BRUSSEL De alternatieve operator Tele2 zal nakijken wat het zou kosten om in ons land digitale televisie uit te zenden via de ether, met antennes. Dat heeft Marcel Smits, de financieel directeur van het Nederlandse moederbedrijf KPN, gisteren verklaard op de Telecom Investor Day van Dexia. Smits concretiseert daarmee de interesse van KPN om ook in Vlaanderen en/of België met tv-uitzendingen te beginnen. In Nederland is het bedrijf daar al een tijd mee bezig, onder de merknaam Digitenne. Het voordeel van digitale etheruitzendingen is dat ze relatief goedkoop kunnen worden uitgerold en aangeboden. 'De dekking van heel Nederland heeft ons zowat 250 miljoen euro gekost', zegt Smits. Digitenne-klanten betalen zowat 30euro voor een decoder en kunnen dan voor 6,95 euro per maand 23 tv-zenders digitaal ontvangen. KPN heeft voor de formule al een half miljoen klanten aangetrokken. Of er in ons land een markt bestaat voor digitale ethertelevisie moet nog worden bekeken, zegt Smits. Een evidente doelgroep zijn de 60.000 Vlaamse gezinnen die vandaag nog analoog tv kijken via de antenne. Begin november wordt dat analoge signaal uitgeschakeld en moeten zij een alternatief zoeken. Maar er zit ook een markt in gezinnen die hun huidige abonnement op de kabel of op BelgacomTV te duur vinden, of die een goedkoop abonnement zoeken voor bijkomende tv-toestellen of tweede verblijven. TVVlaanderen, dat digitale televisie aanbiedt via de satelliet, heeft die segmenten al met succes bespeeld. (wdp)
bron: De Standaard 19 maart -
Bron: express.be
Tele2 bestudeert kostprijs van tv-aanbod via de ether
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Kan de link aangepast worden?
Ja, ik ben geinteresseerd, alleen moet het aanbod van Tele2 serieus verbeteren, 15 GB is mager. Als ze dan nog eens een mager televisie-aanbod geven...
Ja, ik ben geinteresseerd, alleen moet het aanbod van Tele2 serieus verbeteren, 15 GB is mager. Als ze dan nog eens een mager televisie-aanbod geven...
-
- Erelid
Als ze TV gaan aanbieden, zal dat meer dan waarschijnlijk samen moeten gaan met een Tele2 internet abo.kUmbro schreef:Heeft niet veel met internet te maken lijkt me (ik zie iig de link met 15GB volume niet). Is trouwens dubbelpost
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
@ Kumbro...sorry....idd.....reeds gepost
btw, url hier opmaken is niet te doen....
op een ander forum...moet je link intikken, dan de naam die je wilt geven....en automatisch krijg je een goede URL volgens de regels
btw, url hier opmaken is niet te doen....
op een ander forum...moet je link intikken, dan de naam die je wilt geven....en automatisch krijg je een goede URL volgens de regels
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
dan zal dat wel niet rendabel zijn hé. Weet je wat zo'n zenderpark onderhouden wel kost?Lord Utopia schreef:[Als ze TV gaan aanbieden, zal dat meer dan waarschijnlijk samen moeten gaan met een Tele2 internet abo.
biedt telenet internet aan met hun digitale televisie? Nee
juist belgacom doet aan koppelverkoop (binnenkort ook niet meer)
Tele2 volgt op vlak van prijs, snelheid en datavolume nogal sterk het aanbod van Belgacom. Dit in tegenstelling tot de echte alternatieve isp's die 20, 30 40, ... 100 GB bij hun abonnementen geven die trouwens stukken lager zijn in kostrpijs. Dus mag je verwachten dat ze op vlak van digitale televisie ook de strategie van Belgacom zullen volgen. Dus verplichte afname van internet en dan pas televisie. Maar de toekomst zal het uitwijzen, ze zijn het nu nog aan het onderzoeken (het is te hopen dat hun testen en onderzoeken beter zijn dan deze van hun geflopte Pure ADSL gamma).satsurfer schreef:dan zal dat wel niet rendabel zijn hé. Weet je wat zo'n zenderpark onderhouden wel kost?Lord Utopia schreef:[Als ze TV gaan aanbieden, zal dat meer dan waarschijnlijk samen moeten gaan met een Tele2 internet abo.
-
- Erelid
Het zal dan ook technisch niet mogelijk zijn om tv apart te nemen. Je neemt de woorden ook uit mijn mond, het moet rendabel zijn. TV alleen aanbieden gaat niet rendabel zijn hoor, hetzelfde bij BGC TV.satsurfer schreef:dan zal dat wel niet rendabel zijn hé. Weet je wat zo'n zenderpark onderhouden wel kost?Lord Utopia schreef:[Als ze TV gaan aanbieden, zal dat meer dan waarschijnlijk samen moeten gaan met een Tele2 internet abo.
Trouwens, wat binnekort niet meer? Het enige dat Belgacom straks zal doen is Telefoonlijn + Televisie, dus koppelverkoop is er nog steeds he

-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 3 keer
DVB-T is via ether <-> ADSL via telefoonlijn. Ik zie niet hoe het een het ander kan tegenwerken (itt BGCTV: beide telefoonlijn). Trouwens in NL koppelt KPN Digitenne ook niet aan DSL. Mss dat ze het goedkoper gaan aanbieden adhv een pack, maarja dat is hun recht.Lord Utopia schreef:Het zal dan ook technisch niet mogelijk zijn om tv apart te nemen.
-
- Erelid
Kijk hè, dat was de uitleg van Belgacom, het is technisch niet mogelijk :"DkUmbro schreef:DVB-T is via ether <-> ADSL via telefoonlijn. Ik zie niet hoe het een het ander kan tegenwerken (itt BGCTV: beide telefoonlijn). Trouwens in NL koppelt KPN Digitenne ook niet aan DSL. Mss dat ze het goedkoper gaan aanbieden adhv een pack, maarja dat is hun recht.Lord Utopia schreef:Het zal dan ook technisch niet mogelijk zijn om tv apart te nemen.
Hier kijk ik wel naar uit, goedkoop een decoder en abo prijs in de helft. Of het bij ons de helft zal kosten weet ik niet maar ze zullen toch goedkoper moeten gaan om klanten te winnen. Ze zijn dan al de 4e partij die digi-tv aanbiedt (kabel/adsl/sateliet). Wel spijtig dat ik al in 2 dreamboxen heb geinvesteerd.
Please help, looking for a way to get rich and fast
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Digitenne wordt in nederland goed en slecht ontvangen. Sommige mensen hebben perfecte ontvangst en bij anderen is het pure misserie.
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... /1152559//
Meer info vind je hier
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... /1152559//
Meer info vind je hier
- deej
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Als je wist hoe DVB-T werkt en de wetgeving op koppelverkoop kende dan zou je zo'n klinkklare nutteloze onzin niet uitkramen. Maar ja we zijn wel meer van je gewend hé.Zambo schreef:Dus verplichte afname van internet en dan pas televisie. Maar de toekomst zal het uitwijzen, ze zijn het nu nog aan het onderzoeken (het is te hopen dat hun testen en onderzoeken beter zijn dan deze van hun geflopte Pure ADSL gamma).