De andere camera's zijn wel ok.
Is dat op de gewone (kabel-)tv wel goed?
Spijtig, we kunnen wel in HD kijken, maar dan enkel in't Frans.
![Cry :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
Beelden uit de toekomst zijn altijd wat minder van kwaliteit, maar de beelden van het EK op vt4 ( op de gewone kabel ) zijn wel "ok".Vieten schreef:De beelden hiervan op vt4 vind ik bedroevend, althans de beelden van hoog in de tribune.
De andere camera's zijn wel ok.
Is dat op de gewone (kabel-)tv wel goed?
Spijtig, we kunnen wel in HD kijken, maar dan enkel in't Frans.
Hij zegt toch: Belgacom TVBasMSI schreef:Hoe kijk jij dan?
Ah ja, enkel in de header....kijk ik normaal niet naar.ditCh schreef:Hij zegt toch: Belgacom TVBasMSI schreef:Hoe kijk jij dan?
Denk je? Er zijn sat zenders bij die op 20mbit/sec zitten, dat zie ik BTV niet doen.Maglor schreef:Ik denk niet dat het iets met BTV te maken heeft, eerder met het signaal dat doorgestuurd wordt naar BTV.
Dat is naast de kwestie. Bij mij zijn zenders à la één, canvas, VTM , VT4 altijd van zeer goede kwaliteit (en kom nu niet weer af met je sat bandbreedtes, het interesseert me niet). De huidige beelden van de wedstrijden op VT4 zijn idd maar zo zo. De vraag van de TS was of dit bij anderen ook het geval was. Aangezien er normaal op VT4 wél een goed beeld is, is mijn opmerking daarom misschien niet juist, maar wel terecht.BasMSI schreef:Denk je? Er zijn sat zenders bij die op 20mbit/sec zitten, dat zie ik BTV niet doen.Maglor schreef:Ik denk niet dat het iets met BTV te maken heeft, eerder met het signaal dat doorgestuurd wordt naar BTV.
Gewone zenders zitten ruim boven de 10mbit/s, BTV bied dan 2/3 streams tegelijkertijd?
Sorry hoor, maar dat doet een ADSL lijntje niet, je moet blij zijn als je een 3~5mbit stream krijgt van ze en dat is verre van de sat kwaliteit.
Om helemaal niet te spreken van Sat-HD kwaliteit, dan donder je helemaal achterover, dat zijn normaal de Duitsers op 19,2o en TVV op 23,5o, dat krijg je niet door een ADSL lijntje![]()
Een sat-transponder heeft een enorme bandbreedte, daar wordt je bang van
dat is toch het eerste naar waar je kijkt voor je ergens op klikt? :"DBasMSI schreef:
Ah ja, enkel in de header....kijk ik normaal niet naar.
VIoÎP is nooit scherp, zal het niet worden ook, tenzijMaglor schreef:Ik denk niet dat het iets met BTV te maken heeft, eerder met het signaal dat doorgestuurd wordt naar BTV.
Wat is dat voor nonsens... thuis doe ik ook VideoOverIP tussen een server en m'n mediacenter... ga je ook beweren dat het niet scherp is of wat ?bolleke64 schreef:VIoÎP is nooit scherp, zal het niet worden ook
BasMSI schreef:Denk je? Er zijn sat zenders bij die op 20mbit/sec zitten, dat zie ik BTV niet doen.Maglor schreef:Ik denk niet dat het iets met BTV te maken heeft, eerder met het signaal dat doorgestuurd wordt naar BTV.
Gewone zenders zitten ruim boven de 10mbit/s, BTV bied dan 2/3 streams tegelijkertijd?
Een sat-transponder heeft een enorme bandbreedte, daar wordt je bang van
Zucht.. Ja, het is al heel lang geweten dat de Duitse publieken aan enorm hoge bitrates uitzenden! TV Vlaanderen, Canal Digitaal en UPC Direct (waar TVV en CD zenders gaan lenen) kunnen dat niet vanwege transponderduurte.BasMSI schreef:Jawel, je moet eens tussen de ARD/WDR/ZDF gaan snuffelen, daar kom je enorm hoge bitrates tegen.
Bij de ARD is 15mbit geen uitzondering, eerder regel, de laatste keer dat ik gekeken heb.
Deze knakkers: http://www.ard-digital.de/index.php?id= ... nguageid=1
Wel zijn ze de boel aan het veranderen, kan goed zijn dat ze lager gaan zitten vanwege de kosten.
Ik heb het wel gemeten met mijn Nokia 9500 een tijdje geleden.
Net nog gekeken op ZDF, Video bitrate 15Mbit/s, Nokia 9500 DVD2000 firmware.
Klopt, heb ik hier ook met momenten, zeer vervelend.Coop schreef:Op VT4 zit trouwens vertraging, niet zo erg als het geluid ook een vertraging heeft, maar dat is dus niet het geval.
Dus als een pas vertrekt vertelt de presentator, jaa de doelman heeft hem, terwijl de bal voor ons nog onderweg is. Erg vervelend !
Ik heb het net even met mijn Nokia9500 nagekeken, maar Ned1 (CD, TVV zal niet veel anders zijn denk ik).Caey schreef: Het probleem is dat de beelden te snel verranderen en de meeste encoders hebben daar moeite mee. Breng daarbij dat Telenet en belgacom waarschijnelijk maar 3à4Mbit streams brengen (astra 19° is er bv 5) dan begrijp je wel dat de kwaliteit zowiezo ondermaats zal zijn.
BGC gebruikt MPEG-4, Telenet MPEG-2 voor SD en MPEG-4 voor HD.Caey schreef:Maar die gebruikt natuurlijk MPEG-4 wat toch al van een ander caliber is dan MPEG-2 waarvan ik vermoed dat Telenet en Belgacom ze gebruiken.
Niet als je provider ervoor zorgt dat het er veel slechter uitziet dan zijn digitaal pakket.Analoog is 1000x beter
Het probleem bij Analoog is ruis.Goztow schreef:Niet als je provider ervoor zorgt dat het er veel slechter uitziet dan zijn digitaal pakket.Analoog is 1000x beter
ruis komt omdat men veel te veel trajectversterkers achter een moeten zetten. met fiber is dat veel minder. dus toch maar fiber@home dan hebt ge alleen de fiber2coax converter ik heb in mierlo analoge beelden gezien, zo strak en ruisvrij. dit met 76dbuV rf op de f connector.BasMSI schreef:Het probleem bij Analoog is ruis.Goztow schreef:Niet als je provider ervoor zorgt dat het er veel slechter uitziet dan zijn digitaal pakket.Analoog is 1000x beter
En op de kabel zit nu eenmaal meer ruis dan op Sat.
Je provider doet het niet met opzet, maar kabel is nooit erg goed geweest, een eigen hark op het dak was beter.
Veel mensen namen kabel vanwege:
Antenne verboden van gemeentes
Het zenderaanbod wat je via je hark niet kan krijgen
Het is pas de laatste jaren dat Telenet als Belgacom de slechte kabel kwaliteit gebruiken om Digitaal als beter aan te merken.
Dat is ook wel zo, maar ze vergelijken het met Analoge kabelkwaliteit, met Analoge Sat durven ze niet.
Dat ze domweg geld besparen door van Analoog naar Digitaal te gaan willen ze je liever niet laten weten.
Hetzelfde geldt voor schotels die een bepaalde grootte overschrijden of op bepaalde plaatsen gezet worden.BasMSI schreef:Officieel mag je dan wel harken plaatsen, maar gemeentes hebben er een mouw aangepast.
Ze vereisen een bouwvergunning, eigenlijk moet dat in België al heel lang bij mijn weten, maar zover ik weet vraagt niemand die aan.
Idd ... ik mag er al geen tegen mijn gevel hangen ( Leuven ). Op mijn ( plat ) dak dan weer wel.lithion schreef: Hetzelfde geldt voor schotels die een bepaalde grootte overschrijden of op bepaalde plaatsen gezet worden.