Simpele Modem

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
crunx
Starter
Starter

Aangezien ik nu al meer als 9 weken zonder internet zit vanwege allemaal problemen van scarlet, belgacom, tele2 en fulladsl, wil ik nu eindelijk trug op internet.
Nu is mijn internetverbinding 20 maart geactiveerd, maar met mijn oude modem(speedtouch 706wl) van tele2 werkt dit niet omdat je eerst instellingen moet veranderen (wat niet gaat want tele2 heeft je router beveiligd :roll: ), dus probeerde ik mijn oude alcatel speedtouch USB maar die is te oud voor vista.
Dus het enige dat ik kan doen is een nieuwe modem gaan halen, niets draadloos, geen 4voudige poorten, gewoon een simpele modem die easy te installeren is en maar op 1 pc moet werken.
EN die liefst zo snel mogelijk bezorgd kan worden :wink: online bestellen is goed, of een winkel in geel zou ook handig zijn:)

Computers Enzo
Technicom
Geuns computers
Compro
Chameleon
Com service
Diskcom

modem mag liefst zo weinig mogelijk kosten
fulladsl heeft dit op hun site staan:
VPI: 8
VCI: 35
Wan Type: PPPoA of PPPoE (afhankelijk van modem)
Data Encapsulation: LLC
Schedule type: UBR

maar daar versta ik niets van.
Iemand die een simpele modem kent voor breedband adsl?
Coolrunner
Member
Member

kunt ge diene speedtouch 706wl niet flashen met originele firmware zodat ge hem vrij kunt gebruiken.

Zelf heb ik een Thompson Speedtouch 716 v5 WL gereflashed (was ook een Tele2 ding)

2 minuten googlen : http://www.pc-helpforum.be/f168/opgelos ... shen-7920/

paswoord is regelmatig hetzelfde : tele2 / tele2 of zoiets
It ain`t what you say but the way you say it !
crunx
Starter
Starter

Coolrunner schreef:kunt ge diene speedtouch 706wl niet flashen met originele firmware zodat ge hem vrij kunt gebruiken.

Zelf heb ik een Thompson Speedtouch 716 v5 WL gereflashed (was ook een Tele2 ding)

2 minuten googlen : http://www.pc-helpforum.be/f168/opgelos ... shen-7920/

paswoord is regelmatig hetzelfde : tele2 / tele2 of zoiets
gaat niet dat is admin

maar het maakt niets meer uit, ik ben een nieuwe speedtouch gaan halen bij belgacom en die werkt wel:) Eindelijk trug internet na 2 maanden
toerist
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

crunx schreef:dus probeerde ik mijn oude alcatel speedtouch USB maar die is te oud voor vista.
is niet te oud, bestaan al Vista drivers voor hoor.
ook al gebruikt en werkt perfect.
Thomson's Guidelines for Thomson USB DSL modems

- SpeedTouch USB
- SpeedTouch USB ISDN
- ST330 (grey/bordeaux/slimline)

Download Generic ST330/USB driver R4.1 MS Windows Vista Installer v0.3 here Download Generic Version of ST330/USB MS Windows Vista CD here Download UK Version of ST330/USB MS Windows Vista driver here
Before installing the new drivers, please follow these guidelines:
1/ download the new driver
2/ remove the existing driver
3/ upgrade the Operating System to Windows Vista
4/ re-install the USB modem with the new driver
http://www.thomson.net/GlobalEnglish/Pr ... fault.aspx
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”