subject: cityconnect expansion - cityconnect uitbreidingen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

March 20 - 2008 - 10:34 PM posted by: [dommel.com servicecenter]

subject: cityconnect expansion - cityconnect uitbreidingen


met plezier kondigen we u aan dat cityconnect beschikbaar zal zijn vanaf 01/07/2008 in en rond volgende steden:

leuven -- beschikbaar nu
kessel-lo -- beschikbaar vanaf 01/05/2008
sint-truiden -- beschikbaar vanaf 01/05/2008
hasselt -- beschikbaar vanaf 01/07/2008
lier -- beschikbaar vanaf 01/07/2008
antwerpen -- beschikbaar vanaf 01/07
gent -- beschikbaar vanaf 01/07/2008
oostende -- beschikbaar vanaf 01/07/2008
mechelen -- beschikbaar vanaf 01/07/2008
meer steden zullen toegevoegd worden op 01/10/2008.

vanaf deze data zal het homeconnect all-in-one pakket op deze locaties opgeleverd worden met een maximale snelheid van 24 mbit/sec.
u kan op onze website http://www.dommel.com nakijken of uw telefoonnummer in aanmerking komt voor cityconnect.
binnen enkele weken zullen we ook hogere snelheidsopties aanbieden op onze netconnect accounts, meer info hierover zal ook hier aangekondigd worden.
Afbeelding
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

wouter88
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 jun 2007, 16:32

Verhoging snelheid netconnect :D

Dit zie ik wel zitten :p
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer



ow ok nie gezien :)
Afbeelding
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

bgc moest het toch op 1 juli voor heel belgie beschikbaar stellen, adsl2+? was toch besluit van bipt
t-town
Premium Member
Premium Member
Berichten: 527
Lid geworden op: 08 mei 2006, 19:56
Twitter: ttown2
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 22 keer

Ja, maar als dommel het kan aanbieden is het waarschijnlijk veel goedkoper, natuurlijk is het afwachten, maar ik denk dat de prijzen van cityconnect daar nog niet in de buurt komen.
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

mja de data hierboven zijn allemaal 1 juli hé. OF zijn dat gewoon de steden die er nu al klaar voor zijn. Dacht dat BGC het zo moest doen dat hel belgie adsl2+ kan hebben. Normaal zal Dommel daar direct op springen toch, aangezien ze op bgc netwerk zitten..
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

frado schreef:mja de data hierboven zijn allemaal 1 juli hé. OF zijn dat gewoon de steden die er nu al klaar voor zijn. Dacht dat BGC het zo moest doen dat hel belgie adsl2+ kan hebben. Normaal zal Dommel daar direct op springen toch, aangezien ze op bgc netwerk zitten..


Enkel als upgrade voor Netconnect hé. CityConnect is hun eigen apparatuur.
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

yama schreef:


ow ok nie gezien :)

vindt 't ook goed dat dit in een nieuw topic gepost wordt want dat andere zal waarschijnlijk toch alleen maar gelezen worden door degenen die al cityconnect hebben.
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

deej schreef:
frado schreef:mja de data hierboven zijn allemaal 1 juli hé. OF zijn dat gewoon de steden die er nu al klaar voor zijn. Dacht dat BGC het zo moest doen dat hel belgie adsl2+ kan hebben. Normaal zal Dommel daar direct op springen toch, aangezien ze op bgc netwerk zitten..


Enkel als upgrade voor Netconnect hé. CityConnect is hun eigen apparatuur.

city connect is toch gewoon de naam van hun adsl2+ lijn? Ze zitten zij toch op het bgc adsl2+ netwerk, of niet?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

frado schreef:
deej schreef:
frado schreef:mja de data hierboven zijn allemaal 1 juli hé. OF zijn dat gewoon de steden die er nu al klaar voor zijn. Dacht dat BGC het zo moest doen dat hel belgie adsl2+ kan hebben. Normaal zal Dommel daar direct op springen toch, aangezien ze op bgc netwerk zitten..


Enkel als upgrade voor Netconnect hé. CityConnect is hun eigen apparatuur.

city connect is toch gewoon de naam van hun adsl2+ lijn? Ze zitten zij toch op het bgc adsl2+ netwerk, of niet?
Nee, hun Cityconnect is hun eigen apparatuur... dat weet je toch? :P
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

nu wel blijkbaar;) . En hoe komt het dan dat hun data van 1 juli samenvallen met dat besluit van bipt dat bgc dat op 1 julie moet opstenstellen? Toeval of niet? Dus voor adsl2+ zijn ze van niemand afhankelijk?
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

frado schreef:nu wel blijkbaar;) . En hoe komt het dan dat hun data van 1 juli samenvallen met dat besluit van bipt dat bgc dat op 1 julie moet opstenstellen? Toeval of niet? Dus voor adsl2+ zijn ze van niemand afhankelijk?


Waarschijnllijk (!!) omdat Dommel ADSL2+ gaat aanbieden via BC waar ze zelf nog niet actief zijn.
Het zou alvast mooi zijn dat er op grotere schaal van ADSL2+ gebruik kan worden gemaakt. Hopelijk kan de prijs op hetzelfde niveau dan op de eigen infrastructuur.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

on4bam schreef:Waarschijnllijk (!!) omdat Dommel ADSL2+ gaat aanbieden via BC waar ze zelf nog niet actief zijn.
BelgaCom heeft niets te maken met Cityconnect, anders zou Dommel nooit hun produkt aan zo lage prijzen kunnen aanbieden

mvg,
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

on4bam schreef:
frado schreef:nu wel blijkbaar;) . En hoe komt het dan dat hun data van 1 juli samenvallen met dat besluit van bipt dat bgc dat op 1 julie moet opstenstellen? Toeval of niet? Dus voor adsl2+ zijn ze van niemand afhankelijk?


Waarschijnllijk (!!) omdat Dommel ADSL2+ gaat aanbieden via BC waar ze zelf nog niet actief zijn.
Het zou alvast mooi zijn dat er op grotere schaal van ADSL2+ gebruik kan worden gemaakt. Hopelijk kan de prijs op hetzelfde niveau dan op de eigen infrastructuur.

nee omdat ze op dat moment adsl2+ goedkoper kunnen aanbieden dan concurrenten (resellers van bgc).
Als iemand overschakelt naar de concurrentie, blijft die daar (een hele tijd), daarom wordt het op hetzelfde moment aangeboden en bvb. geen maand later.
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

frado schreef:nu wel blijkbaar;) . En hoe komt het dan dat hun data van 1 juli samenvallen met dat besluit van bipt dat bgc dat op 1 julie moet opstenstellen? Toeval of niet? Dus voor adsl2+ zijn ze van niemand afhankelijk?

Dommel kan er geen tijd tussen laten. Anders schakelt iedereen over naar belgacom of doet een upgrade van zijn bestaande belgacom abo -> weer vast voor een jaarke.

Als Dommel ADSL2+ gaat aanbieden via belgacom dan zal de dekking wel iets groter zijn dan wat er in dat lijstje staat.
Please help, looking for a way to get rich and fast
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

BungaMan schreef:
frado schreef:nu wel blijkbaar;) . En hoe komt het dan dat hun data van 1 juli samenvallen met dat besluit van bipt dat bgc dat op 1 julie moet opstenstellen? Toeval of niet? Dus voor adsl2+ zijn ze van niemand afhankelijk?

Dommel kan er geen tijd tussen laten. Anders schakelt iedereen over naar belgacom of doet een upgrade van zijn bestaande belgacom abo -> weer vast voor een jaarke.

Als Dommel ADSL2+ gaat aanbieden via belgacom dan zal de dekking wel iets groter zijn dan wat er in dat lijstje staat.



ik hoop dat je gelijk hebt want tegenwoordig ondervind een gebruiker van een 4 mbit lijntje wel wat problemen als je al eens iets download en dan nog een hd clipke wil zien ;-)
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Dan hoop ik dat dommel overweegt om adsl2+ van bgc aan te bieden. Zal waarschijnlijk wel duurder zijn dan? Of niet meer door dat besluit van bipt?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

frado schreef:Dan hoop ik dat dommel overweegt om adsl2+ van bgc aan te bieden. Zal waarschijnlijk wel duurder zijn dan? Of niet meer door dat besluit van bipt?
Het BIPT zei dat het niet meer dan ADSL2+ mocht kosten :P
Moomin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 29 mei 2006, 11:35
Bedankt: 2 keer

yama schreef:March 20 - 2008 - 10:34 PM posted by: [dommel.com servicecenter]met plezier kondigen we u aan dat cityconnect beschikbaar zal zijn vanaf 01/07/2008 in en rond volgende steden:


Hoeveel km is "rond"? Hasselt is groot...

De laatste tijd haal ik met NetConnect niet meer eens de normale throughput. Eerst profiel naar 3.3Mbit moeten laten zakken om een reeks disconnects op te vangen (terwijl het bij Belgacom vroeger geen probleem was op 4Mbit - de Belgacom helplijn zei ook dat ze konden zien waar het probleem lag maar dat het uit hun handen was m.a.w. op het Dommel stuk... en die willen niets doen, behalve zeggen dat het bij Belgacom ligt...).

En nu sinds een paar maanden slechte throughput. Op het grafiekje van Netgrid had ik met 3 lijntjes naar Giganews (de betaalversie, niet de Dommelkloon) een mooi gevulde grafiek, geen dalen, gewoon continue 360 KBps. Nu niks dan gaten erin, terwijl er geen andere software draait. Een buur heeft bij Belgacom geen enkel probleem met Giganews, dus daar ligt het niet. :cry:

Als ze nu de snelheid van Netconnect gaan opvoeren ben ik daar dus geen fluit mee. Eerst maar eens hun huidige probleempjes fixen. Misschien dat het met ADSL+ beter wordt, maar heb zo m'n twijfels dat die hier aan de rand van Hasselt beschikbaar gaat zijn... :-(
Bijlagen
traffic.GIF
(2.49 KiB) 303 keer gedownload
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

welk programma gebruik je om te downloaden van usenet? heb ooit ook zo'n grafiek gehad, was bij mij een softwarematig conflict ts newsleecher en m'n antivirus.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Moomin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 29 mei 2006, 11:35
Bedankt: 2 keer

Xnews of Grabit. Beide gebruik ik al jaren (Xnews, Grabit een half jaartje, ging in begin goed) zonder enig probleem met NetGrid en Avira. Ik heb weinig software geinstalleerd, maar aangezien ik toch enkele wijzigingen in de partitieverdeling wil aanbrengen, ga ik dan gelijk maar eens XP herinstalleren.

De beste test van mijn snelheid was altijd een grote groep in Xnews selecteren en een full update van de headers te doen. Dan had ik met 1 thread de complete bandbreedte volledig gevuld. Nu ziet het er maar miserabel uit.
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

ik gebruikt alt binz, wil niets anders meer;)
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

Moomin schreef:Misschien dat het met ADSL+ beter wordt, maar heb zo m'n twijfels dat die hier aan de rand van Hasselt beschikbaar gaat zijn... :-(

in welke "rand" van hasselt woon je? ik in banneuxwijk en hier altijd volle snelheid en nooit problemen met dommel.
Moomin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 29 mei 2006, 11:35
Bedankt: 2 keer

4 Km van de grote ring, echt op de grens van Hasselt. Hier rijden zelfs de fameuze gratis bussen niet, gewoon geen aansluiting op het H lijnnetwerk.

ik gebruikt alt binz, wil niets anders meer;)


EDIT: OK, geprobeerd, loopt leuk, maar vind een paar opties makkelijker bij Grabit (zoals kiezen of je wil dat de PC uitvalt na downen - knop bij Grabit, ergens diep in de settings bij AltBinz).

Maar het probleem blijft: diepe dalen in mijn download grafiek. Lijkt me dus niet de software. Heb trouwens alle soft die in de achtergrodn loopt effe uitgezet, geen verschil... :-(
zogro
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 maa 2006, 10:16

vroeger gebruikte ik ook grabit maar had ook problemen met daling van snelheid.
Gebruik nu al bijna jaar SABnzbd en altijd constante en goeie snelheid daarmee.
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

Met newsleecher en eset smartsecurity geen probs en constante snelheid

ALTIJD MN 3.30 mbps .


grtz
Afbeelding
desteven
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 sep 2007, 02:11

Dus ik ga begin juli naar "cityconnect migration: migration not yet requested" in het Dommel-beheer, druk op "change" en wordt kosteloos overgeschakeld?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

desteven schreef:Dus ik ga begin juli naar "cityconnect migration: migration not yet requested" in het Dommel-beheer, druk op "change" en wordt kosteloos overgeschakeld?
Neen, je zal een activatiekost moeten betalen.
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Moomin schreef:4 Km van de grote ring, echt op de grens van Hasselt. Hier rijden zelfs de fameuze gratis bussen niet, gewoon geen aansluiting op het H lijnnetwerk.

ik gebruikt alt binz, wil niets anders meer;)


EDIT: OK, geprobeerd, loopt leuk, maar vind een paar opties makkelijker bij Grabit (zoals kiezen of je wil dat de PC uitvalt na downen - knop bij Grabit, ergens diep in de settings bij AltBinz).

Maar het probleem blijft: diepe dalen in mijn download grafiek. Lijkt me dus niet de software. Heb trouwens alle soft die in de achtergrodn loopt effe uitgezet, geen verschil... :-(

bij alt binz is dit ook een knop rofl . Shutodown, kemel van een icoon, in het midden :)
Moomin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 29 mei 2006, 11:35
Bedankt: 2 keer

Ah, yup, had ik gemist. Zat voornamelijk in de guides en help te zoeken :oops: Zal 't nog es proberen, zodra de PC geherinstalleerd is. Een clean install is het laatste wat ik nog kan proberen. Als dat niet helpt ligt het extern. Dommel netwerk te zwaar belast misschien?
Sunreezer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 nov 2007, 19:10

Aalst en omstreken (Zone 053) valt natuurlijk weer eens uit de boot :roll: .
Nochtans zitten er hier minstens evenveel kandidaten dan in Sint-Truiden of Kessel-Lo
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Het heeft niet enkel te maken met 'kandidaten', het moet technisch gezien ook interessant zijn. De ligging van de de centrale is vooral van belang. Het is niet zo dat als je 'ergens' in aalst een dslam instaleert dat je automatisch heel aalst kan bevoorraden.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Sunreezer schreef:Aalst en omstreken (Zone 053) valt natuurlijk weer eens uit de boot :roll: .
Nochtans zitten er hier minstens evenveel kandidaten dan in Sint-Truiden of Kessel-Lo


In oktober worden er weer heel wat centrales uitgerust met DSLAMs, wie weet heb je dan meer geluk.
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Heb een vraagje: als je nu met netconnect dicht bij de centrale woont zal dat dan compleet veranderen met cityconnect en afhangen van waar die dslam zich bevindt?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

broli schreef:Heb een vraagje: als je nu met netconnect dicht bij de centrale woont zal dat dan compleet veranderen met cityconnect en afhangen van waar die dslam zich bevindt?
Ja.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Goztow schreef:
broli schreef:Heb een vraagje: als je nu met netconnect dicht bij de centrale woont zal dat dan compleet veranderen met cityconnect en afhangen van waar die dslam zich bevindt?
Ja.


Neen!
Want in 98% van de gevallen blijf je op dezelfde centrale aangesloten. De afstand blijft dus hetzelfde!
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Je moet toch aangesloten worden op de centrale waar de dslam staat? Of heb ik het nu helemaal verkeerd begrepen?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Goztow schreef:Je moet toch aangesloten worden op de centrale waar de dslam staat? Of heb ik het nu helemaal verkeerd begrepen?


Uiteraard. Maar in de meeste gevallen is dit dezelfde centrale als waar je momenteel op aangesloten bent.
Gebruikersavatar
Cyrus23
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 06 dec 2003, 12:12
Locatie: Lommel
Contacteer:

Ik heb eens een vraagske.Als ik op dommel kijk ben ik nog nt aansluitbaar op cittyconnect.Maar als ik naar de informatie in men pakket bekijk dan staat er switch account to cityconnect.Wat wil dit zeggen. Cityconnect migration
Zever in pakskes daar ben ik goed in dus zeik niet ik weet altijd beter.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”