Overstappen naar dommel, enkele vragen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
OsiriX
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 apr 2008, 13:05
Locatie: Meeuwen
Bedankt: 2 keer

Hallo
Ik ben al verschillende jaren tevreden klant bij Belgacom (stabiel internet).
Ik heb het Belgacom ADSL Skynet Go abonnement, maar de downloadlimiet begint me echt te storen.
Ik zou graag overstappen naar het netconnect abonnement van dommel maar eerst heb ik enkele vragen.

- Mijn belgacom abonnement eindigd begin mei, wanneer moet ik dan Dommel aanvragen?
- Bij het overstappen naar dommel, hoe lang zit ik dan zonder internet?
- Hoe kan ik weten hoe ver ik van de centrale ben?
- Bij Belgacom ADSL kon ik maximaal downloaden tegen 230kb/s. Is dit dan hetzelfde bij dommel?
- Ik heb deze modem: http://www.belgacom.be/enterprises/nl/j ... rli_phil_g
maar dan in het blauw. Kan ik deze blijven gebruiken?
- Moet ik hier binnen in mijn huis nieuwe kabels oid leggen om over te schakelen?

Tot slot zou ik enkele ervaringen willen weten van mensen in mijn buurt. Ik ken niemand die Dommel heeft hier. Ik woon zelf in Meeuwen-Gruitrode, is er iemand van Meeuwen-Gruitrode, Peer, Bree of Helchteren met ervaringen?

Mvg
Diod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 204
Lid geworden op: 16 dec 2006, 21:52

1) ben ik niet zeker van.

2) Ik ben van belgacom (ADSL Go) naar dommel netconnect overgestapt en geen seconde downtime gehad. Als je dommel besteld moet je Belgacom ADSL NIET opzeggen. Dommel doet dit automatisch. Als je het zelf opzegt ga je wel downtime hebben.

3) Ik geloof dat je dit hier kunt te weten komen: http://www.edpnet.be/cms.aspx?S=maxorder

4) Als je bij Belgacom die snelheid haalde, ga je wss hetzelfde hebben bij dommel (zelfde netwerk)

5) Ja

6) Nee

Ik woon in herk-de-stad en hier download ik aan 400 KB/s, nog geen downtime gehad(of toch niet dat ik het gemerkt heb). Over het algemeen zeker niet te klagen. De helpdesk van dommel is wel niet zo goed als bv bij Belgacom(voor mij toch niet). Maar als je geen problemen hebt, heb je geen helpdesk nodig. (zoals ik, buiten een administratief probleempje)
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Hoi,

Dommel heeft een schitterend product (zeker hun netconnect).
Je zal je dat niet beklagen.

In welke mate hun citconnect nu al stabiel is, weet ik niet.
Dat zou je eens op de fora moeten nalezen (als dit je interesseert)

De helpdesk van Dommel is idd een stuk minder. Door hun success zijn ze wat onderbemand nu. Ik heb onlangs nog een e-mail gestuurd naar hun helpdesk, met een paar vragen. Ipv een antwoord na drie dagen, heb ik nu bijna drie weken moeten wachten. Dit was vorig jaar nog helemaal anders. Goh ja...

Eens ze een extra medewerker in dienst hebben, zal dit terug opgelost zijn (weer beter werken).

Ik heb er alvast geen klagen van.
Vind deze provider toppie. :-)

Veel succes met je omschakeling.

Groetjes.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Beste is van nu ook al het nodige te doen om over te schakelen naar Dommel zodat je niet zonder internet zit.

Niet wachten tot je contract bij Belgacom verloopt! Bespreek wel met Dommel dat ze je contract bij Belgacom voor ADSL niet vroegtijdig opzeggen zodat er geen sprake is van contractbreuk en je deze kosten moet betalen.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

OsiriX schreef:- Mijn belgacom abonnement eindigd begin mei, wanneer moet ik dan Dommel aanvragen?
- Bij het overstappen naar dommel, hoe lang zit ik dan zonder internet?
- Hoe kan ik weten hoe ver ik van de centrale ben?
- Bij Belgacom ADSL kon ik maximaal downloaden tegen 230kb/s. Is dit dan hetzelfde bij dommel?
- Ik heb deze modem: http://www.belgacom.be/enterprises/nl/j ... rli_phil_g
maar dan in het blauw. Kan ik deze blijven gebruiken?
- Moet ik hier binnen in mijn huis nieuwe kabels oid leggen om over te schakelen?

- ik dacht dat de overstap zo'n 2-3 weken duurt. Maar aangezien Dommel op het Belgacomnetwerk zit, maakt het op zich niet uit wanneer je overschakelt, zolang je meedeelt wanneer je ten vroegste wil overgeschakeld zijn.
- Niet. Blegacom bellen kan je proberen maar is niet zeker dat ze je het gaan zeggen.
- Het is hetzelfde netwerk en dus zou dat niet mogen anders zijn.
- ja, maar je gaat moeten de nodige configuratiewijzigingen doen, denk ik
- neen: Dommel == Belgacom technisch gezien.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
OsiriX
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 apr 2008, 13:05
Locatie: Meeuwen
Bedankt: 2 keer

Bedankt voor de reacties allemaal.
Iemand uit omgeving Meeuwen/Peer/Bree/Helchteren met dommel?
Rogue
Premium Member
Premium Member
Berichten: 652
Lid geworden op: 29 jan 2008, 23:41

- ongeveer 2-3 weken voor je contract eindigt
- niet, als je zonder internet valt heb je te lang gewacht
- bellen
- ja, misschien dat ze je op een hogere sync kunnen zetten als je lijnwaarden dat toelaten
- ja
- nee
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”