Beste keuze voor 1.5 GB-gebruiker

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
woutervhb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 jan 2008, 22:11
Locatie: Leuven
Contacteer:

Welke provider zou jij aanraden aan iemand die verhuist en een nieuwe provider kiest, met deze info:

- maandelijks gebruik tussen 1 en 1.6 GB (cijfers van de vier voorbije maanden)
- bijna uitsluitend surfen en emailen, geen peer2peer etc
- betrouwbare en professionele dienstverlening en facturatie, maar indien nodig graag een vriendelijke en professionele helpdesk
- zo goedkoop mogelijk
- nice to have: handige online beheerstool voor opvolging van historisch maandverbruik, gebruiksvriendelijke manier van inlichtingen bij limietnadering en -overschrijding.

Ikzelf denk aan EDPnet, omdat zij een interessante formule hebben met 1GB aan 20 euro en een uitbreiding van 1GB/maand voor 1 euro extra. Dus samen met een Discoveryline kom ik op 26,8 euro.
En over de dienstverlening en het professionalisme hoor ik hier niet te veel klagen, integendeel.

Zie ik alternatieven over het hoofd?
Laatst gewijzigd door woutervhb op 18 mar 2008, 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Dommel is ietsje goedkoper dacht ik?
http://www.dommel.com/nl/adsl/adsl.php?cust=home

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Alleen surfen en e-mailen zou ik idd Dommel NetconnectStart aanraden. Sinds je niet downloadt, is snelheid van geen belang. Op 2 Mb merk je geen verschil met het inladen van een pagina. 't Is natuurlijk wel 2 EUR per GB.

Anders kun je ook ADSL20 proberen, das 6 Mb, 20 GB voor 20 EUR in de maand.
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

Euphony: ADSL@max krijg je voor 15 euro 0.5 GB. Snelheid ligt op 6 MB.
Per extra GB betaal je 3 euro extra. Gaat via het netwerk van mobistar.
Als je kiest voor hoge snelheid zijn ook FullADSL en EDPnet iets duurdere alternatieven. Wat de klantendienst betreft valt vooral EDPnet aan te bevelen. FullADSL heb ik geen idee.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Kijk zelf eens op www.xs.be en post dan een lijstje (top 5?). Dan geven de gebruikers hier wel wat commentaar op dienstverlening, facturatie en zo ;).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Het enige alternatief (buiten EDPnet) wat ik nog zou durven aanraden/bekijken is (Full) ADSL20. Hun 20GB produkt is goedkoper van het "light" abonnement van EDPnet en biedt dus een pák meer. Zelfs al heb je er geen nood aan, het is toch altijd een geruststelling dat je ook volgend jaar niet tegen je limiet aanloopt, of bij de eerste de beste Service Pack van 2GB... Met hun support heb ik geen ervaring, maar ik lees er weinig klachten over: geen nieuws is goed nieuws?

Dommel moet je absoluut mijden, hun produkten zijn top, hun support een absolute flop.
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
barco
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 17 jan 2003, 10:25
Bedankt: 5 keer

Euphony voert tariefverlagingen door

Euphony voert tariefverlagingen door in haar ADSL-aanbod euSURF@max en zet elke internetabonnee op de hoogst mogelijke snelheid. Daarnaast komt Euphony met een nieuwe mobiele formule.

Euphony biedt vanaf 15 maart al haar klanten een ADSL-basisformule voor de instapprijs van € 14,99 per maand. Deze prijs ligt gevoelig lager dan de tarieven die het bedrijf voorheen hanteerde (instapformule euSURF0,5 aan € 19,99). Voor deze prijs krijgen de klanten
de hoogst mogelijke surfsnelheid; tot 6 Mbps/sec downloadsnelheid en tot 384 Kbps uploadsnelheid (hangt af van de kwaliteit van de vaste telefoonlijn, de afstand tot de telefooncentrale)
0,5 GB transfervolume
3 mailboxen van 50 MB met telkens 3 aliassen (12 e-mail-adressen)
50 MB webruimte
de klant kan zijn/haar verbruik zelf opvolgen op my.euphonynet.be
Indien de klant het toegestane transfervolume overschrijdt, krijgt hij/zij van Euphony via mail een waarschuwing, en het advies om over te stappen naar een hogere optie. Het meergebruik bij deze formule wordt gefactureerd aan maximaal € 3,00 per GB. Slechts bij een gebruik vanaf 120 GB of meer zal de klant op smalband worden gezet.

Voor meer intensieve internetgebruikers, heeft Euphony bijkomende pakketten voorzien waarop de klant kan intekenen:

15 GB voor € 15,00 extra (bovenop het basispakket van € 14,99, komt dit op € 29,99)
30 GB voor € 20,00 extra (bovenop het basispakket van € 14,99, komt dit op € 34,99)
80 GB voor € 80,00 extra (bovenop het basispakket van € 14,99, komt dit op € 94,99)
Voor de drie pakketten geldt dat overuse aan slechts € 2,50 per GB wordt gefactureerd aan de klant, telkens nadat hij/zij adviesmails kreeg van Euphony dat zijn/haar verbruik steeg.
Laatst gewijzigd door barco op 19 mar 2008, 12:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Rogue
Premium Member
Premium Member
Berichten: 652
Lid geworden op: 29 jan 2008, 23:41

barco schreef:Euphony voert tariefverlagingen door
Voor deze prijs krijgen de klanten
de hoogst mogelijke surfsnelheid; tot 6 MB/sec downloadsnelheid en tot 384 Kbps uploadsnelheid (hangt af van de kwaliteit van de vaste telefoonlijn, de afstand tot de telefooncentrale)


Mbps aub. Verder liggen al deze light-abo's wel dicht bij elkaar op enkele euro's na. Ik zou gewoon degene met de beste dienstverlening kiezen. (Welke dat is kun je wel uitvissen door dit forum te lezen lijkt me)
woutervhb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 jan 2008, 22:11
Locatie: Leuven
Contacteer:

Nu Dommel z'n Cityconnect ook in Kessel-Lo gaat aanbieden wordt dat natuurlijk een serieuze mededinger voor mijn vraag!
Alleen nog iets vinden om de periode tussen 1 april (mijn verhuis naar Kessel-Lo) en 1 mei (de start van Cityconect in Kessel-Lo) te overbruggen.

14 of 15 euro per maand voor 15 gb aan een grotere snelheid... tempting!

Alleen vang ik op dat de dienstverlening van edpnet wel van betere kwaliteit is van die van dommel. Zijn er nog afwegingen die ik moet maken?
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

woutervhb schreef:Alleen vang ik op dat de dienstverlening van edpnet wel van betere kwaliteit is van die van dommel. Zijn er nog afwegingen die ik moet maken?


De helpdesk bij Dommel is, zoals eerder vermeld, rampzalig. Die bij EDPnet was dan zeer voortreffelijk maar recentelijk hebben de mensen op het Scarlet netwerk (waarbij EDPnet bijhoort) nogal wat last van trage snelheden op bepaalde tijdstippen van de dag.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

EDPNET starter. Heel goede helpdesk. Gemiddeld goede snelheid. Het ligt misschien aan mij, maar mijn meerverbruik (1à3GB) wordt sinds een drietal maanden niet meer aangerekend. Zouden ze dit doen om hun budgetklanten bij hun te houden?

Als je puur op de prijs gaat zien, moet je ook de activatiekost delen door 12 (maanden).

Wie garandeert u dat Dommel op 1 mei u effectief kan aansluiten? Zie andere dommel-posts.
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”