Hallo,
Ik heb dus een vrij groot probleem. Dit is na ongeveer 2 uur bellen met de helpdesk van Dommel nog steeds niet opgelost. Ik hoop dus hier een oplossing te vinden.
mijn verhaal:
1) Ik heb de cityconnect aansluiting op 23 mei gekregen.
2) Ik had toen nog geen modem dus ben ik die van familie gaan lenen.
dit is een SMC networks: Adsl barricade : SMC7904BRA2
3) Enkele dagen later kreeg ik mijn Siemens gigaset Sx762 WLAN dsl en heb deze aangesloten en na wat zoeken werkte deze perfect.
4) Ik kon bij de siemens Gigaset niets afhalen van Nieuwsgroepen dus steek ik de SMC modem weer in.
5) Na het onweer dat zowat heel belgie en vooral zuid limburg getroffen had, steek ik mijn Siemens Gigaset weer in want ik wou met de laptop draadloos surfen. Ik krijg geen synchronisatie en het lampje van ADSL was aan het flikkeren met ongeveer een frequentie van 2hz.
Ik dacht" ja pech zal morgen wel gaan " dus steek ik de SMC modem weer in en deze werkt zonder problemen. Enkele dagen later wil ik weer draadloos surfen en blijkt dat de Siemens gigaset niet wilt werken.
Ik bel naar het 0903 nummer ( wat 1,5€/min kost ) en na heel wat zoeken in de instellingen en alles geprobeerd te hebben. De kabel die van de splitter komt in " LINE " steken, hierna eens in "ADSL" etc. raad een medewerker me aan om de modem te gaan omwisselen aangezien deze nog geen maand oud was. De medewerker zegt me dat ik geen "synchronisatie krijg"
Zo ben ik gisteren naar het kantoor in Diepenbeek geweest en heb een Nieuwe Siemens Gigaset Sx762 WLAN dsl mee gekregen ( prachtig toch )
MAAR ik steek deze siemens Gigaset in: Ik steek de voeding in, Steek de kabel van de splitter in en krijg geen synchronisatie. ( joepie?) Ik bel dus naar de 070 224 305 en ik krijg iemand van de technische dienst. Na heel wat overlopen van de instellingen en de kabel van de splitter in te steken op "ADSL" welke blijkbaar instak op "LINE" door te proberen. Krijg ik eindelijk synchronisatie! Het "ADSL" lampje blijft eindelijk branden !
( er zijn al 50 min verstreken ) Nu overlopen we ALLE instellingen ( de medewerker heeft zelf een gigaset siemens aangesloten op z'n pc om alles te overlopen.) Ik krijg nog steeds geen internet via de Siemens Gigaset Sx762 WLAN dsl.
Nu na alle geprobeerd te hebben wilt de medewerker mij een interventie laten toestaan .. dit kost wel 140€ en na ongeveer 1u en 20 min te bellen op het 070 nummer en ongeveer een half uur op de 0903 nummer is dit mij net ietsje te veel.
Ik heb bij het aansluiten van de SMC modem ook " bridging" genomen maar ik herinner me wel dat ik mijn Login dsl*****@schedom.be en mijn wachtwoord heb moeten ingeven.
Dit moest niet bij de Siemens gigaset sx762.
Ik heb daarom eens geprobeerd om protocol op PPPoE in te stellen en dan mijn wachtwoord en login in te geven. Dit werkte natuurlijk ook niet.
Ik ben de wanhoop nabij ...
Mijn instellingen bij de Siemens Gigaset:
internet provider = anders
Protocol= Bridging (MER)
ip adrestype = automatisch verkregen
MTU=1492
Lijnmodus = automatisch
Encapsulation= LLC
QoS class = UBR
VPI / VCI = 8 / 35
PPPoE doorvoer = uit
UPnP = uit
Gebruik aangepaste DNS-servers: uit
MAC- Adres voor het internet: MAC-adres van standaard apparaat
gebruiken (0:1:E3:83:AA:57)
Network Address Translation: uit ( heeft medewerker met gezegd stond vroeger aan )
Dynamische DNS = uit
Als er iemand in Sint-Truiden Cityconnect aangesloten heeft en mij de mogenlijkheid geeft om zeker te testen dat het de Siemens Sx762 is die het niet doet en er niets in mijn woonst de fout geeft want er is hier niets veranderd ten opzichte van toen hij nog werkte.
Daarom lijkt het mij ook vrij dom om 140€ te betalen terwijl de fout hier niet zou liggen
SMC modem werkt, Siemens niet.
Siemens heeft ooit gewerkt zonder zo te klooien in de instellingen.
Siemens modem is vervangen dus kan niet stuk zijn.
Dank aan wie mij kan helpen !
Probleem Modem SX762 connecteren Cityconnect plus st truiden
-
- Elite Poster
- Twitter: goendi
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Eh, ik kan me vergissen maar...
Cityconnect werkt met statische ip's die toegewezen worden op basis van MAC adres. Is het MAC adres identiek op beide apparaten? En hoeveel pc's hangen er achter? Geraken beide modems effectief verbonden? Ik bedoel dan, krijgt modem A net zoals modem B een IP adres? Indien ja, kun je bij beide modems op de lokale pagina vd modem geraken? (ik neem aan van wel anders kun je die instellingen vermoedelijk niet wijzigen)
Als ze effectief allebei een IP adres krijgen... Dan ligt het probleem op je interne netwerk vermoedelijk, meer specifiek bij de communicatie ts pc & modem --> buiten. Welke netwerkinstellingen vind je terug op je PC?
Cityconnect werkt met statische ip's die toegewezen worden op basis van MAC adres. Is het MAC adres identiek op beide apparaten? En hoeveel pc's hangen er achter? Geraken beide modems effectief verbonden? Ik bedoel dan, krijgt modem A net zoals modem B een IP adres? Indien ja, kun je bij beide modems op de lokale pagina vd modem geraken? (ik neem aan van wel anders kun je die instellingen vermoedelijk niet wijzigen)
Als ze effectief allebei een IP adres krijgen... Dan ligt het probleem op je interne netwerk vermoedelijk, meer specifiek bij de communicatie ts pc & modem --> buiten. Welke netwerkinstellingen vind je terug op je PC?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 13 keer
Moet je die sx762 eigenlijk enkel bij Dommel bestellen? Er zijn er toch webshops waar deze beduidend goedkoper is, zelfs inclusief verzending.
- deej
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Het is niet op basis van MAC adres. Je kan er meteen eender welke PC / router rechtstreeks aanhangen en je krijgt je statische IP toegewezen.Goendi schreef:Eh, ik kan me vergissen maar...
Cityconnect werkt met statische ip's die toegewezen worden op basis van MAC adres.
NAT zou ik wel aanzetten op de router (zo staat ie toch bij mij).