ok,
we gaan binnenkort verhuizen en hebben daar een telefonie oplossing nodig voor een tiental lijnen. wat raden jullie aan? Momenteel werken we met 2 isdnlijnen, maar we gaan sowieso uitbreiden. Asterisk en voip bv?
Voip voor een bedrijfje.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Wat heb je dan zoal getest ? Wij draaien Avaya setups voor + 2000 users zonder problemen, zelfde met Cisco Call Manager trouwens ...BasMSI schreef: Van alles getest, maar het is bij lange na niet zo goed als analoog.
Maar ik neem dat jij als ervaringsdeskundige dergelijke oplossingen reeds getest hebt ?
@ TS
Wat heb je momenteel ? Gebruiken jullie reeds een PABX en willen jullie omschakelen naar VOIP? Hebben jullie meer "capaciteit" nodig aangaande uitgaande gesprekken ( en inkomende for that matter ) ...
Hi there,
ik ken niet teveel van telefonie af
. we hebben momenteel geloof ik 2 isndlijnen waardoor we iets van 4 concurrend gesprekken kunnen voeren? en dan een telefooncentrale van ik dacht samsung, voor zover het merk er iets toedoet.
Ik weet dat we met voip wellicht wel wat kunnen besparen en dat er dan een paar aanbieders zijn die we dan eerder niet moeten gebruiken
, als we een bepaald kwaliteitsniveau verwachten.
iig de situatie nu: Op de bureau werken we nu met 5 mensen, waarvan 4 intensieve bellers, op korte termijn komen daar 2 intensieve bellers bij. En dan wensen we nog zeker wat uitbreidingscapaciteit.
Hopelijk brengt dit jullie wat verder.
ik ken niet teveel van telefonie af

Ik weet dat we met voip wellicht wel wat kunnen besparen en dat er dan een paar aanbieders zijn die we dan eerder niet moeten gebruiken

iig de situatie nu: Op de bureau werken we nu met 5 mensen, waarvan 4 intensieve bellers, op korte termijn komen daar 2 intensieve bellers bij. En dan wensen we nog zeker wat uitbreidingscapaciteit.
Hopelijk brengt dit jullie wat verder.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
BasMSI,
Dat lijkt me toch wel heel scherp door de bocht... Ik ben zelf werkzaam in de telefoniesector en we doen enkel en alleen nog ip telephony implementaties op enkele uitzonderingen na. Grootste deel daarvan is in callcenters die 24/24, 7/7 draaien.
Mits een correcte implementatie is er geen enkel probleem. Het enige probleem is er als het netwerk niet voldoet en/of de IT guys denken het beter te weten... (Ik ben zelf van opleiding IT'er).
Dat lijkt me toch wel heel scherp door de bocht... Ik ben zelf werkzaam in de telefoniesector en we doen enkel en alleen nog ip telephony implementaties op enkele uitzonderingen na. Grootste deel daarvan is in callcenters die 24/24, 7/7 draaien.
Mits een correcte implementatie is er geen enkel probleem. Het enige probleem is er als het netwerk niet voldoet en/of de IT guys denken het beter te weten... (Ik ben zelf van opleiding IT'er).
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
BAS denkt waarschijnlijk aan Voipbuster toestanden... waar ik hem enigsinds gelijk in kan geven als je dat als bedrijf wil gebruiken (al zijn er commerciele VOIP gateways ook).ditCh schreef:Wat heb je dan zoal getest ?
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Wij Tele2 Zakelijk als voip-provider, maar nog geen ervaring mee, aangezien nu nog maar de eerste stapjes genomen worden in de implementatie ervan. ('t zijn dan ook wel meer dan 10 aansluitingen
).

-
- Elite Poster
- Berichten: 2291
- Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
is juist omgekeerd meestalBasMSI schreef:Huh?
Tele2 gebruikt VOIP voor hun totaal oplossingen voor thuis.
Het werkt, maar er zit behoorlijke vertraging op.
Dat is home, als ze dat al niet goed kunnen, laat ze dan over zakelijk al helemaal niet nadenken.
particulieren krijgen slechtere kwaliteit dan bedrijven

- trobbelke
- Premium Member
- Berichten: 502
- Lid geworden op: 17 jul 2004, 00:46
- Locatie: Lindale, TX
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Ik ken enkele NGO's die Asterisk gebruiken, één heeft kantoren over de hele wereld die allemaal aan lokaal tarief kunnen opgebeld worden. We hebben er zelf ook al aan gedacht (we hebben ook kantoren verspreid over 5 continenten) maar 't is nog niet voor nu...
-
- Elite Poster
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
En op basis hiervan zeg jij dat voip niet geschikt is voor bedrijven ... LOLBasMSI schreef:Huh?
Tele2 gebruikt VOIP voor hun totaal oplossingen voor thuis.
Het werkt, maar er zit behoorlijke vertraging op.
Dat is home, als ze dat al niet goed kunnen, laat ze dan over zakelijk al helemaal niet nadenken.
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Heb jij wel evaring met enterprise-level-oplossingen of zit je maar luidop een mening te verkondigen?BasMSI schreef:Huh?
Tele2 gebruikt VOIP voor hun totaal oplossingen voor thuis.
Het werkt, maar er zit behoorlijke vertraging op.
Dat is home, als ze dat al niet goed kunnen, laat ze dan over zakelijk al helemaal niet nadenken.

Naja, ik zit al langer dan vandaag in de it, ook nog wel met een andere oude nick ook op userbase zelfs, geloof dat ik nog ergens als sponsor vermeld sta of stond lol. Afin, andere adressen ook van mensen die ergens werken mogen gerust aldan niet via pb, doorgegeven worden. het moet over 1.5 maand draaien, dat is al snel genoeg, en ik ga er dan ook niet zelf mee spelen.

Een dagje geen telefonie heeft ook zijn kost.
Ik werk voor een SIP provider die gespecialiseerd is in VoIP voor bedrijven. En dat is iets héél anders dan voipbuster, voipcheap en consoorten.
Wij leveren onze gesprekken aan professionele partners die IP centrales installeren.
Wij hebben zelf op specifieke vraag van klanten ook al IPcentrales en gateways opgesteld. De kwaliteit is goed hoor, dus laat je niet afschrikken.
Enkele tips:
Gebruik je lifelines of ISDN's voor inkomende gesprekken, mocht er ooit een internetstoring zijn dan zijn jullie nog steeds bereikbaar. Laat je niet verleiden om je huidige nummers te porteren naar nomadische nummers. (alleszins toch niet allemaal).
Ga na wat je juist nodig hebt. Een gateway kan al voldoende voor jullie zijn. Sommige gateways kan je later via zachte migratie uitbouwen tot een volwaardige IPcentrale.
De beste ervaringen hebben wijzelf met hardwarematige IP centrales. Asterisk, Swyx en consoorten voldoen imo niet altijd.
Splits het netwerk af van het VoIP gebeuren zodat je steeds kan monitoren (gebruik 2 breedbandkanalen bv: adsl en kabel, 1 voor t netwerk, 1 voor de VoIP).
Er zijn providers die u POSTpaid accounts leveren zodat u niet met kredieten moet werken.
Succes
Wij leveren onze gesprekken aan professionele partners die IP centrales installeren.
Wij hebben zelf op specifieke vraag van klanten ook al IPcentrales en gateways opgesteld. De kwaliteit is goed hoor, dus laat je niet afschrikken.
Enkele tips:
Gebruik je lifelines of ISDN's voor inkomende gesprekken, mocht er ooit een internetstoring zijn dan zijn jullie nog steeds bereikbaar. Laat je niet verleiden om je huidige nummers te porteren naar nomadische nummers. (alleszins toch niet allemaal).
Ga na wat je juist nodig hebt. Een gateway kan al voldoende voor jullie zijn. Sommige gateways kan je later via zachte migratie uitbouwen tot een volwaardige IPcentrale.
De beste ervaringen hebben wijzelf met hardwarematige IP centrales. Asterisk, Swyx en consoorten voldoen imo niet altijd.
Splits het netwerk af van het VoIP gebeuren zodat je steeds kan monitoren (gebruik 2 breedbandkanalen bv: adsl en kabel, 1 voor t netwerk, 1 voor de VoIP).
Er zijn providers die u POSTpaid accounts leveren zodat u niet met kredieten moet werken.
Succes
- seagull
- Elite Poster
- Berichten: 1910
- Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
- Twitter: WimVerlinden
- Locatie: Kortenberg
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Ik gebruik een IP centrale met Free PBX en 3starsnet.cherub79 schreef:ok,
we gaan binnenkort verhuizen en hebben daar een telefonie oplossing nodig voor een tiental lijnen. wat raden jullie aan? Momenteel werken we met 2 isdnlijnen, maar we gaan sowieso uitbreiden. Asterisk en voip bv?
Heb ook nog 2 Belgacom lijnen en gebruik fax2mail.
Ik gebruik een wireless server met draadloze DECT toestellen en heb een vast IP toestel voor noodgevallen.
Alles werkt goed en ik kan zelf de configuratie (vanop afstand) aanpassen en uitlezen zonder dikke manuals te lezen.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13625
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Ik weet niet of je een partner zoekt, bij ons heeft Alunys de server met voip oplossing komen installeren.
Ik denk wel dat ze vooral Franstalig zijn.
Wij zijn met twee bedrijfjes in één gebouw op die ene server met een stuk of 13 posten.
Ik denk wel dat ze vooral Franstalig zijn.
Wij zijn met twee bedrijfjes in één gebouw op die ene server met een stuk of 13 posten.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op
te klikken

-
- Pro Member
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 4 keer
ff dit onderwerp weer aktueel maken.
Onze gemeente is aan het twijfelen om over te schakelen op voip.
Momenteel beschikken we over een siemens telefooncentrale (redelijk recent vernieuwd) met een 400-tal binnenlijnen. Verschillende buitendiensten zitten op afzonderlijke nummers met al dan niet een eigen tel.centrale.
Gans het gemeentehuis is voorzien van netwerkaansluiting, als ook de buitendiensten. Allemaal via telenet.
Nu is de vraag wat de interessantste oplossing zou zijn om over te schakelen. De bestaande telefooncentrale(s) behouden en daarachter adapters die de centrale aansluiten op het internet of een volledige nieuwe installatie (centrale, nieuwe telefoontoestellen,...)?
Wat zijn eventueel de voor en nadelen van beide oplossingen of zijn er nog andere oplossingen.
Kan iemand ons eventueel verwijzen naar welke bedrijven we het beste met onze vragen terecht kunnen of waar we een prijsaanvraag kunnen doen?
Onze gemeente is aan het twijfelen om over te schakelen op voip.
Momenteel beschikken we over een siemens telefooncentrale (redelijk recent vernieuwd) met een 400-tal binnenlijnen. Verschillende buitendiensten zitten op afzonderlijke nummers met al dan niet een eigen tel.centrale.
Gans het gemeentehuis is voorzien van netwerkaansluiting, als ook de buitendiensten. Allemaal via telenet.
Nu is de vraag wat de interessantste oplossing zou zijn om over te schakelen. De bestaande telefooncentrale(s) behouden en daarachter adapters die de centrale aansluiten op het internet of een volledige nieuwe installatie (centrale, nieuwe telefoontoestellen,...)?
Wat zijn eventueel de voor en nadelen van beide oplossingen of zijn er nog andere oplossingen.
Kan iemand ons eventueel verwijzen naar welke bedrijven we het beste met onze vragen terecht kunnen of waar we een prijsaanvraag kunnen doen?
- X-2datop
- Pro Member
- Berichten: 449
- Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Je mag me altijd een PM sturen, ons bedrijf doet reeds een aantal gemeentebesturen in het Limburgse.
We hebben verschillende Cisco IP telefonie oplossingen draaien, gaande van de UC reeks (Unified Communications, tot maximaal 98 users) tot grotere Cisco Call Manager oplossingen.
Grtz,
X
We hebben verschillende Cisco IP telefonie oplossingen draaien, gaande van de UC reeks (Unified Communications, tot maximaal 98 users) tot grotere Cisco Call Manager oplossingen.
Grtz,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
-
- Premium Member
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 22 mei 2003, 23:48
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 13 keer
om on topic te blijven:
Als je een telefooncentrale koopt en je wil sip buitenlijnen er op, dan bestaan er documenten die de centrale certificieren om de goede functionaliteit te garanderen. Ik werk bij een bedrijf die Alcatel & NEC centrales installeren en wij onderzoeken dit in ons labo in samenwerking met verschillende SIP providers. Echter op Enterprise vlak (+500) toestellen komen we dit nog niet tegen.
offtopic voor dr.trimble
Zie PM voor bedrijf waar ik werk die u wel kan verder helpen.
Als je een telefooncentrale koopt en je wil sip buitenlijnen er op, dan bestaan er documenten die de centrale certificieren om de goede functionaliteit te garanderen. Ik werk bij een bedrijf die Alcatel & NEC centrales installeren en wij onderzoeken dit in ons labo in samenwerking met verschillende SIP providers. Echter op Enterprise vlak (+500) toestellen komen we dit nog niet tegen.
offtopic voor dr.trimble
Zie PM voor bedrijf waar ik werk die u wel kan verder helpen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 7538
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
ben er ook mee bezig voor bij ons op het werk. Ik heb de firma intertel telecom gecontacteerd. Installatie is niet zo heel duur, maar je bespaart uiteindelijk een pak op je telefoonrekening. We hebben nu ruim 260 à 270 euro per maand maar we hebben dan ook klanten/leveranciers in Nederland, Frankrijk en Duitsland (België ook uiteraard). De firma in kwestie heeft een site die eindigt op .com. Doe er je voordeel mee.