw meterstanden moet je dan ongeveer x10,5 doen (om te komen van m³ tot kwh).
Je kan uw historiek eveneens opvragen bij uw Netbeheerder, bij u waarschijnlijk EANDIS:
http://www.eandis.be/nl/02_huishoud/01_ ... oriek.aspx#
Twee weken later krijg je uw historiek (meterstanden) thuis gestuurd. Het verschil van uw meterstanden moet je dan ongeveer x10,5 doen (om te komen van m³ tot kwh).