ik ga binnenkort een nieuwe BGC telefoonlijn laten openen, waarover ik ADSL van Dommel en telefoon van BGC wil gebruiken.
Ik kan kiezen tussen een PSTN en ISDN telefoonlijn. Over welke lijn werkt adsl het best ? over welke lijn werkt adsl2+ (toekomst)
BGC telefoonlijn PSTN of ISDN ???
Ik post hier ook maar even wat ik in je ander topic gezegd heb (http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... highlight=):
L-army schreef:In principe gaat ISDN beter, maar dat is relatief. Het is zeker en vast niet zijn extra kost waard. Als je ook telefoon wil, kijk eens naar het homeconnect product van dommel? Dit is bellen + surfen voor 50€ per maand. Je hebt dan ook geen belgacom lijn nodig, enkel de activatie hoef je dan te betalen. Indien je enkel wilt surfen kan je best een discovery-line nemen bij belgacom (dit kost je ongeveer de helft minder als raw copper).
Bijkomend voordeel is dat je dan een raw copper lijn hebt en deze blijken in de praktijk stabieler.
Mits je van kabel komt is het ook wel de moeite om te weten dat ADSL afstand gebonden is, in principe kan je tot ongeveer 3500 meter perfect 4Mbit halen (mits goede bekabeling), vanaf 3500 meter word het 9/10 een lager profiel (3.3Mbit, 2.2Mbit, 1.1Mbit).
Ik hoop dat je hiermee een beetje geholpen bent.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Bij ADSL over POTS (plain analog telephone system) heb je het gehele frequentiespectrum boven de spraakband beschikbaar voor ADSL.L-army schreef:Ik post hier ook maar even wat ik in je ander topic gezegd heb (http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... highlight=):
L-army schreef:In principe gaat ISDN beter, maar dat is relatief. ..enz...
Gebruik je ISDN dan gebruikt het ISDN signaal de eerste paar honderd KHz van het spectrum en blijft er minder over voor ADSL, vandaar dat het voor het ADSL signaal beter is dat je geen ISDN aansluiting neemt.
Maximale afstand tot de centrale voor ADSL is kleiner bij een ISDN aansluiting.
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Inderdaad, er stond mij ook zoiets van voor, 'k heb het ooit ook overwogen, maar dsl over isdn ('k dacht annex B) zou inderdaad enkel beschikbaar zijn over kortere afstanden.
een simpele vraag over BGC telefonie:
wat is slimmer om te nemen ???
- Classis telefoon abbo
- of Discovery Line
graag zou ik Dommel homeconnect nemen, maar als bij homeconnect telefonie verloopt via VoIP, wat gebeurd er dan als de stroom uitvalt ? geen internet en geen telefonie ??? dus dan zou mijn alarmsysteem ook niet werken ???
wat is slimmer om te nemen ???
- Classis telefoon abbo
- of Discovery Line
graag zou ik Dommel homeconnect nemen, maar als bij homeconnect telefonie verloopt via VoIP, wat gebeurd er dan als de stroom uitvalt ? geen internet en geen telefonie ??? dus dan zou mijn alarmsysteem ook niet werken ???
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Hangt er gewoon vanaf hoeveel je gaat bellen met de lijn... Discovery lijn is goedkoop abonnement, maar duur per gesprek.Shekeer schreef:wat is slimmer om te nemen ???
- Classis telefoon abbo
- of Discovery Line
UPS plaatsen op je ADSL modem dan.Shekeer schreef:graag zou ik Dommel homeconnect nemen, maar als bij homeconnect telefonie verloopt via VoIP, wat gebeurd er dan als de stroom uitvalt ? geen internet en geen telefonie ??? dus dan zou mijn alarmsysteem ook niet werken ???
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 51 keer
<muggeziftmode>Limburg schreef: Bij ADSL over POTS (plain analog telephone system)...
POTS = plain old telephone system...
</muggeziftmode>
http://en.wikipedia.org/wiki/Uninterrup ... wer_supplyShekeer schreef:en wat is UPS ?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 36 keer
Als je toch twee lijnen neemt kan je een discovery-lijn nemen voor de inkomende gesprekken (bv. fax of lijn waar je niet veel mee belt) + ADSL bij zelf te kiezen provider + eventueel classic lijn voor je telefoongesprekken.
Je gesprekken kan je dan via CPS of VOIP laten verlopen. Valt je stroom uit kan je nog altijd bellen met CPS of ev. BGC-telefonie als je nog een classic of discovery-lijn hebt.
Het is ook veel makkelijker met een klassiek belgacomabonnement om achteraf van provider over te schakelen mocht je niet tevreden zijn.
Als je DommelHomeConnect stopzet zit je wel een tijdje zonder adsl. Dit heb je niet als je ADSL gescheiden houdt van het raw-coppergebeuren.
Je gesprekken kan je dan via CPS of VOIP laten verlopen. Valt je stroom uit kan je nog altijd bellen met CPS of ev. BGC-telefonie als je nog een classic of discovery-lijn hebt.
Het is ook veel makkelijker met een klassiek belgacomabonnement om achteraf van provider over te schakelen mocht je niet tevreden zijn.
Als je DommelHomeConnect stopzet zit je wel een tijdje zonder adsl. Dit heb je niet als je ADSL gescheiden houdt van het raw-coppergebeuren.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ooit van Google horen spreken... je kan daar namelijk zelf dingen mee opzoekenShekeer schreef:en wat is UPS ?
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
http://en.wikipedia.org/wiki/Uninterrup ... wer_supply