Downloadlimieten : Skynet <> Tiscali -> advies gevr

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Gesloten
korlean
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 nov 2003, 13:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Downloadlimieten ? Welke provider is het minst streng ?

Downloadlimieten, een noodzakelijk kwaad (zie ADSL2FIT die op dit moment bezwijken aan hun geen limiet policy))
maar ik vroeg me af of ik niet beter switch naar een andere provider...

Concreet, ik heb Skynet ADSL Go, dat kost me 40 euro per maand, er zijn maanden dat ik 110 gig download (jaja, jullie en ik weten dat dit dan niet alleen "legale" dingen zijn maar hou dat effe naast de kwestie aub :)), aan volumepacks zit ik dan aan 100 euro, dus dat komt in totaal dus op een goeie 140 euro per maand... en dan hou ik me soms "in" omdat ik dat al (veel) te veel vind...

Nu hoor ik regelmatig dat Tiscali bv wel contractueel limieten insteld maar deze op dit moment nog niet handhaaft... Dus ik ben sterk aan het overwegen om mijn skynet op te zeggen en Tiscali te pakken. Ik besef wel dat tiscali het wel in het oog houdt en bij extreem gebruik (bv 100 gig) wel "sancties" treft. Maar dan is mijn vraag wat is hun "fair use" policy ?

"klagen/waarschuwen" (mail of telefoon) ze al bij 20 gig ? of bij 30 ? of 40 ? ... of helemaal niet ? En hangt het er dan nog van af of je een pro of go abbo hebt ? Hebben de tiscali mensen hier ervaring mee ? Is er iemand die al eens 100 gig gedownload heeft met zijn tiscali bv ?

Eerst hoopte ik op ADSL2FIT maar als ik dan hoor van 25 of zelfs minder KB/s is dat meteen afgevoerd...

Stel nu dat je 50 gig "mag" downloaden bij Tiscali , dan kan ik nog altijd enkel het provider abbo bij skynet behouden (ik betaal nu lijn + abbo apart) dat kost me een extra 10 euro maar daar kan ik ook nog volumepacks bijkopen eh..

dan betaal ik 35 voor tiscali, +10 voor skynet abbo en 50 - dan kost me dat 95 euro voor +- 110 gig... dat is een besparing van een 40 euro per maand... dat kan al tellen, en als ik dan nog meer dan 50/maand zou kunnen downloaden wordt het alleen maar beter natuurlijk :)

Ik weet dat Tiscali waarschijnlijk ook in het binnenkort limieten zal toepassen en blokken gaat aanbieden ofzo, maar als die evenduur/goedkoop zijn als skynet maakt de verandering dan ook niet meer uit eh, dan betaal ik gewoon terug maar tot dan kan ik wel "profiteren"...

Anyway, ik weet het nog niet goed, heeft iemand advies ? of iemand een beter idee ? Het is een serieuze (en beleefde ;)) vraag, maak er aub geen flamethread van ... ("waarom download je in godsnaam 100+ gig ??!!" enz...)

thx !! :)
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ik wil enkel inpikken op je eerste regels...

De problemen va de trage download bij adsl2fit lag niet aan a2f zelf, maar bij scarlet. Ze hadden zich bij scarlet vergist niet bij a2f. A2f heeft een bezetting van 6% van de totale bandbreedte. Ze hebben nog met hopen, dus ze zijn geen slachtoffer van hun eigen policy. Dus sticht geen verwarring. En wat dan de trage download betreft, iedereen zit nu terug aan 200-250-300Kbyte/s. Dus zo traag is dat niet he.

Ik stel toch voor als je zo veel download dat je a2f neemt. Ik heb geen ervaringen met tiscali. Dus ik kan je ook niets vertellen hierover.

Cheers
Afbeelding
vscomp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 07 okt 2003, 17:03

ADSL2FIT Is nietmeer zo traag hoor! Die bezwijken niet onder hun download''limit'', ik haal alweer 200+(soms 300) Maar als heavy downloader mag je er gerust wegblijven van me :p zeker als het om warez gaat enz want zij zorgen er alleen maar voor dat het netwerk traag wordt ;).

Ik raad je scarlet aan daar hebben ze blijkbaar ook geen limieten, en ze zijn toch al weer ook ietsje sneller dan tijdens de problemen, over tiscali heb ik niet echt directe info,ik ken dusook niemand die tiscali heeft,op hun site vond ik dusook niets terug over sancties bij het overschrijden van je volume, mss best eens bellen naar tiscali met de vraag "wat doen jullie als ik over men 10 gigabyte limit ga?"


Mvg,

Stijn

Laat iets weten ;)
korlean
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 nov 2003, 13:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

menen jullie dat van snelheid ? want hier ergens anders op het forum lees ik dat dat toch nog problemen geeft ?

En ik wilde geen verwarring creëren, mijn excuses ik was echt van de gedachte dat door de vele downloaders A2F een probleem had...

200-300 is uitstekend zelfs! dat haal ik nu ook met mijn Skynet...

is er trouwens iemand bij A2F die een 8mbit abbo heeft en bv 400-500 KB (of hogere) snelheden haalt ?

Als A2F nu idd beter werkt 'lees 100+ is al goed vind ik) dan ben ik erg geneigd dat te nemen...
vscomp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 07 okt 2003, 17:03

ja, maar er zijn nog momenten dat je amper 3O k haalt de problemen zijn dus nog niet helemaal opgelost, je controleert best eerst op de site www.adsl2fit.be of je aansluitbaar bent op 8 mbits.
korlean
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 nov 2003, 13:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hmm, misschien een domme vraag maar als ik ADSL2Fit heb, kan ik dan nog "inbellen" op een skynet adsl account dat ik heb (enkel het innet gedeelte dus) als de snelheid echt te traag is ?

ik vermoed van niet omdat het dan over KPN gaat eh ?

of wel ? en zou ik dan in de trage momenten mijn skynet kunnen gebruiken ?

die 30k of trager, hoe "voorkomend" is dat ? en is dat dan "lang" ? of vaak 's avonds ? of ... Want 30 K is natuurlijk niet al te snel :/

Sorry dat ik "doordram" maar ik twijfel nog, alleen omdat ik zo lees 5-30KB/s ... als dat "soms" is "kan ik daar mee leven", maar als dat structureel en dagen/weken is... :/ :/
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Wel, je kan op de portal zelf gemakkelijk de laatste 4 resultaten vand e speedtest bekijken. Maar ik heb er eens een paar a2ffers voour jou uitgehaald. De getallen zijn allemaal in kbit.

Adsl2Fit 1837 206
Adsl2Fit 2127 74
Adsl2Fit 6379 314 <-- 8Mbit
Adsl2Fit 372 412
Adsl2Fit 2199 417


Dus zoals je kan zien zit er 1 mindere tussen, maar de rest is allemaal uitstekend bijna.

Hoe het juist zit met die Skynet-login als je a2f hebt, daar weet ik het fijne niet van. Daar zal iemand anders je mss kunnen mee helpen.

Laten we niet te veel off-topic gaat. Er zijn al een paar topics over de problemen bij a2f (a2f 1Mbit in synchro en snelheid). Ik stel voor dat je die eens leest en je vragen ivm a2f daar stelt.

Cheers
Afbeelding
vscomp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 07 okt 2003, 17:03

Neen, als je ADSL2FIT hebt dan is Skynet onbruikbaar op diezelfde lijn, je kan maar 1 synchronisatie hebben in jouw geval zal dit dan het signaal zijn van ADSL2FIT, dan zit je dus vast bij hen en kan je geen skynet gebruiken tenzij je nog een telefoonlijn laat bijleggen. Alle A2F klanten hebben 2 maanden moeten downloaden aan 5-30 k :p of het nog kan gebeuren : ja alles kan als scarlet haar netwerk niet voldoende upgrade zal men nogmaals voor dit probleem te staan komen... Hopelijk niet natuurlijk...
korlean
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 nov 2003, 13:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ok, alvast bedankt allemaal voor de reacties :)
Ik heb nog 1 vraagje thou, ik heb nu op dit moment dus een belgacom ADSL lijn (zonder innet abbo, allé da is "apart"), moet ik die nu zelf opzeggen of gebeurd dat als ik me zou inschrijven op ADSL2FIT ?

Vscomp, heb jij adsl2fit op dit moment ? Ben je op dit moment "tevreden" ? ik bedoel als je iets download, is dat dan tegen 150-200 KB ofzo ? of ? ... haal je soms 300KB trouwens ? (met skynet wel dus...)

En ik begrijp wel dat we niet in een glazen bol kunnen kijken ivm snelheid in de toekomst maar als hij nu normaal is (150 a 300 K)ben ik al heel tevreden want dan ben ik gesteld met 35 euro ipv 140+/maand
dat schilt al :)
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Als je je inschrijft bij a2f zeggen ze jouw lijn op bij BGC. Je moet de review en bijbehorend topic hierover maar eens lezen. Daar staat alles duidelijk in normaal.

Cheers
Afbeelding
vscomp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 07 okt 2003, 17:03

ja, ik heb nu momenteel adsl2fit al zo'n 3 maanden en k ben er erg tevreden van zeker nu dat de snelheid rond de 300 k ligt :) Als ik iets download vannop een belgische server zal dit dusook rond de 300 liggen :d Bij amerikaanse e.d of op men eigen server in the planet datacenter (ergens in destates) haal ik zo'n 150 k.Over de klantvriendelijkheid heb ik zeker niet te klagen, ze antwoorden veel sneller op mails dan bv bij telenet :p .


@ sub zero : Hij heeft zen Belgacom lijn toch nodig voor internet?
Als hij deze opzegt kan hij toch geen adsl aanvragen? tenzij hij een tweede lijn heeft ofzo :)
byter

ik denk dat hij bedoelt dat A2F de adsl provider (in dit geval skynet) opzegt en niet de analoge lijn -_-
korlean
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 nov 2003, 13:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

nee, ik bedoel,

op mijn belgacom factuur wordt mij de Adsl lijn aangerekend(+-30 euro), en ik krijg apart een rekening van skynet voor het provider gedeelte.(+-10 euro)

als ik nu A2F bestel, zorgen zij er dan voor dat ik die "belgacom adsl lijn" niet meer betaal (dus komt niet meer op mijn belgacom factuur) en dat ik gewoon 1 bedrag aan hun betaal ?

mijn provider abbo moet ik wel manueel afzeggen denk ik, want dat was toen nog niet gekoppeld aan die lijn zoals de whole-sale dingen nu..

maar ik zal de review eens doorpluizen...
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

korlean schreef:op mijn belgacom factuur wordt mij de Adsl lijn aangerekend(+-30 euro), en ik krijg apart een rekening van skynet voor het provider gedeelte.(+-10 euro)


Daar is ook al ergens een vraag over gesteld : iemand die ook de overstap had gemaakt van Skynet naar A2F, en die zijn TurboLine (+- 30Eur) was opgezegd, maar niet zijn ISP dienst (+- 10 Eur).
Wat er daar toen over gezegd is, kan je teruglezen in het "ADSL2fit review" topic vanaf hier (ongeveer).
If you can't beat them, confuse them.
vscomp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 07 okt 2003, 17:03

Ja die mag je laten opzeggen via adsl2FIT gaat het via een Wholesale, alles inbegrepen dus :)
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Sorry, maar het wordt een a2f-topic waarvan er al verschillende zijn. De gestelde vragen zijn allemaal al eens beantwoord, gelieve dan ook de search te gebruiken en eventuele bijkomende vragen dan ook in de desbetreffende topics te plaatsen.

Dus topic locked.

Cheers
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Allerlei”