Hallo,
Heeft er iemand ervaring met deze printer onder vista aan het werken te krijgen? Ik besteld recent een Nieuwe Vostro 1510 en keek eerst of mijn printer nog onder Vista zou blijven werken: dat was het geval want Dell ondersteund Vista voor de A920.
Nu, na levering, blijkt dit helemaal niet zo te zijn. Ik heb dus eerst de installatie van het stuurprogramma gestart, waarna men mij op een gegeven moment vraagt de printer via USB aan te sluiten: zo gedaan. installatie gaat verder maar geeft geen confirmatie van correct uitgevoerde installatie.(verdwijnt gewoon) Er staat ook geen printer toegevoegd in mijn printerlijst.
Ik heb diverse fora afgeschuimd en heb nergens ngo maar een fatsoenlijke oplossing gevonden. Velen klagen over hoe Dell hun klanten behandeld. Bovendien, als men het toestel al aan het werken krijgt, werkt de All-in-one functie niet meer (kopiëren)
M.a.w. Ik kan dit toestel de vuilnisbak in kieperen?
Dell All-in-One A920 + Vista
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 13 keer
- Erik
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 18 keer
Hallo,
Wat ik nu ga zeggen heeft niks te maken mee uwe printer maar .... Het is om aan te geven dat de informatie op de Dell website niet altijd even betrouwbaar is.Bij sommige Dell desktops kan je in hun configuratie tot 4 gb ram geheugen kiezen.Dell zet daar een klein regeltje in het rood bij dat de maximum zichbare geheugencapiciteit onder windows vista rond de 3,3 gb ligt.Dit is verkeerd en heeft niks met windows vista te maken.Om een geheugencapiciteit van 4 gb (of meer) volledig te kunnen benutten is een 64 bits operating systeem een vereiste en Dell levert deze versies niet dus steken ze het maar op vista...
Wat betreft die printer zou ik nog niet opgeven en contact opnemen met Dell support en blijven zagen (wel beleefd blijven) tot ze u een oplossing aanbieden die u tevreden stelt
Wat ik nu ga zeggen heeft niks te maken mee uwe printer maar .... Het is om aan te geven dat de informatie op de Dell website niet altijd even betrouwbaar is.Bij sommige Dell desktops kan je in hun configuratie tot 4 gb ram geheugen kiezen.Dell zet daar een klein regeltje in het rood bij dat de maximum zichbare geheugencapiciteit onder windows vista rond de 3,3 gb ligt.Dit is verkeerd en heeft niks met windows vista te maken.Om een geheugencapiciteit van 4 gb (of meer) volledig te kunnen benutten is een 64 bits operating systeem een vereiste en Dell levert deze versies niet dus steken ze het maar op vista...
Wat betreft die printer zou ik nog niet opgeven en contact opnemen met Dell support en blijven zagen (wel beleefd blijven) tot ze u een oplossing aanbieden die u tevreden stelt
Registered Linux user #286313
-
- Premium Member
Ik heb reeds diverse keren met dell contact opgenomen maar tot op heden geen degelijk antwoord. Ze geven op hun site dat Vista ondersteund is, dus moeten ze ook maar zorgen dat het ding werkt, ik ga echt geen nieuwe printer kopen. En als dat de oplossing blijkt komt hier nooit meer een Dell binnen.Erik schreef:Wat betreft die printer zou ik nog niet opgeven en contact opnemen met Dell support en blijven zagen (wel beleefd blijven) tot ze u een oplossing aanbieden die u tevreden stelt
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
In afwachting van een oplossing kunt ge een Win XP virtueel machientje opzetten om te printen/scannen/faxen.
Of de printer via een printerservertje op het netwerk hangen.
Ik had met mijn HP OfficeJet 9110 hetzelfde probleem. Op ebay een netwerkkaart gekocht voor een paar euro's en probleem opgelost.
Ik had met mijn HP OfficeJet 9110 hetzelfde probleem. Op ebay een netwerkkaart gekocht voor een paar euro's en probleem opgelost.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
-
- Premium Member
Ik heb zo'n vermoeden dat er geen oplossing zal komen. De recentste Vista driver is ondertussen zo'n jaar oud, maar deze werkt dus niet. Wat me verontrust is dat men zegt dat het ding Vista ondersteund maar het dat eigenlijk niet doet.seagull schreef:In afwachting van een oplossing kunt ge een Win XP virtueel machientje opzetten om te printen/scannen/faxen.
-
- Premium Member
Na ettelijke keren Dell te hebben gecontacteerd dan maar beslist een nieuwe All-in-one aan te schaffen, we kunnen het ons nl. niet veroorloven dagen zonder printer te zetten. In ieder geval komt hier nooit meer een Dell binnen.
Dan moet je eerstdaags even naar mijn laptop komen kijken. Dell Latitude D630, 4 Gb Ram, Windows Vista Ultima 64 Bit ... alles mooi geleverd door Dell.Erik schreef:Hallo,
Ik heb wel telefonisch besteld en had misschien gewoon een goede account-manager. Hij heeft mij trouwens zelf de 64 bit-versie aangeraden toen ik twijfelde tussen 2Gb en 4 Gb ram.
- Erik
- Elite Poster
- Bedankt: 18 keer
ah Telefonisch is dat blijkbaar wel mogelijk dus dat wist ik niet weer iets bijgeleerd ... btw als je naar Dell belt kom je dan niet in Nederland terecht ?Kartouch schreef: Dan moet je eerstdaags even naar mijn laptop komen kijken. Dell Latitude D630, 4 Gb Ram, Windows Vista Ultima 64 Bit ... alles mooi geleverd door Dell.
Ik heb wel telefonisch besteld en had misschien gewoon een goede account-manager. Hij heeft mij trouwens zelf de 64 bit-versie aangeraden toen ik twijfelde tussen 2Gb en 4 Gb ram.
Registered Linux user #286313
Hij werkt ook wel degelijk, maar enkel in Vista 32bit!
>>Link naar driver<<
Ik hoop voor je dat het werkt, want ik weet verder niks van dat ding.
Wel is het normaal dat je CDrom niet meer werkt, maar de drivers staan wel degelijk online.
Laat maar weten of het werkt of niet.
>>Link naar driver<<
Wel is het normaal dat je CDrom niet meer werkt, maar de drivers staan wel degelijk online.
-
- Premium Member
Ik had wel degelijk de laatste vista drivers gedownload, echter deze werkten niet.(ik had 32bits versie van Vista)BasMSI schreef:Hij werkt ook wel degelijk, maar enkel in Vista 32bit!
>>Link naar driver<<
Nu ondertussen een nieuwe printer (Samsung) en die werkt prima..dus het lag aan Dell.
Hier komt dus nooit meer ene Dell binnen.
Ik heb zelf ook een Samsung 1610 Laserprinter, excellente kwaliteit en nooit problemen.
Bovendien is hij goedkoop
Dell is geen merk, ze laten fabrikanten dingen maken in hun opdracht.
Samsung is wel een merk.
Vandaar dat Dell dus slechte driver support kent, ze maken het immers niet zelf.
Bij mijn weten is het Lexmark, maar vis dan maar uit welk type.
Bovendien is hij goedkoop
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Dell is geen merk, ze laten fabrikanten dingen maken in hun opdracht.
Samsung is wel een merk.
Vandaar dat Dell dus slechte driver support kent, ze maken het immers niet zelf.
Bij mijn weten is het Lexmark, maar vis dan maar uit welk type.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Dell printers zijn algemeen geweten xerox machinesBasMSI schreef: Dell is geen merk, ze laten fabrikanten dingen maken in hun opdracht.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
de 920 is nogthans een rebatched Lexmark. (de Lexmark verwijzingen staan zelfs nog in de Dell drivers), een rebatched X1150 om specifiek te zijn.
Nou ja, Xerox, Lexmark, één pot nat.
De inktspugers zijn normaal Lexmark spugers, maar onder het Dell label....vind maar eens uit wat het is...kaween schreef:de 920 is nogthans een rebatched Lexmark. (de Lexmark verwijzingen staan zelfs nog in de Dell drivers), een rebatched X1150 om specifiek te zijn.
Maar waarom ga je niet gewoon terug naar XP? Daar werk alles immers onder, bij Vista niet
![Nanana :nana:](./images/smilies/icon_nanana.gif)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Excuseer ik bedoelde lexmark . ( En ja ... Xerox heeft inkjet toestellen in hun gamma zitten )BasMSI schreef: Xerox maakt nu inktspugers?
-
- Premium Member
Teruggaan naar XP is geen optie.BasMSI schreef:Maar waarom ga je niet gewoon terug naar XP? Daar werk alles immers onder, bij Vista niet
Ons systeem werd geleverd met Vista Home Premium en ik heb niet meteen ergens een XP licentie op overschot.
Niet dat het me boeit, als op hun site staat dat Vista supported is dan moet het ook werken...en niet dat als je het al überhaupt aan 't werken krijgt dat je copy/fax whatever ook nog eens volledig verdwenen is.
-
- Pro Member
- Bedankt: 4 keer
- Contacteer:
Bij mij is het omgekeerd ... de Dell 922 prima in vista 32b of 64b ... maar m'n HP 5100 wordt maar half ondersteund ... HP weigert om volledig functionele drivers uit te brengen.
Nu ja ... kwalitatief zijn die Delletjes inderdaad niet. Deze inkjet valt eigenlijk nog mee ,de lasers zijn veel erger.
Nu ja ... kwalitatief zijn die Delletjes inderdaad niet. Deze inkjet valt eigenlijk nog mee ,de lasers zijn veel erger.
Floris Bakker for president!
-
- Premium Member
SP1 was op dat moment nog niet geïnstalleerd.BasMSI schreef:Gooi anders service-pack 1 er eens af, het zou ook daaraan kunnen liggen, die schijnt tamelijk wat software en drivers incompatibel te maken.
Als het dan wel werkt ken je de oorzaak.