Pagina 1 van 3
Belgacom verhoogt telefoontarieven
Geplaatst: 08 apr 2008, 16:20
door poekie68
Belgacom verhoogt tarieven voor heel wat telefoongesprekken vanaf 1/7/2008.
Kijk hier voor meer info:
http://www.belgacom.be/tarieven
In sommige gevallen gaat het om meer dan een verdubbeling.
Bijvoorbeeld:
Met een I-Talk abonnement betaal je nu 0,065 in de piekuren om naar buurlanden te bellen. Vanaf 1/7/2008 wordt dat 0,1949!
Ondertussen wordt wat zand in de ogen gestrooid over verlaagde tarieven naar Mobistar en Base.
Geplaatst: 08 apr 2008, 16:27
door cloink
Ha ja, want: Aprilmaand = Belgacommaand !
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Re: Belgacom verhoogt telefoontarieven
Geplaatst: 08 apr 2008, 16:27
door saffie
poekie68 schreef:Belgacom verhoogt tarieven voor heel wat telefoongesprekken vanaf 1/7/2008.
Kijk hier voor meer info: [/url=http://www.belgacom.be/tarieven]http://www.belgacom.be/tarieven[url]
In sommige gevallen gaat het om meer dan een verdubbeling.
Bijvoorbeeld:
Met een I-Talk abonnement betaal je nu 0,065 in de piekuren om naar buurlanden te bellen. Vanaf 1/7/2008 wordt dat 0,1949!
Ondertussen wordt wat zand in de ogen gestrooid over verlaagde tarieven naar Mobistar en Base.
Lol belgacom moet toch ook iets verhogen hé ^^
Geplaatst: 08 apr 2008, 16:29
door frankv
Belgacom drukt op de Prijsknop!!!
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Geplaatst: 08 apr 2008, 16:38
door nogChoco
Die telefoongesprekken worden blijkbaar per vrachtwagen getransporteerd
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Geplaatst: 08 apr 2008, 16:40
door Lord Utopia
I-talk is blijkbaar populair, iedereen heeft zijn i-talk, laten we eens de tarieven omhoog jagen he, op het einde van het jaar kan die kerel nog eens 2 milj opstrijken
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Geplaatst: 08 apr 2008, 16:40
door Ofloo
tja de olie prijzen zijn omhoog gegaan dus.. en dan heb je nog de CO2 taks CO2 dat die telefoon gesprekken uitstoten niet gewoon.
Geplaatst: 08 apr 2008, 16:44
door fluppie
Ze waren op weg voor het volume op te trekken,maar hebben blijkbaar het verkeerde dossier uit de kast gehaald,nu ja beter de klanten verder uitmelken dan meer volume te geven,messchien krijgt deze die dit bedacht geeft wel promotie bij BC.
Geplaatst: 08 apr 2008, 16:46
door kaween
jama, da's den index hé.
![Evil of Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
(sorry, kon het echt niet laten)
Geplaatst: 08 apr 2008, 17:00
door on4bam
Da's om het verlies in inkomsten te compenseren van de VOIP gebruikers. Steeds meer lijnen worden omgezet naar discovery om dan VOIP te bellen.
Nu, geeft toe, hollebollegijs had dus wel gelijk dat BC met wat nieuws ging komen... en 't is nog maar de achtste
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Geplaatst: 08 apr 2008, 20:00
door Kartouch
Voila, bij deze weten we weer waar we ons vakantiegeld kunnen voor gebruiken. Als Belgacom even hun rekeningnummer post kunnen we het direct op hun rekening laten storten
Hit me on my Beeper dudes !!!
Geplaatst: 08 apr 2008, 20:02
door Kartouch
kaween schreef:jama, da's den index hé.
![Evil of Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
(sorry, kon het echt niet laten)
Al goed dat de index niet berekend wordt volgens het download-volume dat we krijgen van Belgacom ... we hadden al in jaren geen opslag meer gezien.
(als we het dan toch over de index mogen hebben)
Geplaatst: 08 apr 2008, 20:04
door Braindamage
Op deze manier duwen ze hun klanten alleen nog maar meer richting VOIP alternatieven.
Ik had ook een Discoverylijn die opeens verdween en volgens hen nooit aangevraagd was. Mja nu maar weer aangevraagd en de facturen goed in het oog houden.
En ook mijn moeder gevraagd om niet meer zomaar 'ja' te zeggen als ze nog bellen van Belgacom ofzo, want als je een discovery lijn hebt dan zijn ze heel snel op jou een ander abbo aan te smeren, zonder dat je het goed en wel door hebt!
Geplaatst: 08 apr 2008, 20:24
door ketter
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Zo gaat mijn nieuwe Nokia E51 nog sneller terug betaald zijn.
Laat ze maar verhogen ik bel hier bijna enkel nog via VOIP met de E51.
Trouwens waar is hollebollegijs nu ?
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Geplaatst: 08 apr 2008, 20:26
door Zambo
on4bam schreef:Da's om het verlies in inkomsten te compenseren van de VOIP gebruikers. Steeds meer lijnen worden omgezet naar discovery om dan VOIP te bellen.
Nu, geeft toe, hollebollegijs had dus wel gelijk dat BC met wat nieuws ging komen... en 't is nog maar de achtste
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Neen hoor, dat is om de miljoenen dat Bellens in zijn zakken heeft gestopt op de rug van de klanten terug te verdienen. Tja ze moeten ergens dat geld gaan halen hé.
Tja, Hollebollegijs had ons een spetterende aprilmaand = Belgacom maand beloofd en dat zal het dus ook wel worden hé. Ze beginnen met de verhoging van de belprijzen, straks gaan de nieuwe ADSL, ADSL2+, VDSL en VDSL2 prijzen ook aangekondigd worden. Lekker duur (veel duurder), aangepast aan de index en om de zakkenvuller Bellens te betalen natuurlijk (want die miljoenen vallen niet zomaar uit de lucht).
Geplaatst: 08 apr 2008, 20:32
door on4bam
Zambo schreef:
Tja, Hollebollegijs had ons een spetterende aprilmaand = Belgacom maand beloofd en dat zal het dus ook wel worden hé. Ze beginnen met de verhoging van de belprijzen, straks gaan de nieuwe ADSL, ADSL2+, VDSL en VDSL2 prijzen ook aangekondigd worden. Lekker duur (veel duurder), aangepast aan de index en om de zakkenvuller Bellens te betalen natuurlijk (want die miljoenen vallen niet zomaar uit de lucht).
Maar allee Zambo, wees nu eens niet zo negatief. Ik ben er zeker van dat er ook goed nieuws zal komen hoor
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Geplaatst: 08 apr 2008, 20:38
door Zambo
Ik hoop oprecht voor "alle" Belgacom klanten dat er ook iets goeds uit de bus mag komen. Ik wens het hen allemaal van harte toe.
Geplaatst: 10 apr 2008, 08:20
door Zambo
Belgacom verhoogt tarieven met 3%
Vanaf 1 juli verhoogt Belgacom de tarieven voor binnen- en buitenlandse telefoongesprekken. Dat meldt het ICT-vakblad Datanews, op basis van informatie op een speciale website van Belgacom. De binnenlandse tarieven stijgen met 3%.
Gesprekken naar het buitenland worden gemiddeld 2,9 procent duurder, maar in sommige gevallen kunnen gesprekken meer dan dubbel zo duur worden. Belgacom-woordvoerder Jan Margot heeft het over een indexering en wijst erop dat de verhoging minder groot is dan de huidige inflatie van 4,52%.
De prijzen van adsl-abonnementen en Belgacom TV wijzigen voorlopig niet. (wdp)
Zambo schreef:
De prijzen van adsl-abonnementen en Belgacom TV wijzigen voorlopig niet. (wdp)
Mensen die ADSL, VDSL, Belgacomtv en straks ook ADSL2+ en VDSL2 (gaan) afnemen van Belgacom begin alvast maar te sparen want het is duidelijk dat de prijzen hiervoor ook wel zullen verhogen. En dat allemaal voor de zakken van meneer Bellens te vullen. Want in het buitenland stijgt de index (of hoe ze het ginder ook benoemen) ook wel, maar ze zitten wel met veel lagere prijzen voor hun internet, telefonie en tv. Daar kan je voor 30 Euro reeds onbeperkt bellen, 20Mbits lijn en digitale tv kijken.
Re: Belgacom verhoogt telefoontarieven
Geplaatst: 10 apr 2008, 20:55
door kaise1
Dacht dat het alleen de prijzen van de telefoongesprekken was die stegen maar het abbonement (classic) gaat ook nog met een halve euro omhoog
ge kunt geen kant op als ge een bagger lijn hebt en voip vierkant draait erop ...enige keuze is bij die andere bende...
![Evil of Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Re: Belgacom verhoogt telefoontarieven
Geplaatst: 10 apr 2008, 21:55
door Andy
kaise1 schreef: ...enige keuze is bij die andere bende... :evil:
Goed gezegd.
Helaas.
Geplaatst: 10 apr 2008, 23:32
door ketter
Beter dan telefonie en internet van Dommel nemen en dan ben je ook nog verlost van je Belgacom abbo.
http://dommel.be/nl/voice/index.php?cust=home
Het is me wel opgevallen dat hollebollegijs al even spoorloos is !
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Geplaatst: 11 apr 2008, 07:13
door Zambo
ketter schreef:Het is me wel opgevallen dat hollebollegijs al even spoorloos is !
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Tja, hoe zou je zelf zijn? Met heel veel bravoure aankondigen dat er iets staat te gebeuren bij Belgacom en dat april "de" maand zal worden en wat komt er voortdurend in de pers? Winst via notionele interest, telefoontarieven die schrikbarend de hoogte in gaan, ... Wie weet welke prijsstijgingen er de Belgacom klanten nog te wachten staan, hun ADSL, ADSL2+, VDSL en VDSL2 zal ook wel nog stijgen en aangepast worden aan de index, waarschijnlijk zal men hiermee nu wat wachten om de consumenten zogezegd wat te "sparen".
Geplaatst: 11 apr 2008, 09:01
door gr4vity
Gelieve respect op te brengen voor hollebollegijs, op dit forum dien je respect te hebben voor iedereen.
Bedankt
Geplaatst: 11 apr 2008, 09:29
door Blue-Sky
Ben dezelfde mening toegedaan, had ik al eerder geschreven eens, zie quote...
Blue-Sky schreef:Ik zie niet in waar hollebollegijs ergens onbeleefd zou geweest zijn.
In de forum regels staat duidelijk te lezen.
Tekst in Quote is te vinden op de Welkom pagina, bovenaan.
Quote:
2. Disclaimer Internet Service Provider Staff
Berichten die gepost worden door medewerkers van Belgische Internet Service Providers worden niet gepost in naam van de Provider. Dergelijke posts zijn steeds een persoonlijk initiatief. Het bekend maken van werknemers van Belgische Providers of Belgacom N.V. is steeds met de toelating van de werknemers in kwestie en heeft louter een informatieve functie op de website. Dergelijke Providers zijn: Adsl2Fit, Belgacom.net, Easynet, Scarlet, Skynet, Tiscalinet, xs4all.
Wellicht moeten in de lijst ook eens Dommel en andere providers opnemen. (in deze tekst)
Maar deze zijn ook te zien via de Provider tabel.
Lion schreef:
Echt beschaamd hoe men hier op dit forum te werk gaat alleen maar om zijn gelijk te halen terwijl men zelfs niet echt weet wat de achtergrond van sommige zaken zijn
Als dit verder het type van zaken is hier op dit forum zal ik mij gewoon uitschrijven want dacht dat dit forum er was om elkaar problemen te helpen oplossen of echt nieuwe zaken aan te brengen waar iedereen baat bij kan hebben
Wel het stoord mij ook soms, bij deze verplaats ik deze thread naar Ander nieuws.
Temeer daar ik deze topic gestart had...
Tot de Crew en Moderatorenteam daar hun advies over geven.
Stond dus onder Ander nieuws
Nieuwe i-Talk tariefplannen
Geplaatst: 11 apr 2008, 10:25
door poekie68
De prijs voor een gesprek naar een buurland gaat voor i-Talk van 0,065 naar 0,194. Meer dan een verdubbeling.
Maar Belgacom heeft al een oplossing voor u: je kan voor 5 Euro (éénmalige kost) inschrijven op i-Talk Happy-Time International Frankrijk, of Duitsland, of Nederland, of... Elke keer 5 Euro...
Re: Nieuwe i-Talk tariefplannen
Geplaatst: 11 apr 2008, 10:29
door Rafken
poekie68 schreef:De prijs voor een gesprek naar een buurland gaat voor i-Talk van 0,065 naar 0,194. Meer dan een verdubbeling.
Maar Belgacom heeft al een oplossing voor u: je kan voor 5 Euro (éénmalige kost) inschrijven op i-Talk Happy-Time International Frankrijk, of Duitsland, of Nederland, of... Elke keer 5 Euro...
opgelet, je kan maar voor 1 land kiezen. Meer dan 1 tegelijk is niet mogelijk.
Geplaatst: 11 apr 2008, 10:37
door kaise1
Durf ik niet te riskeren..is toch ook voip…als t’niet meevalt zit ik daar dan met een jaar ook met belabberde kwaliteit van gesprekken…mijn lijn is echt slecht, zou eigenlijk een 1 mbit profiel moeten hebben…
Mss later nog een lichtpuntje via vdsl2, maar gaat wederom de prijs zijn hé..
Geplaatst: 11 apr 2008, 12:09
door ubremoved_539
kaise1 schreef:is toch ook voip…
Ik denk dat je dergelijke VoIP oplossingen (evenzeer als bv. een 3StartNet) absoluut niet kan vergelijken met de VoIPBuster toestanden.
Geplaatst: 11 apr 2008, 12:10
door ketter
Amai als jullie
Het is me wel opgevallen dat hollebollegijs al even spoorloos is ! al niet meer respectvol vinden dan kan je beter in een glazen kooi gaan zitten.Hollebollegijs is niks meer dan een andere user hoor.Dit is toch helemaal niet schelden of weet ik wat.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Dus als je bij Belgacom werkt dan ben onaantastbaar op het internet.
![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Geplaatst: 11 apr 2008, 12:33
door NickG
ketter schreef:Amai als jullie
Het is me wel opgevallen dat hollebollegijs al even spoorloos is ! al niet meer respectvol vinden dan kan je beter in een glazen kooi gaan zitten.Hollebollegijs is niks meer dan een andere user hoor.Dit is toch helemaal niet schelden of weet ik wat.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Dus als je bij Belgacom werkt dan ben onaantastbaar op het internet.
![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Ach kom kom, net alsof hij er iets aan kan doen. Kan best zijn dat naar hem gecommuniceerd is dat er iets groots stond te gebeuren. Ik denk dat ook hollebollegijs blijer zou zijn met ander nieuws. Als jullie problemen hebben met deze prijsstijging, laat dit dan direct aan BGC weten, of zeg alles op en stap over...
Altijd maar kritiek op iedereen, maar wel snel vergeten hoe vaak hollebollegijs via PM support gaf of even snel tussendoor dingen checkte zodat wij niet naar de helpdesk moesten bellen...
Cut the guy some slack pls!
Geplaatst: 11 apr 2008, 14:03
door hollebollegijs
geen nood, ben er nog hoor, volg alles nu meer op wat afstand.
ben die verwijten aan mijn adres beu. want dat verdien ik niet.
ik reageer ook niet meer op pm berichten.
mijn excuses hiervoor, maar voor klachten moet je bij de desbetreffende users zijn die zich niet of moeilijk kunnen gedragen.
Geplaatst: 11 apr 2008, 14:15
door KK
Hmm... Feiten vaststellen is dus 'zich niet gedragen'? Van die 'april = Belgacom maand' is blijkbaar weinig in huis gekomen, buiten weer eens op negatieve wijze in het nieuws te komen wegens prijsverhogingen.
Ik denk dat het eerder uit schaamte is dat je plots veel minder actief bent hier. Want jij was trouwens degene die hier verkondigde dat april Belgacom maand ging worden. Nu ja, de maand is nog niet ten einde, maar ik verwacht weinig positiefs van Belgacom. Starten met HDTV is niet iets waar de meeste mensen op zaten te wachten, dus als dat hetgene was wat van april Belgacom maand moest maken, dan hebben ze het wel lelijk verpest door tegelijkertijd prijsstijgingen aan te kondigen.
Ik wacht dus nog altijd vol ongeduld op het echte goede nieuws van Belgacom deze maand.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Geplaatst: 11 apr 2008, 14:17
door cloink
hollebollegijs schreef:ben die verwijten aan mijn adres beu. want dat verdien ik niet.
No offense, maar je zoekt het een beetje zelf. De helpdesk-functie die je hier vervult, doe je bijzonder goed. Maar er is één iets wat bij velen niet meteen door de beugel kan: je totale gebrek aan objectiviteit wat Belgacom betreft. Ik begrijp ook je positie wel (je bent tenslotte sales bij Belgacom), maar misschien moet je wat dat betreft wat vaker op je lip bijten en je wat meer toespitsen op het "helpdesk" gebeuren (mensen die hier komen klagen een handje helpen bedoel ik dan)?
hollebollegijs schreef:ik reageer ook niet meer op pm berichten.
mijn excuses hiervoor, maar voor klachten moet je bij de desbetreffende users zijn die zich niet of moeilijk kunnen gedragen.
Dat is dan weer ontiechelijk flauw IMHO.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Geplaatst: 11 apr 2008, 14:32
door hollebollegijs
cloink schreef:hollebollegijs schreef:ben die verwijten aan mijn adres beu. want dat verdien ik niet.
No offense, maar je zoekt het een beetje zelf. De helpdesk-functie die je hier vervult, doe je bijzonder goed. Maar er is één iets wat bij velen niet meteen door de beugel kan: je totale gebrek aan objectiviteit wat Belgacom betreft. Ik begrijp ook je positie wel (je bent tenslotte sales bij Belgacom), maar misschien moet je wat dat betreft wat vaker op je lip bijten en je wat meer toespitsen op het "helpdesk" gebeuren (mensen die hier komen klagen een handje helpen bedoel ik dan)?
hollebollegijs schreef:ik reageer ook niet meer op pm berichten.
mijn excuses hiervoor, maar voor klachten moet je bij de desbetreffende users zijn die zich niet of moeilijk kunnen gedragen.
Dat is dan weer ontiechelijk flauw IMHO.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
gebrek aan objectiviteit, ik dacht het juist niet. voor mij is het vooral omgekeerd.
Geplaatst: 11 apr 2008, 14:37
door hollebollegijs
KK schreef:Hmm... Feiten vaststellen is dus 'zich niet gedragen'? Van die 'april = Belgacom maand' is blijkbaar weinig in huis gekomen, buiten weer eens op negatieve wijze in het nieuws te komen wegens prijsverhogingen.
Ik denk dat het eerder uit schaamte is dat je plots veel minder actief bent hier. Want jij was trouwens degene die hier verkondigde dat april Belgacom maand ging worden. Nu ja, de maand is nog niet ten einde, maar ik verwacht weinig positiefs van Belgacom. Starten met HDTV is niet iets waar de meeste mensen op zaten te wachten, dus als dat hetgene was wat van april Belgacom maand moest maken, dan hebben ze het wel lelijk verpest door tegelijkertijd prijsstijgingen aan te kondigen.
Ik wacht dus nog altijd vol ongeduld op het echte goede nieuws van Belgacom deze maand.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
ik mij schamen. voor niks hoor. werk in het weekends zelfs in een bar met topless bediening. dat zegt meer als genoeg.
Geplaatst: 11 apr 2008, 14:52
door Limburg
hollebollegijs schreef:ik mij schamen. voor niks hoor. werk in het weekends zelfs in een bar met topless bediening. dat zegt meer als genoeg.
Jij topless??? Waar, Waar Waar?!
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Geplaatst: 11 apr 2008, 15:33
door cloink
hollebollegijs schreef:gebrek aan objectiviteit, ik dacht het juist niet. voor mij is het vooral omgekeerd.
Dus gij zijt 100% objectief en wij zijn allen Belgacom-bashers?
Geloof je dit nu echt zelf? (indien van wel dan stop ik gewoon)
Geplaatst: 11 apr 2008, 16:38
door Rafken
cloink schreef:hollebollegijs schreef:gebrek aan objectiviteit, ik dacht het juist niet. voor mij is het vooral omgekeerd.
Dus gij zijt 100% objectief en wij zijn allen Belgacom-bashers?
Geloof je dit nu echt zelf? (indien van wel dan stop ik gewoon)
hij zegt toch niet dat jullie bashers zijn. helemaal niet. hij werkt nu eenmaal bij belgacom en heeft een betere kijk op de zaken omdat hij bij belgacom werkt.
je moet je niet zo persoonlijk aangevallen voelen.
en tja, de oproepen worden duurder. en dan. alles wordt duurder de dag van vandaag. het is niet alleen belgacom hoor. en als je niet tevreden bent, klaag bij belgacom en mocht je klant zijn, verander dan, zo simpel i s het. alternatieven genoeg.
en wees maar gerust dat belgacom op korte termijn nog nieuwe dingen gaat lanceren. wat dacht je van adsl2+ abonnementen. als dit netwerk voor de concurrentie wordt geopend, zal belgacom dit ook wel doen. en tegen welke prijzen, zullen we moeten afwachten. dus daar kunnen we niks over zeggen.
Geplaatst: 11 apr 2008, 16:46
door cloink
Rafken schreef:je moet je niet zo persoonlijk aangevallen voelen.
Daar ging het niet meteen om. Ik gaf hem enkel de raad om zich vnl. toe te spitsen op het helpen van de mensen en zo min mogelijk zijn "mening" over Belgacom te uiten, daar deze op z'n minst licht gekleurd is en dat dat bij velen als een rode lap op een stier werkt. Niets meer, niets minder.
Geplaatst: 11 apr 2008, 16:47
door Maglor
Het enige zinnetje dat hierboven nog ontbreekt is:
"Wat zijn jullie klagers, we leven hier in één van de beste landen ter wereld en jullie zagen over de kostprijs van een telefoontje."
@Rafken: ik weet niet of je al een tijdje dit forum volgt, maar hoewel hollebollegijs zich al vaak ongetwijfeld heel nuttig heeft gemaakt, heeft hij in het verleden toch bewezen het moeilijk te hebben om de Belgacom-mantel van zijn schouders te laten vallen en de zaken eens vanuit het standpunt van de gewone consument te zien.