Fraude bij autoverkoop d.m.v verschepingstruck

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

denk dat er weinig mensen hier zouden intrappen, maar ik wil er de mensen toch eens op wijzen dat er momenteel vrij massaal geprobeerd wordt om mensen op te lichten die auto willen aankopen

bv advertentie:
http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=130981837

als je die persoon contacteert zal je uiteindelijk zo'n mail krijgen:

Code: Selecteer alles

Hi Xenne,

I am very busy during the week because of my work so I propose you this company,it's simple and safe for both of us:

www.dbmpartners.com

The interesting thing is that DBM has a third party payment option that would allow a certain number of days (that buyer and seller decide) for inspection before releasing the payment, i would be comfortable with that too. That means that we have to send payment and the merchandise to the third party company, the inspect and keep the payment. 
fkes dat domein onderzocht:
1. Domain Name: DBMPARTNERS.COM - IP Location: Malaysia
2. Creation Date: 29-Nov-2007

lijkt me duidelijk dat hier een reukje aan zit :wink:

beetje op verder gezocht en nog paar interessante topics gevonden van mensen die erin getrapt zijn, oa:
http://www.internetoplichting.nl/index. ... ic=11265.0
http://www.internetoplichting.nl/index. ... ic=10992/0

ik vraag me nu af of ik aangifte zou kunnen doen van die advertentie, evt via e-cops?

mvg,
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Funfile
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 27 keer

Inderdaad puur oplichting.

En ook wie een site gelijk deze en Autozone, enz. gebruikt om zijn eigen wagen te verkopen moet goed uit zijn doppen kijken.

Soms krijg je een mail - meestal van iemand uit het buitenland - die natuurlijk erg geïnteresseerd doet in je wagen.

Vaak krijg je van de potentiële koper het verhaal dat hij tussenpersoon is en voor een klant van hem een auto moest kopen. Maar helaas is die auto net voor zijn neus weggegaan, en nu bied jij dus toevallig een gelijkaardig voertuig aan...
Je krijgt het aanbod om je voertuig te verkopen, en vaak zelfs aan een hogere prijs dan je vraagprijs. De koper biedt aan om jou dan de cheque te sturen die hij van zijn koper heeft gekregen (met de hogere prijs erop). Let goed op : die cheque is NIET GEDEKT. Jouw bank kan soms, als service naar jou toe, meteen het bedrag van de cheque op je rekening zetten. Maar zodra zij merken dat deze niet gedekt is zal dat bedrag ook terug van je rekening worden gehaald. Dit kan makkelijk pas 2 weken of later na het inleveren van de cheque gebeuren. Mocht jij intussen je wagen door de koper hebben laten afhalen :
dan ben je én je wagen én je geld kwijt.

En als je helemaal goedgelovig en supereerlijk was, dan had je misschien ook nog het te hoge bedrag van de cheque tov. de verkoopprijs van je wagen via Western Union aan de koper terug overgemaakt. Dat geld ben je dan nog eens extra kwijt erbovenop.

En trap niet in het verhaaltje van die tussenfirma's, want dat is puur om jou een rad voor ogen te draaien : die firma's bestaan niet.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

't Is toch simpel? Gewoon vooruitbetaling op rekening en zelf afhalen. Punt.
Al die mensen die zich laten vangen door al dat gezever zijn gewoon oerdom. Punt.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Ken schreef:Al die mensen die zich laten vangen door al dat gezever zijn gewoon oerdom. Punt.
is misschien wel zo, maar moeten de simpelen van geest niet beschermd worden. 't is zoals met die belspelletjes. ik deed aangifte bij ecops
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
pm
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

de broer van een vriend was er vroeger zo ingetrapt met het cheque systeem... kerel had met zijn zuurverdiende centjes een mooie nieuwe audi gekocht en toen hij deze terug wou verkopen is hij op deze manier veel centen verloren... dat is ondertussen toch al bijna 10 jaar geleden.
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

xenne schreef:
Ken schreef:Al die mensen die zich laten vangen door al dat gezever zijn gewoon oerdom. Punt.
is misschien wel zo, maar moeten de simpelen van geest niet beschermd worden. 't is zoals met die belspelletjes. ik deed aangifte bij ecops
Zal wel aan het generatieverschil liggen. Dat is toch één van de punten dat ik me kan inbeelden. 'k Heb enkele maanden geleden een marketing boek gelezen die de verschillende generaties tot vandaag bloot legt, meerendeels ivm jongeren. Wel ik kan je garanderen dat het interessant is en er de komende jaren ook heel wat gaat veranderen, mede door de jongeren die nu de ladder opklimmen.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Jongeren zijn de internet generatie. Deze zijn veel beter geinformeerd dan onze ouders.
angelik022
Starter
Starter

Ik werd geschroefd door een man op het Net. Het was schattig en in de liefde; Ik werd verleid en toen vertelde hij me dat hij had een zilveren bezorgdheid en ik hielp hem.

Ik ontmoette een man genaamd Michel, op Meetic Affinity eind januari 2013; we vonden en we vervolgens besproken Messenger; Hij stelde zich voor: hij een goede man, beleefd, intelligent en aangenaam was; We wisselden foto's en we waardeerden geleidelijk dagen. Hij zei dat hij werd verleid door mij en vervolgens verliefd op me, vertelde me lief en aangenaam woorden, en ik was in de hemel. Dan, acht dagen later, terwijl het leven in Nantes (44), deelde hij me dat hij moest vertrekken in Ivoorkust, op het particuliere bedrijfsleven; het was om de erfenis van zijn overleden moeder te herstellen; Hij moest daar heen te gaan om het geld vrij te geven. Hij vroeg me om een ​​rekening te openen, zodat de overdracht valt op een onafhankelijk verslag van zijn persoonlijke bank; Ik opende een rekening. Dan toen hoorde hij dat hij niet onsite wijze van betaling had omdat hij de fout om met hem te nemen van zijn credit card, dat hij helaas niet kon gebruiken in Afrika had gemaakt; en hij had genoeg geld niet genomen. Zoals ik in de liefde meer en meer viel, maakte hij me verdrietig en ik was bang voor hem dus stuurde ik hem 8,740.00 euro in contant geld via Western Union; Hij zei dat dit geld in de notaris voor de vrijlating van de nalatenschap zou worden gestort.

Toen vertelde hij me dat de Ivoriaanse regering gevraagd om dit geld te krijgen van Afrika te betalen '' stempel '' een bedrag van € 4.500. Michel wist dat mijn financiële problemen, want ik ben werkloos voor een paar maanden en ik krijg slechts ongeveer € 1000 compensatie, zodat hij me vertelde dat ik hulp nodig had, maar dat hij een regeling met had gevonden de gouverneur, die hem meer een voorschot van 3.250,00 euro geëist; dus ik stuurde hem terug een postwissel via Western Union naar 3.000,00 euro en met dat, ik was volledig geruïneerd, want ik was met mijn spaargeld rechtstreeks; Ik had het plafond van mijn rekening-courantkrediet bereikt. Toen zei hij dat hij kon geen contact opnemen met zijn bank in Milaan, dat het niet zou helpen hem geld te sturen, omdat hij nog steeds nodig en nog steeds in staat zijn om te schakelen geld direct in mijn account in Frankrijk ...

Ik begon te vertrouwen te verliezen in wat hij me vertelde. De laatste strohalm, stuurde hij me foto's van hem, vond ik iets vreemds: op een van zijn foto's verschenen van een band waar er werd geschreven '' Bandoo / Massimo Leonardi "; Ik sta te popelen om te gaan op het net dat was wat Massimo Leonardi en wat was niet mijn verbazing een aantal foto's van '' sweetheart '' te zien. Ik zweette dit moment ervoer ik een scam gevoelens. Ik onmiddellijk een klacht ingediend bij de politie dat niet werkte en dank aan mijn ex, die zijn vriend, de heer Bernard flesjes, welke stappen genomen onder arrest te zetten, want ik was altijd contact opgenomen in contact met de genoemde Michel, die het onderzoek vergemakkelijkt om ze te stoppen. Gelukkig was ik in staat om een ​​terugbetaling plus schadevergoeding te krijgen. Ik laat u hun e-mailadres: [email protected]
Hoe dan ook, ik heb geleerd een grote les en grote dank aan de heer Bernard Flesjes want zonder deze meneer, zou ik zeker in de straat.
sirWard
Erelid
Erelid
Twitter: sirWard
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Ik werd ook al eens geschroefd op het net!
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

right van het heart
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

angelik022 schreef: lange tekst
Gelieve in het juiste topic te posten de volgende keer: https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=1&t=32113
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Funny, een 419 scam poging in een topic over scams... :mrgreen:
ooh. shiny.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

"Bernard Flesjes" ... lol, zou die oorspronkelijk "Bernard Bottles" noemen :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”