BGC Adsl Plus naar BGC Adsl time & dommel netconnect

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
logion
Plus Member
Plus Member
Berichten: 134
Lid geworden op: 27 nov 2007, 18:20
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Vandaag zitten we thuis met Adsl Plus van BGC voor internet en BGC Classic voor telefonie.
Dit kost zo'n €57,05+€17.05/maand = €74.01/maand
Het Adsl Plus abbo van BGC biedt echter niet genoeg transfervolume per maand, slechts 35Gb.
Dommel netconnect kost slechts €34.95/maand en heeft een maandlijks tranfervolume van 100Gb/maand.(+happy hour en mediumband)

We willen dus graag overschakelen naar dommel, voor de moment zitten we niet met een jaarabbo bij belgacom.(niet 100% zeker, hoe controleer ik dit? alle facturen kunnen slechts online geraadpleegd worden)
Maar mijn vader wilt zijn @skynet.be kost wat kost behouden, daarom stel ik voor ADSL Plus naar ADSL Time te veranderen(kost slechts €5.95/maand) waarbij 1 mailbox kan behouden worden en voor de rest netconnect van Dommel te nemen.
Deze formule komt op €5.95 + €34.95 + €17.05 = €57.95/maand, een fors verschil dus.

Alleen ben ik niet vertrouwd met BGC Adsl Time, op de site van BGC staat er 2u/maand connectietijd en 1 mailbox. Activeringskosten zouden gratis zijn tot eind april, moet deze kost ook betaald worden indien we ons huidig abbonement downgraden?(downgraden gebeurt gewoon via de eservices?)
Hoe zit het met de telefonie, kan de Classic formule gewoon behouden worden?
Ten laatste, hoe zit het met het 'overschakelen' naar Dommel. Ik lees hier op UB dat dommel automatisch uw contract met uw huidige ISP verbreekt, dat is hier duidelijk niet aan de orde want we willen ADSL time behouden.
Het is dan ook geen overstap pur sang dat we willen, we willen eigenlijk 2 adsl abbonementen op 1 telefoonlijn.(ADSL Time en Dommel netconnect)
Zou dit conflicten geven? Hoe zit het met de kosten van een nieuw abbo bij dommel?(eenmalige €20 activeringskost?)

Veel vragen maar 1 week thuis geen internet zou dan ook ramp zijn.

Alvast bedankt
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Je kan toch maar met 1 provider tegelijkertijd verbinden dus veel problemen zal dat niet geven denk ik.

Maar ik denk dat je toch een tweede telefoonlijn zal moeten aanvragen, want bgc zal het niet toelaten dat er 2 soorten adsl signaal op dezelfde lijn zitten.
logion
Plus Member
Plus Member
Berichten: 134
Lid geworden op: 27 nov 2007, 18:20
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Oei, twee telefoonlijnen ben je daar zeker van?
Want dan zouden we een discovery lijn moeten laten installeren en de activeringskosten daarvan gaan tot €300+.
Niet echt aan de orde dus, tenzij we raw copper pakken maar dat kost €11/maand.

Zeker dat het niet kan met slechts 1 telefoonlijn?2 telefoonlijnen lijkt mij ook gewoon onhandig.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Is het niet zo dat de "time" niet samengaat met "gewone" adsl? Een search of userbase zal de berichten over time wel bovenhalen.

Inloggen bij Dommel zou dus niet werken als je een time abbo hebt?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Eerst je ADSL time aanvragen of simpelweg bij een kennis dat skynet adres aanmaken...

Daarna Dommel Netconnect aanvragen en erbij vermelden dat ze niks opzeggen bij Belgacom, enkel de sync wijzigen maar NIKS opzeggen!

Moet lukken toch? :-)

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

on4bam schreef:Is het niet zo dat de "time" niet samengaat met "gewone" adsl? Een search of userbase zal de berichten over time wel bovenhalen.

Inloggen bij Dommel zou dus niet werken als je een time abbo hebt?

Dit is volgens mij de juiste info in deze thread.
If you can't beat them, confuse them.
logion
Plus Member
Plus Member
Berichten: 134
Lid geworden op: 27 nov 2007, 18:20
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Op de dommel website vind ik bij stap 4 van overstappen : "let wel: zeg uw oude adsl abonnement nog niet op! ongeveer 2 weken nadat wij uw betaling van uw proforma factuur hebben verwerkt, zullen wij u een e-mail sturen met de melding om uw oude adsl abonnement op te zeggen."
In die twee weken zit je toch met 2 adsl signalen op uw lijn(1van BGC en 1 van dommel), waarom zou dat dan niet lukken voor die Time?(Search op ADSL AND Time levert zeer veel hits op btw)
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Ik heb nog eens verder gezocht:

http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=18160

Kijk vooral naar het antwoord van rowan.

ADSL-Time + Dommel gaat dus niet.
Wil je zekerheid dan kan je steeds Dommel contacteren.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

logion schreef:In die twee weken zit je toch met 2 adsl signalen op uw lijn(1van BGC en 1 van dommel),

Fout ! Je hebt 2 logins (voor de verschillende providers, maar slechts één Turboline (het netwerk of het signaal) actief op je telefoonnummer. :wink:

logion schreef: waarom zou dat dan niet lukken voor die Time?

Voor zover ik me herinner, wordt er op de Time profielen een check gedaan of er wel degelijk wordt ingelogd met een Time login.
If you can't beat them, confuse them.
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

Volgens mij moet dat wel kunnen. Ze opereren allebei onder Turboline. Iemand die bv. Scarlet heeft en omschakelt naar EDPnet zonder Scarlet op te zeggen blijft aan beide leveranciers betalen en kan zijn beide wachtwoorden gebruiken.
Ik heb het indertijd zelf voorgehad toen ik nog bijna anderhalve maand Scarlet moest betalen bij de omschakeling naar EDPnet.
Ik kon met allebei inloggen.
Zeker het proberen waard.
Simpelste zou zijn dat je iemand kent die zeker zijn Skynet houdt en daar je e-postadres opzetten.

Steven
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Steven7 schreef:Volgens mij moet dat wel kunnen. Ze opereren allebei onder Turboline.


ADSL Time heeft een 1Mbit profiel. dus zelfs als hert inloggen met een Dommel login werkt heb je een pokketrage verbinding. De upload is ook maar 128 Kbit.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Vieten
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 26 apr 2004, 10:39
Locatie: Neerpelt
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

on4bam schreef:
Steven7 schreef:Volgens mij moet dat wel kunnen. Ze opereren allebei onder Turboline.


ADSL Time heeft een 1Mbit profiel. dus zelfs als hert inloggen met een Dommel login werkt heb je een pokketrage verbinding. De upload is ook maar 128 Kbit.

Klopt niet helemaal, de sync van een time is 3.3Mb/s, en wordt gecapt naar 1.1Mb/s op de BAS. ALS je met een dommel-account kan inloggen zal het dus aan 3.3Mb/s werken.
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”