Afstand tot centrale

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 1 keer

Ik ben naar het kijken voor een appartement, en ik vind het belangrijk dat ik kan aangesloten worden op Dommel ADSL. Het appartement heeft momenteel geen Belgacom lijn, en niemand in het gebouw heeft een Belgacom lijn. Ik heb wel het nummer van een Belgacom lijn 3 gebouwen verder. Hoe kan ik met dat nummer de afstand tot een centrale opvragen?
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

verb schreef:Ik ben naar het kijken voor een appartement, en ik vind het belangrijk dat ik kan aangesloten worden op Dommel ADSL. Het appartement heeft momenteel geen Belgacom lijn, en niemand in het gebouw heeft een Belgacom lijn. Ik heb wel het nummer van een Belgacom lijn 3 gebouwen verder. Hoe kan ik met dat nummer de afstand tot een centrale opvragen?


pm me even dan kan ik het woensdag even nakijken.
(morgen lukt niet, staking NMBS belet mij op het werk te geraken).
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 1 keer

PM is verstuurd, thanks :-)
logion
Plus Member
Plus Member
Berichten: 134
Lid geworden op: 27 nov 2007, 18:20
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Dommel kan ook checken of je aansluitbaar bent adhv. het adres.
Check hier bonvenste paragraaf "welke dommel.com internetaansluiting is beschikbaar op mijn telefoonlijn?".
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 1 keer

Dat had ik al gedaan en de regio is aansluitbaar, maar ik zou graag de afstand tot de centrale weten. Ik wil later een goede ADSL2+ verbinding :-)

Momenteel schijnt iedereen in het gebouw Telenet te hebben maar dat wil ik niet. Geen tv, geen telefoon en zeker geen internet.
Gebruikersavatar
Fustigateur
Pro Member
Pro Member
Berichten: 344
Lid geworden op: 12 dec 2007, 16:49

De meerwaarde van telenet ontgaat me volledig. Ik kan begrijpen dat in bepaalde gevallen je geen andere keus hebt, maar dan nog. Er is satelliet. Geen verplichting tot digitale tv van telenet dus. En wat de snelheid van je internetverbinding betreft, als je op een deftige afstand zit van de centrale met relatief nieuwe lijnen heb je dezelfde snelheid, of zelfs sneller via adsl2+. Ik hoor ook vaak van mensen bij telenet dat hun snelheid enorm vertraagt vanaf de middag tot laat in de avond. Telenet snel? Jaja, in theorie.

Telenet? Mijden die handel. :!:
warpozio
Pro Member
Pro Member
Berichten: 369
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:23
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 18 keer

logion schreef:Dommel kan ook checken of je aansluitbaar bent adhv. het adres.
Check hier bonvenste paragraaf "welke dommel.com internetaansluiting is beschikbaar op mijn telefoonlijn?".


De Dommel site kent geen straten in Sint-Amandsberg...
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Op de site van Extreem ADSL 20 staat een link,die je kan gebruiken om te kijken of je aansluitbaar bent voor het Scarlet netwerk(en ook de resellers) het gaat dan wel over de straatnamen die 20mbps aankunnen.(het gaat hier dus niet over Dommel)
tequila
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 22 jan 2008, 18:10

Je kan ook naar dxadsl mailen. Ze hebben overigens tijdens de werkuren een live support (chat) op de website. Zij hebben mij ooit de afstand tot de centrale laten weten. Een uurtje nadat ik gemaild had, kreeg ik antwoord.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

logion schreef:Dommel kan ook checken of je aansluitbaar bent adhv. het adres.
Check hier bonvenste paragraaf "welke dommel.com internetaansluiting is beschikbaar op mijn telefoonlijn?".



Je kan misschien ook eens een abbo proberen aan te vragen via tele2 als je een bgc telefoonnummer weet van daar in de straat . Als ik hier die test doe op dommel kan ik alle netconnect en het homeconnet product bestellen , maar op de site van tele2 kan ik niks hoger dan hun 1mbit formule bestellen .

Maar als je dat kunt checke holle , mag je dat voor mij gerust ook eens doen 8) .
Rogue
Premium Member
Premium Member
Berichten: 652
Lid geworden op: 29 jan 2008, 23:41

tequila schreef:Je kan ook naar dxadsl mailen. Ze hebben overigens tijdens de werkuren een live support (chat) op de website. Zij hebben mij ooit de afstand tot de centrale laten weten. Een uurtje nadat ik gemaild had, kreeg ik antwoord.


Nou ik vind als je hun opbelt en hun dat laat uitzoeken dat je dan ook wel een abbo bij hun mag pakken.
Afbeelding
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Ik heb vandaag eens gebeld naar BGC , en bevind me op 5.2 km van de centrale . dit lijkt me toch ver om 4 mbit te halen , laat staan vanaf juli 9 mbit .
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

dopke schreef:Ik heb vandaag eens gebeld naar BGC , en bevind me op 5.2 km van de centrale . dit lijkt me toch ver om 4 mbit te halen , laat staan vanaf juli 9 mbit .



edit
woops:
http://m.blog.hu/pi/pilu/image/internod ... stance.jpg

veel hangt van uw bekabeling af.. (hoe nieuw oud etc)
Laatst gewijzigd door icekiller2k6 op 22 mei 2008, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

ik zit op een dikke 7 km van de centrale en de max hier is 3mbit. Dus mischien da gij juist 4 mbit aankunt.
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

dopke schreef:Ik heb vandaag eens gebeld naar BGC , en bevind me op 5.2 km van de centrale . dit lijkt me toch ver om 4 mbit te halen , laat staan vanaf juli 9 mbit .

allemaal zever , zit zelf ook op 5.2 km van een centrele en haal makkelijk 4 mbit . In geval van oude lijnen zullen er beperkiingen zijn maar met nieuwe lijnen geen probleem . Laat jullie zo niks wijs maken van de afstand . Meestal ligt het probleem in de centrale zelf (oud materiaal ).
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Sniffie schreef:
dopke schreef:Ik heb vandaag eens gebeld naar BGC , en bevind me op 5.2 km van de centrale . dit lijkt me toch ver om 4 mbit te halen , laat staan vanaf juli 9 mbit .

allemaal zever , zit zelf ook op 5.2 km van een centrele en haal makkelijk 4 mbit . In geval van oude lijnen zullen er beperkiingen zijn maar met nieuwe lijnen geen probleem . Laat jullie zo niks wijs maken van de afstand . Meestal ligt het probleem in de centrale zelf (oud materiaal ).


Maar dat risico wil ik niet lopen . J bent er vet mee als de centrale verouderd is , en amper 1 mbit kunt krijgen ( zoals bij tele2 wordt aangegeven als ik een product wil bestellen ) .
B__V
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 11 jun 2005, 01:50
Locatie: Diepenbeek ( zonhoven )

ik ben van bokrijk ( limburg ) en ik ben ook de enige in de straat die belgacom ( dommel ) gebruikt en ik zit op 5km van de centrale.
ik haal totaal geen snelheid max 1mbit in het beste geval en upload is wel normaal hoger zelfs als de gemiddelde dommel klant ( netconect )

voor ik naar hier verhuisd ben had ik ook dommel en zat ik op 4.3km van de centrale en toen haalde ik altijd de max snelheid.
maar dat was in diepenbeek in de studenten coté perfecte lijnen daar in de grond.

hier in bokrijk ben ik de enige in een straal van meer als 6km die internet via een belgacom lijn gebruikt ( dommel )
en dat is mijn dood . voor 1 persoon doed belgacom gewoon de moeite niet om het probleem op te sporen in de grond .
maar ze stellen hun ook niet de vraag waarom er geen klanten bijkomen zo achterlijk zijn ze dan nog .
Ik ben al maanden bezig met dees ik betaal 55€ voor een 4mbit lijn en een boost paket voor minimum 150k snelheid te halen ( mediumband )
en ik haal soms 100k als ik geluk heb.
dommel intereseerd zich er ook totaal niet aan doed ook totaal geen moeite om naar een oplossing te zoeken de enige respons wat ik van hun krijg zijn hun fakturen .

juist aan hun nen update gedaan met wat geluk komt er binnen de 8 weken reactie op
mischien dat het wat rapper gaat als ik hem hier ook post ??


vandaag is er eindelijk iemand van belgacom langs geweest . ganse dag gewacht en om 15h45 is hem er dan toch geraakt. ( tot 15h55 )
ééne van zonhoven ( de waarde ) ik ken hem van vroeger wij noemde hem kauw .
hij beweerde dat de lijn perfect was er waren geen gebreken zei hij .
ik vertelde hem dat ik geen snelheid haalde minder als 1 mbit en wel normale upload snelheid dat was normaal zei hij me
toen vertelde ik hem dat er amper 27 v geleikspanning op wit en blouw zat dat was ruim voldoende zei hij met een lach .
dan vroeg ik hem of het zou beteren als in jullie adsl2 beschikbaar was voor mij .daar kreeg ik een zeer vaag antwoord ik denk niet dat hij al van adsl2 had gehoord .hij beweerde dat dat vdsl was waarop ik dan weer zei dat dat totaal iets anders was . nee nee zei hij dan weer .

eigenlijk heeft hij hier totaal niets gedaan of gemeten. hij beweerde dat hij voor hij naar hier kwam in de centrale was geweest en dat alles uitstekend was.
ik werd woest en vroeg hem om dat te laten zien aan mij die gegevens .
toen zei hij opeens dat er wel engkele gebreken waren maar dat hij daar niets kon aan doen ( langs de straat )
Ik vroeg hem dan vriendelijk wat hij eigenlijk kwam doen bij mij want dat wisten we al 2 maand dat het probleem buiten lag.
hij zei me dan dat hij me niet verder kon helpen maar dat hij het ging doorgeven .
ik sta dus nog totaal geen stap verder .
heb pas weer een rekening betaald van 55€ het is echt te zot voor woorden gewoon.


Edit by Weetgraag:
je fontkleur was rood en die word enkel door moderators gebruikt, je hoeft het zo groot niet te zetten ook, we kunnen het zo ook lezen.
Laatst gewijzigd door B__V op 22 mei 2008, 21:15, 2 keer totaal gewijzigd.
B__V
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 11 jun 2005, 01:50
Locatie: Diepenbeek ( zonhoven )

dopke schreef:en amper 1 mbit kunt krijgen ( zoals bij tele2 wordt aangegeven als ik een product wil bestellen ) .

er bestaat nog eerlijkheid in de wereld zie ;)
Laatst gewijzigd door B__V op 22 mei 2008, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Als u bij een gebuur gaat,die GEEN Telenet heeft,maar een andere provider,en u meet de snelheid v.d. lijn,kan je al veel wijzer worden.
B__V
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 11 jun 2005, 01:50
Locatie: Diepenbeek ( zonhoven )

fluppie schreef:Als u bij een gebuur gaat,die GEEN Telenet heeft,maar een andere provider,en u meet de snelheid v.d. lijn,kan je al veel wijzer worden.


hier zijn alleen maar telenetters zoals ik al zei ik ben de enige die internet over een belgacom lijn heeft
naar het schijnt is dit nog maar recent beschikbaar hier .
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

De studenten coté ligt op amper 1 kilometer van hasselt , vandaar dat het er perfect loopt .

Ik zelf woon in een deelgemeente van bilzen , waarvan de enige centrale zich dan ook nog in bilzen centrum ligt , ongeveer 6 km (ik woon op de grens van diepenbeek , 15 km van hasselt ). Ik kan ook evenmin aan een buur z'n adsl snelheid vragen want ik ken hier ook gewoonweg niemand in de buurt die dat heeft .

Niet te geloven dat na bijna 10 jaar BGC in dit kleine landje zo grote zwarte plekken heeft ( en dan 85 % op adsl2 :lol: :lol: :lol: ).
B__V
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 11 jun 2005, 01:50
Locatie: Diepenbeek ( zonhoven )

Edit by Weetgraag:
je fontkleur was rood en die word enkel door moderators gebruikt, je hoeft het zo groot niet te zetten ook, we kunnen het zo ook lezen.



ok geen probleem kleur maakt niet uit ik gebruik ze maar omdat ze beschikbaar zijn op het forum ;) maar lettertype 10 is nu ook wel zeer klein ;)
ik heb mijn scherm op 1200x1600 staan he krijg er graag veel op heb het daarom veranderd naar 12 . ;)
B__V
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 11 jun 2005, 01:50
Locatie: Diepenbeek ( zonhoven )

dopke schreef:De studenten coté ligt op amper 1 kilometer van hasselt , vandaar dat het er perfect loopt .

Ik zelf woon in een deelgemeente van bilzen , waarvan de enige centrale zich dan ook nog in bilzen centrum ligt , ongeveer 6 km (ik woon op de grens van diepenbeek , 15 km van hasselt ). Ik kan ook evenmin aan een buur z'n adsl snelheid vragen want ik ken hier ook gewoonweg niemand in de buurt die dat heeft .

Niet te geloven dat na bijna 10 jaar BGC in dit kleine landje zo grote zwarte plekken heeft ( en dan 85 % op adsl2 :lol: :lol: :lol: ).


ja maar toch is die aangesloten op centrale diepenbeek ! en ik zeg altijd de max snelheid ondangs die lange afstand .
alleen is die centrale van diepenbeek degelijk en de leidingen in de grond ook.

nu daar in tegen woon ik in genk en hang ik op centrale hasselt ouwe rommel als ge het mij vraagd :evil:
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Dat kan best zijn de grote BGC centrale langs de game mania ken k ook wel . :wink: ) , centrum diepenbeek en de studenten coté is ook ma 2a3 km en dan haal je ook die goede snelheden .

Maar bv bokrijk wat tot genk hoort ligt ook al 5 of meer km van genk , vandaar ook da 1 mbit profiel vrees ik .

Nuja we zullen maar optimist blijven en hopen dat we binne 20 jaar dat dure telenet kunnen verbannen !.
B__V
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 11 jun 2005, 01:50
Locatie: Diepenbeek ( zonhoven )

dopke schreef:Dat kan best zijn de grote BGC centrale langs de game mania ken k ook wel . :wink: ) , centrum diepenbeek en de studenten coté is ook ma 2a3 km en dan haal je ook die goede snelheden .

Maar bv bokrijk wat tot genk hoort ligt ook al 5 of meer km van genk , vandaar ook da 1 mbit profiel vrees ik .

Nuja we zullen maar optimist blijven en hopen dat we binne 20 jaar dat dure telenet kunnen verbannen !.


ik heb aan dommel gevraagd hoe het zat met de snelheid toen ik ging verhuizen en daar deden ze zeer optimistich max 1mbit verlies was mij verteld ( wat normaal ook zo wel zal zijn ) aangezien het maar 700m verder is nu als toen ik in diepenbeek woonde .
ik zal nu es een test doen ik haal niet ééns 1mbit

edit :

de test ;)

Your DOWNLOAD Speed:
589 kbps or 74 KB/sec

an efficiency of ~15%

up
Your UPLOAD Speed:
89 kbps or 11 KB/sec
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

700 meter verder hebben ze hier nogwel bgc tv , en wees eerlijk , dommel weet niet wat bij u exact in de grondsteekt . Die gaan puur af op de gegevens die ze op hun schermpke zien :wink: . M'n buur ( grootmoeder die al 40 jaar rtt en nu belgacom achter de rug heeft en zowat de enige BGC telefoonklant die er nog is in de buurt) waar ik de test heb op laten doen voorspelt alvast niet veel goeds .
Laatst gewijzigd door dopke op 22 mei 2008, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
B__V
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 11 jun 2005, 01:50
Locatie: Diepenbeek ( zonhoven )

dopke schreef:700 meter verder hebben ze hier nogwel bgc tv , en wees eerlijk , dommel weet niet wat bij u exact in de grondsteekt . Die gaan puur af op de gegevens die ze op hun schermpke zien :wink: .


ja dat is ook zo dat zei ik toch ook tussen haakjes dat het zo wel zal zijn

maar ik zit er wel mee en voor 55€ per maand kan ik hier echt niet optimistisch over zijn wor
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

B__V schreef:
dopke schreef:700 meter verder hebben ze hier nogwel bgc tv , en wees eerlijk , dommel weet niet wat bij u exact in de grondsteekt . Die gaan puur af op de gegevens die ze op hun schermpke zien :wink: .


ja dat is ook zo dat zei ik toch ook tussen haakjes dat het zo wel zal zijn

maar ik zit er wel mee en voor 55€ per maand kan ik hier echt niet optimistisch over zijn wor


Ik betaal 62 € per maand en op 1mbit kom jij alvast verder dan ik per maand , als de mb kilometers zouden zijn :lol: . ma het is in elk geval traag , en dat is jammer en blijf ik waar ik ben tot m'n spijt ( en die van m'n bankrekening ) .
B__V
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 11 jun 2005, 01:50
Locatie: Diepenbeek ( zonhoven )

dopke schreef:
B__V schreef:
dopke schreef:700 meter verder hebben ze hier nogwel bgc tv , en wees eerlijk , dommel weet niet wat bij u exact in de grondsteekt . Die gaan puur af op de gegevens die ze op hun schermpke zien :wink: .


ja dat is ook zo dat zei ik toch ook tussen haakjes dat het zo wel zal zijn

maar ik zit er wel mee en voor 55€ per maand kan ik hier echt niet optimistisch over zijn wor


Ik betaal 62 € per maand en ik op 1mbit kom jij alvast verder dan ik per maand , als de mb kilometers zouden zijn :lol: . ma het is in elk geval traag , en dat is jammer en blijf ik waar ik ben tot m'n spijt ( en die van m'n bankrekening ) .


ik ben nu bezig aan nen torrent van feedthe.net van 113gig ben nu vijf dagen bezig dag en nacht heb 17 gig binne
telesletters kunnen daar makkelijk aan 20mbit downen 10x zoveel seeders als leechers
alleen daarom al dak niks anders kan nemen
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

B__V schreef:ik ben nu bezig aan nen torrent van feedthe.net van 113gig ben nu vijf dagen bezig dag en nacht heb 17 gig binne
telesletters kunnen daar makkelijk aan 20mbit downen 10x zoveel seeders als leechers
alleen daarom al dak niks anders kan nemen
You better be sarcastic.

Ik wil een Telenetter nog wel eens 113 GB zien downloaden in twee weken, laat staan een maand :lol:
B__V
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 11 jun 2005, 01:50
Locatie: Diepenbeek ( zonhoven )

Lord Utopia schreef:
B__V schreef:ik ben nu bezig aan nen torrent van feedthe.net van 113gig ben nu vijf dagen bezig dag en nacht heb 17 gig binne
telesletters kunnen daar makkelijk aan 20mbit downen 10x zoveel seeders als leechers
alleen daarom al dak niks anders kan nemen
You better be sarcastic.

Ik wil een Telenetter nog wel eens 113 GB zien downloaden in twee weken, laat staan een maand :lol:


idd ge begrijpt me verkeerd

ik bedoel dat ondangs alles ik toch dommel ga houden alleen jammer dak nu altij de pc moet laten opstaan voor wa gigs binnen te krijgen
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

B__V schreef:
dopke schreef:
B__V schreef:
dopke schreef:700 meter verder hebben ze hier nogwel bgc tv , en wees eerlijk , dommel weet niet wat bij u exact in de grondsteekt . Die gaan puur af op de gegevens die ze op hun schermpke zien :wink: .


ja dat is ook zo dat zei ik toch ook tussen haakjes dat het zo wel zal zijn

maar ik zit er wel mee en voor 55€ per maand kan ik hier echt niet optimistisch over zijn wor


Ik betaal 62 € per maand en ik op 1mbit kom jij alvast verder dan ik per maand , als de mb kilometers zouden zijn :lol: . ma het is in elk geval traag , en dat is jammer en blijf ik waar ik ben tot m'n spijt ( en die van m'n bankrekening ) .


ik ben nu bezig aan nen torrent van feedthe.net van 113gig ben nu vijf dagen bezig dag en nacht heb 17 gig binne
telesletters kunnen daar makkelijk aan 20mbit downen 10x zoveel seeders als leechers
alleen daarom al dak niks anders kan nemen


ald k da moet doen met m'n turbo lijn mag ik minstens 2 maand bijna niks anders doen . want die lage limiet hé :lol: .
B__V
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 11 jun 2005, 01:50
Locatie: Diepenbeek ( zonhoven )

dopke schreef:
B__V schreef:
dopke schreef:
B__V schreef:
dopke schreef:700 meter verder hebben ze hier nogwel bgc tv , en wees eerlijk , dommel weet niet wat bij u exact in de grondsteekt . Die gaan puur af op de gegevens die ze op hun schermpke zien :wink: .


ja dat is ook zo dat zei ik toch ook tussen haakjes dat het zo wel zal zijn

maar ik zit er wel mee en voor 55€ per maand kan ik hier echt niet optimistisch over zijn wor


Ik betaal 62 € per maand en ik op 1mbit kom jij alvast verder dan ik per maand , als de mb kilometers zouden zijn :lol: . ma het is in elk geval traag , en dat is jammer en blijf ik waar ik ben tot m'n spijt ( en die van m'n bankrekening ) .


ik ben nu bezig aan nen torrent van feedthe.net van 113gig ben nu vijf dagen bezig dag en nacht heb 17 gig binne
telesletters kunnen daar makkelijk aan 20mbit downen 10x zoveel seeders als leechers
alleen daarom al dak niks anders kan nemen


ald k da moet doen met m'n turbo lijn mag ik minstens 2 maand bijna niks anders doen . want die lage limiet hé :lol: .


gewoon van abbo veranderen en binnen de 24h terug veranderen makker das downen tegen de sterren op ;)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Afgezien van het datavolume, dan denk ik ook niet dat je 118 GB downloadt op twee dagen.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Lord Utopia schreef:Afgezien van het datavolume, dan denk ik ook niet dat je 118 GB downloadt op twee dagen.


Een dvd van 4.37 gig op 31 minuten , tel maar uit . Die 118 GB download ik bijna 2 keer op 1 dag ( wel op m'n eweka account aan 2.24 MB/s constant :-D ).Maar dazar staat dan wel geen internet meer tgenover .
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

dopke schreef:
Lord Utopia schreef:Afgezien van het datavolume, dan denk ik ook niet dat je 118 GB downloadt op twee dagen.


Een dvd van 4.37 gig op 31 minuten , tel maar uit . Die 118 GB download ik bijna 2 keer op 1 dag ( wel op m'n eweka account aan 2.24 MB/s constant :-D ).Maar dazar staat dan wel geen internet meer tgenover .
Wanneer uw computer aanstaat. Ik zet mijn computer niet 24/24 aan. ^^
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Lord Utopia schreef:
Een dvd van 4.37 gig op 31 minuten , tel maar uit . Die 118 GB download ik bijna 2 keer op 1 dag ( wel op m'n eweka account aan 2.24 MB/s constant :-D ).Maar dazar staat dan wel geen internet meer tgenover .
Wanneer uw computer aanstaat. Ik zet mijn computer niet 24/24 aan. ^^[/quote]


Ik ook niet , maar op een paar uur ben je wel de klos voor 60 € een ganse maand lang . Dan kun je surfen vergeten . Ik vrees ook dat als ok op adsl overga en op 1 mbit kom online gamen met de 360 ook ramp gaat zijn .
B__V
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 11 jun 2005, 01:50
Locatie: Diepenbeek ( zonhoven )

dopke schreef:
Lord Utopia schreef:
Een dvd van 4.37 gig op 31 minuten , tel maar uit . Die 118 GB download ik bijna 2 keer op 1 dag ( wel op m'n eweka account aan 2.24 MB/s constant :-D ).Maar dazar staat dan wel geen internet meer tgenover .
Wanneer uw computer aanstaat. Ik zet mijn computer niet 24/24 aan. ^^



Ik ook niet , maar op een paar uur ben je wel de klos voor 60 € een ganse maand lang . Dan kun je surfen vergeten . Ik vrees ook dat als ok op adsl overga en op 1 mbit kom online gamen met de 360 ook ramp gaat zijn .[/quote]
idd dat kan je wel vergeten dan .
jammer dat dommel geen vdsl heeft
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

adsl een mooie droom , maar jammer genoeg voor vele op het platte land een utopie ;)
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Hoi,

Ik heb een afstandscheck door dommel laten uitvoeren. Ik zou op 7,7 km van de centrale zitten (+ ruis op mijn lijn). Waardoor ik zeker niet van het ADSL2+ aanbod (> 4 mbps) zal kunnen genieten. Waarschijnlijk sync ik niet eens op 4 mbps (maar ergens tussen de 2 en 4 mpbs).

Wel jammer. :-(

Kan daar eigenlijk iets aan gedaan worden ?
- Bv Belgacom naar de bekabeling in de garage laten kijken
- Eens vragen of ze überhaupt een centrale zouden bijzetten (in de dorpskern).

Ik vind dit ergens wel raar.. ADSL (niet ADSL2+) zou toch zo goed als overal beschikbaar moeten kunnen zijn ? Hoe komt het dat die technologie ondertussen niet geperfectioneerd is.

Comments ?
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”