Universiteit Gent... racisme ?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Begrijpt er hier trouwens iemand het reclame spotje van de Universiteit Gent over racisme ?
Laatst gewijzigd door ubremoved_539 07 maa 2008, 14:52, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Ik heb het (nog) niet gehoord, maar 't zal wel te maken hebben met http://www.durfdenken.be/ .r2504 schreef:Begrijpt er hier trouwens iemand het reclame spotje van de Universiteit Gent over racisme ?
Er zijn deze week nogal spotjes gepasseerd waar je op't eerste gehoor "Huh" zegt
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
If you can't beat them, confuse them.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Het heeft inderdaad te maken met "Durf denken"... maar ik begrijp nog steeds niet waar de UG wil op aansturen met dergelijke spotjes. Als we de moraalridders mogen geloven zijn dergelijke dingen inderdaad racisme (al ga ik daar ook niet altijd mee akkoord), maar blijkbaar moet dit dus kunnen volgens UG ?CueBoy schreef:Ik heb het (nog) niet gehoord, maar 't zal wel te maken hebben met http://www.durfdenken.be/ .
Er zijn deze week nogal spotjes gepasseerd waar je op't eerste gehoor "Huh" zegt
-
- Elite Poster
- Bedankt: 1 keer
Voor mij 2 cheese burgers en ne cola ... ik lag alvast toe
Ik vind dat dit moet kunnen ... toen ik klein was vertelden we op de speelplaats moppen over Walen en Hollanders die minstens even grof waren .. niemand die toen over racisme ed sprak.
De mensen zijn onverdraagzaam geworden wat dat betreft, en sommige bevolkingsgroepen/geloven in het bijzonder.
Ik heb geen enkele Christen ooit iets zien opblazen toen Urbanus zijn 'bakske vol met stro' uitbracht of Jezus ridiculiseerde in sketches ...
Maar da's een heel andere discussie ...
![Smash 2 :smash2:](./images/smilies/icon_smash2.gif)
Ik vind dat dit moet kunnen ... toen ik klein was vertelden we op de speelplaats moppen over Walen en Hollanders die minstens even grof waren .. niemand die toen over racisme ed sprak.
De mensen zijn onverdraagzaam geworden wat dat betreft, en sommige bevolkingsgroepen/geloven in het bijzonder.
Ik heb geen enkele Christen ooit iets zien opblazen toen Urbanus zijn 'bakske vol met stro' uitbracht of Jezus ridiculiseerde in sketches ...
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Bakske vol met stro was nogtans zwaar erover in die tijd. Elke godsdienst heeft zo zijn extremisten, alleen komen ze anders naar voor.
Maar dat inderdaad terzijde.
Heeft iemand een linkje? Ik heb wel al eens iets over een cheeseburger horen passeren maar k heb nog geen volledige spotjes gehoord.
Maar dat inderdaad terzijde.
Heeft iemand een linkje? Ik heb wel al eens iets over een cheeseburger horen passeren maar k heb nog geen volledige spotjes gehoord.
Als een blanke Belg een grapje maakt over een Marokkaan dan is hij direkt een racist, als een Marokkaan een grapje maakt over een Marokaan dan... tja, wat dan?
Ik vind het spotje echt super, eindelijk iets origineel en goed bedacht.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 4 keer
- Contacteer:
Inderdaad toffe spotjes zoals :
Als er een turk en een marrokaan in een auto zitten, wie zit er achter het stuur? Een flik![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Voor sommigen is racisme gelijk aan praten.
racisme is iets dat op een persoon gemund is.
niet als je vb zegt dat er veel turken aan de dop staan. waarom is dat racisme als de cijfers dat bewijzen?
Als er een turk en een marrokaan in een auto zitten, wie zit er achter het stuur? Een flik
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Voor sommigen is racisme gelijk aan praten.
racisme is iets dat op een persoon gemund is.
niet als je vb zegt dat er veel turken aan de dop staan. waarom is dat racisme als de cijfers dat bewijzen?
- Mahimahi
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Ik vind ze maar flauw, veel te weinig gepeperd.
Als dit ook al racisme is moeten b.v.b. alle Hollanders die Belgenmoppen verkopen direct voor de rechtbank gedaagd worden.
Als dit ook al racisme is moeten b.v.b. alle Hollanders die Belgenmoppen verkopen direct voor de rechtbank gedaagd worden.
![Wavey :wave:](./images/smilies/icon_wavey.gif)
![Wavey :wave:](./images/smilies/icon_wavey.gif)
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Marokkanen zijn de grootste racisten die ik ken, 'k heb zo'n 20 jaar in Borgerhout gewoond, en 'k had praktisch enkel Marokkaanse vrienden, .. 'k ga nu niet in detail treden, .. maar neem van mij aan dat het zo is.verb schreef:Als een blanke Belg een grapje maakt over een Marokkaan dan is hij direkt een racist, als een Marokkaan een grapje maakt over een Marokaan dan... tja, wat dan?
- Robbe
- El Robre
- Twitter: infocaris
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
Dito, daar is nu is niks aan ze.Mahimahi schreef:Ik vind ze maar flauw, veel te weinig gepeperd.
Mensen zijn gewoon veel te rap geprikkeld tegenwoordig.
Als ge een beetje moeite doet, kunde in alles racisme zien.
Net zoals ze in het SMAK in alles kunst zien
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ze mogen is een voorbeeld nemen aan "Buiten de Zone"
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
- Pi R²
- Elite Poster
- Contacteer:
Hetgeen de UGent probeert te bereiken, is da der ies kritisch naar de dingen wordt gekeken. De bedoeling van deze spotjes is een soort boodschap van "als ge bij ons komt studeren, leert ge kritisch naar de dingen kijken". Ne geoloog zijn stokpaardje is natuurlijk de klimaatsopwarming. Die is er, maar lang zo erg nie als ze ze voorstellen. Zijt kritisch als ge materiaal voor u ogen krijgt.
Voor anderen is rascisme een breekpunt. Maar wa is rascisme? Ze bedoelen hiermee, ge moet da in twijfel durven trekken en kritisch kijken, wa zijn de kosten en baten om der op in te gaan. Nie zomaar alles geloven, ma ook nie zomaar alles wegdoen.
Zo is der ook een olympische vlag me daarop Darfur 2020. Dermee zullen ze bijvoorbeeld kunnen bedoelen, wees creatief en dan komde er wel, zelfs wa ge voor onmogelijk houdt, moet mogelijk zijn als ge durft denken. Snapte?
Als student vind ik het echter een campagne die mijn oren uitkomt, want ze sturen der elke week wel een mailtje voor en ons gebouwen hangen der vol affiches van. En dan durfde soms wel ies denken: hou op me diene zever.
Voor anderen is rascisme een breekpunt. Maar wa is rascisme? Ze bedoelen hiermee, ge moet da in twijfel durven trekken en kritisch kijken, wa zijn de kosten en baten om der op in te gaan. Nie zomaar alles geloven, ma ook nie zomaar alles wegdoen.
Zo is der ook een olympische vlag me daarop Darfur 2020. Dermee zullen ze bijvoorbeeld kunnen bedoelen, wees creatief en dan komde er wel, zelfs wa ge voor onmogelijk houdt, moet mogelijk zijn als ge durft denken. Snapte?
Als student vind ik het echter een campagne die mijn oren uitkomt, want ze sturen der elke week wel een mailtje voor en ons gebouwen hangen der vol affiches van. En dan durfde soms wel ies denken: hou op me diene zever.
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen