Sinds verleden week heb ik een dxadsl + abonnement en heb ik mij er een ADSL 2+ modem bij aangeschaft nl een US Robotics Wireless MaxG ADSL Gateway.
Hieraan zijn mijn pc en playstation 3 gekoppeld.
Nu heb ik constant problemen van mijn internet dat af en toe wegvalt.
Als ik de modem af zet en weer aan werkt het terug.
Soms heb ik zelfs gewoon 1 minuut internet,1 minuut geen,1 minuut wel,1 minuut niet,...
PS3 werktte in het begin (wel niet beide samen) maar nu doet deze het zelfs helemaal niet meer.
Ik ben aan het denken om gewoon terug een andere modem/router te gaan kopen maar deze heeft wel bijna 100€ gekost.
Iemand die mij kan helpen met mijn probleem?
Modem/router probleem met dxadsl +
Waarschijnlijk door het ip-adres van uw modem in de adresbalk van uw browser in te geven.ikbenben schreef:Hoe doe je dat?
Meestal is dat een getal in de aard van 192.168.x.x - het zou in de handleiding moeten staan wat het precies is.
Op die manier kom je in de webinterface van de modem.
Een paar vragen/antwoorden die de zaak kunnen verduideljiken:
1) is uw pc draadloos of via kabel verbonden
2) krijgt uw pc een ip-adres toegewezen door de modem of is dat manueel/fixed ingesteld
3) ben je zeker dat het de internetverbinding is die uitvalt en niet de verbinding tussen pc en modem - als je wireless bent verbonden
"He who asks a question is a fool for five minutes; he who does not ask a question remains a fool forever"
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 11 keer
Van de router zal u bedoelen.ikbenben schreef:Staat in de post hierboven,alles is met kabels aangesloten![]()
Ik dacht dat de pc een ip toegewezen krijgt van de modem.
Als ik van u was zou ik een linksys router met modem in aanschaffen. Ik heb van us robotics al veel negatieve berichten gelezen.

Ja iddnonkie schreef: Van de router zal u bedoelen.
Als ik van u was zou ik een linksys router met modem in aanschaffen. Ik heb van us robotics al veel negatieve berichten gelezen.

Router en modem zijn 1 toestel.
Ik vroeg eigenlijk gewoon een modem voor ADSL 2+ in de winkel en aangezien ze enkel USR verkopen hebben ze me deze gegeven.
Dus het is waarschijnlijk toch een router probleem?
Ik heb mijn probleem al eens gegoogeld ook en daar kwam het ook ter sprake dat de router het probleem is.Sommige merken zouden slecht werken met een bepaald type adsl.
Als het probleem in die serie zit krijg je onder garantie dus gewoon een nieuw kloteding kom je niet verder mee.Rogue schreef:Even een modem van een vriend lenen. Probleem opgelost => router terugdoen onder garantie.
Ik zou eerder proberen een andere modem te krijgen van je winkel waar je hem gekocht hebt, verwijzend naar de problemen met die serie en adsl2(+)
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
Bij mijn weten verkoopt men geen losse modems meer en zijn het tegenwoordig allemaal een combinatie.ikbenben schreef: Ik vroeg eigenlijk gewoon een modem voor ADSL 2+ in de winkel en aangezien ze enkel USR verkopen hebben ze me deze gegeven.
Dus het is waarschijnlijk toch een router probleem?
Je kan wel losse routers kopen, maar bij ADSL is het allemaal modem incl router.