Belgacom ADSL naar Fulladsl

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
Lcs
Starter
Starter
Provider

Hoi,

Sinds een half jaar à een jaar, hebben mijn ouders ADSL Light van belgacom aangeschaft, als vervanging van ADSL Time. Nu hebben we dus 1 Gb/maand, maar wanneer deze op is, is de downloadsnelheid zo gigantisch traag datje al ferm op de proef gesteld wordt bij het laden van zware pagina's (qua geduld dan).

Deze Gb zorgt ervoor dat filmpjes bekijken of hier en daar iets downloaden (wat vlug gebeurd is) zo min mogelijk moeten gebeuren. Anders loopt je het risico om al na een paar dagen aan een trage snelheid te moeten surfen. Dan is het weer geduldig wachten op de komst van de volgende maand, om dan weer die ene Gb erdoor te jagen.

Mijn ouders hadden dit alleen besloten, omdat zij blijkbaar mijn internetgedrag niet zo goed kennen. (niet dat ik buitensporig bezig ben, maar toch)

Bij deze stelde ik mij de vraag of Full ADSL een betere oplossing zou kunnen zijn, aangezien je minder betaalt en meer krijgt :???: .

Zouden jullie mij i.v.m. dit wat meer info kunnen geven over de voordelen en nadelen?

Alleszins al bedankt :-D

Grtjs,

Lcs
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer
Provider
Te Koop forum

30 € voor dat light abo >< DXadsl: 40 gigabyte voor 25 €. Nog twijfel?

Full adsl zal ook wel een goedkoper alternatief zijn, er zijn genoeg alternatieve adsl providers. Kijk eens in de userbase.be providerlijst of op www.xs.be .
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Lcs
Starter
Starter
Provider

Hoi Goztow,

Ook de betrouwbaarheid speelt een rol. Op het web ziet het er alemaal prachtig uit, maar soms is het achteraf dat er problemen de kop op steken. Wellicht zijn Belgacom en Telenet dan de "meest betrouwbare" providers, of sla ik hier de bal mis?

Grtz,

Lcs
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer
Provider

Lcs schreef:Wellicht zijn Belgacom en Telenet dan de "meest betrouwbare" providers, of sla ik hier de bal mis?
Qua beschikbaarheid zijn ze inderdaad top maar qua helpdesk kan je soms wel eens lang wachten. Ook de administratie bij Telenet trekt op niks.

Op dat vlak was ik heel tevreden van EDPNet, daar was beschikbaarheid, helpdesk en facturatie echt top.

Naar wat ik hoor is dxADSL op al die vlakken ook goed bezig.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer
Provider
Te Koop forum

Je hebt helemaal gelijk, CLS, maar ik baseer me normaal op ervaringen die gepost worden op userbase.

Je kan kijken in de verschillende providerforums en bij "other providers" en een idee krijgen van ervaringen. DXadsl lijkt wel goed bezig te zijn op het vlak van service :).

BGC is volgens mij toch de meest betrouwbare en beste service. Waaranders kan je naar een 0800-nummer bellen? ;) Maar ze zijn ook verschrikkelijk duur voor dsl.

Aan jou uiteindelijk de keuze :).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
filipi
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer
Provider

De betrouwbaarheid speelt een rol, maar dat mag geen meerdere euro's (+10) per maand méér kosten.
Zoiets heet 'bedrog' of 'diefstal'.

Trouwens, als er al een probleem is met een alternatieve provider, dan hoor je d'er hier wel van. Het merendeel van de BC ot TN problemen hoor je hier niet.
(daarmee bedoel ik gewoon dat het percentage alternatievelingen hier bij UB véél hoger ligt dan bij de doorsnee Belg)

In februari nog bij iemand DxADSL in dienst genomen, en hij heeft nog geen seconde spijt gehad

25 euro per maand, 6Mbps, +40Gb, 25 euro activatie

Vanaf deze zomer gaat het er heel anders uitzien, als ADSL2+ 'losbarst' , maar dat is voorlopig afwachten.
Kokki
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer
Provider

Als je bij BGC geen problemen hebt (lees disconnects) dan kan je zonder veel problemen overschakelen. Moest je bij BGC last hebben van disconnects, dan probeer dat eerst met hun op te lossen voordat je overschakelt.
Ik heb ook ooit fulladsl gehad, en ik heb er geen problemen mee gehad. Ik heb de helpdesk wel nooit nodig gehad :)
Rogue
Premium Member
Premium Member
Provider

Fulladsl maakt gebruik van het broba II netwerk(scarlet) en dus niet van het turbolinenetwerk(bgc). Er kan dus wel degelijk een verschil in stabiliteit/snelheid zijn.
Afbeelding
Kokki
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer
Provider

oei ja, je zou wel eens heel goed gelijk kunnen hebben. In mijne tijd was dat nog Turboline.
Lcs
Starter
Starter
Provider

Rogue schreef:Fulladsl maakt gebruik van het broba II netwerk(scarlet) en dus niet van het turbolinenetwerk(bgc).
Wat zijn dan de verschillen tussen de beide netwerken? Qua aansluitingen enz? (ik ben niet direct de persoon die hier alles van af weet)
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”