Belgacom ADSL -> Belgacom ADSL2 vanaf 1 juli?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Nu Belgacom vanaf 1 juli hun ADSL2 netwerk moet openstellen naar de concurrenten die daarop dan 9 en 12 Mbit profiellen kunnen aanbieden, betekend dit ook dat Belgacom dat voor hun eigen producten zal gebruiken?

Voor zover ik weet worden 9Mbit profielen nu ook al gebruikt maar dan voor BGC TV (met 4Mbit overhoudend voor internet).

In dat geval komen ze natuurlijk hetzelfde probleem terug tegen als in den beginne van Belgacom TV: iedereen synct dan op 4,6 Mbit en houd dan nog 0,6 Mbit over bij tv kijken.

In het geval Belgacom inderdaad ook ADSL2 voor internet wilt gaan gebruiken, vertraagt diens snelheid dan ook terug wanneer BGC TV actief gebruikt wordt.

Of gaat BGC prat op VDSL2 (niet voor reselling), waarbij ze dedicated bandwith kunnen toekennen voor internet en BGC tv (aangezien er bij VDSL2 daar zeker bandbreedte voor genoeg is voor fatsoenlijk internet + HDTV).
Maanden terug bleek toch dat VDSL2 vooral voor HDTV zal gebruikt worden. De laatste tijd is het daar echter stil om.

Iemand die daar meer informatie over heeft?
proxiboyke
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Volgens mij is vdsl2 ook voor andere providers beschikbaar aangezien oa scarlet 20 aanbied
bolleke64
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 13 keer

proxiboyke schreef:Volgens mij is vdsl2 ook voor andere providers beschikbaar aangezien oa scarlet 20 aanbied
ik blijf voor fiber@home optie

greetz ikke
Voor al uw vragen op RF en PA gebied. Intergratie van Multimedia toepassingen in binnen en buitenland.
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

proxiboyke schreef:Volgens mij is vdsl2 ook voor andere providers beschikbaar aangezien oa scarlet 20 aanbied
scarlet is nog altijd adsl2+
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Scarlet bied inderdaad one 20 aan,maar tot nu toe alleen op eigen netwerk en dit nog niet veranderd(toch niet dat ik weet)
En dit is tot nu toe zeer beperkt,spijtig genoeg.
DWZ dat,zelfs als u naast een tel.centrale woont,maar niet in de zone v.h. Scalet netwerk het een one6 word,in plaats van een one 20.
Waarschijnlijk zal dit veranderen als Belgacom zijn adsl2+ netwerk verplicht moet openstellen.
SantaSCSI
Pro Member
Pro Member

bolleke64 schreef:
ik blijf voor fiber@home optie

greetz ikke
Veel geluk dan met het jaren wachten.

Er is voor zover ik weet nog geen gewag gemaakt bij BGC ivm hun abbo's. De alternatieve operatoren zullen er wel opspringen, daar kan je zeker van zijn. We zullen wel zien hoe bgc het speelt, vooral gezien zij nog VDSL2 achter de hand hebben.

Als ik een gokje mag doen: als reactie op de limietverhoging van TN gaat BGC zijn limiet lichtjes verhogen in combinatie met ADSL2+ snelheden.
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

TomG schreef:Nu Belgacom vanaf 1 juli hun ADSL2 netwerk moet openstellen naar de concurrenten die daarop dan 9 en 12 Mbit profiellen kunnen aanbieden, betekend dit ook dat Belgacom dat voor hun eigen producten zal gebruiken?
Het verwonderd mij echt niet dat nog het steeds windstil is bij belgacom, betreft wat ze gaan doen met Adsl2+
terwijl we al weten wat dommel zal doen met 9Mb en 12Mb op internet gebied. (turboline)
Bij belgacom word het altijd tot de laatste minuut verzwegen.
ze zouden toch al beter beginnen met reclame te maken naar hun klanten toe, want 1 juli komt dichterbij.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
nogChoco
Premium Member
Premium Member

De andere alternatieve providers hebben ook nog geen nieuwe abos aangekondigd, dus 't blijft spannend afwachten. Hoewel: via Dommel weten we de profielen al, dus het zou 'dom' (pardon the pun) zijn van Belgacom om op 4Mbit te blijven steken en zelf geen ADSL2+ aan te bieden.

Het wordt alleszins een drukke zomer voor de techniekers :-)
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ik heb "gehoord" dat BGC zijn limieten gaat doen stijgen tot 15 gieg, maar nog niks gehoord van snelheidstijging. Ik weet echter niet hoe betrouwbaar mijn bron is.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Goztow schreef:Ik heb "gehoord" dat BGC zijn limieten gaat doen stijgen tot 15 gieg
Die 15 lijkt mij niet te kloppen. BGC zal zoals gewoonlijk Telenet volgen dus het zal wel 20 worden.
tomg1804
Pro Member
Pro Member

Patje schreef:Bij belgacom word het altijd tot de laatste minuut verzwegen.
Los van het feit dat we waarschijnlijk toch weer ontgoocheld zullen zijn met wat belgacom zal lanceren.

Ik heb toch nog altijd liever deze strategie dat ze iets aankondigen dat direct van kracht zal zijn (of tenminste op zeer korte termijn).
Dat liever dan een aankondiging als die van pakweg telenet (vb. drukopdeknop waarbij sommige nu nog altijd, na een halfjaar, moeten wachten op hun povere uploadverhoging; of nog beter die zogenaamd spectaculaire verhoging van limiet voor EN en TN op 1 augustus).
Software
Member
Member

hellsnake schreef:
Goztow schreef:Ik heb "gehoord" dat BGC zijn limieten gaat doen stijgen tot 15 gieg
Die 15 lijkt mij niet te kloppen. BGC zal zoals gewoonlijk Telenet volgen dus het zal wel 20 worden.
Dat weet ik nog zo niet. Belgacom beid aan zijn klanten die internet + tv hebben, 17GB aan. Dus ik verwacht dat deze naar 20 GB worden geschakeld en de rest naar 15 GB.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Software schreef:Dat weet ik nog zo niet. Belgacom beid aan zijn klanten die internet + tv hebben, 17GB aan. Dus ik verwacht dat deze naar 20 GB worden geschakeld en de rest naar 15 GB.
Dat zou toch wel heel dom zijn... Telenet is gegarandeerd sneller en meer volume voor een lagere prijs... waarom zou iemand dan nog voor BGC kiezen tenzij hij echt BGC-TV wil.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Inderdaad, Belgacom heeft het slechtste product op de héle markt, zegt wel wat voor de marktleider :roll:
liger
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
Software schreef:Dat weet ik nog zo niet. Belgacom beid aan zijn klanten die internet + tv hebben, 17GB aan. Dus ik verwacht dat deze naar 20 GB worden geschakeld en de rest naar 15 GB.
Dat zou toch wel heel dom zijn... Telenet is gegarandeerd sneller en meer volume voor een lagere prijs... waarom zou iemand dan nog voor BGC kiezen tenzij hij echt BGC-TV wil.
film tickets, foto's ... je kent het wel
Goztow
userbase crew
userbase crew

Software schreef:
hellsnake schreef:
Dat weet ik nog zo niet. Belgacom beid aan zijn klanten die internet + tv hebben, 17GB aan. Dus ik verwacht dat deze naar 20 GB worden geschakeld en de rest naar 15 GB.
BGC heeft niet gevolgd:
* voor pause TV (gratis bij TNT, nog altijd in confort view bij BGC TV)
* voor limietstijging van de light abo's

Het zegt wel wat over de arrogantie van BGC: "de klanten gaan toch niet weg, zelfs als ons product technisch minder goed is"
tomg1804
Pro Member
Pro Member

Goztow schreef:BGC heeft niet gevolgd:
* voor pause TV (gratis bij TNT, nog altijd in confort view bij BGC TV)
* voor limietstijging van de light abo's
* Nachtsurfen bestaat ook niet bij belgacom
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 1 keer

Ivm die 9mbit, een tijdje geleden stond er een link op userbase waarbij je je lijn kon laten upgraden naar een 9mbit lijn, werkte die ook echt?
Goztow
userbase crew
userbase crew

reyntjensw schreef:Ivm die 9mbit, een tijdje geleden stond er een link op userbase waarbij je je lijn kon laten upgraden naar een 9mbit lijn, werkte die ook echt?
1 april - grap.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster

tomg1804 schreef:
Patje schreef:Bij belgacom word het altijd tot de laatste minuut verzwegen.
Los van het feit dat we waarschijnlijk toch weer ontgoocheld zullen zijn met wat belgacom zal lanceren.
Goede ingesteldheid en attitude tegenover een bedrijf als Belgacom. Zeker als je ziet dat ze nog altijd producten aanbieden tegen een gigantische maandelijkse prijs in vergelijking met de rest van Europa. Dus hun ADSL2+ zal ook wel in diezelfde dure lijn liggen. Tot het tegendeel bewezen wordt sta ik op vlak van prijssetting en volume heel sceptisch tegenover hun ADSL2+ aanbod.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”