scarlet trager dan normaal

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
tooslow
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 dec 2007, 19:24

hoi

Ik wou even vragen of er hier nog mensen zijn die gisteren en vandaag last hadden/hebben van een traag internet ?

Gisteren was het heel erg problematisch want ik verloor zowat elke 10/15 minuten de verbinding en het was dus bijna onmogelijk om naar sites en dergelijke te gaan. Vandaag is het beter, maar mijn download snelheid is nog steeds maar 1/3de van wat het normaal is.
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

Geen problemen hier.

Van welke regio ben je?
Sparky
Pro Member
Pro Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 02 jan 2005, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 18 keer

Hier ook geen problemen.
coldman
Plus Member
Plus Member
Berichten: 100
Lid geworden op: 11 mei 2007, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

hier ook geen probleem
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Hier in de regio Gent- Wachtebeke geen problemen,alles ok.
Vorige week wel een elektriciteitspanne gehad,met Scarlet geen probleem tot nu toe.
tooslow
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 dec 2007, 19:24

Ik heb er nog steeds last van ..

Dit zijn mijn lijnwaarden:


SNR Margin 6 dl dB 27 upload dB
Line Attenuation 54 dl dB 31 upload dB


Ik heb hier dus last van sinds maandag ...

enige suggesties ?

zou dit kunnen komen doordat scarlet het volume van 30 GB naar 60 GB heeft verhoogd ? Maw is er een capaciteitsprobleem ?

Ik zit op meer dan 4 km van de centrale, maar had dus tot nu toe geen probleem en ik heb een 3,3 mbps profiel volgens scarlet

Ik woon in Oost-Vlaanderen tussen Gent en Oudenaarde
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Met je lijnwaarden zijn we niet veel als je je sync snelheid niet mee post.
Maar een SNR van 6dB ziet er al niet veelbelovend uit.
Logic
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 apr 2008, 20:22

tooslow schreef:Ik zit op meer dan 4 km van de centrale, maar had dus tot nu toe geen probleem en ik heb een 3,3 mbps profiel volgens scarlet




hoe kan je zien hoe ver je van een centrale bent verwijderd?

ik heb over enkele weken scarlet internet, omdat ze een zeer goede promo doen, internet +-26€/maand, modem en activatie gratis.
als ik op deze pc, waar ik nu op ben, op "ik abonneer me" klik , krijg ik volgend bericht:

"Het spijt ons, maar Scarlet abonnementen kunnen enkel in België besteld worden.

Het Scarlet Team
"

bestaat er een andere mogelijkheid om te weten hoever je van een centrale bent verwijderd?
tooslow
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 dec 2007, 19:24

Ik heb daarvoor eens naar Belgacom gebeld en daar hebben ze me dat verteld.
spliffeh
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 apr 2008, 11:17

Ik ken jouw probleem maar al te goed, sinds enkele weken heb ik ook problemen dat mijn SNR waarde plots zakte naar 6dB, enkel voor de download en slechts tussen bepaalde uren. Scarlet heeft dan maar besloten om mij op 1mbps te zetten waar ik absoluut niet happig op was. Ik heb de ombudsdienst dan ook ingeschakeld. Zie dit topic:
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=18458

Doe me eens een plezier en kijk of je SNR-waarden fluctueren tussen 's nachts en overdag?
Gebruikersavatar
Rudi.$
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 21 jan 2007, 21:00
Locatie: Beveren
Contacteer:

tooslow schreef:Ik heb er nog steeds last van ..

Dit zijn mijn lijnwaarden:


SNR Margin 6 dl dB 27 upload dB
Line Attenuation 54 dl dB 31 upload dB


Ik heb hier dus last van sinds maandag ...

enige suggesties ?

zou dit kunnen komen doordat scarlet het volume van 30 GB naar 60 GB heeft verhoogd ? Maw is er een capaciteitsprobleem ?

Ik zit op meer dan 4 km van de centrale, maar had dus tot nu toe geen probleem en ik heb een 3,3 mbps profiel volgens scarlet

Ik woon in Oost-Vlaanderen tussen Gent en Oudenaarde


Na wat gesukkel rond maart (darvoor was het ook ok) is nu alles prima, geen enkel probleem meer ook niet tijdens bepaalde uren.

Capaciteitsproblemen heb ik op dit moment geen weet van. (Zijn er wel geweest maar daar is ondertussen ook beterschap)
Maar 4 Km is wel vrij veel voor een goeie lijn.

Mr.T schreef:Met je lijnwaarden zijn we niet veel als je je sync snelheid niet mee post.
Maar een SNR van 6dB ziet er al niet veelbelovend uit.


Kun je hier wat uit afleiden (ik heb een goede lijn)

SNR margin (dB): 6.3 15.0
Attenuation (dB): 31.0 16.0
Output power (dBm): 19.7 11.9
Attainable rate (Kbps): 5280 1012
Rate (Kbps): 5248 640
K (number of bytes in DMT frame): 165 21
R (number of check bytes in RS code word): 0 0
S (RS code word size in DMT frame): 1 1
D (interleaver depth): 1 1
Delay (msec): 0 0

Line rate - upstream: 640 Kbps
Line rate - downstream: 5248 Kbps

Ik vraag dit omdat ik wel interesse heb in deze technische zaken, wat en hoe kun je deze dingen uitlezen/interpreteren.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Een goeie lijn zou ik dit niet noemen.

Een normaal 6 Mbit profiel synct aan 6144 Kbps downstream, en 640 Kbps upstream.
Jou modem synct maar aan een downstream snelheid van 5248 Kbps en is niet in staat om hoger te syncen. Je ziet dit aan de attainable rate en je SNR margin.
Voor de meeste modems is een SNR van 6dB zowat het minimum voor ze proberen te syncen op een lagere snelheid.
Te zien aan je Attenuation, SNR en syncsnelheid verwacht ik dat je op ongeveer 2.5-3km woont van de LEX.

Wat betreft de uiteindelijke surfsnelheid moet je wel met meerdere zaken rekening houden.
Gebruikersavatar
Rudi.$
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 21 jan 2007, 21:00
Locatie: Beveren
Contacteer:

Met goede lijn is dat natuurlijk heel subjectief, ik vergelijk dit nm met wat ik vroeger had :? Wat de afstand betreft mijn compliment ik zit op 3.2 Km van de LEX.

Maar ik snap wat je bedoelt, bedankt met je info
tooslow
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 dec 2007, 19:24

spliffeh schreef:Ik ken jouw probleem maar al te goed, sinds enkele weken heb ik ook problemen dat mijn SNR waarde plots zakte naar 6dB, enkel voor de download en slechts tussen bepaalde uren. Scarlet heeft dan maar besloten om mij op 1mbps te zetten waar ik absoluut niet happig op was. Ik heb de ombudsdienst dan ook ingeschakeld. Zie dit topic:
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=18458

Doe me eens een plezier en kijk of je SNR-waarden fluctueren tussen 's nachts en overdag?


Ga ik in de gaten houden, jammer genoeg heb ik er eigenlijk nog nooit op die waarden gelet tot nu toe.

Maar ik heb sowieso al een vrij trage "fast line" van ongeveer 1,5 mbps omdat ik op meer dan 4 km zit (althans dat is volgens hen de oorzaak). Maar sinds maandag zit ik regelmatig rond de 400/700 kbps en dan nog eens vaak dat mijn verbinding gewoon wegvalt. Het is nu wel terug stilaan aan het verbeteren zowel gisteren als vandaag is het redelijk, maar nog steeds zowat 30% trager dan normaal en nog steeds veel fluctuaties en dus geen stabiele dl snelheid.

Ik vraag me af of het niet komt vanwege de volumeverhoging ... . Natuurlijk uiteindelijk ligt de fout bij belgacom die nog steeds met voorhistorisch materiaal blijft voortwerken ipv glasvezel te gebruiken en de draden eens aan te passen aan onze tijd.
condacum
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 apr 2008, 18:37
Contacteer:

Hier in Terhagen lijkt me alles stabiel.

Ik zit zelf ook op 3,3 km van de Belgacom wijkcentrale.

Misschien een domme vraag, maar hoe kan je de waarden van je lijn juist nagaan?
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

condacum schreef:Misschien een domme vraag, maar hoe kan je de waarden van je lijn juist nagaan?


Kan je vinden in je router.
spliffeh
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 apr 2008, 11:17

Het grote probleem waar ik mee zit is dat ik wil weten of slechte SNR-waarden liggen aan Scarlet of aan Belgacom, want als het aan belgacom ligt kan je wisselen van provider zoveel je wilt, je blijft altijd met een slechte verbinding zitten en dan is een duur telenet abo het enige alternatief. Ik verwacht één dezer dagen een antwoord van de ombudsdienst. Scarlet heeft mij al gecontacteerd over mijn slechte waarden ondertussen en ze schuiven de schuld op mijn router. Heel raar aangezien ze een technieker hebben gestuurd met een eigen modem die NOG slechter syncte dan de mijne. Maar ja, communicatie gebeurd bij scarlet dmv rooksignalen denk ik. Ook heeft een scarlet medewerker mij het briljante advies gegeven om mijn firewall eens uit te schakelen. :roll:
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Geen enkel probleem,regio Gent-Wachtebeke-Zelzate.
Download: 5282 kbps or 660 kb/sec
Upload: 534 kbps or 67 kb/sec
Ik moet u wel zeggen,ik zit 500 meter v.d. centrale,en lig hier binnen al met een oude bekabeling,mocht die eens vervangen worden,het zou waarschijnlijk nog beter zijn.Echter geen one 20 hier.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Logic,op de site van' extreem adsl, adsl 20, een onderdeel van full Telecom kan je een lijst zien van straatnamen waar reeds adsl 20 te krijgen is,kijk daar eens op,als je daar bij staat zijt ge zeker bij de gelukkige,anders eens luisteren bij mensen in je straat die niet bij Telenet zitten,messchien kunnen die je verder helpen.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”