Telecomfactuur onbetaalbaar voor steeds meer Belgen

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Meer en meer Belgen kunnen hun telecomfactuur niet meer betalen. Sinds het begin van dit jaar staan er al 94.000 Belgen op de zwarte lijst en dat aantal blijft alleen maar toenemen. De cijfers komen uit statistieken van Preventel, de beheerder van de zwarte lijst.

In 2007 waren er in totaal 201.000 wanbetalers. In 2006 stonden er nog maar 144.000 wanbetalers op de lijst. Dat is een toename van 29 procent in vergelijking met 2006. Dat schrijft de Tijd.

Het is de eerste keer dat Preventel de cijfers uit de doeken doet. Zij deed dit uitzonderlijk tijdens een debat in de Kamer over zwarte lijsten.

Bron: [url=http://www.hbvl.be/nieuws/economie/default.asp?art={84FD8B34-D8C6-4717-AB41-44FC5670B31E}]HBvL[/url]
Blue-Sky
Erelid
Erelid

OK er bestaan ook gunstige tarieven bij bepaalde ISP's waar je meer volume hebt per maand.

Zelf heb ik voldoende met minder als 5 GB/maand verbruik van de beschikbare 17 GB/maand via ADSL Go
Rogue
Premium Member
Premium Member

Met alle respect blue, maar dat is wel een erg random post.

Het gaat hier over de telefoon- & gsmrekening lijkt me. En om eerlijk te zijn, die laat ik ook altijd netjes een week overdue gaan :P
Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Waarschuwing: begin hier geen discussie over het feit dat bovenstaand nieuwsbericht een gevolg is wegens de té hoge prijzen van de telecomaanbieders voor hetgene ze aanbieden!
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

tja wat wil je, ik was vroeger ook bij belgacom om de 2 maanden 180 euro voor wat telefoon en internet.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik denk dat er veel mensen zijn die gewoon misbruik maken vaneen GSM.Ik ken er persoonlijk die regelmatig een rekening hebben van 150€ per maand,dit is toch niet normaal.
Ik heb nu een vaste telefoon in huis, en bel via dit toestel zoveel mogelijk naar andere (vaste)nrs.Nu de internet aanbieders met intressante abbo's komen,internet en vaste telefoon samen,plus onbeperkt bellen zijn er meer en meer mensen die naar zo een formule overstappen(Dommel&Scarlet&Tele2).Dit maakt al heel wat verschil zou ik zeggen.
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

'k snap het toch ook niet, mensen met GSM rekeningen van >100e. Ikzelf zit per maand niet boven de 20... :)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
saffie
Pro Member
Pro Member

mensen bellen vaak omdat ze een scheet gelaten hebben, de andere belt dan terug omdat hij ze gehoord heeft ...

een hoge telefoonrekening kies je zelf denk ik, buiten mensen die het echt nodig hebben voor hun job, maar die moeten daar niet van wakker liggen.
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Mijn rekening kost mij elke maand 10 euro. Dit omdat ik niet over mijn maandelijkse minuten ga.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Blue-Sky schreef:OK er bestaan ook gunstige tarieven bij bepaalde ISP's waar je meer volume hebt per maand.

Zelf heb ik voldoende met minder als 5 GB/maand verbruik van de beschikbare 17 GB/maand via ADSL Go
Ja, en bij Dommel krijg je 100 GB voor 5 euro minder...

Mijn zus heeft ook hoge facturen gehad bij Mobistar, iets van een 70 EUR om de drie maanden. Ik ook, 30 EUR per maand voor die weinige minuten die ik bel bij Proximus :roll:

telecom is alles; (mobiele) telefonie, televisie en ook (mobiel) internet. Alee, als ik zo naar de tarieven kijk van mobiel internetten, ik schrik mij een bult :s (en ik niet alleen als mensen eens te veel gesurft hebben :roll: )
Laatst gewijzigd door Lord Utopia 04 jun 2008, 18:03, in totaal 1 gewijzigd.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Ik doe nog beter :wink: Ik krijg mijn pay&Go van 15 Euro niet op binnen het jaar. Ik bel als het nodig is en dat is dus niet dikwijls. Vroeger (pre-gsm tijdperk) moest je ook wachten tot je thuis was om iemand iets te zeggen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Lord Utopia schreef:
Blue-Sky schreef:OK er bestaan ook gunstige tarieven bij bepaalde ISP's waar je meer volume hebt per maand.

Ja, en bij Dommel krijg je 100 GB voor 5 euro minder...

Mijn zus heeft ook hoge facturen gehad bij Mobistar, iets van een 70 EUR om de drie maanden. Ik ook, 30 EUR per maand voor die weinige minuten die ik bel bij Proximus :roll:

telecom is alles; (mobiele) telefonie, televisie en ook (mobiel) internet. Alee, als ik zo naar de tarieven kijk van mobiel internetten, ik schrik mij een bult :s (en ik niet alleen als mensen eens te veel gesurft hebben :roll: )
Koop je dan niet beter van die Minuten packs en schakel je niet over naar een beter abo type.
Lord Utopia
Erelid
Erelid

ljd schreef:
Koop je dan niet beter van die Minuten packs en schakel je niet over naar een beter abo type.
Bedoel dat die tarieven hoog zijn. 0,12 c per sms, 0,25 EUR per minuut, kheb Smile Together 10. Kben al overgeschakeld van Smile Anytime 5.
laurens7
Elite Poster
Elite Poster

Lord Utopia schreef:
ljd schreef:
Bedoel dat die tarieven hoog zijn. 0,12 c per sms, 0,25 EUR per minuut, kheb Smile Together 10. Kben al overgeschakeld van Smile Anytime 5.
Ik heb een abonnement van 2€/maand en betaal 8ct/sms, 10ctp/minuut eerste 60min/maand,daarna 20c naar proximus en mobistar, de rest 10c.
Vorige maand:8€(blok zit er ook wel voor iets tussen).
Lord Utopia
Erelid
Erelid

laurens7 schreef:
Lord Utopia schreef:
ljd schreef:
Ik heb een abonnement van 2€/maand en betaal 8ct/sms, 10ctp/minuut eerste 60min/maand,daarna 20c naar proximus en mobistar, de rest 10c.
Vorige maand:8€(blok zit er ook wel voor iets tussen).
welke is die?

probleem is, ik zit nu wel onder contract, voor zeker meer dan 6 maanden.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

saffie schreef:mensen bellen vaak omdat ze een scheet gelaten hebben, de andere belt dan terug omdat hij ze gehoord heeft ...
Denk ook vaak zoiets.
Als ik soms es rond kijk verbaasd het me vaak hoeveel mensen je gelijktijdig ziet bellen. (vb. Antw. centrum)
Vieten
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

Vraag me toch ook af wat voor mensen dat zijn.
Als je bijvoorbeeld die belspelletjes ziet op tv, waarvoor al zo dikwijls gewaarschuwd is in alle media, zijn er toch nog mensen die daar naartoe bellen.
Als je krap bij kas zit moet je de minst nodige zaken eerst schrappen, zo simpel is dat.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Petrikske schreef:
saffie schreef:mensen bellen vaak omdat ze een scheet gelaten hebben, de andere belt dan terug omdat hij ze gehoord heeft ...
Denk ook vaak zoiets.
Als ik soms es rond kijk verbaasd het me vaak hoeveel mensen je gelijktijdig ziet bellen. (vb. Antw. centrum)
Ik kan dat alleen maar beamen! Ik verdoe zelf een herlaadkaart van 15 euro op pay & go op 4 maanden... en dat is dan meestal nog omdat mijn vrouw me nodig heeft en een keer laat rinkelen (zo'n kutgewoonte)...

Als ik bel, dan is het na 17u naar vaste lijnen ofwel sms via voip (gratis in freedays) of als het dan toch op gsm moet, ook via voip.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Silence
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 3 keer

Het gaat hier dan niet enkel om telefonie en GSM maar ook omwille van internet...

Er zullen er zeker zijn die gewoon overdadig telefoneren en op dergelijke lijst belanden.

Maar het ik ook mijn mening dat er wel wat gezinnen op belanden met een laag inkomen die zelf niet echt zot doen maar waar pakweg 45€ per maand een flinke hap uit het budget is.

En desondanks de "waarschuwing" hebben zo'n mensen wel baat bij eerlijkere telecomprijzen en dus zie ik het wel voor sommigen als een gevolg van de hoge telecomprijzen.

Beweren dat de zwaksten van onze samenleving geen baat zouden hebben bij normale prijzen (en dat geld niet enkel voor telecom) is echt pure idiotrie of is afkomstig vanuit een soort van snobisme.
rowan
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 21 keer

er bestaat toch zoiets als een sociaal tarief voor de minderbedeelden
Lord Utopia
Erelid
Erelid

rowan schreef:er bestaat toch zoiets als een sociaal tarief voor de minderbedeelden
daarvoor moet je aan bepaalde specificaties voldoen he :roll:

Iemand met een loon van 900 EUR gaat geen sociaal tarief krijgen, maar betaal maar eens je huis, eten, telecom met je 1000 EUR, gaat heel erg moeilijk.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Lord Utopia schreef: Iemand met een loon van 900 EUR gaat geen sociaal tarief krijgen, maar betaal maar eens je huis, eten, telecom met je 1000 EUR, gaat heel erg moeilijk.
LU, mijn vrouw verdient 768 euri per maand, en ja daar is makkelijk van te leven.
Ik heb geen inkomen want ik ben huisman.
900 Euro, jezus, daar kan je makkelijk van rondkomen als je alleen bent, je moet opletten wat je doet, maar heel erg moeilijk kan het niet zijn.
1 persoon met 900 euri per maand, da's geen enkel probleem, bullshit wat je hier loopt te verkopen, maar ja met je 18 bij je ouders thuis, wat ken jij van de wereld.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid

BasMSI schreef:
LU, mijn vrouw verdient 768 euri per maand, en ja daar is makkelijk van te leven.
900 Euro, jezus, daar kan je makkelijk van rondkomen als je alleen bent, je moet opletten wat je doet, maar heel erg moeilijk kan het niet zijn.
1 persoon met 900 euri per maand, da's geen enkel probleem, bullshit wat je hier loopt te verkopen, maar ja met je 18 bij je ouders thuis, wat ken jij van de wereld.
EURO, leer het aub, EUROOOOOOOOOO, met de OOOOOOO van OflOOOOOOO. :roll:

Nee, jij hebt wel werk, maar kga niet zeggen wat, of kheb hier weer TomG op mijn dak :roll:

900 EUR kun je niet makkelijk van rondkomen. Hoeveel kost het om een appartement te huren? Een degelijke? 500 EUR? Ok, 400 EUR over voor de rest. Electriciteit, gas, water, telecom, auto, eten. Daarmee hebt ge nog uwe tv, pc, kleerkast en kleren nog niet he :)
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

BasMSI schreef:900 Euro, jezus, daar kan je makkelijk van rondkomen als je alleen bent, je moet opletten wat je doet, maar heel erg moeilijk kan het niet zijn.
Woon jij in Belgie?

In de gemeente waar ik woon vind je geen enkel huis dat je kan huren voor minder dan 600 EUR/maand. Dus met 300 EUR moet je rondkomen voor alle andere kosten :eek:

Ik kan voor 900 EUR niet eens vier nieuwe banden kopen voor mijn auto.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Je kan ergens een kleine studio huren voor 200 euro per maand en veel eten/Drinken kopen uit de Aldi/lidl.
Lord Utopia
Erelid
Erelid

ljd schreef:Je kan ergens een kleine studio huren voor 200 euro per maand en veel eten/Drinken kopen uit de Aldi/lidl.
margi :P
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Lord Utopia schreef:
BasMSI schreef:
EURO, leer het aub, EUROOOOOOOOOO, met de OOOOOOO van OflOOOOOOO. :roll:

Nee, jij hebt wel werk, maar kga niet zeggen wat, of kheb hier weer TomG op mijn dak :roll:

900 EUR kun je niet makkelijk van rondkomen. Hoeveel kost het om een appartement te huren? Een degelijke? 500 EUR? Ok, 400 EUR over voor de rest. Electriciteit, gas, water, telecom, auto, eten. Daarmee hebt ge nog uwe tv, pc, kleerkast en kleren nog niet he :)
Ik heb geen werkt, en ik dop ook niet.
Ik ben huisman!

En ja je kan wel rondkomen met een salaris van 768 euri per maand.
Gaat prima.
En ja ik woon in België....
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Lord Utopia schreef:
ljd schreef:Je kan ergens een kleine studio huren voor 200 euro per maand en veel eten/Drinken kopen uit de Aldi/lidl.
ah kijk, nu komen we er, maar geen Aldi, C1000 is veel goedkoper en bovendien betere kwaliteit.
Maar je moet wel richting de grens wonen.

Afbeelding
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Ik vind ook dat ge moeilijk met 900€ kan toekomen,indien u een huis moet huren of een moet afbetalen,500€ per maand voor de huur is echt niet zo veel,hier in de straat staan er verschillende huurwoningen,ik ken 3 huisbazen,en die zijn goed voor 5 huizen.Ik weet dat er geen enkel is onder de 530€,dit tot een 700€ per maand.We spreken hier niet van grote luxe woningen he.Deze worden allen verwarmd met gas,met CV,of met een vuur.Gas,elekticiteit,en water samen kosten zeer vlug een 150€ p.m.ik denk niet dat dit overdreven is.
U moet maar eens de rekening maken.
Tegenwoordig is het zo,als u het nieuwste model van iets koopt(zo ene waar ze reklame voor maken op TV),bent u zeker gepluimt,maar er zijn veel mensen die de reklame niet kunnen weerstaan.dit geld ook voor GSM,maar ook voor pc,laptop,e.d.
Ik probeer dat zoveel mogelijk in de gaten te houden,mijn duurste GSM die ik al gehad heb(het is mijn 3e)kost 50€.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

BasMSI schreef:
Lord Utopia schreef:
ah kijk, nu komen we er, maar geen Aldi, C1000 is veel goedkoper en bovendien betere kwaliteit.
Maar je moet wel richting de grens wonen.
Yip ik koop al mijn coca cola in C1000. En lever dan nog veel belgische coca cola terug in voor statiegeld :-D .

Ik ben geen marginaal ofzo, maar ik geef liever mijn geld uit aan een goede restaurant avond dan aan overpriced stuff.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Wel leuk, blijkbaar zijn jullie allemaal thuiswonende en bovendien zeer slecht in lezen.
Geen van jullie blijkt verder te denken.

Laat me een paar tips geven:

1 Doe boodschappen in Nederland!

2 Zorg dat je 4 kinderen ten laste hebt.

3 Doe boodschappen in Nederland!

Nu duidelijk?
En ja, je komt dan echt rond.....het is niet vet, maar het lukt prima.
(Heb wel een dikke 4x4 onder mijn gat en geen schulden)
Waarom?
Ja dat mag je zelf uitzoeken.

Afbeelding
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

waar kunt u nog iets huren voor 200€ per maand??
ik denk dat dit alleen een sociale woning kan zijn,maar hou er rekening mee dat iedereen die niet kan krijgen,en als je op een wachtlijst komt,kan je zeker een jaartje of 5 wachten eer je een toegewezen krijgt.
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Inderdaad Fluppie, en jahoor, kzal snel mijn fiets eens nemen een een snelle rit maken naar Sluis, kga daar mijn inkopen snel doen :roll:

Dat is zoals tegen een ontevreden klant zeggen, ga naar het buitenland wonen, daar hebben ze het beter.
Of tegen een dakloze zeggen, in afrika hebben de mensen het veel slechter.
Rogue
Premium Member
Premium Member

Dus Bas jij woont in een studio van 200 euri(ja astralon ik zeg dat ook :P), met een vrouw & 4 kinderen en jullie leven van 768/maand + jouw uitkering? :[
Afbeelding
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

BasMSI schreef:Wel leuk, blijkbaar zijn jullie allemaal thuiswonende en bovendien zeer slecht in lezen.
Geen van jullie blijkt verder te denken.

Laat me een paar tips geven:

1 Doe boodschappen in Nederland!

2 Zorg dat je 4 kinderen ten laste hebt.

3 Doe boodschappen in Nederland!

Nu duidelijk?
En ja, je komt dan echt rond.....het is niet vet, maar het lukt prima.
(Heb wel een dikke 4x4 onder mijn gat en geen schulden)
Waarom?
Ja dat mag je zelf uitzoeken.
Ok boodschappen zijn goedkoper in nederland, maar zoooo veel scheelt dat nu niet hoor. (ben half nederlands dus kom er best geregeld ;) )

Dus jij komt rond met 800 euro per maand met 4 kinderen ten laste?
Met een dikke 4x4 onder uw gat.
Tenzij je ergens in slovenië woont of wit poeder vervoerd met uw dikke 4x4 is dat toch dikken bullshit ze :-D
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Ik woon ook dicht tegen de Nederlandse grens,lang geleden heb ik eens in de c1000 geweest,in Sas Van Gent.Toen was het daar nog niet veel soeps hoor,daar hadden ze toen nog geen echte cola.
De laatste tijd hoor ik wel dat er daar veel veranderd is,het is ook gemakkelijk,de c1000 is nl de zondagnamiddag open!!
Wat ik wel gekocht heb in Nederland is mijn PC,en ik kan je verzekeren,het scheelt een ferm pak.
In Holland is het ook de gewoonte,als je een pc koopt,dat ze hem thuis komen afleveren,alles instellen,enz,heel anders dan hier(trek uw plan).
Lord Utopia
Erelid
Erelid

fluppie schreef: In Holland is het ook de gewoonte,als je een pc koopt,dat ze hem thuis komen afleveren,alles instellen,enz,heel anders dan hier(trek uw plan).
Dat niet waar, mijn laptop verkoper heeft alles geinstalleerd, service packs gedownload, alles was kant en klaar. Kheb hem alleen zelf mee naar huis genomen. 't Is maar waar je shopt he, niet waar?
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

fluppie schreef: In Holland is het ook de gewoonte,als je een pc koopt,dat ze hem thuis komen afleveren,alles instellen,enz,heel anders dan hier(trek uw plan).
Je hebt discount shops waar je gewoon alles zelf moet(kan) doen.
Als je liever alles zelf doet scheelt je dat een mooi paar centen.

Maar er zijn evenveel winkels die alles voor je doen hoor.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

U moet maar eens kijken naar de prijzen v.d. pc's in Holland,die zijn goedkoper,ze heffen daar ook veel minder btw dan hier op zo een produkt.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

fluppie schreef:U moet maar eens kijken naar de prijzen v.d. pc's in Holland,die zijn goedkoper,ze heffen daar ook veel minder btw dan hier op zo een produkt.
Ik weet niet wat voor u veel minder is maar 2% is niet zo veel voor mij
http://www.expatax.nl/vat.htm

800 als je moet huren is echt te weinig

500 huur
100 gas
70 elektriiteit

Blijft er 130 over :/
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”