United Telecom

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 1 keer

Ik krijg hier vandaag een reclame folder in de bus van een (nieuwe?) internet provider 'United Telecom' die z'n hoofdzetel waarempel in Holsbeek heeft :) Hier 2 km vandaan dus.

Is dit een nieuwe? Zo neen, forums admins: hebben jullie hier al snelheidstest resultaten van gezien?

Even korte samenvatting:
Promotieprijs: 24,90 €/maand -> 19,99 €/maand
Inclusief 1 GB/maand ; extra verbruik 0,99 €/GB
Download max 6 Mbps - Upload max 640 Kbps
Activatiekost : 45 €
Contractduur : 1 jaar ; daarna opzegbaar mits 3 maanden vooropzeg
Gratis anti-virus en anti-spam (U dient wel uw computer nog steeds te beveiligen)
U voorziet zelf een modem (equivalent aan Belgacom-modem bv. Philips, Thomson, Alcatel).
U bestelt een nieuwe modem (optioneel):
ethernetmodem -- 49 €;
draadloze modem -- 79 €
Installatie door één van onze technici : 99 € (niet verplicht)
Prijzen incl. BTW
Niets dan voordelen...

Een snelle breedbandverbinding
Geen limiet voor het versturen van gegevens
1 emailadres met 5 aliassen - 50 MB per mailbox
Mailforwarding
Auto reply
Webmail
Gratis beveiliging van de lijn tegen spam en virussen (u dient uw computer wel zelf nog te beveiligen)

Niet interessant in mijn ogen ... extra verbruik is veel te duur en 1GB is niet meer van deze tijd, ongeacht de lage prijs.

Normaal 24,90€ per maand, nu 19,99€ aanbod onder voorwaarden, promotie geldig tot 30 april 2008.

Wat die voorwaarden wel mogen zijn is nergens terug te vinden, noch op de brochure, noch in de begeleidende brief.

Even snuisteren op de website vertelt me dat ze maar 1 abo aanbieden, buiten dan het volgende voor bedrijven:

69,99 €/maand
Inclusief 75 GB/maand
extra verbruik 0,83 €/GB
Download max 6 Mbps - Upload 640 Kbps
1 vast IP adres
aantal aansluitbare computers : ongelimiteerd
Activatiekost : 100 €
Contractduur: 1 jaar; daarna opzegbaar mits 3 maanden vooropzeg
Gratis anti-virus en anti-spam (U dient wel uw computer nog steeds te beveiligen)
U voorziet zelf in een modem (equivalent aan Belgacom-modem bv. Philips, Thomson, Alcatel)
Installatie door één van onze technici : 300 € (niet verplicht)

Prijzen waarschijnlijk excl BTW alhoewel niet aangegeven op de website. De prijs van het extra volume doet me vermoeden dat het excl is.

Altijd wel grappig dat die installatie kost zoveel duurder is voor de bedrijfs abo's :roll: Die hogere activatie kost kan ik misschien nog enigszins begrijpen wegens het vaste IP .. een modem instellen voor vast IP tov PPPoE dynamisch is welgeteld 30s meer werk.

Heeft iemand eigenlijk een idee hoe je in godsnaam een ADSL lijn van antivirus/spam voorziet? :lol:

Tenslotte nog even de website: http://www.united-telecom.be/
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

United Telecom is al oud hoor, ik weet nog toen ze 4 Mb / 256 kbps aanboden voor 29,99 EUR per maand, 1,54 euro per GB. :P
Rogue
Premium Member
Premium Member

activatiekost is obsceen hoog (45 € is echt niet meer van deze tijd om een adsl-lijntje aan te sluiten), en een opzeg van 3 maand is :smash2:

ben het er inderdaad mee eens dat de activatiekost voor bedrijven "gewoon omdat ze het kunnen" veel te hoog is voor in wezen hetzelfde product
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

United Telecom is al oud. Ma echt oud hoor.
Ik zal eens in de speedtests snuffelen.
//edit: nop, niks. Dus ofwel is het een reseller en zijn hun DNS-namen niet iets met "united" in, ofwel hebben ze geen PTR-records tout court.
Fustigateur
Pro Member
Pro Member

Sven.VdS schreef:Ik krijg hier vandaag een reclame folder in de bus van een (nieuwe?) internet provider 'United Telecom' die z'n hoofdzetel waarempel in Holsbeek heeft :) Hier 2 km vandaan dus.

Is dit een nieuwe? Zo neen, forums admins: hebben jullie hier al snelheidstest resultaten van gezien?

Even korte samenvatting:
Promotieprijs: 24,90 €/maand -> 19,99 €/maand
Inclusief 1 GB/maand ; extra verbruik 0,99 €/GB
Download max 6 Mbps - Upload max 640 Kbps
Activatiekost : 45 €
Contractduur : 1 jaar ; daarna opzegbaar mits 3 maanden vooropzeg
U voorziet zelf een modem (equivalent aan Belgacom-modem bv. Philips, Thomson, Alcatel).
U bestelt een nieuwe modem (optioneel):
ethernetmodem -- 49 €;
draadloze modem -- 79 €
Installatie door één van onze technici : 99 € (niet verplicht)
Prijzen incl. BTW
Niets dan voordelen...

Een snelle breedbandverbinding
Geen limiet voor het versturen van gegevens
1 emailadres met 5 aliassen - 50 MB per mailbox
Mailforwarding
Auto reply
Webmail
Gratis beveiliging van de lijn tegen spam en virussen (u dient uw computer wel zelf nog te beveiligen)

Niet interessant in mijn ogen ... extra verbruik is veel te duur en 1GB is niet meer van deze tijd, ongeacht de lage prijs.

Normaal 24,90€ per maand, nu 19,99€ aanbod onder voorwaarden, promotie geldig tot 30 april 2008.

Wat die voorwaarden wel mogen zijn is nergens terug te vinden, noch op de brochure, noch in de begeleidende brief.

Even snuisteren op de website vertelt me dat ze maar 1 abo aanbieden, buiten dan het volgende voor bedrijven:

69,99 €/maand
Inclusief 75 GB/maand
extra verbruik 0,83 €/GB
Download max 6 Mbps - Upload 640 Kbps
1 vast IP adres
aantal aansluitbare computers : ongelimiteerd
Activatiekost : 100 €
Contractduur: 1 jaar; daarna opzegbaar mits 3 maanden vooropzeg
U voorziet zelf in een modem (equivalent aan Belgacom-modem bv. Philips, Thomson, Alcatel)
Installatie door één van onze technici : 300 € (niet verplicht)

Prijzen waarschijnlijk excl BTW alhoewel niet aangegeven op de website. De prijs van het extra volume doet me vermoeden dat het excl is.

Altijd wel grappig dat die installatie kost zoveel duurder is voor de bedrijfs abo's :roll: Die hogere activatie kost kan ik misschien nog enigszins begrijpen wegens het vaste IP .. een modem instellen voor vast IP tov PPPoE dynamisch is welgeteld 30s meer werk.

Heeft iemand eigenlijk een idee hoe je in godsnaam een ADSL lijn van antivirus/spam voorziet? :lol:

Tenslotte nog even de website: http://www.united-telecom.be/

Wat zitten die te prutsen met 1 giga. Voor die prijs en snelheid heb je 20 giga bij edpnet, 30 giga bij full telecom en 40 giga bij scrombleadsl. Je reinste afzetterij. Een kleine provider die zich Belgacom waant zeker? Goe bezig. Maar ja, mogelijks opgestart door een BC-werknemer. :P
voodoodoll
Plus Member
Plus Member

Veel reclame voor deze ISP de laatste weken. Eerste keer gezien op VTM en gisteren zelfs in de Kinepolis :|
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Zolang ze maar klanten kunnen wegpikken van Telenet en Belgacom is het goed.
xr2i
Member
Member

Inderdaad een belachelijk product..

19 euro per maand voor slechts 1Gb inbegrepen volume..
Dus als je de 30 wilt downloaden ben je aan 48 euro per maand, echte afzetterij al is het lichtelijk beter dan BGC, maar veel slechter dan de reeds bestaande alternatieven..(dommel,edpnet,belcenter,etc..)

Ik snap niet hoe ze zoveel reclame (vtm, kinepolis) kunnen doen voor zo'n slecht product..En als je op die website surft, zie je amper hun adsl aanbod..

Waarom kunnen we geen alternatieve providers hebben met degelijke offers? Dan zou het echt waard zijn om reclame op tv te doen en in de kinepolis.. :cry:
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Ik denk dat alternatieve providers het nu al druk genoeg hebben :wink:
Zambo
Elite Poster
Elite Poster

Ze schieten als paddestoelen uit de grond op dit moment. Straks zullen ze ook evensnel terug van de aardbodem verdwijnen. Enkel de echte alternatieve providers zullen overleven met een deftig bedrijfsplan op lange termijn. Jammer dat de kans door die wildgroei de mensen die de sprong gewaagd hebben terug naar de grote twee zullen gedreven worden met als beeld van "we betalen meer, maar ze gaan niet failliet en kunnen service leveren".
Het bos wordt wel heel ondoorzichtig op dit moment, je krijgt het gevoel dat je amper nog de bomen ziet. Waarschijnlijk is het een fase waar we door moeten met het oog op meer concurentie binnen het internet landschap in dit landje.
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Ik zie anders nog heel duidelijk door het bos... kdenk dat eerder de gewone mens zoals mijn buren, er last van hebben.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 68 keer

Pas op,er zijn mensen die ruim toekomen met 1gb,ik ken er zo enkele,het zijn mensen die op pensioen zijn,soms een email versturen,en af en toe eens iets opzoeken,die hebben dan een verbruik van iets minder dan 1 gb per maand.Het 'start ' abbo van Dommel is volgens mij nog intressanter,ik heb het onlangs nog iemand aangeraden :-)
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Nee, mensen die op pensioen zijn, en op de computer zitten, gaan heus aan meer dan 1 GB verbruiken. Die hebben hele dagen niets te doen, dan op de computer zitten, tv kijken en op de kinderen van hun kinderen passen.
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster

Lord Utopia schreef:Nee, mensen die op pensioen zijn, en op de computer zitten, gaan heus aan meer dan 1 GB verbruiken. Die hebben hele dagen niets te doen, dan op de computer zitten, tv kijken en op de kinderen van hun kinderen passen.
Vooral wanneer ze eenmaal webradio en YouTube ontdekt hebben :)
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
320i
Elite Poster
Elite Poster

united telecom is een limburgse telecomoperator, met hoofdzetel in Holsbeek.

Nu punt is dat je in het leuvense en limburg U.T. nog wel kan tegen komen omdat ze motocross sponseren, basketball etc...
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Lord Utopia schreef:United Telecom is al oud hoor, ik weet nog toen ze 4 Mb / 256 kbps aanboden voor 29,99 EUR per maand, 1,54 euro per GB. :P
De all-in 4 Mbit toen had een optie voor ongelimiteerde download (extra bedrag)....

Btw is (was) dit geen reseller van T2 ?
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

320i schreef:Nu punt is dat je in het leuvense en limburg U.T. nog wel kan tegen komen omdat ze motocross sponseren, basketball etc...
ze maken reclame op vlaamse televisie in prime-time... dan is uw doelgroep toch wel groter dan dat, nee?
filipi
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

kaise1 schreef:
Lord Utopia schreef:United Telecom is al oud hoor, ik weet nog toen ze 4 Mb / 256 kbps aanboden voor 29,99 EUR per maand, 1,54 euro per GB. :P
De all-in 4 Mbit toen had een optie voor ongelimiteerde download (extra bedrag)....

Btw is (was) dit geen reseller van T2 ?
Bijna juist...hun 1Mbit all-in unlimited had een optie tot 4 Mbit.
...enkel, hun unlimited was niet zo unlimited als ze schreven....zelfs maar 10Gb

Dit oude abo kan je trouwens, op aanvraag, nog steeds verkrijgen. Alleen is hun website sinds enkele weken grondig vernieuwd, en is die all-in niet meer te bespeuren.

en ja, toen was UT in alle geval een reseller van Tele2
meon schreef:
320i schreef:Nu punt is dat je in het leuvense en limburg U.T. nog wel kan tegen komen omdat ze motocross sponseren, basketball etc...
ze maken reclame op vlaamse televisie in prime-time... dan is uw doelgroep toch wel groter dan dat, nee?
Blijkbaar is die doelgroep idd enorm groot geworden de laatste weken.
Dit is iets wat veeeeel meer alternatieve providers zouden moeten doen.
Reclame werkt nog steeds heel goed... en de van nature uit conservatieve belgjes hebben zo'n akties nodig om overtuigd te worden om van provider te wisselen.
Maarja, dan nog zullen ze blijven zeggen dat hun emailadres veranderen veeel te lastig is... :puke: sorry.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Ikzelf ben enige tijd geleden overgestapt van Telenet naar Scarlet.
De mannen van Belgacom zijn hier 4 keer bij mij thuis geweest,ik heb soms aan iemand moeten vragen om bij mij thuis te blijven,omdat ze weer eens langs kwamen,en dan is de technieker van Scarlet nog moeten komen,enfin,een grote boel miserie was het,het heeft in totaal meer dan 2 maanden geduurd,alles is nu wel in orde,maar ik kan best begrijpen dat mensen ervoor passen.
Goede tip: als u wilt veranderen van provider,zorg ervoor dat u iemand heeft die bij u de thuiswacht kan doen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

fluppie schreef:Goede tip: als u wilt veranderen van provider,zorg ervoor dat u iemand heeft die bij u de thuiswacht kan doen.
Bij het veranderen van ADSL provider (idem voor electriciteit en gas) blijft alles hetzelfde bij je thuis... er is dus geen enkele reden dat er iemand moet langskomen.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

r2504,ik kwam van Telenet,dus de technieker van Telenet had indertijd de telefoonkabel van Belgacom doorgeknipt,daardoor was het nodig dat er een stuk aangelast werd.
Dit kon blijkbaar niet door deBC technieker die toen ter plaatse was.
Later is het dan gelast door een andere BC tech. maar die wilde de lijn nog niet activeren.
Weer een andere BC tech. die met zijn laptop het nodige gedaan heeft.
Dan een tech. geweest van Scarlet,maar het werkte niet.
Alweer een BC> tech. geweest, fout lag in de BC tel. centrale,500 m verder,is toen naar ginder gereden en alles was ok toen.
Dit alles heeft iets meer dan 2 maand geduurd
Hoezo,er komt geen BC technieker in uw huis??
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Als ik dat zie wat fluppie schreef, een echte ramp dus.
Zo 'n toestanden moesten gewoon verboden worden en zou beter bij wet verboden worden, puur geldklopperij. (aftruggellaars)
deej schreef:Zolang ze maar klanten kunnen wegpikken van Telenet en Belgacom is het goed.
Daar ben ik dus niet zo zeker van of dat goed is,... die werken elkaar tegen.
Op de kap van de klant, die onnodig wachttijd aan zijn been gelapt wordt.

Ik zal me hoeden hier één of andere ISP aan te bevelen, 'k blijf onpartijdig.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

fluppie schreef:r2504,ik kwam van Telenet
Sorry, ik had BGC en Scarlet gelezen... ik ging er dus vanuit dat het van de ene ADSL provider naar de andere was.
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”