Belgacom biedt 70 miljoen meer voor Interkabel

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Fustigateur
Pro Member
Pro Member

Belgacom biedt 420 miljoen euro op de tv-klanten van Interkabel, een verband van vier Vlaamse kabeltelevisiebedrijven. De telecomgroep betaalt 70 miljoen meer dan het bod dat rivaal Telenet in november voorstelde.

Telenet sloot in november 2007 een voorakkoord met Interkabel over de overname van de klanten, goed voor een derde van tv-kijkend Vlaanderen. Het gaat om een transactie van zo'n 350 miljoen euro die van belang is voor de toekomst van tv en telecom in Vlaanderen.
Maar Belgacom voerde aan dat ze ook interesse had voor de activa, maar door de onderhandse overeenkomst van Telenet en Interkabel geen kans had gekregen een bod te formuleren. De telecomgroep startte juridische procedures voor drie instanties. Die leidden tot een bevriezing van de afronding van de transactie, maar op 4 juni kwam het licht weer op groen te staan voor Telenet.

Toen al dreigde Belgacom ermee een bod uit te brengen en rechtstreeks met een bod naar de Interkabel-leden (Interelectra, Integan, WVEM en PBE) te stappen. De groep voegt nu de daad bij het woord. 'Belgacom blijft ervan overtuigd dat de kabelmaatschappijen, hun aandeelhouders en hun televisieklanten recht hebben op een beter voorstel', klinkt het in een persbericht.

Bron: <a href="http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen_media_telecom/Belgacom_doet_tegenbod_op_tv-klanten_Interkabel.7619317-435.art" target="_blank">De Tijd</a>
Fustigateur
Pro Member
Pro Member

800 000 Vlamingen hebben straks Belgacom voor koperdraad én voor kabel. :oops:
voodoodoll
Plus Member
Plus Member

Voor de voetballiefhebber wel vrij goed nieuws, 11 via de huidige box! :wink:
Zambo
Elite Poster
Elite Poster

Belgacom is verder op oorlogspad en kan daarbij putten uit een oorlogskassa opgebouwd door iedere Belg uit het verleden.

Stel mij vragen wat Belgacom nog meer naar zich toe wilt trekken? Eerst Scarlet en nu dit ... is dit wel een goede evolutie? Straks blijft Belgacom nog alleen over en kan men nog meer de prijzen gaan verdriedubbelen, we zijn nu al de duurste en technologisch zwakste van de Europese klas.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

pfft.

Als InDi klant heb ik meer het gevoel van "we're _so_ screwed anyway", en of wij nu overgaan naar BGC of naar Telenet zal maar een heel subtiel verschil zijn.

Ah well, it was fun while it lasted.
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Voor iedereen die anti-belgacom is; vergelijk Belgacom eens met Google?

Google heeft zo veel geld dat ze enorm veel kunnen besteden aan overnames. Belgacom zit ook op een serieus bergje, dus waarom wel niet? Belgacom moet inderdaad andere operatoren het licht in de ogen gunnen, telenet doet dat dus absoluut niet.

Ik wil zelf geen Belgacom internet meer, maar op het vlak van netwerk stabiliteit is Belgacom gewoon de absolute top. Hier kunnen ze in het buitenland een serieus puntje aan zuigen. Ik ben absoluut geen Belgacom lover, maar ik kan wel nuchter en uit eigen werk ervaring mijn mening vertellen.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Anthony
Plus Member
Plus Member

Ik wil toch even benadrukken dat het bod van Belgacom een niet-exclusief bod is. Belgacom stelt voor om de kabel in Interkabel-gebied te delen. Telenet zou er net zo goed actief kunnen zijn. Wat kan daarop tegen zijn? Ik denk dat de Interkabel-abonnee het meeste te winnen heeft bij dit bod, als Interkabel dan toch niet op z'n eentje verder wil...
voodoodoll
Plus Member
Plus Member

En als dat zou doorgaan zou je dus in principe zowel Prime als 11 via dezelfde box kunnen kijken. Dat vind ik dan wél positief en hoe het zou moeten zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”