Dommel IP weer (nog) geblacklist

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Vandaag geprobeerd (na het urenlang offline zijn van mijn domein) om een mail te sturen naar *****@uba.be.
Resultaat:

213.193.225.15 does not like recipient.
Remote host said: 554 Service unavailable; Client host [hamley.schedom-europe.net] blocked using blackhole.securitysage.com
Giving up on 213.193.225.15.

Na de problemen om naar Hotmail te mailen in december, naar bellsouth (AT&T) in februari nu weer naar uba.be. Ik vraag lij af hoe Dommel er in slaagt om in de blacklists te geraken (of nee, eigenlijk weet ik het). Reply op een ticket is steeds hetzelfde, dat komt door spam en het gaat vanzelf weg.

Het is best vervelend dat gratis mailoplossingen als Gmail perfect werken en (duur) betaalde hosting niet.

Zo, weer stoom afgeblazen. :twisted:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Mail en hosting op dezelfde machines draaien, zelfde IP's, slechte PHP-scripts van klanten, blacklisting voor de hele server ...
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Inderdaad...

de meeste 'receivers' aanvaarden +-400mails per uur (sommige half uur) van hetzelfde ip adres. Daarover wordt gezien als spam...
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Inderdaad...

de meeste 'receivers' aanvaarden +-400mails per uur (sommige half uur) van hetzelfde ip adres. Daarover wordt gezien als spam...
Serieus? Dat is wel heel kort door de bocht...
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Hangt er vanaf welke mailrelay er draait en of die reputation filtering gebruikt of niet. Maar als je mail en je hosting op dezelfde server draaien en die dan nog eens een ferm negatieve web & mail reputatie krijgt, ja dan hang je eraan.
Kurt Breezer
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Als ik mail naar telenet adressen komen ze nooit aan, dus ook als spam worden ze bekeken of gelist zeker :roll:
Afbeelding
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

de relay is het zwakke punt van dommel. en 't zal er niet op beteren. heb nu ook alles overgezet op gmail, maar ik vind dat niet zo handig, vooral niet met berichten met veel reply's
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
logion
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Je bent niet verplicht de webinterface te gebruiken, je kan gmail ook combineren met Mozilla Thunderbird, MS Outlook of Mail.
Ge kunt zelfs kiezen tussen POP3 of IMAP, zelf gebruik ik Thunderbird via POP3, alhoewel IMAP mss een betere keuze zou zijn.
Thunderbird haalt al m'n mails binnen waarna ik reply via Thunderbird.
Zowel mijn ontvangen en verzonden berichten worden bijgehouden op gmail, voor dat laatste moet je wel gebruik maken van de smtp servers van gmail natuurlijk.
Dus een gratis online backup die overal & altijd beschikbaar is, zeer handig en het is gratis. :)
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

logion schreef: Zowel mijn ontvangen en verzonden berichten worden bijgehouden op gmail, voor dat laatste moet je wel gebruik maken van de smtp servers van gmail natuurlijk.
Dat is niet waar hoor. Als je Imap gebruikt wordt je verzonden mail automatisch naar de map sent folders gesleept en kan je hem dus ook online raadplegen ;). Heeft niets te maken met welke SMTP je verstuurd.
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

xenne schreef:de relay is het zwakke punt van dommel. en 't zal er niet op beteren. heb nu ook alles overgezet op gmail, maar ik vind dat niet zo handig, vooral niet met berichten met veel reply's
Ik gebruik GMail via IMAP in Outlook 2003 en dat werkt als de gewone outlook.
Quincy
Starter Plus
Starter Plus
Contacteer:

deej schreef:
xenne schreef:de relay is het zwakke punt van dommel. en 't zal er niet op beteren. heb nu ook alles overgezet op gmail, maar ik vind dat niet zo handig, vooral niet met berichten met veel reply's
Ik gebruik GMail via IMAP in Outlook 2003 en dat werkt als de gewone outlook.
²
Werkt hier ook perfect. En via IMAP kan ik overal mijn e-mails checken...
"The surest sign of intelligent life in the universe is that none of it has tried to contact us."
logion
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik had het dus over POP3 ditch, my bad :)
Misschien ook eens overschakelen op IMAP aangezien er nu online mails worden bijgehouden die lokaal toch verwijderd zijn.
Werkt dat met terugwerkende kracht die IMAP? Kan ik de server 'synchroniseren' met de mails die ik nu heb staan?(daar staan ook mails tussen van voor gmail trouwens)
Quincy
Starter Plus
Starter Plus
Contacteer:

logion schreef:Ik had het dus over POP3 ditch, my bad :)
Misschien ook eens overschakelen op IMAP aangezien er nu online mails worden bijgehouden die lokaal toch verwijderd zijn.
Werkt dat met terugwerkende kracht die IMAP? Kan ik de server 'synchroniseren' met de mails die ik nu heb staan?(daar staan ook mails tussen van voor gmail trouwens)
Ik heb al mijn 'belangrijke' mails in de Inbox gezet (nadat ik overgeschakeld ben van POP naar IMAP). Is zonder problemen verlopen...hij plaatst ze gewoon op de servers van gmail.

Heb het ook nog maar enkele dagen geleden gedaan...en alles is vlekkeloos verlopen. :-)
"The surest sign of intelligent life in the universe is that none of it has tried to contact us."
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

De submappen met de Gmail imap zou normaal ook moeten werken...

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”