Hoi gasten,
Ik heb de vraag nog maar eens gesteld bij Evonet over ADSL2+.
Aangezien ze beiden BGC- en Scarlet-DSlam ondersteunen moet het geen probleem om ADSL2+ aan te bieden.
Tot hiertoe heb ik niet meer antwoord gekregen dat ze er over nadenken.
Weet iemand anders iets meer?
En ja ik zit op een Belgacom DSlam (Turboline, eigen keuze), dus ik zou mee moeten kunnen doen in Juli.
ADSL2+ ook bij Evonet?
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Wij als gewone mens weten daar niets van, you on the other hand, als reseller zou je dat moeten weten.
In principe kan op 1 juli, elke provider toegang krijgen tot ADSL2 bij Belgacom, waarom zou Evonet niet meestappen in dat avontuur? Geld voor bijvragen zouden ze beter niet doen, hun getoonde datalimieten, snelheden en dan nog eens een prijsverhoging voor ADSL2+ bovenop hun huidige tarieven zou veel te duur zijn voor wat je maar krijgt.
In principe kan op 1 juli, elke provider toegang krijgen tot ADSL2 bij Belgacom, waarom zou Evonet niet meestappen in dat avontuur? Geld voor bijvragen zouden ze beter niet doen, hun getoonde datalimieten, snelheden en dan nog eens een prijsverhoging voor ADSL2+ bovenop hun huidige tarieven zou veel te duur zijn voor wat je maar krijgt.
Waarom blijf je mij reseller noemen?
Een reseller doet wel iet meer dan 1 abbo per jaar verkopen.
Anyway, ik hoop spoedig een antwoordt te krijgen, want ik blijf graag bij Evonet.
Ondertussen weet ik dat ik nog maar 2500 meter van de centrale zit, vermoedelijk vanwege alle nieuwe leidingen die ze hier een jaar of wat geleden hebben moeten leggen in de buurt na diverse heftige bliksem inslagen.
Dus 10Mbit moet zeker haalbaar zijn.
Mocht Evonet het me niet kunnen bieden is er grote kans dat ik (met tegenzin) naar Dommel zou gaan.
Evonet bedient me al jaren enorm goed, zou het spijtig vinden als ze het niet gaan aanbieden.
En ja, ik wil er best een beetje meer voor betalen dan dat het bij anderen kost, want de service van ze is tot hiertoe perfect.
Zou spijtig zijn moesten ze het niet doen....
Een reseller doet wel iet meer dan 1 abbo per jaar verkopen.
Anyway, ik hoop spoedig een antwoordt te krijgen, want ik blijf graag bij Evonet.
Ondertussen weet ik dat ik nog maar 2500 meter van de centrale zit, vermoedelijk vanwege alle nieuwe leidingen die ze hier een jaar of wat geleden hebben moeten leggen in de buurt na diverse heftige bliksem inslagen.
Dus 10Mbit moet zeker haalbaar zijn.
Mocht Evonet het me niet kunnen bieden is er grote kans dat ik (met tegenzin) naar Dommel zou gaan.
Evonet bedient me al jaren enorm goed, zou het spijtig vinden als ze het niet gaan aanbieden.
En ja, ik wil er best een beetje meer voor betalen dan dat het bij anderen kost, want de service van ze is tot hiertoe perfect.
Zou spijtig zijn moesten ze het niet doen....
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
[offtopic]L-army schreef:BasMSI,
Zou je die laatste regel (dat chinees) uit je onderschrift willen verwijderen? Kwestie dat je niet wil dat er users zich tegen jouw keren
Wat is er iegenlijk mis met die tekst ?
[/offtopic]You may telephone to give me anything, but do not be called me to be stupid!
Ik ben ook al jaren tevreden evonet klant, ik hoop ook op adsl2 anders ga ik heel hard dommel of dxadsl overwegen, maar we zullen zien in augustus / september.
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
'k vind het spijtig dat zulk een goede provider, weinig onderneemt om zijn site te updaten, het enige wat ik weet dat er ooit verandert geweest is, is de naam, .. an xs4all naar evonet.
L-army,
'tis niks hoor, het is gewoon een grapje
(Google translator: You can call me what you want, but do not call me stupid!)
Anyway we weten al een stukje meer, want Dommel gaat pas 31/12/2008 ADSL2+ in Limburg aanbieden.
Aangezien ik in Limburg woon mag ik me dus ook pas dan aan ADSL2+ verwachten, hetzij via Evonet dan wel via Dommel.
Ik hoop via Evonet.
Maar tot hiertoe nog geen antwoordt ontvangen.
'tis niks hoor, het is gewoon een grapje
(Google translator: You can call me what you want, but do not call me stupid!)
Anyway we weten al een stukje meer, want Dommel gaat pas 31/12/2008 ADSL2+ in Limburg aanbieden.
Aangezien ik in Limburg woon mag ik me dus ook pas dan aan ADSL2+ verwachten, hetzij via Evonet dan wel via Dommel.
Ik hoop via Evonet.
Maar tot hiertoe nog geen antwoordt ontvangen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Klopt niet wat je zegt ... Dommel gaat vanaf 31/12 cityconnect aanbieden in Limburg, dat is ADSL2+ met EIGEN DSLAMS. Ze gaan al vroeger de snelheid van hun netconnect abonnementen omhoog trekken ( via Adsl2+ infra van Belgacom ).BasMSI schreef: Anyway we weten al een stukje meer, want Dommel gaat pas 31/12/2008 ADSL2+ in Limburg aanbieden.
Ah eigen DSlams, dat had ik er niet uit begrepen.
Ik denk velen niet, want iedereen heeft het over 1 juli, maar dat is de BGC opening van ADSL2+
Want ik wist wel dat ze BGC Dslams gebruiken, net zoals Evonet dat doet voor bepaalde mensen.
Ik denk velen niet, want iedereen heeft het over 1 juli, maar dat is de BGC opening van ADSL2+
Want ik wist wel dat ze BGC Dslams gebruiken, net zoals Evonet dat doet voor bepaalde mensen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
De cityconnect abonnementen hebben andere specificaties dan de netconnect abonnementen.BasMSI schreef:Ah eigen DSlams, dat had ik er niet uit begrepen.
Ik zag in elk geval dat ik op 31/12/2008 bij Dommel aansluitbaar ben:ditCh schreef:De cityconnect abonnementen hebben andere specificaties dan de netconnect abonnementen.BasMSI schreef:Ah eigen DSlams, dat had ik er niet uit begrepen.
Dus Evonet heeft nog even tijd om te antwoorden.voor 31/12/2008 zal het op uw locatie ook mogelijk zijn om volgende producten te bestellen, bestel nu dus netconnect en switch naar cityconnect op het moment dat het beschikbaar is voor u:
- adsl2+ cityconnect lite
- adsl2+ cityconnect
- adsl2+ cityconnect plus
- adsl2+ homeconnect
Mochten ze niet iets gelijkaardigs bieden tegen die tijd, ja dan zal ook ik naar Dommel gaan.
Die vraag heb ik ze dus al twee keer gesteld.
Echter er komt geen antwoordt op.
Het andere waar ik stilletjes aan voor de vinden ben is de IP-telefonie van Dommel op ADSL2+, die prijsstelling van die lui staat me dus echt wel aan.
Want dan kan ik Belgacom eindelijk helemaal buiten smijten, op dat moment geef ik een feestje.
De eerste keer dat ik in België (18 jaar geleden) een telefoonlijn bij de RTT aanvroeg heb ik daar dagen heen en weer moeten lopen met papieren.
Ze moesten van alles en nog wat weten en hebben, om vervolgens te horen dat een telefoonlijn nog wel een jaartje kon wachten vanwege capaciteit te kort.
Vreemd, want mijn broertje vroeg 1 maand later een lijn aan en had hem 2 dagen later.
Vanaf dat moment heb ik besloten alles wat Belgacom/RTT/Skynet heet buiten te gooien zodra het mogelijk is.
Telenet was nooit een optie omdat die een kabel-monopolie hebben en zoals blijkt zijn die net zo erg als BGC.
Het andere waar ik stilletjes aan voor de vinden ben is de IP-telefonie van Dommel op ADSL2+, die prijsstelling van die lui staat me dus echt wel aan.
Want dan kan ik Belgacom eindelijk helemaal buiten smijten, op dat moment geef ik een feestje.
De eerste keer dat ik in België (18 jaar geleden) een telefoonlijn bij de RTT aanvroeg heb ik daar dagen heen en weer moeten lopen met papieren.
Ze moesten van alles en nog wat weten en hebben, om vervolgens te horen dat een telefoonlijn nog wel een jaartje kon wachten vanwege capaciteit te kort.
Vreemd, want mijn broertje vroeg 1 maand later een lijn aan en had hem 2 dagen later.
Vanaf dat moment heb ik besloten alles wat Belgacom/RTT/Skynet heet buiten te gooien zodra het mogelijk is.
Telenet was nooit een optie omdat die een kabel-monopolie hebben en zoals blijkt zijn die net zo erg als BGC.
Verwacht vooral geen antwoord op je e-mails naar Evonet. Ze antwoorden gewoon niet. [wat sales betreft toch]BasMSI schreef:Die vraag heb ik ze dus al twee keer gesteld.
Uit miserie dan maar gebeld (!!) om hen te vragen of ze de markt gaan volgen door bijvoorbeeld ADSL2+ te introduceren. Dat zijn duidelijk niet van plan omdat volgens hen men dan niet dezelfde standaarden kan bieden die men nu heeft.
Op dit ogenblik devalueren de abonnementen die ze aanbieden (zowel qua prijs als inhoud) en blijkbaar zijn er geen plannen om daar iets aan te veranderen.
Evonet kent zijn klanten blijkbaar ook niet want ze zouden toch moeten weten dat die de markt goed volgen en weten wat er te krijgen is.
Als er binnen afzienbare tijd geen evolutie komt in het aanbod van Evonet zie ik me jammer genoeg verplicht elders te gaan.
Ik hoop dat ze dan rap bijdraaien, want ze zijn zeker zeer goed als provider, maar als een ander het net zo goed doet tegen hogere snelheid.
Ja dan hoeft ik geen 5x na te denken.
Voorlopig zitten ze nog aan me vast tot December, want dan pas gaat Dommel Leopoldsburg aanpakken.
We zullen wel zien tot die tijd.
Inderdaad, Frank geeft precies geen antwoord.
Dat ben ik niet gewoon van ze.
Ja dan hoeft ik geen 5x na te denken.
Voorlopig zitten ze nog aan me vast tot December, want dan pas gaat Dommel Leopoldsburg aanpakken.
We zullen wel zien tot die tijd.
Inderdaad, Frank geeft precies geen antwoord.
Dat ben ik niet gewoon van ze.