Virusscan pakket

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer
Provider
Te Koop forum

Voor ons netwerk met 6 clients, zoeken we een nieuwe virusscan oplossing. We hebben zowel een Linux als Windows 2000 server draaien, dus beide backends zijn mogelijk. Liefst een gecentraliseerde server side oplossing.

Een informaticabedrijf waar we vaak mee samenwerken stelt ons het volgende voor:

SYMC ANTIVIRUS CORP ED WORKSTATIONS & SERVERS 10.2 NODE BNDL STD LIC EXPRESS BAND A BASIC 12MO

voor 49 € per licentie.

Ik ben van natura heel sceptisch tegenover alles wat Symantec uitbrengt. Daarom deze post.

1. het pakket: OK?
2. de prijs: OK?
3. mogelijke beter alternatieven voor onze situatie

Bedankt ;).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Vind je in dit topic niet al wat suggesties?
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=18662
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Ik heb wat ervaring met symantec corporate/enterprise van op een aantal projecten, en ben daar best tevreden van, je moet het *Absoluut* niet vergelijken met hun end-user rotzooi zoals norton en co ....

Een andere solution is eventueel mcafee, dat gebruiken ze hier op het huidige project, maar dat heeft hier en daar wat mindere kanten ook, zo heb ik bvb de indruk dat het pushen van updates minder betrouwbaar is dan symantec, en de policy enforcing ook af en toe wat te wensen overlaat, maar dat is een persoonlijke indruk natuurlijk ...
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Hier Symantec Endpoint Protection draaien en inderdaad niet te vergelijken met hun end-user spul.
Ook een recente ervaring met help-desk was best goed (wel onmiddellijk gekozen voor Engelstalige ondersteuning).
Rogue
Premium Member
Premium Member

Wij gebruiken Trend Micro hier. Werkt prima.
Afbeelding
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Rogue schreef:Wij gebruiken Trend Micro hier. Werkt prima.
hier vant zelfde :)
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

AVG hier, goedkoop en geen onderhoud aan.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

Edit: ik gebruik het thuis niet, hier wordt het in een user omgeving van +- 300 gebruikers gebruikt. Is redelijk light weight en werkt eigenlijk supergoed.

AVG free zie ik hier niet onmiddellijk draaien ;)
Goztow
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

We hebben nu Trend Micro 5.58 (oude versie) licenties en die zijn nu opeens oncompatibel geworden met één van de laatste XP updates. Vandaar dat we moeten veranderen.

Wat met de prijs: lijkt die redelijk?
wwdj
Member
Member

ditCh schreef:Edit: ik gebruik het thuis niet, hier wordt het in een user omgeving van +- 300 gebruikers gebruikt. Is redelijk light weight en werkt eigenlijk supergoed.

avg free mag je niet binnen commerciele ongeving gebruiken. Maar je kan wel de network edition purchasen. Wij zijn er tevreden van!
Rogue
Premium Member
Premium Member

Waarom gaan jullie eigenlijk weg bij Trend Micro als ik vragen mag?
Afbeelding
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

wwdj schreef:
ditCh schreef:Edit: ik gebruik het thuis niet, hier wordt het in een user omgeving van +- 300 gebruikers gebruikt. Is redelijk light weight en werkt eigenlijk supergoed.

avg free mag je niet binnen commerciele ongeving gebruiken. Maar je kan wel de network edition purchasen. Wij zijn er tevreden van!
Wie zegt dat het de free is?
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
Goztow
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Rogue schreef:Waarom gaan jullie eigenlijk weg bij Trend Micro als ik vragen mag?
De licenties van Trend Micro zijn niet van ons maar van een bevriend bedrijf.

Aangezien er nu problemen mee zijn, zijn we gewoon gestapt naar diegenen die wij kennen en die ons dit voorstel deden ter vervanging.

het bevriend bedrijf gaat op termijn ook nieuwe licenties kopen maar dit kan een heel eind duren (beperkte financieën, paar honderd licenties nodig).
Rogue
Premium Member
Premium Member

Mja bedenk wel dat er problemen zijn omdat je met een licentie van een verouderde client zit. De nieuwe versie is dus zeker het overwegen waard ;)
Afbeelding
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Ik gebruik al een jaar of zes norton en ben er best tevreden over. Heb zelfs nog nooit sinds ik het gebruik een virus opgelopen. Vroegr was het zeer belastend voor het systeem maar dat is al een paar jaar niet meer.
Begrijp die negativiteit niet. Hebben jullie onlangs nog norton gebruikt of gaan jullie voorts op hoe het vroeger was?
Afbeelding
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

nonkie schreef: Begrijp die negativiteit niet. Hebben jullie onlangs nog norton gebruikt of gaan jullie voorts op hoe het vroeger was?
Ik gebruik geen virusscanner :roll: :roll:
Zelete
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

nonkie schreef:Ik gebruik al een jaar of zes norton en ben er best tevreden over. Heb zelfs nog nooit sinds ik het gebruik een virus opgelopen. Vroegr was het zeer belastend voor het systeem maar dat is al een paar jaar niet meer.
Begrijp die negativiteit niet. Hebben jullie onlangs nog norton gebruikt of gaan jullie voorts op hoe het vroeger was?
Ik had vroeger ook Norton, 04 ofzo denk ik. Tot ik Avast ontdekte, wat (op dat moment):

- ten eerste gratis was
- minder resources innam
- betere herkenning van viri had

Waarom betalen als het gratis beter kan :p

Nu denk ik om over te schakelen op AVG, de herkenning is bijna dezelfde en het neemt nog minder resources in.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Dus ik mag besluiten dat dat voorstel deftig is. Bedankt daarvoor.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”