Al een hele dag geen GSM-verbinding met Mobistar
- Fustigateur
- Pro Member
Tijd om deze operator vaarwel te zeggen.
Nooit eerder meegemaakt dat een GSM-operator een volle dag platlag. En meer nog, we zijn straks nacht, en een mens kan nog niet bellen. Het abo wordt van mijnentwege binnenkort afgesloten!
Tenzij Mobistar als tegenprestatie 6 maanden abo gratis geeft.
Nooit eerder meegemaakt dat een GSM-operator een volle dag platlag. En meer nog, we zijn straks nacht, en een mens kan nog niet bellen. Het abo wordt van mijnentwege binnenkort afgesloten!
Tenzij Mobistar als tegenprestatie 6 maanden abo gratis geeft.
- darkzero
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
Ben je zeker dat het aan mobistar ligt? Ik heb mobistar en heb vandaag al meerdere keren gebeld met m'n gsm, zowel naar proximus als mobistar nummers en ik heb niks abnormaals gemerkt... Misschien een mast die niet goed werkt ofzo? (Ik heb gebeld in Hasselt)
- defenderII
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 18 keer
- Contacteer:
ik heb ook mobistar ook geen problemen gehad.
- Fustigateur
- Pro Member
Diverse malen gsm aan en uitgeschakeld. En pas nu weer verbinding met het netwerk. Mobistar heeft dus in bepaalde delen van Vlaanderen een volle dag plat gelegen. En nee het ligt niet aan mijn toestel. Ze hebben het deze middag nog gezegd in het VRT-journaal dat een groot deel van Vlaanderen geen gebruik kan maken van GSM via Mobistar wegens panne. Nooit meegemaakt dat een operator een hele dag plat lag.
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
In een groot deel van West-Vlaanderen waren er vrijdag problemen om mobiel te bellen en te sms'en via Mobistar. Ook nu zijn de problemen nog niet overal van de baan.
Rond de middag vielen twee centrales stil doordat enkele energiekabels defect waren. De oorzaak is nog niet bekend. Burgemeester van Veurne en Vlaams Volksvertegenwoordiger Jan Verfaillie vindt dat in dergelijke situaties de openbare veiligheid in het gedrang komt. Hij zal daarom een brief schrijven naar de West-Vlaamse gouverneur Paul Breyne en de federale overheidsdienst Binnenlandse zaken. "Verschillende brandweerkorpsen roepen hun brandweerkorpsen niet op via een zakontvanger, maar wel via een sms op hun gsm", zegt Verfaillie. "Als het netwerk plat ligt, kunnen de brandweermannen met andere woorden niet opgeroepen worden." Verfaillie wil dat alle brandweerkorpsen in de toekomst met een zakontvanger werken, maar die zijn wel duur.
Ik heb ook mobistar voor gsm en zag dat ik geen ontvangst had, voor mij geen reden om die operator buiten te wippen.
kan zowel gebeuren bij proximus of base ......
Rond de middag vielen twee centrales stil doordat enkele energiekabels defect waren. De oorzaak is nog niet bekend. Burgemeester van Veurne en Vlaams Volksvertegenwoordiger Jan Verfaillie vindt dat in dergelijke situaties de openbare veiligheid in het gedrang komt. Hij zal daarom een brief schrijven naar de West-Vlaamse gouverneur Paul Breyne en de federale overheidsdienst Binnenlandse zaken. "Verschillende brandweerkorpsen roepen hun brandweerkorpsen niet op via een zakontvanger, maar wel via een sms op hun gsm", zegt Verfaillie. "Als het netwerk plat ligt, kunnen de brandweermannen met andere woorden niet opgeroepen worden." Verfaillie wil dat alle brandweerkorpsen in de toekomst met een zakontvanger werken, maar die zijn wel duur.
Ik heb ook mobistar voor gsm en zag dat ik geen ontvangst had, voor mij geen reden om die operator buiten te wippen.
kan zowel gebeuren bij proximus of base ......
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 30 keer
het valt toch op dat als er een GSM operator plat gaat dit vaak Mobi* is.
- X-2datop
- Pro Member
- Contacteer:
Voor mij is dit toch de eerste maal dat ik het heb gehoord, en ik had zelf dan nog geeneens een probleem. Trouwens, ik dacht dat Fustigateur al lang weg zou zijn bij Mobistar, maar dat is dan weer andere koek :)ChelloExtremer schreef:het valt toch op dat als er een GSM operator plat gaat dit vaak Mobi* is.
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Thank god dat ik Proximus heb?
Neenee, mijn vader heeft mobistar en het netwerk lag er langs deze kanten uit.
Nuja, met Proximus heb ik dat ook hoor, op sommige tijden van de dag. En 't is nu niet alsof we op de boerenbuiten wonen ^^
Neenee, mijn vader heeft mobistar en het netwerk lag er langs deze kanten uit.
Nuja, met Proximus heb ik dat ook hoor, op sommige tijden van de dag. En 't is nu niet alsof we op de boerenbuiten wonen ^^
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Straks loopt em rond met een walkie talkie hehePetrikske schreef:Ge zult na een tijdje niet veel meer overhouden.Fustigateur schreef:Tijd om deze operator vaarwel te zeggen.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
- Fustigateur
- Pro Member
Een dag en een half later bevestigt Mobistar dat <a href="http://www.hln.be/hln/nl/958/Multimedia/article/detail/263812/2008/05/03/Problemen-met-netwerk-Mobistar-opgelost.dhtml" target="_blank">de problemen</a> quasi opgelost zijn.
Goe bezig!
Goe bezig!
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Ja ze kunnen moeilijk het nieuws dezelfden dag in de krant nog zetten éh. Op hun site evenmin want den webmasters van dienst zijn niet altijd aanwezig éh. Mierenneuker.Fustigateur schreef:Een dag en een half later bevestigt Mobistar dat <a href="http://www.hln.be/hln/nl/958/Multimedia/article/detail/263812/2008/05/03/Problemen-met-netwerk-Mobistar-opgelost.dhtml" target="_blank">de problemen</a> quasi opgelost zijn.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- Fustigateur
- Pro Member
Euh ... mag ik vragen aan de mods om bovenstaande poster te berispen? Mierenneuker, en dergelijke horen niet thuis op een gemodereerd forum. Ga ergens anders om de mensen te verwijten.
-
- Plus Member
Wat is er mis met de uitdrukking "mierenneuker"? Het is toch zo dat jij dit geval probeert op te blazen terwijl Mobistar al een communiqué verspreidt heeft dat er problemen waren en dat ze opgelost zijn. Als je door die uitval hinder hebt ondervonden kan je bij de administratieve dienst eens je licht opsteken voor een schadevergoeding neem ik aan. En daarmee is de case volgens mij toch echt wel closed
- Fustigateur
- Pro Member
Ok, als jij vindt dat er niets mis is met "mierenneuker" dan stel ik je wat lessen Nederlands voor. "verspreid heeft" is met een d en niet met dt.
-
- Plus Member
Juist ja... Vergissingen en fouten begaan is nu eenmaal menselijk. Een uitdrukking toepassen op wat jij hier verklaart counteren met een taalfout is pas écht mierenneuken.. of zal ik het mooier zeggen: "spijkers op laag water zoeken".
-
- Elite Poster
goede opmerking ljd!ljd schreef:Wow een dagje zonder gsm , ramp ramp, tegenwoording kunnen de mensen echt niet meer zonder gsm , computer, tv.
het is erg de dag van vandaag met sommigen.
trouwens, problemen mobistar zijn intussen opgelost.
dus misschien best slotje erop.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
-
- Erelid
Als je ziet dat de brandweer gebruik maakt van GSM's bij Mobistar, dan is het idd een ramphollebollegijs schreef:goede opmerking ljd!ljd schreef:Wow een dagje zonder gsm , ramp ramp, tegenwoording kunnen de mensen echt niet meer zonder gsm , computer, tv.
-
- Elite Poster
ze zullen wel een backup hebben zeker.Lord Utopia schreef:Als je ziet dat de brandweer gebruik maakt van GSM's bij Mobistar, dan is het idd een ramphollebollegijs schreef:goede opmerking ljd!ljd schreef:Wow een dagje zonder gsm , ramp ramp, tegenwoording kunnen de mensen echt niet meer zonder gsm , computer, tv.
kan men dit bijna niet anders voorstellen
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 13 keer
Blijkbaar niet.hollebollegijs schreef:
ze zullen wel een backup hebben zeker.
kan men dit bijna niet anders voorstellen
Ze zouden aan een andere oplossing werken, maar die zou veel duurder zijn..vraag me niet hoe 't heet.
Ik stel voor dat Fustigateur even zijn eigen ISP en eigen GSM operator opstart. Dan moet de rest van userbase en de usenet lezers tenminste zijn belachelijke posts niet meer lezen.
Blijkbaar kan hij alles toch beter en heeft hij met elke ISP (en elke andere diensten leverancier) problemen.
Pannes kunnen altijd voorkomen en zijn soms moeilijk te verhelpen. Dan mag je nog zoveel situaties voorzien, murphy loert altijd ergens om de hoek.
Blijkbaar kan hij alles toch beter en heeft hij met elke ISP (en elke andere diensten leverancier) problemen.
Pannes kunnen altijd voorkomen en zijn soms moeilijk te verhelpen. Dan mag je nog zoveel situaties voorzien, murphy loert altijd ergens om de hoek.
- Fustigateur
- Pro Member
Mr T., je maakt je er handig van af. Er al eens bij stilgestaan dat het uitvallen van een GSM-operator diverse levens kan kosten? Nee dus.
- Fustigateur
- Pro Member
10 jaar geleden gebruikten diverse diensten andere apparatuur.
Radio, zelfs CB funk over het algemeen zelf beter als in de radio procedure, tijdens WO II.
Toen moest men nog "words twice" en "readback en " I say again" gebruiken.
Nadeel, men wist bijna binnen de minuut je stand plaats coördinaten, met behulp van de goniometer.
Toen moest men nog "words twice" en "readback en " I say again" gebruiken.
Nadeel, men wist bijna binnen de minuut je stand plaats coördinaten, met behulp van de goniometer.
Uiteraard wel.Fustigateur schreef:Mr T., je maakt je er handig van af. Er al eens bij stilgestaan dat het uitvallen van een GSM-operator diverse levens kan kosten? Nee dus.
En dan lees ik met veel blijdschap de post eronder waarin gezegd wordt dat er 10 jaar geleden geen GSM was.
Het probleem is dat de meesten internet en een GSM als vanzelfsprekend vinden. Dit is ook zo, maar je moet niet vergeten dat alles eens in stuk kan gaan. Dus je GSM operator kan ook eens down gaan. Dan mag je als operator nog zoveel voorzieningen treffen en nog zoveel testen uitvoeren, je kan onmogelijk alles voorkomen.
Kijk maar naar de verschillende datacentra die de voorbije jaren zonder stroom gezeten hebben. En die hadden allemaal meerdere UPS'en, generators en andere voorzieningen.
-
- Elite Poster
je opmerking trekt op niks. als je niks beter kan zeggen, zwijg dan.Fustigateur schreef:Mr T., je maakt je er handig van af. Er al eens bij stilgestaan dat het uitvallen van een GSM-operator diverse levens kan kosten? Nee dus.
(maar ja, dit zijn we intussen wel gewend van je)
techniek kan het "altijd" laten afweten, hoe goed het ook mag zijn!
En wat als de ambulance of mug in panne valt. Dit kan eveneens gebeuren.
Wat ga je dan zeggen?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
Dit is toch wel al de tweede keer in België dat een gsmnetwerk in grote delen van het land plat gaat voor een langere duur. Toevallig telkens bij Mobistar.
Indien een gsm netwerk plat gaat kan je echter wel de hulpdiensten verwittigen via het netwerk van de concurrenten.
Zo'n sms systeem voor brandweer zou ook moeten weten dat die smsjes niet kunnen afgeleverd worden en ze dus andere manieren zulllen moeten gebruiken om de personen te contacteren. In mijn regio gebruiken ze echter nog altijd een soort biepers om de mensen op te roepen. Communicatie met de ziekenwagens ed gebeurt via het astrid-netwerk.
Indien een gsm netwerk plat gaat kan je echter wel de hulpdiensten verwittigen via het netwerk van de concurrenten.
Zo'n sms systeem voor brandweer zou ook moeten weten dat die smsjes niet kunnen afgeleverd worden en ze dus andere manieren zulllen moeten gebruiken om de personen te contacteren. In mijn regio gebruiken ze echter nog altijd een soort biepers om de mensen op te roepen. Communicatie met de ziekenwagens ed gebeurt via het astrid-netwerk.
- X-2datop
- Pro Member
- Contacteer:
Volgens mij is dat nog altijd de verantwoordelijkheid van de eindgebruiker en niet de provider. In het verhaal van de brandweer, men moet dan maar voor duo-sim GSM's zorgen, of voor een alternatief communicatiemiddel. Als de providers verantwoordelijk moeten zijn voor een bepaalde uptime van het netwerk en daarvoor ook nog eens aansprakelijk voor gesteld kunnen worden bij schade/ongevallen/doden, dan ga jij binnenkort geen GSM abbo meer kunnen betalen denk ik.Fustigateur schreef:Mr T., je maakt je er handig van af. Er al eens bij stilgestaan dat het uitvallen van een GSM-operator diverse levens kan kosten? Nee dus.
In de tijden van VOIP, WiFi & Internet booming zijn er volgens mij communicatiemiddelen met hopen om ervoor te zorgen dat een GSM uitval geen levensbedreigende situatie meer mag zijn.
Of zijn we allemaal vergeten dat 20 jaar geleden de gewone burger het woord GSM nog niet eens kende ? Wat gebeurde er toen dan om de brandweer te contacteren ? Tiens, tiens, ....
Grtz,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
-
- Erelid
Och komaan, men mag echt niet overdrijven... hoeveel keer ligt een gsm-netwerk er uit in België? Echt niet vaak he :s
In de vmw gebruiken we sms om alarmen tot bij de wachtdienst te brengen,
vroeger hadden we semadigit wat nog betaalbaar was, het enige alternatief betaalbaar alternatief was toen, sms. Astrid was toen veel te duur.
Nu zaterdag lag provincie west-vlaanderen plat, gaf dit ook serieuze gevolgen voor de ons, verschillende wachdiensten niet beschikbaar met alle gevolgen van dien.
Ik ga toch ook het voorstel doen voor een duogsm. backup sim kaart van een andere provider.
Zijn er nog andere alternatieven waar ik niet direct aangedacht heb?
vroeger hadden we semadigit wat nog betaalbaar was, het enige alternatief betaalbaar alternatief was toen, sms. Astrid was toen veel te duur.
Nu zaterdag lag provincie west-vlaanderen plat, gaf dit ook serieuze gevolgen voor de ons, verschillende wachdiensten niet beschikbaar met alle gevolgen van dien.
Ik ga toch ook het voorstel doen voor een duogsm. backup sim kaart van een andere provider.
Zijn er nog andere alternatieven waar ik niet direct aangedacht heb?
- Fustigateur
- Pro Member
Rooksignalen? Tam tam?